- Liittynyt
- 06.09.2018
- Viestejä
- 713
Etanolianturin ilo on se että ne kylmäkäynnistyksen rikastukset menee oikein. Anturin kanssa voi myös täysin tyhjään tankkiin laittaa aivan toista ainetta.
Lambda kun vaatii aina käyvän auton eli se auto pitää saada käyntiin ja sen pitää oppia pitkiin säätöarvoihin ennen kuin käynnistyksessä ja kiihdytykses tulee oikeat seokset. Tätähä se auton opettaminen etanolillekin on ollut. Jos menet etatolille oppineen auton ecun resetoimaan et tahdo saada sitä käyntiin millään jollet auta bensalla.
Kaikkein halvin auto mode sarja mitä tutkinut lisää ruiskutusta lähelle rajaa minkä verran auto pystyy oppimaan lambdalla laihemmalle laittaan bensalla ilman varoitusta. Etanolilla puolestaan menee lähelle maksimirikastuksen rajaa. Tuo on hankala käynnistää kylmänä ja resetoinnin jälkeen ei lähde sit kirveelläkään käyntiin etanolilla kun liian laihalla sille ja liian vähän rikastustakin. Näissä sarjois oli usein nappi jolla sai sit vaihtaa bensa/etanoli/auto tilal et sai pelaan tuollaises tilanteessa.
Eli kunnolla toimiakseen molemmilla tarvitaan se anturi eikä tule yllätyksiä jos tyyliin akku pääsee tyhjäksi ja ecu resetoituu. Eikä tarvi huolehti paljonko olikaan tankis ja mitä. Ja nyky asematiheyksillä jollei halua samaan sähköautomaiseen asemien etsimiseen niin molemmilla toiminta on se ainut mitå edes ajatteleb.
Lambda kun vaatii aina käyvän auton eli se auto pitää saada käyntiin ja sen pitää oppia pitkiin säätöarvoihin ennen kuin käynnistyksessä ja kiihdytykses tulee oikeat seokset. Tätähä se auton opettaminen etanolillekin on ollut. Jos menet etatolille oppineen auton ecun resetoimaan et tahdo saada sitä käyntiin millään jollet auta bensalla.
Kaikkein halvin auto mode sarja mitä tutkinut lisää ruiskutusta lähelle rajaa minkä verran auto pystyy oppimaan lambdalla laihemmalle laittaan bensalla ilman varoitusta. Etanolilla puolestaan menee lähelle maksimirikastuksen rajaa. Tuo on hankala käynnistää kylmänä ja resetoinnin jälkeen ei lähde sit kirveelläkään käyntiin etanolilla kun liian laihalla sille ja liian vähän rikastustakin. Näissä sarjois oli usein nappi jolla sai sit vaihtaa bensa/etanoli/auto tilal et sai pelaan tuollaises tilanteessa.
Eli kunnolla toimiakseen molemmilla tarvitaan se anturi eikä tule yllätyksiä jos tyyliin akku pääsee tyhjäksi ja ecu resetoituu. Eikä tarvi huolehti paljonko olikaan tankis ja mitä. Ja nyky asematiheyksillä jollei halua samaan sähköautomaiseen asemien etsimiseen niin molemmilla toiminta on se ainut mitå edes ajatteleb.
Viimeksi muokattu: