Etanoli RE85

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja STech
  • Aloitettu Aloitettu
Mutta sulla ei ole mitään vertailu dataa etanolin ja bensiinin välillä liittyen öljyn lämpötilaan.
Vain pelkkää mutuilua.

Jos auto kävi talvella E85:llä alilämpöisenä, niin miksi et vaihtanut bensalle?
Ei toki logattuna jääny vertailudataa mutta käytännössä oli kuitenki kokemus että aika hiton kauan meni että öljyt saavutti yli 87 asteen lämmön kun bensalla se nousi hitosti nopeammin. Aiemman moottorin kohdalla olisi vaatinu ecun lähettelyn etelään joskin kyse oli harrasteautosta niin ei ollu edes koko talvea ajossa. Tuon uuden moottorin kohdalla vedettiin säätöajoa niin sen takia oli viinalla.

Tosin mulla taitaa olla kuitenki kokemus ihan takana 100% re85 litkulla joten hieman vakavampi kokemus kuin 30% seos bensan kanssa

Tosin mulla taitaa olla kuitenki kokemus ihan takana 100% re85 litkulla joten hieman vakavampi kokemus kuin 30% seos bensan kanssa

No 1.2 TSI:llä on kokemusta vasta 30% seoksesta, mutta lisätään vähitellen viinan määrää ja katsotaan mitä tapahtuu. Tosin tätä testausta lukuun ottamatta olen pysytellyt 98E5 bensassa.

Mutta etteikö olisi lainkaan kokemusta 100%:lla RE85:llä, olet täysin väärässä.

Kokemusta on noin 160tkm verran Nissanin GA14DE moottorilla. Vain PA painetta nostettu 3 bar --> 4 bar ja ajettu RE85:llä ympäri vuoden. Vain yli 20 asteen pakkasilla tankattu bensaa sekaan.

Ei mitään ongelmaa.

Ainakin 9-5 2.3t lämpeää viinalla ja bensalla pakkasilla ihan yhtä nopsaan veden osalta. Öljyyn paha kommentoida mutta yleensä öljy lämpeää veden kanssa samassa suhteessa, vaikka jälkimmäinen hitaammin lämpöä ottaakin.

Statistiikka

Viestiketjuista
278 885
Jäsenet
77 840
Uusin jäsen
Jonezi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom