Etanoli RE85

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja STech
  • Aloitettu Aloitettu
E85 tahmaaminen johtui jostain St1:n käyttämästä lisäaineista (tyyliin ennen v. 2018), enää ei pitäisi tahmata. Saabistit tykkäsivät ajaa tankillisen 98E5 joka pesi sludget suuttimista pois. Ajoin itse jonkun 5v Audilla ja Saabilla pelkällä E85 ilman ongelmia.
 
Ei tuo Red Line SI1 toisaalta niin kallista ole, jos sitä joskus ostaa pullon. Itsellä ei ole eflexfuel enää heitellyt noita "injector capacity temporarily insufficient" ilmoituksia sen jälkeen, kun tuota on ajettu koneesta läpi.

Olisi tietenkin ehkä hyvä, jos tuota Red Linen aineen sisältämää polyeetteriamiinia olisi suoraan pumpusta tulevassa E85:ssa lisäaineena. Ehkä hinta estää, on ilmeisesti melko kallista litkua.
 
On sillä. Suuttimet puhdistuu jankista. Saabilla ajelin monesti siihen asti että alkoi pientä nykimistä olemaan kiihdytyksissä. Täysi tankillinen bensaa ja taas kulki hyvin. Itse käyttäisin Redlinea vaan silloin jos auto on pelkkä E85 eikä bensalla voi välissä ajella.

Ok, en tajunnut että vertasit E85 polttoaineeseen.
 
Ei tuo Red Line SI1 toisaalta niin kallista ole, jos sitä joskus ostaa pullon. Itsellä ei ole eflexfuel enää heitellyt noita "injector capacity temporarily insufficient" ilmoituksia sen jälkeen, kun tuota on ajettu koneesta läpi.

Olisi tietenkin ehkä hyvä, jos tuota Red Linen aineen sisältämää polyeetteriamiinia olisi suoraan pumpusta tulevassa E85:ssa lisäaineena. Ehkä hinta estää, on ilmeisesti melko kallista litkua.

Eiköhän se hinta ratkaise. Tietty joku jakelija voisi mainostaa, että meidän polttoaine pitää moottorin puhtaana tai jopa puhdistaa sitä. Shell V-Poweria taidettiin tähän tyyliin mainostaa, mutta sitä ei enää saa.

Taitaa autoilijat tankata sieltä mistä halvimmalla saa ajattelematta/ymmärtämättä asiaa moottorin toiminnan kannalta. Toki hintakaan tai jakelija ei tämän hetken tiedon mukaan ole tae paremmalle polttoaineelle, joten itsekin tulee tankattua halvemmalla jos mahdollista.

Jonkun pitäisi tehdä testejä polttoaineille, mutta ei TM:kään ole ollut asiasta kiinnostunut enää vuosikymmeniin.
 
Viimeksi muokattu:
Sellainen havainto itellä, että tehtaan Biopower 9-5 automaattiaskilla lähtee kyllä käyntiin moitteetta kireilläkin pakkasilla, mutta röpeltää herkästi, jos D:n pukkaa päälle liian aikaisin. Sama ominaisuus oli jo vakiosoftalla ja nykyisellä custom-versiolla myös. Custom on räätälöity Aeron ahtimelle ja 3" downpipelle JC:n toimesta. Pieni vaiva, abaut puoli minuuttia tyhjäkäynnillä ja röpellys on tiessään.

Kun taas originaali bensa-Saabi, -06 9-5 Aero manuaaliaskilla ja JC:n Biopower-softalla, loikkaa ruudusta aina ilman röpellyksiä. Ehkä johtuu siitä, että 3" downpipen ja AEM 50-1500 polttoainepumpun kaverina on poikkeuksellisesti vakiosuuttimet ja 4 bar paineensäädin (vakio on 3 bar), eikä tuohon tehotavoitteeseen yleensä käytetyt Bosch ev 14 530cc -suuttimet vakiosäätimellä.

Mutta juu, tasaisen matkan taulukolla pitäisi 300 000 kilsaa etanolilla tulla täyteen ennen ensi juhannusta :whistling:

Huonot säädöt siellä vaan on jos rötää missään tilanteessa ihan sama miten kylmä on, oli sitten vaikka -30c kylmäkäynnistys kyseessä.
Ehkä ehtis paremman säätäjän ohjelmalle ketä kiinnostaa muukin kun se täyskaasu vaan? Toki työläshän tommonen kylmäkäynnistys on säätää ku et sitä voi tehä tyyliin ku kerran 8h välein ehkä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 645
Viestejä
5 047 095
Jäsenet
80 968
Uusin jäsen
hattuk1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom