Etanoli RE85

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja STech
  • Aloitettu Aloitettu
Jostain muistin kopukoista tuli mielikuva, että trim sallisi noin 10% säätöä. Tuleekohan sulla kohta rajat vastaan ja alkaa menemään laihalle?

Minulla on jäänyt youtube videoista käsitys, että trimmi voisi olla niinkin paljon kun +/-25%.

Kyllä auto sitten ilmoittaa, jos laihalle menee.. :hmm:
 
Tällä hetkellä bensan ja RE85 hintaero on niin pieni, ettei kyllä mitenkään kannata rahallisessa mielessä. Nämä hinnat toki elää enemmän tai vähemmän jatkuvasti, joten ei voi tietää mikä tilanne on taas vaikka vuoden lopulla.
 
Tällä hetkellä bensan ja RE85 hintaero on niin pieni, ettei kyllä mitenkään kannata rahallisessa mielessä. Nämä hinnat toki elää enemmän tai vähemmän jatkuvasti, joten ei voi tietää mikä tilanne on taas vaikka vuoden lopulla.
Tää kyllä vaihtelee alueittain tosi paljon.

Onneksi etanolilla ajamisessa on muutakin hyvää. Jos pääsee edes +-0, niin ajelu jatkuu.
 
Tää kyllä vaihtelee alueittain tosi paljon.

Onneksi etanolilla ajamisessa on muutakin hyvää. Jos pääsee edes +-0, niin ajelu jatkuu.
Tämäpä juuri. Itse näen harrasteena tuossa litkussa pelkkää hyvää enkä laske kovinkaan kustannuksia kun tiedän että kalliimmaksi tuo viina tulee ajella lopulta. Toki ympäristöystävällisyys on myös plussaa
 
Tämäpä juuri. Itse näen harrasteena tuossa litkussa pelkkää hyvää enkä laske kovinkaan kustannuksia kun tiedän että kalliimmaksi tuo viina tulee ajella lopulta. Toki ympäristöystävällisyys on myös plussaa.

Mitenkä se tulee kalliimaksi? Öljynvaihtoväliin se ei itselläni vaikuta, joka on 10tkm.
 
Mitenkäs eFlex-sovelluksen käyttäjät kokevat sovelluksesta määritettävissä olevan tilan (Eco, Dynamic, Sport tai jotain)? Entä auton mahdolliset sisäänrakennetut ~vastaavat tilat? Jos autossa on 3 tilaa itsessään ja sovelluksessa kolme, niin syntyykö tästä nyt sitten maagisesti 9 eri yhdistelmää sekoittamaan asioita?
Hyvä huomata NYT että täällä ryhmässä on ollut keskustelua, mutta voin omat kokemukset kertoa:
- Eco yrittää työkseen rajoittaa polttoaineen kulutusta, eli esim. kiihdytyksessä moottoritielle lyhyellä kiihdytysrampilla ehtii kiihtyä lähinnä kuski.
- Dynamic antaa sitten polttoainetta rohkeammin
- Sport annostelee polttoainetta vielä selvästi reippaammin, itse en ole kokeillut, poika oli joskus testannut ja meinasi että kiihtyi äkäisemmin. Itse en ole nähnyt siinä muuta olennaista muutosta kuin kasvaneen kulutuksen.

Polttoaineen kulutuksen ero dynamic vs. eco oli muistaakseni jotain 0,5 litraa/100km luokassa (9,0 vs. 8,5 tjsp.), käytännössä ajotyylillä voi tehdä enemmän eroa.
Itse ajan jatkuvasti dynamicilla jotta autolla pääsee ruuhka-aikaan moottoritielle. Käämi paloi aikoinaan kun yritin vetää peräkärryä Eco-moodissa ja auto ei meinannut kiihtyä säällisessä ajassa 80km/h nopeuteen vaikka kuinka painoi kaasupoljinta. :D
 
Onko se EflexPlus missä on noi eri ajotilat? Ei ainakaan itsellä ole mitään tuollaisia valittavana... Perus Eflexfuel purkki
 
Laittakaa autoon ohjelma eikä noita räpellyspurkkeja. Saa samalla lisää tehoa/vääntöä (turboautoissa). Extreme ranetusta on vetää laihaksi tekemällä omia cocktaileja bensasoftalla.
 
Laittakaa autoon ohjelma eikä noita räpellyspurkkeja. Saa samalla lisää tehoa/vääntöä (turboautoissa). Extreme ranetusta on vetää laihaksi tekemällä omia cocktaileja bensasoftalla.

Laittaisin jos olis olemassa anturia käyttävä ohjelma auton orkkis ecuun.
 
Laittakaa autoon ohjelma eikä noita räpellyspurkkeja. Saa samalla lisää tehoa/vääntöä (turboautoissa). Extreme ranetusta on vetää laihaksi tekemällä omia cocktaileja bensasoftalla.
Se vaatii tuen pitoisuusanturille sekä kahdelle kartalle. Ei löydy kovin monesta autosta. Toki jos pärjää pelkällä E85:lla eikä ole tarvetta varautua bensan käyttöön niin sitten onnistuu, mutta "flexfuel" ei monesti onnistu omaa softaa editoimalla.
 
Eipä ole tullut 10 vuoden aikana syytä tankata muuta kuin E85. Hyvin käyty esim. Tallinnassa kääntymässä täältä Vaasasta asti.
 
Mitenkä se tulee kalliimaksi? Öljynvaihtoväliin se ei itselläni vaikuta, joka on 10tkm.
Toi 10tkm on ihan liikaa etanolin kanssa ajaessa kun sitä painuu oikeasti männänrenkaiden läpi ja paljon kylmäkäynnistyksissä vaikka kuinka hieroo kylmäkäynnistystä kohdilleen.

Mut ihan suoraan laskennallisesti voi tuon laskea mitä tuolla ajaminen maksaa kun viinaa pitää työntää noin 29% enemmän saavuttaakseen saman tehon kuin bensalla eli kulutus nousee 29% ja tämän kun laskee hinnan erotuksena bensaan niin ei se taloudellisesti ole järkevää. Kaikki muut edut sitten ajaa lujaa ohi tuon taloudellisen näkökulman.
 
Se vaatii tuen pitoisuusanturille sekä kahdelle kartalle. Ei löydy kovin monesta autosta. Toki jos pärjää pelkällä E85:lla eikä ole tarvetta varautua bensan käyttöön niin sitten onnistuu, mutta "flexfuel" ei monesti onnistu omaa softaa editoimalla.
No niin. Itse ajoin kolme vuotta pelkällä viinalla eikä ollu mitään ongelmaa. Pidemmillä matkoille löin 20l kanisterin takakonttiin jos en tienny reitin varren huoltsikoiden tarjontaa viinalle. Nykyisin läppärillä saa vaihdettua parilla klikkauksella softan kun usb-johto tulee hyttiin ja käytännössä ei tuo ole kauhean tarkka millaisella suhteella tankissa on 98/e85 kun softa pystyy korjaamaan kartoilla. Etanolianturin toki sais laitettua helposti mut noissa on sit ongelma jos anturi saa vettä tankista niin sekoaa vähän rajusti ja etenki jos on säädöt vedetty tappiin niin siellä on helpolla das katastrof tarjolla
 
Ihan Lapissa E85 pumppuja ei ole, pohjoisimmat Rovaniemellä. Muutenhan noita on melko hyvin pitkin Suomea.
 
Ihan Lapissa E85 pumppuja ei ole, pohjoisimmat Rovaniemellä. Muutenhan noita on melko hyvin pitkin Suomea.
Pohjoisin on rovaniemen keskustassa erottajan shell mistä saa suomen puolella. Ruotsissa vissiin kolarin kohdalta saa jostain huoltsikalta myös e85. Eipä tuo sinänsä tuota ongelmaa kun kanistereilla saa kuskattua tarvittaessa. Aikoinaan tuttu ajeli jääratapäivän levillä viinalla ja oli varautunu kuudella 20l kanisterilla reissulle ja kotimatkallekki jäi vissiin pari tonkkaa
 
Pohjoisin on rovaniemen keskustassa erottajan shell mistä saa suomen puolella. Ruotsissa vissiin kolarin kohdalta saa jostain huoltsikalta myös e85. Eipä tuo sinänsä tuota ongelmaa kun kanistereilla saa kuskattua tarvittaessa. Aikoinaan tuttu ajeli jääratapäivän levillä viinalla ja oli varautunu kuudella 20l kanisterilla reissulle ja kotimatkallekki jäi vissiin pari tonkkaa
Juu roi on tuttu paikka ja kyllähän tuon saa riittämään vaikka pidemmällekkin Lapin reissulle jos jaksaa pelata kanistereiden kanssa. Lappi on kuitenkin se yksi isompi alue Suomessa, jossa se voi alkaa merkittävästi rajaamaan menoa, jos auto kulkee pelkästään E85.
 
Hyvä huomata NYT että täällä ryhmässä on ollut keskustelua, mutta voin omat kokemukset kertoa:
- Eco yrittää työkseen rajoittaa polttoaineen kulutusta, eli esim. kiihdytyksessä moottoritielle lyhyellä kiihdytysrampilla ehtii kiihtyä lähinnä kuski.
- Dynamic antaa sitten polttoainetta rohkeammin
- Sport annostelee polttoainetta vielä selvästi reippaammin, itse en ole kokeillut, poika oli joskus testannut ja meinasi että kiihtyi äkäisemmin. Itse en ole nähnyt siinä muuta olennaista muutosta kuin kasvaneen kulutuksen.

Polttoaineen kulutuksen ero dynamic vs. eco oli muistaakseni jotain 0,5 litraa/100km luokassa (9,0 vs. 8,5 tjsp.), käytännössä ajotyylillä voi tehdä enemmän eroa.
Itse ajan jatkuvasti dynamicilla jotta autolla pääsee ruuhka-aikaan moottoritielle. Käämi paloi aikoinaan kun yritin vetää peräkärryä Eco-moodissa ja auto ei meinannut kiihtyä säällisessä ajassa 80km/h nopeuteen vaikka kuinka painoi kaasupoljinta. :D

Mikä auto? Ei se huomaamatta ainakaan voi liian laihalle mennä, siitä tulisi vikailmoitus.
 
Toi 10tkm on ihan liikaa etanolin kanssa ajaessa kun sitä painuu oikeasti männänrenkaiden läpi ja paljon kylmäkäynnistyksissä vaikka kuinka hieroo kylmäkäynnistystä kohdilleen.
Eikö tuon etanolin pitäisi kuitenkin poistua öljyn seasta kun kone ajetaan kunnolla kuumaksi vaikkapa pidemmällä matkalla? Onko tuollainen 10tkm tiheämpi öljynvaihtoväli oikeasti tarpeellinen, ellei sitten ajo ole pelkkää lyhyttä pätkää? Alle 10tkm on kai näillä nykyajan öljyillä jo varsin tiheä vaihtoväli.
 
Eikö tuon etanolin pitäisi kuitenkin poistua öljyn seasta kun kone ajetaan kunnolla kuumaksi vaikkapa pidemmällä matkalla? Onko tuollainen 10tkm tiheämpi öljynvaihtoväli oikeasti tarpeellinen, ellei sitten ajo ole pelkkää lyhyttä pätkää? Alle 10tkm on kai näillä nykyajan öljyillä jo varsin tiheä vaihtoväli.

Etanoli höyrystyy ja poistuu öljyn seasta kun "normaali" käyttölämpötila saavutetaan. Ja kymppiä lyhempää vaihtoväliä ei tarvita, ellei ajo ole kaksi kilometriä suuntaansa, ilman yhtään pidempää siirtymää.
 
Toi 10tkm on ihan liikaa etanolin kanssa ajaessa kun sitä painuu oikeasti männänrenkaiden läpi ja paljon kylmäkäynnistyksissä vaikka kuinka hieroo kylmäkäynnistystä kohdilleen.

Mut ihan suoraan laskennallisesti voi tuon laskea mitä tuolla ajaminen maksaa kun viinaa pitää työntää noin 29% enemmän saavuttaakseen saman tehon kuin bensalla eli kulutus nousee 29% ja tämän kun laskee hinnan erotuksena bensaan niin ei se taloudellisesti ole järkevää. Kaikki muut edut sitten ajaa lujaa ohi tuon taloudellisen näkökulman.

Kerrotko nyt ihan omasta kokemukssestasi? Olen ajanyt paljon RE85:llä vapaasti hengittävällä MPI moottorisella autolla. Öljynpinta tikussa ei noussut, eikä laskenut. Toimii hyvin kylmässäkin kun ajaa moottorin säännöllisesti normaalilämpöiseksi.

Laskin että kulutus itselläni nousi ~25% verrattuna 98 oktaaniseen.
 
Kerrotko nyt ihan omasta kokemukssestasi? Olen ajanyt paljon RE85:llä vapaasti hengittävällä MPI moottorisella autolla. Öljynpinta tikussa ei noussut, eikä laskenut. Toimii hyvin kylmässäkin kun ajaa moottorin säännöllisesti normaalilämpöiseksi.

Laskin että kulutus itselläni nousi ~25% verrattuna 98 oktaaniseen.
Parin moottorin kohdalta joo kokemus kulutukseen löytyy ja sellaiset joissa kapasiteetti polttoaineelle ei lopu kesken neljän vuoden ajalta. Tähän lisäksi myös kohtalaisen kokeneita ihmisiä eri osa-alueilta moottoreihin liittyen esim ihan turbohuollosta lähtien jossa todettu tuo huoltovälin lyhennyksen tarve jos haluaa lompakkoa säästää.

Onko sulla öljynlämmölle anturointi joka on riittävän luotettava vai luetko mittaristosta?
 
Onko sulla öljynlämmölle anturointi joka on riittävän luotettava vai luetko mittaristosta?

Ainoastaan suuntaa antava vedenlämpötila mittari. :)

Öljy on ollut aina pois laskiessa öljyn näköistä eikä ole haissut viinalle tms. poikkeavalle.

Autossahan täytyy olla jotain vikaa, jos öljy ei lämpene normaalisti.
Eikö sen sinne lähemmäs 100 asteiseksi pidä lämmetä?
Tai sitten sillä ajetaan vain hyvin lyhyttä matkaa. Itse ajan maantiepainotteisesti.

Itselläni ollut käytössä pieni moottori ja toisinaan raskas kaasujalka, niin ei ole käynyt liika kylmänä.
 
Ainoastaan suuntaa antava vedenlämpötila mittari. :)

Öljy on ollut aina pois laskiessa öljyn näköistä eikä ole haissut viinalle tms. poikkeavalle.

Autossahan täytyy olla jotain vikaa, jos öljy ei lämpene normaalisti.
Eikö sen sinne lähemmäs 100 asteiseksi pidä lämmetä?
Tai sitten sillä ajetaan vain hyvin lyhyttä matkaa. Itse ajan maantiepainotteisesti.

Itselläni ollut käytössä pieni moottori ja toisinaan raskas kaasujalka, niin ei ole käynyt liika kylmänä.
No niin eli tarkkuus luokka 20 asteen sisään. Se mittari nimittäin pönöttää 90 asteessa vaikka todellisuudessa on 74-98 asteen välillä jotain ja myöskään öljynlämpö ei ihan mene käsi kädessä veden lämmön kanssa vaan hyvin paljon hitaamminen nousee. Itsellä on tuossa uudessa koneessa suora anturointi eculle ja sitä myöden saan 0.1 asteen tarkkuudella lämmöt(tabletti mittariston edessä tarvittaessa hyödyllisellä informaatiolla) ja esim talvella ei tahdo edes nostaa lämpöjä yli 70 asteen normiajossa ja tuoki on osaltaan ihan polttoaineen ominaisuudesta johtuvia kun kone käy huomattavasti viileämpänä. Tuo viina helpotti itsellä lämpöjen karkailun radalla kun bensalla pysty ajaan maksimissaan kaks kierrosta ahvenistolla täysillä ja viinalla loppu ne ongelmat

edit: Tosiaan itse ajoin 100% re85 joka vaatii että kylmäkäynnistyksessä pitää rikastaa aika paljon rajummin että saa moottorin edes käyntiin joten tilanne on vähän eri kuin tankataan 30% re85 tankkiin. Ensimmäinen moottori meni purkuun ja kyllä siitä oli ollu nähtävissä että viinalla on menty(ei mitään dramaattista kuitenkaan) kun uusi omistaja rakensi moottorin uusiksi ja sai tuosta minun moottorin matkassa valmiin viinasoftan sekä suuttimet. Itselle tuli eri moottori tilalle joka oli alkujaanki todo-listalla autoon
 
Viimeksi muokattu:
No niin eli tarkkuus luokka 20 asteen sisään. Se mittari nimittäin pönöttää 90 asteessa vaikka todellisuudessa on 74-98 asteen välillä jotain ja myöskään öljynlämpö ei ihan mene käsi kädessä veden lämmön kanssa vaan hyvin paljon hitaamminen nousee.

Tiesin tämän.
Itsellä on tuossa uudessa koneessa suora anturointi eculle ja sitä myöden saan 0.1 asteen tarkkuudella lämmöt(tabletti mittariston edessä tarvittaessa hyödyllisellä informaatiolla) ja esim talvella ei tahdo edes nostaa lämpöjä yli 70 asteen normiajossa ja tuoki on osaltaan ihan polttoaineen ominaisuudesta johtuvia kun kone käy huomattavasti viileämpänä.
En usko, että polttoaineella on suurta merkitystä tuohon. Paljonko lämpenee enemmän bensalla?
Veikkaan, ettei paljoakaan enemmän. Sulla on muu ongelma tuon lämpenemisen kanssa.
 
En usko, että polttoaineella on suurta merkitystä tuohon. Paljonko lämpenee enemmän bensalla?
Veikkaan, ettei paljoakaan enemmän. Sulla on muu ongelma tuon lämpenemisen kanssa.
Nimenomaan polttoaine vaikuttaa ihan oleellisesti koska pakolämmöt putoaa. Bensalla heiluu yli 900 asteessa kun viinalla alle 800astetta ja ainoa muutos mitä omalla kohdalla tehtiin oli suuttimet ja softa. Ja aika iso ero jos pystyy bensalla vetään maks kaks kierrosta ahvenistoa kun viinalla moottorin lämmöt pysy kurissa. Mekaaninen vika ei siis ole kysymyksessä kun molempien moottoreiden kohdalla tuo öljyn lämpeäinen on tullut polttoaineen myötä ja en ole ainoa jolla on vastaavat ongelmat ollu ja sen takia moni jättää viinat talveksi pois myös

edit: kaivelin vanhoja logeja mitä tuli säädettäessä otettua niin bensalla pakolämmöt kuumimman sylinterin kohdalla 3 ja 4 vaihteen vedossa 920 astetta ja kylmin 854astetta ja viinalla samat vaihteet 822 astetta kuumin ja kylmin 781astetta. Nähtävästi öljyn lämmöt ei oo ollu logattavissa kanavissa päällä joten niistä ei oo jääny tietoja mut tuo käytännössä sadan asteen ero on aika huomattava lämmöntuoton kannalta
 
Viimeksi muokattu:
Mutta sulla ei ole mitään vertailu dataa etanolin ja bensiinin välillä liittyen öljyn lämpötilaan.
Vain pelkkää mutuilua.

Jos auto kävi talvella E85:llä alilämpöisenä, niin miksi et vaihtanut bensalle?
 
Viimeksi muokattu:
Mutta sulla ei ole mitään vertailu dataa etanolin ja bensiinin välillä liittyen öljyn lämpötilaan.
Vain pelkkää mutuilua.

Jos auto kävi talvella E85:llä alilämpöisenä, niin miksi et vaihtanut bensalle?
Ei toki logattuna jääny vertailudataa mutta käytännössä oli kuitenki kokemus että aika hiton kauan meni että öljyt saavutti yli 87 asteen lämmön kun bensalla se nousi hitosti nopeammin. Aiemman moottorin kohdalla olisi vaatinu ecun lähettelyn etelään joskin kyse oli harrasteautosta niin ei ollu edes koko talvea ajossa. Tuon uuden moottorin kohdalla vedettiin säätöajoa niin sen takia oli viinalla.

Tosin mulla taitaa olla kuitenki kokemus ihan takana 100% re85 litkulla joten hieman vakavampi kokemus kuin 30% seos bensan kanssa
 
Tosin mulla taitaa olla kuitenki kokemus ihan takana 100% re85 litkulla joten hieman vakavampi kokemus kuin 30% seos bensan kanssa

No 1.2 TSI:llä on kokemusta vasta 30% seoksesta, mutta lisätään vähitellen viinan määrää ja katsotaan mitä tapahtuu. Tosin tätä testausta lukuun ottamatta olen pysytellyt 98E5 bensassa.

Mutta etteikö olisi lainkaan kokemusta 100%:lla RE85:llä, olet täysin väärässä.

Kokemusta on noin 160tkm verran Nissanin GA14DE moottorilla. Vain PA painetta nostettu 3 bar --> 4 bar ja ajettu RE85:llä ympäri vuoden. Vain yli 20 asteen pakkasilla tankattu bensaa sekaan.

Ei mitään ongelmaa.
 
Ainakin 9-5 2.3t lämpeää viinalla ja bensalla pakkasilla ihan yhtä nopsaan veden osalta. Öljyyn paha kommentoida mutta yleensä öljy lämpeää veden kanssa samassa suhteessa, vaikka jälkimmäinen hitaammin lämpöä ottaakin.
 
Mikä auto? Ei se huomaamatta ainakaan voi liian laihalle mennä, siitä tulisi vikailmoitus.
VM 2004 Toyota Corolla.
Puhun siis siitä, mikä tuntuma kuskilla jää kun ajaa autolla ero asetuksilla (ja polttoaineen kulutus litraa satasella siihen viereen).
Eco:lla auto kiihtyy selvästi hitaammin, vaikka kuinka painaa kaasupolkimen pohjaan samalla kulutus on pienempi. Otaksun siis että polttoainetta ei annostella yhtä suurissa määrin kuin Dynamicilla.
Ja sport-asetuksesta en itse huomannut eroa muualla kuin realisoituneessa kulutuksessa, eli tankatut litrat / ajetut kilometrit edellisen tankkauksen jälkeen.
 
Säätäisiköhän boxi seosta lähinnä lambda-alueen ulkopuolella?

Muutenhan liikkumavara on aika pieni ja auto alkaa herkästi herjaamaan väärästä seoksesta...
 
VM 2004 Toyota Corolla.
Puhun siis siitä, mikä tuntuma kuskilla jää kun ajaa autolla ero asetuksilla (ja polttoaineen kulutus litraa satasella siihen viereen).
Eco:lla auto kiihtyy selvästi hitaammin, vaikka kuinka painaa kaasupolkimen pohjaan samalla kulutus on pienempi. Otaksun siis että polttoainetta ei annostella yhtä suurissa määrin kuin Dynamicilla.
Ja sport-asetuksesta en itse huomannut eroa muualla kuin realisoituneessa kulutuksessa, eli tankatut litrat / ajetut kilometrit edellisen tankkauksen jälkeen.
lukihäriö
 
Viimeksi muokattu:
Säätäisiköhän boxi seosta lähinnä lambda-alueen ulkopuolella?

Muutenhan liikkumavara on aika pieni ja auto alkaa herkästi herjaamaan väärästä seoksesta...
Ei, missään normaalissa henkilöautossa ei ole laajakaista lambdaa, millä tuollaista säätöä voisi tehdä.
 
Kohta saattaa E85 kannattaa taas rahallisestikin, kun bensan hinta on Israel & Iran riehumisen takia nousussa.
 
En pidättäisi hengitystä. Sen verran hyvin E85:n hinta tuntuu seuraavan muiden laatujen hintaa.
Jostain viime syksystä asti E85 hinta on pysynyt melko vakiona, kun taas bensa tuossa välissä halpeni. Näytti tuossa yksi päivä tankatessa siltä, että on palattu suunnilleen tuohon viime vuoden lopun tilanteeseen, kun bensa on taas kallistunut.
 
kun bensa on taas kallistunut.
Muistutetaan nyt, että tuo on vasta ennuste vaikka vaikuttaakin todennäköiseltä ainakin lyhytaikaisesti. Edellisestä viikkohintapohjasta @1,55 €/l on nyt neljä päivää ja bensan kuuluukin olla normaalien tekijöiden puolesta juhannusviikolla kalliimpaa kuin tavallisena perjantaina. Kun ainetta juuri nyt saa reilulla 1,7 €/l, emme voi vielä sanoa polttoaineiden kallistuneena. Paremminkin hinta on tähän hetkeen saakka laskenut.
 
Miten tohon eflexfuel plussaan saa sen custom ajotilan ? multa puuttuu se sieltä listasta. on vaan eco,dynamic ja sport. ilmestyykö se sinne jos sellasen onnistuu tekemään eflextunerilla vai tarkoittaako tuo että laitteen firmis on liian vanha?
 
Miten tohon eflexfuel plussaan saa sen custom ajotilan ? multa puuttuu se sieltä listasta. on vaan eco,dynamic ja sport. ilmestyykö se sinne jos sellasen onnistuu tekemään eflextunerilla vai tarkoittaako tuo että laitteen firmis on liian vanha?
Eikö nuo custom hommat ole vain niissä kalliimmissa versioissa?
 
Eikö nuo custom hommat ole vain niissä kalliimmissa versioissa?

🤷‍♂️

sivuilla lukee
  • Kierroslukuun perustuvat 2D-polttoainekartta

    Laitekohtaiset ominaisuudet

    -eFlexPlus, eFlexMoto Plus

    • Seuraa: etanolipitoisuutta, ajoneuvon nopeutta, polttoaineen lämpötilaa, moottorin säteilylämpötilaa, suuttimien aktiivisuutta, moottorin kierroslukua, käynnistystietoja, laitteen tilaa ja kylmärikastusta
    • Säädä: kierroslukupohjainen rikastaminen ajotilan valinnalla (tallenna eFlexTuner-ohjelmistolla luotu mukautettu ajotila-asetus) ja kylmällä rikastaminen (tallenna eFlexTuner-ohjelmistolla luotu mukautettu asetus).
    • Tarkasta: laitteen tila
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 227
Viestejä
4 865 103
Jäsenet
78 620
Uusin jäsen
J.R

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom