Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Huvittavaa miten selkeä keissi kyseessä. Ei muuta kuin asia eteenpäin kuluttaja-asiamiehelle. Luulisi olevan homma ohi ihan sillä, että laittaa heidän kannanottonsa sitten Gigantille.
Ei se mene näin, ensin pitää ehdottaa vastaavaa tuotetta tilalle/kateostoa. Sitten vasta voi tehdä valituksen.
 
Ei se mene näin, ensin pitää ehdottaa vastaavaa tuotetta tilalle/kateostoa. Sitten vasta voi tehdä valituksen.

En tiedä onko tuollaista vaatimusta edes olemassa, mutta vastaavaa tuotetta on jo ehdotettu ja he ovat kieltäytyneet. Sehän lukee lainaamassani viestissä ja vielä sen jälkeenkin. Turhaan tuossa Gigantin kanssa enempää jankkaa, kun kanta on käynyt jo selväksi.
 
Pyydät joko että jäät odottamaan korvaavia muisteja, tai sitten ehdotat toisena vaihtoehtona vastaavaa tuotetta olevaa kateostoa muualta, että he korvaavat hintaerotuksen. Jos eivät suostu kumpaankaan, niin eikun viestiä kuluttajaneuvontaan, mikä sen nimi nyt olikaan, joka ohjaa sitten lopulta lautakunnalle valituksen tekoon jos sopua ei löydy. Saat sitä kautta rahat ulos lopulta.
Nimimerkillä lautakunnan valituksen kautta saanut 500€ gigantilta.
En suosittele KRILin kautta asiaa hoidettavaksi, jos ei ole ihan pakko. Siellä on kahden vuoden jonot tapausten käsittelyssä.
 
En suosittele KRILin kautta asiaa hoidettavaksi, jos ei ole ihan pakko. Siellä on kahden vuoden jonot tapausten käsittelyssä.
Mitäs meinasit sitten tehdä jos kieltäytyvät jonottamisesta ja kateostosta? Ainot vaihtoehto on tyytyä tilauksen peruuttamiseen. Tai sitten nuo jatkotoimet.
 
Mitäs meinasit sitten tehdä jos kieltäytyvät jonottamisesta ja kateostosta? Ainot vaihtoehto on tyytyä tilauksen peruuttamiseen. Tai sitten nuo jatkotoimet.
No sopimaan ensisijaisesti myyjäliikkeen kanssa asian, KRIL vasta jos ihan pakko, kuten sanoin. Kaksi vuotta on pitkä aika odotella. KRIL voi ei voi myöskään antaa sitovia, myyjää oikeudellisesti velvoittavia päätöksiä, ainoastaan ratkaisuosuosituksia. Ja kaikki näistä eivät tietenkään mene kuluttajan eduksi, vaan lakia a sopimusehtoja tulkiten. Toki valtaosa myyjäliikkeistä noudattaa KRILin ratkaisusuosituksia, mutta nämä asiat on hyvä tiedostaa.
 
No sopimaan ensisijaisesti myyjäliikkeen kanssa asian, KRIL vasta jos ihan pakko, kuten sanoin. Kaksi vuotta on pitkä aika odotella. KRIL voi ei voi myöskään antaa sitovia, myyjää oikeudellisesti velvoittavia päätöksiä, ainoastaan ratkaisuosuosituksia. Ja kaikki näistä eivät tietenkään mene kuluttajan eduksi, vaan lakia a sopimusehtoja tulkiten. Toki valtaosa myyjäliikkeistä noudattaa KRILin ratkaisusuosituksia, mutta nämä asiat on hyvä tiedostaa.
Jep no juuri näin. Sitähän itsekin korjasin kun joku ehdotti että valitusta vaan menemään. Ensisijainen toimi on sopia sen kaupan kanssa asia.
 
Tilasin juuri vähän aika sitten tänään verkkiksen tunnin Wolt-toimituksella PC:n virtalähteen. Kuski tuli noin 20 minuuttia myöhässä ja heti huomasin että väärä paketti, koska sinetöity pussi oli sellainen pieni pussi ja kevyt - sanoin kuskille että ei mahdu poweri tuollaiseen ja avattiin siinä paketti, niin sisällä olikin sellaiset halpis jouluvalot, oikea kuitti kyllä oli teipattuna pakettiin. Huoh. 🫠
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Tänään tuli Powerin ekasta Click & Collect- kokeilusta hämmentävä kokemus. Noin 30 minuuttia tilausvahvistuksesta tuli tekstari, että tilaus on noudettavissa. Kassan takana oli runsaasti Click & Collect- bokseja valmiina. Kuvittelin omani olevan tottakai niistä yhdessä ja ihmettelin, kun myyjä lähti peliosastolle etsimään tuotetta. Kohta haki minutkin kaveriksi ja katseltiin, että hyllyssä ei ole kyseistä tuotetta ollenkaan. Mainitsin myyjälle, että tästä tuli tekstari, joka kehotti noutamaan tuotteen. Myyjä tuumasi, että joo se tekstari lähtee automaattisesti 30 min tilauksen jälkeen.

Mitä helvettiä? Tämä oli sentään ei-niin-kiireellinen ostos, mutta kyllähän se tympäsi tehdä turha reissu todistaakseen kohtalaisen käsittämätöntä toimintaperiaatetta. En ihan heti ymmärrä, miksi noin idioottimainen systeemi on keksitty. Täytyy laittaa asiakaspalveluun palautetta. Kiva jos kyseessä olisi ollut vaikkapa joku iso kodinkone tai televisio, jota varten olisi hommattu vaikkapa kantokaveri ja eri auto kuljettamista varten.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Tänään tuli Powerin ekasta Click & Collect- kokeilusta hämmentävä kokemus. Noin 30 minuuttia tilausvahvistuksesta tuli tekstari, että tilaus on noudettavissa. Kassan takana oli runsaasti Click & Collect- bokseja valmiina. Kuvittelin omani olevan tottakai niistä yhdessä ja ihmettelin, kun myyjä lähti peliosastolle etsimään tuotetta. Kohta haki minutkin kaveriksi ja katseltiin, että hyllyssä ei ole kyseistä tuotetta ollenkaan. Mainitsin myyjälle, että tästä tuli tekstari, joka kehotti noutamaan tuotteen. Myyjä tuumasi, että joo se tekstari lähtee automaattisesti 30 min tilauksen jälkeen.

Mitä helvettiä? Tämä oli sentään ei-niin-kiireellinen ostos, mutta kyllähän se tympäsi tehdä turha reissu todistaakseen kohtalaisen käsittämätöntä toimintaperiaatetta. En ihan heti ymmärrä, miksi noin idioottimainen systeemi on keksitty. Täytyy laittaa asiakaspalveluun palautetta. Kiva jos kyseessä olisi ollut vaikkapa joku iso kodinkone tai televisio, jota varten olisi hommattu vaikkapa kantokaveri ja eri auto kuljettamista varten.
Mulle käynyt Gigantissa muutama vuosi sitten samoin, sillä erotuksella että tuote löytyi.. menin siis noutotiskille hakemaan pakettia, myyjä kysyi kävinkö hakemassa tuotteen hyllystä. En tietenkään ollut hakenut koska kyseessä noutotilaus mikä piti olla valmiina. Myyjä marssi hyllylle, nouti tuotteen ja ojensi sen minulle..
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc

Statistiikka

Viestiketjuista
295 081
Viestejä
5 044 608
Jäsenet
80 812
Uusin jäsen
warelk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom