Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Huvittavaa miten selkeä keissi kyseessä. Ei muuta kuin asia eteenpäin kuluttaja-asiamiehelle. Luulisi olevan homma ohi ihan sillä, että laittaa heidän kannanottonsa sitten Gigantille.
Ei se mene näin, ensin pitää ehdottaa vastaavaa tuotetta tilalle/kateostoa. Sitten vasta voi tehdä valituksen.
 
Ei se mene näin, ensin pitää ehdottaa vastaavaa tuotetta tilalle/kateostoa. Sitten vasta voi tehdä valituksen.

En tiedä onko tuollaista vaatimusta edes olemassa, mutta vastaavaa tuotetta on jo ehdotettu ja he ovat kieltäytyneet. Sehän lukee lainaamassani viestissä ja vielä sen jälkeenkin. Turhaan tuossa Gigantin kanssa enempää jankkaa, kun kanta on käynyt jo selväksi.
 
Pyydät joko että jäät odottamaan korvaavia muisteja, tai sitten ehdotat toisena vaihtoehtona vastaavaa tuotetta olevaa kateostoa muualta, että he korvaavat hintaerotuksen. Jos eivät suostu kumpaankaan, niin eikun viestiä kuluttajaneuvontaan, mikä sen nimi nyt olikaan, joka ohjaa sitten lopulta lautakunnalle valituksen tekoon jos sopua ei löydy. Saat sitä kautta rahat ulos lopulta.
Nimimerkillä lautakunnan valituksen kautta saanut 500€ gigantilta.
En suosittele KRILin kautta asiaa hoidettavaksi, jos ei ole ihan pakko. Siellä on kahden vuoden jonot tapausten käsittelyssä.
 
En suosittele KRILin kautta asiaa hoidettavaksi, jos ei ole ihan pakko. Siellä on kahden vuoden jonot tapausten käsittelyssä.
Mitäs meinasit sitten tehdä jos kieltäytyvät jonottamisesta ja kateostosta? Ainot vaihtoehto on tyytyä tilauksen peruuttamiseen. Tai sitten nuo jatkotoimet.
 
Mitäs meinasit sitten tehdä jos kieltäytyvät jonottamisesta ja kateostosta? Ainot vaihtoehto on tyytyä tilauksen peruuttamiseen. Tai sitten nuo jatkotoimet.
No sopimaan ensisijaisesti myyjäliikkeen kanssa asian, KRIL vasta jos ihan pakko, kuten sanoin. Kaksi vuotta on pitkä aika odotella. KRIL voi ei voi myöskään antaa sitovia, myyjää oikeudellisesti velvoittavia päätöksiä, ainoastaan ratkaisuosuosituksia. Ja kaikki näistä eivät tietenkään mene kuluttajan eduksi, vaan lakia a sopimusehtoja tulkiten. Toki valtaosa myyjäliikkeistä noudattaa KRILin ratkaisusuosituksia, mutta nämä asiat on hyvä tiedostaa.
 
No sopimaan ensisijaisesti myyjäliikkeen kanssa asian, KRIL vasta jos ihan pakko, kuten sanoin. Kaksi vuotta on pitkä aika odotella. KRIL voi ei voi myöskään antaa sitovia, myyjää oikeudellisesti velvoittavia päätöksiä, ainoastaan ratkaisuosuosituksia. Ja kaikki näistä eivät tietenkään mene kuluttajan eduksi, vaan lakia a sopimusehtoja tulkiten. Toki valtaosa myyjäliikkeistä noudattaa KRILin ratkaisusuosituksia, mutta nämä asiat on hyvä tiedostaa.
Jep no juuri näin. Sitähän itsekin korjasin kun joku ehdotti että valitusta vaan menemään. Ensisijainen toimi on sopia sen kaupan kanssa asia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
294 485
Viestejä
5 032 981
Jäsenet
80 708
Uusin jäsen
villesuo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom