Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Onko täällä kokemusta ns. tilannekohtaisista lisäalennuksista Gigantista? Kysyin pystyvätkö tulemaan vastaan alennustuotteen suhteen, joka olisi merkittävästi halvemmalla toisessa kaupassa (sellaisessa jossa en halua asioida.) Sanoi suoraan, että en saa listattua hintaa halvemmalla.
 
Se taitaa olla tapauskohtainen. Jos olet toimittanut niille jo tiedot et mikä liike myy halvemmalla ja vastaus oli tuo niin minkäs teet.
 
Näen tässä muutaman vaihtoehdon. Joko annat asian olla ja ostat mistä halvimmalla saat tai sitten otst kuluttajaviranomaiseen yhteyttä.
 
Joo kyllähän minä kohtaloni hyväksyin ja kävelin ulos liikkeestä. Olisin ehkä voinut jopa kelpuuttaa jotain suoratoistokoodia tms. lisäalennuksen sijaan.

Mutta mietityttää vähän nuo, että onko myyjillä erilaisia ohjeistuksia tällaisiin tilanteisiin. Muinoin menin esim. ostohousut kainaloihin asti vedettynä ikivanhan kännykän kanssa hyödyntämään vaihtohyvitystä uuden kalliin puhelimen ostossa. Myyjä tuumasi, että ei tuo paska ole meidän hyvityslistalla, joten jätin kaupat tekemättä. Toisella paikkakunnalla onnistui.
 
Hei.
Tietääkö kukaan jos palautan telkkarin, joka tilattu kotiintoimituksella niin palauttavatko koko maksetun summan sisältäen postikulut vai pelkän telkkarin hinnan? Gigantti kyseessä.

Verkkis ei ainakaan palauta posteja. Laista en kyllä tiedä, että pitäisikö
Päivitys omaan tilaukseeni. Kysyin asiaa verkkokauppa.com:n asiakaspalvelusta ->vastasivat etteivät hyvitä toimituskuluja sopimusehtojensa mukaisesta. Vetoaminen 14vrk etäkauppaan ja kuluttajasuojalakiin ei muuttanut näkemystä. Sitten näpyttelin Surveypal - loading sivuston kautta lomakkeen, johon laitoin samat tiedot jotka asiakaspalvelijalle kerroin ja jo minuutin kuluttua tuli sähköpostivastaus, että toimituskulut on nyt hyvitetty.

Itselleä tämä oli aivan yhdentekevä tapaus, kun kulut olivat 6€, mutta jollekin toisella voi olla isompi ja merkittäväkin summa. Eli ohjeeksi antaisin, tehkää suoraan virallinen reklamaatio jos myyjä ei suostu palauttamaan toimituskuluja. Ja verkkikselle vinkiksi: kannattaa periä se veloitus palautuskuluista (jos asiakas käyttää postia) -se on ihan lain mukaankin ok. Muistatte vaan tehdä tuon muutoksen sopimusehtoihin:
 
Haluaisin ostaa käteisellä ja järkevällä palautusoikeudella 700€ tuotteen, joten ilmeisesti verkkokauppa taitaa olla pois vaihtoehdoista. Gigantista ilmeisesti onnistuu ja palautuskin toimii 14 päivän kuluessa, vaikka tuote maksettaisiin itse myymälässä? Sekavasti osassa tiedotteissa Gigantti puhuu kuitenkin tilattujen tuotteiden 14 päivän palautusoikeudesta.

Tämä Gigantin "tuliko tehtyä virheostos" höpinä on mielestäni nykyisellään aika harhaanjohtava. Kissan kokoisilla kirjaimilla otsikoissa kerrotaan 30 ja jopa 50 päivän palautusoikeudesta. Vähän pienemmällä sitten se, että se koskee vain avaamattomia paketteja. Harva sen virheostoksen pelkkää pakettia tuijottamalla tajuaa tehneensä.
"Joskus oikean ostopäätöksen teko on hankalaa. Tästä syystä Gigantti haluaa tarjota kaikille asiakkaille 30 päivän palautusoikeuden ja Gigantti klubin jäsenenä tai rekisteröityneenä yritysasiakkaana 50 päivän palautusoikeuden avaamattomille tuotteille.

Uusiin laitteisiin tutustuminen voi viedä aikaa ja joskus on vaikeaa tietää, sopiiko tuote lopulta käyttöösi. Siksi tarjoamme avatuille tuotteillemme 14 päivän vaihto- ja palautusoikeuden – jotta sinä voisit kokeilla tuotetta kotonasi ja nähdä vastaako se odotuksiasi. Jos esimerkiksi ostamasi televisio on liian pieni, voit palauttaa sen meille ja saat rahasi takaisin."


---
Riihikuivaa on kertynyt verovapaasta, metsän antimien keräilystä. Tallettaminen ei hirveästi innosta, koska pankkitilini taitaa olla jossain järjestelmässä "punaisella liputettu" ulkomailta tulevien epäsäännöllisten palkkatulojen vuoksi. Viime vuosina kun on pienehkötkin talletukset ja tilisiirrot vaatineet lisäselvitystä. Olen täysin väsynyt selvittelemään, vaikka sitä kautta hommat lopulta hoituvatkin.
 
Haluaisin ostaa käteisellä ja järkevällä palautusoikeudella 700€ tuotteen, joten ilmeisesti verkkokauppa taitaa olla pois vaihtoehdoista. Gigantista ilmeisesti onnistuu ja palautuskin toimii 14 päivän kuluessa, vaikka tuote maksettaisiin itse myymälässä? Sekavasti osassa tiedotteissa Gigantti puhuu kuitenkin tilattujen tuotteiden 14 päivän palautusoikeudesta.

Tämä Gigantin "tuliko tehtyä virheostos" höpinä on mielestäni nykyisellään aika harhaanjohtava. Kissan kokoisilla kirjaimilla otsikoissa kerrotaan 30 ja jopa 50 päivän palautusoikeudesta. Vähän pienemmällä sitten se, että se koskee vain avaamattomia paketteja. Harva sen virheostoksen pelkkää pakettia tuijottamalla tajuaa tehneensä.
"Joskus oikean ostopäätöksen teko on hankalaa. Tästä syystä Gigantti haluaa tarjota kaikille asiakkaille 30 päivän palautusoikeuden ja Gigantti klubin jäsenenä tai rekisteröityneenä yritysasiakkaana 50 päivän palautusoikeuden avaamattomille tuotteille.

Uusiin laitteisiin tutustuminen voi viedä aikaa ja joskus on vaikeaa tietää, sopiiko tuote lopulta käyttöösi. Siksi tarjoamme avatuille tuotteillemme 14 päivän vaihto- ja palautusoikeuden – jotta sinä voisit kokeilla tuotetta kotonasi ja nähdä vastaako se odotuksiasi. Jos esimerkiksi ostamasi televisio on liian pieni, voit palauttaa sen meille ja saat rahasi takaisin."


---
Riihikuivaa on kertynyt verovapaasta, metsän antimien keräilystä. Tallettaminen ei hirveästi innosta, koska pankkitilini taitaa olla jossain järjestelmässä "punaisella liputettu" ulkomailta tulevien epäsäännöllisten palkkatulojen vuoksi. Viime vuosina kun on pienehkötkin talletukset ja tilisiirrot vaatineet lisäselvitystä. Olen täysin väsynyt selvittelemään, vaikka sitä kautta hommat lopulta hoituvatkin.
Tilaat noutona verkosta ja maksat käteisellä? Eikös se lasketa verkko-ostokseksi?
 
Tilaat noutona verkosta ja maksat käteisellä? Eikös se lasketa verkko-ostokseksi?
Lasketaan. Muistelin että noutotilauksetkin piti ensin maksaa verkossa. Voin olla väärässä ja kyseessä oli joku toinen näistä elektroniikkaketjuista jossa maksu oli tehtävä ennen noutoa.

Ei mulla mitään palautusrulianssia ole ensisijaisesti mielessä. Vituttaa vaan tämä tarjous-systeemi, kun on kuukauden sisään joulualea, cyber mondayta, black fridayta ja ties mitä ja hinta saattaa heilua rankasti kaikilla, jos yksi lipsuu kartellista juuri hankitun tuotteen kohdalla. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
 
Lasketaan. Muistelin että noutotilauksetkin piti ensin maksaa verkossa. Voin olla väärässä ja kyseessä oli joku toinen näistä elektroniikkaketjuista jossa maksu oli tehtävä ennen noutoa.
Ainiin joo. Voi olla.

e: sellainenki vaihtoehto on, että ostelet pienellä(aika isolla..) tappiolla paysafe-arvoa ja siirrät sit vaikka netellerii (tai muuhun "nettipankkiin" mihin mahdollista) ja maksat sen virtuaalikortilla ostokset :D Ehkä paysafellaki on oma virtuaalikortti vai liekö ovat samaa puljua nykyää. Mut joku tommoinen kikkailu, jos ei muu onnistu :) Ei ehkä tässä tapauksessa ole järkevintä.
 
Viimeksi muokattu:
Lasketaan. Muistelin että noutotilauksetkin piti ensin maksaa verkossa. Voin olla väärässä ja kyseessä oli joku toinen näistä elektroniikkaketjuista jossa maksu oli tehtävä ennen noutoa.

Ei mulla mitään palautusrulianssia ole ensisijaisesti mielessä. Vituttaa vaan tämä tarjous-systeemi, kun on kuukauden sisään joulualea, cyber mondayta, black fridayta ja ties mitä ja hinta saattaa heilua rankasti kaikilla, jos yksi lipsuu kartellista juuri hankitun tuotteen kohdalla. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
Powerissa voi ainakin maksaa vasta noudettaessa myös netin kautta tilatut tuotteet.
 
Powerissa voi ainakin maksaa vasta noudettaessa myös netin kautta tilatut tuotteet.
Tässä taisi olla se jecku, että tuotetta pitää olla hyllyssä. Jos tuote pitää tilata myymälään, se pitää maksaa tilaushetkellä. Näin ainakin muutama edellinen kerta kun olen esimerkiksi lahjakorttia halunnut käyttää. Piti kikkailla paikallisen aspan kanssa että tilaavat tuotteen systeemin ohitse ja laittoivat tekstarin kun oli noudettavissa, ja sain maksaa vasta noudettaessa. Toki tämä voi olla muuttunut, mutta pari kuukautta sitten oli ainakin näin.
 
Powerissa voi ainakin maksaa vasta noudettaessa myös netin kautta tilatut tuotteet.
Näin muistelin itsekin. Powerissa ei ole kyseistä tuotetta (näytönohjain) tarjolla. Muuten Power on kiistatta joustavampi kauppa ehdoissaan mitä Gigantti.

Power on selkeästi fokusoitunut kodin yleiselektroniikkaan nykyään, mikä varmasti on businessmielessä näillä markkinoilla ihan fiksu päätös :) Gigantti pyristelee vielä kohtuullisella valikoimalla mukana ja ovat luullakseni satsanneet "trendikkääseen gaming puoleen" melko paljon.
 
Onkohan Gigantissa (/muilla) myymälöistä eri toimituskulut kuin netistä kodinkoneille? Vai koittiko myyjä vaan jekuttaa, kun antoi kotiin&asennus&vanhan vienti paketille huomattavan "alen" verrattuna nettihintaan (netti n. 120€, myyjä jutteli, että olisi jotain n. 80€).
 
Onkohan Gigantissa (/muilla) myymälöistä eri toimituskulut kuin netistä kodinkoneille? Vai koittiko myyjä vaan jekuttaa, kun antoi kotiin&asennus&vanhan vienti paketille huomattavan "alen" verrattuna nettihintaan (netti n. 120€, myyjä jutteli, että olisi jotain n. 80€).
Saattavat käyttää paikallisia kuljetusliikkeitä vs. netin kautta tilattaessa tulee postin välityksellä.
 
Ai vitsit, kun tuli mahtava ostokokemus Gigantista. Tilasin komponentteja vinon pinon uutta setuppia varten mm. emo, prosessori, muistit, näyttis. BF aikaan muisteja sai Gigantista vielä aika sopuisaan hintaan (2x16GB DDR5 119e). Varastosaldoa oli hyvin ja tilasin yhden setin. Muut komponentit ovatkin jo tulleet, mutta muistien osalta todettiin, että "sold out" ja joudutaan perumaan tilaus. Ehdin jo vaatia vastaavaa muistikittiä tilalle, kun näitä kuitenkin on verkkosivuilla tarjolla, mutta totesivat vain, että ovat niin eri hintaisia, että ei voida toimittaa?

Saiko joku kenties BF-kampoja Gigantista? Vaikuttaa lähinnä siltä, että putiikki yrittää vain kiemurrella irti liian edullisesta tarjouksesta :hmm:
 
No jos sulla on tilausvahvistus niin Gigantti joutuu myymään vastaavan setin mikäli heiltä ei kyseistä settiä enää löydy.
 
Ehdin jo vaatia vastaavaa muistikittiä tilalle, kun näitä kuitenkin on verkkosivuilla tarjolla, mutta totesivat vain, että ovat niin eri hintaisia, että ei voida toimittaa?

Huvittavaa miten selkeä keissi kyseessä. Ei muuta kuin asia eteenpäin kuluttaja-asiamiehelle. Luulisi olevan homma ohi ihan sillä, että laittaa heidän kannanottonsa sitten Gigantille.
 
Ai vitsit, kun tuli mahtava ostokokemus Gigantista. Tilasin komponentteja vinon pinon uutta setuppia varten mm. emo, prosessori, muistit, näyttis. BF aikaan muisteja sai Gigantista vielä aika sopuisaan hintaan (2x16GB DDR5 119e). Varastosaldoa oli hyvin ja tilasin yhden setin. Muut komponentit ovatkin jo tulleet, mutta muistien osalta todettiin, että "sold out" ja joudutaan perumaan tilaus. Ehdin jo vaatia vastaavaa muistikittiä tilalle, kun näitä kuitenkin on verkkosivuilla tarjolla, mutta totesivat vain, että ovat niin eri hintaisia, että ei voida toimittaa?

Saiko joku kenties BF-kampoja Gigantista? Vaikuttaa lähinnä siltä, että putiikki yrittää vain kiemurrella irti liian edullisesta tarjouksesta :hmm:
Pyydät joko että jäät odottamaan korvaavia muisteja, tai sitten ehdotat toisena vaihtoehtona vastaavaa tuotetta olevaa kateostoa muualta, että he korvaavat hintaerotuksen. Jos eivät suostu kumpaankaan, niin eikun viestiä kuluttajaneuvontaan, mikä sen nimi nyt olikaan, joka ohjaa sitten lopulta lautakunnalle valituksen tekoon jos sopua ei löydy. Saat sitä kautta rahat ulos lopulta.
Nimimerkillä lautakunnan valituksen kautta saanut 500€ gigantilta.
 
No jos sulla on tilausvahvistus niin Gigantti joutuu myymään vastaavan setin mikäli heiltä ei kyseistä settiä enää löydy.

Kyllähän tuo sähköpostista löytyy, asiakaspalvelu (chatissa) vain totesi, että ei voida toimittaa vastaavaa, koska hinta ei sama.
 
Huvittavaa miten selkeä keissi kyseessä. Ei muuta kuin asia eteenpäin kuluttaja-asiamiehelle. Luulisi olevan homma ohi ihan sillä, että laittaa heidän kannanottonsa sitten Gigantille.
Ei se mene näin, ensin pitää ehdottaa vastaavaa tuotetta tilalle/kateostoa. Sitten vasta voi tehdä valituksen.
 
Ei se mene näin, ensin pitää ehdottaa vastaavaa tuotetta tilalle/kateostoa. Sitten vasta voi tehdä valituksen.

En tiedä onko tuollaista vaatimusta edes olemassa, mutta vastaavaa tuotetta on jo ehdotettu ja he ovat kieltäytyneet. Sehän lukee lainaamassani viestissä ja vielä sen jälkeenkin. Turhaan tuossa Gigantin kanssa enempää jankkaa, kun kanta on käynyt jo selväksi.
 
Pyydät joko että jäät odottamaan korvaavia muisteja, tai sitten ehdotat toisena vaihtoehtona vastaavaa tuotetta olevaa kateostoa muualta, että he korvaavat hintaerotuksen. Jos eivät suostu kumpaankaan, niin eikun viestiä kuluttajaneuvontaan, mikä sen nimi nyt olikaan, joka ohjaa sitten lopulta lautakunnalle valituksen tekoon jos sopua ei löydy. Saat sitä kautta rahat ulos lopulta.
Nimimerkillä lautakunnan valituksen kautta saanut 500€ gigantilta.
En suosittele KRILin kautta asiaa hoidettavaksi, jos ei ole ihan pakko. Siellä on kahden vuoden jonot tapausten käsittelyssä.
 
En suosittele KRILin kautta asiaa hoidettavaksi, jos ei ole ihan pakko. Siellä on kahden vuoden jonot tapausten käsittelyssä.
Mitäs meinasit sitten tehdä jos kieltäytyvät jonottamisesta ja kateostosta? Ainot vaihtoehto on tyytyä tilauksen peruuttamiseen. Tai sitten nuo jatkotoimet.
 
Mitäs meinasit sitten tehdä jos kieltäytyvät jonottamisesta ja kateostosta? Ainot vaihtoehto on tyytyä tilauksen peruuttamiseen. Tai sitten nuo jatkotoimet.
No sopimaan ensisijaisesti myyjäliikkeen kanssa asian, KRIL vasta jos ihan pakko, kuten sanoin. Kaksi vuotta on pitkä aika odotella. KRIL voi ei voi myöskään antaa sitovia, myyjää oikeudellisesti velvoittavia päätöksiä, ainoastaan ratkaisuosuosituksia. Ja kaikki näistä eivät tietenkään mene kuluttajan eduksi, vaan lakia a sopimusehtoja tulkiten. Toki valtaosa myyjäliikkeistä noudattaa KRILin ratkaisusuosituksia, mutta nämä asiat on hyvä tiedostaa.
 
No sopimaan ensisijaisesti myyjäliikkeen kanssa asian, KRIL vasta jos ihan pakko, kuten sanoin. Kaksi vuotta on pitkä aika odotella. KRIL voi ei voi myöskään antaa sitovia, myyjää oikeudellisesti velvoittavia päätöksiä, ainoastaan ratkaisuosuosituksia. Ja kaikki näistä eivät tietenkään mene kuluttajan eduksi, vaan lakia a sopimusehtoja tulkiten. Toki valtaosa myyjäliikkeistä noudattaa KRILin ratkaisusuosituksia, mutta nämä asiat on hyvä tiedostaa.
Jep no juuri näin. Sitähän itsekin korjasin kun joku ehdotti että valitusta vaan menemään. Ensisijainen toimi on sopia sen kaupan kanssa asia.
 
Tilasin juuri vähän aika sitten tänään verkkiksen tunnin Wolt-toimituksella PC:n virtalähteen. Kuski tuli noin 20 minuuttia myöhässä ja heti huomasin että väärä paketti, koska sinetöity pussi oli sellainen pieni pussi ja kevyt - sanoin kuskille että ei mahdu poweri tuollaiseen ja avattiin siinä paketti, niin sisällä olikin sellaiset halpis jouluvalot, oikea kuitti kyllä oli teipattuna pakettiin. Huoh. 🫠
 
Tänään tuli Powerin ekasta Click & Collect- kokeilusta hämmentävä kokemus. Noin 30 minuuttia tilausvahvistuksesta tuli tekstari, että tilaus on noudettavissa. Kassan takana oli runsaasti Click & Collect- bokseja valmiina. Kuvittelin omani olevan tottakai niistä yhdessä ja ihmettelin, kun myyjä lähti peliosastolle etsimään tuotetta. Kohta haki minutkin kaveriksi ja katseltiin, että hyllyssä ei ole kyseistä tuotetta ollenkaan. Mainitsin myyjälle, että tästä tuli tekstari, joka kehotti noutamaan tuotteen. Myyjä tuumasi, että joo se tekstari lähtee automaattisesti 30 min tilauksen jälkeen.

Mitä helvettiä? Tämä oli sentään ei-niin-kiireellinen ostos, mutta kyllähän se tympäsi tehdä turha reissu todistaakseen kohtalaisen käsittämätöntä toimintaperiaatetta. En ihan heti ymmärrä, miksi noin idioottimainen systeemi on keksitty. Täytyy laittaa asiakaspalveluun palautetta. Kiva jos kyseessä olisi ollut vaikkapa joku iso kodinkone tai televisio, jota varten olisi hommattu vaikkapa kantokaveri ja eri auto kuljettamista varten.
 
Tänään tuli Powerin ekasta Click & Collect- kokeilusta hämmentävä kokemus. Noin 30 minuuttia tilausvahvistuksesta tuli tekstari, että tilaus on noudettavissa. Kassan takana oli runsaasti Click & Collect- bokseja valmiina. Kuvittelin omani olevan tottakai niistä yhdessä ja ihmettelin, kun myyjä lähti peliosastolle etsimään tuotetta. Kohta haki minutkin kaveriksi ja katseltiin, että hyllyssä ei ole kyseistä tuotetta ollenkaan. Mainitsin myyjälle, että tästä tuli tekstari, joka kehotti noutamaan tuotteen. Myyjä tuumasi, että joo se tekstari lähtee automaattisesti 30 min tilauksen jälkeen.

Mitä helvettiä? Tämä oli sentään ei-niin-kiireellinen ostos, mutta kyllähän se tympäsi tehdä turha reissu todistaakseen kohtalaisen käsittämätöntä toimintaperiaatetta. En ihan heti ymmärrä, miksi noin idioottimainen systeemi on keksitty. Täytyy laittaa asiakaspalveluun palautetta. Kiva jos kyseessä olisi ollut vaikkapa joku iso kodinkone tai televisio, jota varten olisi hommattu vaikkapa kantokaveri ja eri auto kuljettamista varten.
Mulle käynyt Gigantissa muutama vuosi sitten samoin, sillä erotuksella että tuote löytyi.. menin siis noutotiskille hakemaan pakettia, myyjä kysyi kävinkö hakemassa tuotteen hyllystä. En tietenkään ollut hakenut koska kyseessä noutotilaus mikä piti olla valmiina. Myyjä marssi hyllylle, nouti tuotteen ja ojensi sen minulle..
 
Mulle on nyt tuolla Powerissa käynyt monta kertaa sama, myyjä lähtee varastoon tai osastolle hakemaan tuotteen.
Ja kerran tilasin näppäimistön, kassalla oli siinä paperipussissa odottamassa hiiri.
Myyjä ei edes tajunnut ihmetellä että on eri tuote vaan minun piti sitä yrittää selittää kassamyyjälle.
 
Tuo on Powerissa ihan normaali käytäntö. Viimeksi kun hain clickand collect niin hyllystä otettiin.
 
Mikäköhän koko palvelun pointti sitten on? Ilo tuosta olisi se että joku varmistaa että tuote on varmasti saatavilla ja sitä ei tarvitse metsästää myymälästä.
 
Kyllä minulla tuote on ollut aina noudettavissa suoraan kassalta ja saldotkin olleet oikein.
 
Nyt kun tarkemmin mietin, niin ne tuotteet mitkä olen maksanut verkossa, ne on löytyneet niistä kassan paperipusseista.
Ne tuotteet, jotka olen valinnut että maksan noudettaessa kassalla, niitä on haettu sitten erikseen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 897
Viestejä
5 055 341
Jäsenet
80 998
Uusin jäsen
Houzei

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom