- Liittynyt
- 07.07.2021
- Viestejä
- 2 450
Oisit maksanut 199€ käteisellä ja loput kortilla.
Äänestän mieluummin jaloillani tuollaista urpoilua vastaan. Ei siellä mitään sellaista myydä, mitä ei muualta saisi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Oisit maksanut 199€ käteisellä ja loput kortilla.
Yleistyy pian muuallakin, ei sitä karkuun pääse.Äänestän mieluummin jaloillani tuollaista urpoilua vastaan. Ei siellä mitään sellaista myydä, mitä ei muualta saisi.
Yleistyy pian muuallakin, ei sitä karkuun pääse.
Tästä verkkokaupan käteisrajasta oli hiljan juttua, parissa ketjussa, taisi siis siirtyä johonkin maksutapaketjuun.Äänestän mieluummin jaloillani tuollaista urpoilua vastaan. Ei siellä mitään sellaista myydä, mitä ei muualta saisi.
Ilmeisesti nykyisin toimii se että jos kassa heittäytyy hankalaksi, niin kysyy onnistuuko lahjakorteilla maksu, ostaa sitten 200€ lahjakortteja yksi kerrallaan, ja maksaa niillä. Toki pitää varautua siihen että myyjä vedättää, ja ei suostu ottamaan lahjakortteja , jolloin riski siihen että firma vei rahat, mutta ostos jäi saamatta.
Jos Verkkokauppa.com on keksinyt että yksi 200€ kelpaa, mutta ei kaksi, niin varautua siihen että voi keksiä lahjakorteillekkin samanlaista, tai jotain muuta ikävää.Millä ihmeen tavalla Verkkokauppa voisi tuossa vedättää?
Ei se verkkokauppa sitä pakota vaan sieltä hönkii päälle kiristyvät raportointivelvollisuudet rahanpesun ym syyllä. Toisinsanoen koko rahasektori halutaan enemmän valvottavaan muotoon.Verkkokaupalta ikävä muutos, koska käteistä liikkuu muutenkin varsin vähän eli sitä on turha pakottaa pienemmälle käytölle.
Ei se verkkokauppa sitä pakota vaan sieltä hönkii päälle kiristyvät raportointivelvollisuudet rahanpesun ym syyllä. Toisinsanoen koko rahasektori halutaan enemmän valvottavaan muotoon.
itsellä tuli ostettua 2013 Gigantista Panasonic tx-l42et5y ja katsottua vajaa kuukausi, mutta jano isompaan ajoi laittamaan sen takaisin laatikkoon ja ostettua tilalle isompi tx-l47et5y.Television palautuksesta ja sen kokeilusta kokemuksia kaivataan, eli onko näillä isoilla kuten Power, Gigantti ja Verkkokauppa.com eroja minkä verran esim. televisiossa saa olla käyttötunteja ja minkälaisia palautuskuluja nämä lisää, jos ne kotoa sen noutaa takaisin?
EDIT: lisätään tähän listaan vielä Bigbox, jos jollain olisi myös tuosta kokemuksia saman asian tiimoilta.
Kannattaa katsoa joka puljun palautus ehdoista erikseen. Ainakin power tuntuu muuttelevan ehtoja välillä useamman kerran vuoteen joiltain osin. Esim. välillä puhelin palautukset mahdollisia ja välillä ei jne.Television palautuksesta ja sen kokeilusta kokemuksia kaivataan, eli onko näillä isoilla kuten Power, Gigantti ja Verkkokauppa.com eroja minkä verran esim. televisiossa saa olla käyttötunteja ja minkälaisia palautuskuluja nämä lisää, jos ne kotoa sen noutaa takaisin?
EDIT: lisätään tähän listaan vielä Bigbox, jos jollain olisi myös tuosta kokemuksia saman asian tiimoilta.
Tahtoo olla ehdoissa aika ympäripyöreästi kerrottu yksityiskohtia. Gigantti toki ennestään tuttu parin muun tuotteen palautuksesta, että uskon ettei siellä telkkarin palautuskaan ole ongelma.Kannattaa katsoa joka puljun palautus ehdoista erikseen. Ainakin power tuntuu muuttelevan ehtoja välillä useamman kerran vuoteen joiltain osin. Esim. välillä puhelin palautukset mahdollisia ja välillä ei jne.
Ei siis kannata luottaa miten on aiemmin onnistunut kun ei ne noista muutoksista yleensä ilmoittele.
Gigantista ja powerista ostetun TV:n uskaltaa ottaa täysin käyttöön.Tahtoo olla ehdoissa aika ympäripyöreästi kerrottu yksityiskohtia. Gigantti toki ennestään tuttu parin muun tuotteen palautuksesta, että uskon ettei siellä telkkarin palautuskaan ole ongelma.
Lähinnä kiinnostaa miten muissa kuin Gigantissa suhtaudutaan siihen, että telkkarista on poistettu suojakalvo paneelin pinnasta? Palautusaika kaikilla kyllä riittävän pitkä mutta jotain OLEDia pitäisi saada testata mieluiten useampana päivänä ja kovin pitkään tuollaista ei kannata mennä paahtamaan kalvo näytön pinnalla mutta tuotahan ei takaisin enää saa kunnolla, joten meneekö Giganttia lukuunottamatta kaikilla muilla tuollainen luokitukseen, että laite on otettu käyttöön eikä oikeuta palautukseen tai täytteen hyvitykseen?
Jos ihan suunniteltu testaus mielessä, millä varmistaa tuoteen sopivuuden ja laadun, niin kysyä myyjältä.Tahtoo olla ehdoissa aika ympäripyöreästi kerrottu yksityiskohtia. Gigantti toki ennestään tuttu parin muun tuotteen palautuksesta, että uskon ettei siellä telkkarin palautuskaan ole ongelma.
Lähinnä kiinnostaa miten muissa kuin Gigantissa suhtaudutaan siihen, että telkkarista on poistettu suojakalvo paneelin pinnasta? Palautusaika kaikilla kyllä riittävän pitkä mutta jotain OLEDia pitäisi saada testata mieluiten useampana päivänä ja kovin pitkään tuollaista ei kannata mennä paahtamaan kalvo näytön pinnalla mutta tuotahan ei takaisin enää saa kunnolla, joten meneekö Giganttia lukuunottamatta kaikilla muilla tuollainen luokitukseen, että laite on otettu käyttöön eikä oikeuta palautukseen tai täytteen hyvitykseen?
Kiitti, tuo mainita meni itseltäni täysin ohi. 400 tuntia kyllä riittää mainiosti nähdä onko TV kelvollinen vai ei. Eli Power voisi olla vaihtoehtona sitten.Powerin ehdoissa esim:
60 päivän palautusoikeus ei koske:
"Televisio tai tietokone jolla käyttötunteja yli 400"
Palautukset - Power.fi
www.power.fi
Toki noin, jos liikkeessä käy paikan päällä mutta melko varmasti tulee bongailtua jotain kamppista itsellä ja tilattua netin kautta, ei tuossa paljon yksittäisen myyjän kanssa rupatella silloin.Jos ihan suunniteltu testaus mielessä, millä varmistaa tuoteen sopivuuden ja laadun, niin kysyä myyjältä.
Eli jos on epävarma tuotteen sopivuudesta, niin sopii myyjän kanssa palauttamisesta, ja tarkoitus viikko testata perusteellisesti ja sen jälkeen vielä pari seurata että taso pysyy, niin avoimesti myyjän kanssa sopii asiasta. Jos myyjä asettelee ehtoja / rajoa siihen mitä haluat, niin ehkä laite ei ole ostamisen arvoinen.
Omissa puheissa niin selkeä ettei tule väärinkäistiyksiä ja että varmasti niissä rajoissa pystyt testaan. Ja myyjän nimi ylösä, jos myöhemmin lupauksista yritetään irtautua.
Kyllä ja ainakin itsekin voinut poistaa kalvon sekä testata rauhassa ja palauttaa, mielestäni kuuluu testaukseen poistaa suojakalvot koska muuten kuvakin vääristyy.Kiitti, tuo mainita meni itseltäni täysin ohi. 400 tuntia kyllä riittää mainiosti nähdä onko TV kelvollinen vai ei. Eli Power voisi olla vaihtoehtona sitten.
Mutta saakohan tuossa poistaa suojakalvoa paneelista?
Mitenkähän vastaava Bigboxilla, Verkkiksellä tai Veikon Koneella?
XXL ei sitten tarjoa hintamuutosta jos tuote menee alennukseen pian tilauksen jälkeen. Powerit, Amazonit ja vastaavat ovat yhdellä pyynnöllä tulleet ilomielin aina vastaan ja hyvittäneet hintamuutoksen samantien. XXL ei ole tätä porukkaa. Omassa tapauksessa oli vielä yli 3000 euron sähköpyörä, joka tuli alennukseen noin kolme vuorokautta saapumisen jälkeen (hintamuutosta lähes 500 euroa alaspäin). Oltiin jo kasattu koko pyörä ja viety se huoltoon, joten palauttaminen ei ollut enää järkevä vaihtoehto. Ja muutenkin tilaus oli yritetty ajoittaa niin, että pyörän saa juhannukseksi ajoon.
Pyörä ei ollut esikasattu ja jarruja/vaihteita esisäädetty. Kaikki osat olivat erillään tehtaan paketissa. Toimituksen seuranta pysähtyi lähimpään suurempaan kaupunkiin ja pyörä toimitettiin katokseen ilman ennakkoilmoitusta (oli tilattu sisäänkannolla), jossa se seisoi yli 2 vuorokautta tarjolla varkaille. Vaihteissa oli ongelmia ja siksi jouduimme viemään sen paikalliseen huoltoon korjattavaksi. XXL tarjosi huoltoa omassa toimipisteessään, johon on yli 150 km per suunta matkaa.
Lopputulos? Maksoivat hampaita kiristellen huollon, ei muita hyvityksiä. Tämäkin tosi monen sähköpostiviestittelyn kautta. Käsittämättömän hankalaa oli. Eipä ole mielenkiintoa tilata sieltä enää koskaan mitään.
Television palautuksesta ja sen kokeilusta kokemuksia kaivataan, eli onko näillä isoilla kuten Power, Gigantti ja Verkkokauppa.com eroja minkä verran esim. televisiossa saa olla käyttötunteja ja minkälaisia palautuskuluja nämä lisää, jos ne kotoa sen noutaa takaisin?
EDIT: lisätään tähän listaan vielä Bigbox, jos jollain olisi myös tuosta kokemuksia saman asian tiimoilta.
Tämä alennuksen saaminen riippuu myymälästä, myyjästä ja tuotteesta. Verkkokaupan chatin tai sähköpostin kautta en ole onnistunut tässä, mutta myymälässä lukuisia kertoja. Heillä on 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja olen monta kertaa käynyt palauttamassa ja ostamassa saman tuotteen halvemmalla hinnalla. Tietenkin jos tuote on jo selkeästi käytetty niin tämä ei välttämättä onnistu.XXL ei sitten tarjoa hintamuutosta jos tuote menee alennukseen pian tilauksen jälkeen. Powerit, Amazonit ja vastaavat ovat yhdellä pyynnöllä tulleet ilomielin aina vastaan ja hyvittäneet hintamuutoksen samantien. XXL ei ole tätä porukkaa. Omassa tapauksessa oli vielä yli 3000 euron sähköpyörä, joka tuli alennukseen noin kolme vuorokautta saapumisen jälkeen (hintamuutosta lähes 500 euroa alaspäin). Oltiin jo kasattu koko pyörä ja viety se huoltoon, joten palauttaminen ei ollut enää järkevä vaihtoehto. Ja muutenkin tilaus oli yritetty ajoittaa niin, että pyörän saa juhannukseksi ajoon.
Pyörä ei ollut esikasattu ja jarruja/vaihteita esisäädetty. Kaikki osat olivat erillään tehtaan paketissa. Toimituksen seuranta pysähtyi lähimpään suurempaan kaupunkiin ja pyörä toimitettiin katokseen ilman ennakkoilmoitusta (oli tilattu sisäänkannolla), jossa se seisoi yli 2 vuorokautta tarjolla varkaille. Vaihteissa oli ongelmia ja siksi jouduimme viemään sen paikalliseen huoltoon korjattavaksi. XXL tarjosi huoltoa omassa toimipisteessään, johon on yli 150 km per suunta matkaa.
Lopputulos? Maksoivat hampaita kiristellen huollon, ei muita hyvityksiä. Tämäkin tosi monen sähköpostiviestittelyn kautta. Käsittämättömän hankalaa oli. Eipä ole mielenkiintoa tilata sieltä enää koskaan mitään.
Tämä alennuksen saaminen riippuu myymälästä, myyjästä ja tuotteesta. Verkkokaupan chatin tai sähköpostin kautta en ole onnistunut tässä, mutta myymälässä lukuisia kertoja. Heillä on 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja olen monta kertaa käynyt palauttamassa ja ostamassa saman tuotteen halvemmalla hinnalla. Tietenkin jos tuote on jo selkeästi käytetty niin tämä ei välttämättä onnistu.
Tämä alennuksen saaminen riippuu myymälästä, myyjästä ja tuotteesta. Verkkokaupan chatin tai sähköpostin kautta en ole onnistunut tässä, mutta myymälässä lukuisia kertoja. Heillä on 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja olen monta kertaa käynyt palauttamassa ja ostamassa saman tuotteen halvemmalla hinnalla. Tietenkin jos tuote on jo selkeästi käytetty niin tämä ei välttämättä onnistu.
Siis ideahan tossa hyvityksessä on se, että sen saa joka tapauksessa, ku palauttaa ostamansa tuotteen ja vaikka siinä samalla ostaa saman tuotteen tilalle. Eli tietenki se onnistuu, ku ensin palauttaa tuotteen. Tollainen vaa vie molemmilta osapuolilta aikaa, joten järkevintä on vain hyvittää hinta? Jos ei näin toimita, niin kaipa ajatuksena on, että tarpeeksi moni asiakas ei jaksa vaivautua palauttamaan (hintahyvityksen vuoksi).Tämä alennuksen saaminen riippuu myymälästä, myyjästä ja tuotteesta. Verkkokaupan chatin tai sähköpostin kautta en ole onnistunut tässä, mutta myymälässä lukuisia kertoja. Heillä on 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja olen monta kertaa käynyt palauttamassa ja ostamassa saman tuotteen halvemmalla hinnalla. Tietenkin jos tuote on jo selkeästi käytetty niin tämä ei välttämättä onnistu.
No sitä hintamuutoksen huomioimista lähinnä toivoin kun se on onnistunut muualla tosi nätisti. Mutta luvattu esikasaus ja -säätö puuttuivat kokonaan ja 49,99 euroa maksaneessa kotiinkuljetuksessa ei ollut seurantaa loppuun asti, ennakkoilmoitusta eikä sisäänkantoa. Pitäisihän noita vähän paremmin hyvittää kun vaan hikisellä huollon korvaamisella.Ja en nyt tiedä muutenkaan onko tuossa juuri varaa valittaa jos joku kauppa ei tarjoa jotain ei-lakisääteistä hyvitystä mitä joku muu taas tarjoaa. Etenkin jos kyseessä on selkeästi käyttöön otettu pyörä jonka palautusoikeus on vähän niin ja näin muutenkin.
No sitä hintamuutoksen huomioimista lähinnä toivoin kun se on onnistunut muualla tosi nätisti. Mutta luvattu esikasaus ja -säätö puuttuivat kokonaan ja 49,99 euroa maksaneessa kotiinkuljetuksessa ei ollut seurantaa loppuun asti, ennakkoilmoitusta eikä sisäänkantoa. Pitäisihän noita vähän paremmin hyvittää kun vaan hikisellä huollon korvaamisella.
Lavalla saapuva pakettisi toimitetaan kotiisi. Lähetykset toimitetaan vastaanottajalle arkipäivisin ja suurimmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 16 asti. Muilla paikkakunnilla lähetykset jaetaan perille klo 14 mennessä. Lähetyksen säilytysaika on saapumisviikon lisäksi yksi (1) täysi kalenteriviikko, jonka jälkeen lähetys palautetaan vastaanottajalle. Palvelu sisältää jakelun vastaanottajan asunnon ulko-oven välittömään läheisyyteen asti, mikäli kohteeseen on esteetön pääsy. Yli 120 kg painavat kollit puretaan vastaanottajan osoittamaan paikkaan, kuljetusyhtiön ajoneuvon välittömään läheisyyteen.
Kuljetusyhtiö pyrkii sopimaan toimitusajan vastaanottajan kanssa etukäteen.
Joo, otin huomioon, että palautuspostikulut tietenkin suurikokoisen tuotteen kohdalla joutuu itse maksamaan, olettaen toki, että ne ovat jotakuinkin samaa luokkaa kuin mitä ne toimituksessa olivat eikä tyyliin, että jollekin kuljetusfirmalle pitää tunti- ja kilometritaksojen mukaan maksaa.Edit: Sellainen juttu tietysti kannattaa ottaa huomioon jos netistä tilaat ja palautat postitse niin palautuspostit joudut mahdollisesti maksamaan riippuen tv:n koosta.
OK. Eli Gigantti, Power ja Verkkis vaikuttaisi olevan varteenotettavia vaihtoehtoja. Mitenkähän nuo muut kuten joku Veikon Kone tai BigBox tämän suhteen?Itse palautin verkkikseen LG:n oledin mitä kaavailin näytöksi mutta ei siihen käyttöön oikein sopinut. Toki vein itse liikkeeseen kun sen sieltä olin hakenutkin, ei se palautustiskin heppu edes katsonut laatikkoon sisälle onko siellä telkkari vai vaneri levy eikä sen kummempia kysellyt. Käyttötunteja oli kuitenkin varmaan 30.
Tilauksessa oli postin kotiintoimitus ja sisäänkannolla. Erikseen olisi pitänyt valita, jos haluaa että paketin saa jättää ulos ilman kuittausta.Ilmeisesti kyseessä oli XXL:n kotiinkuljetus (lavapaketti)
Liittynee gdpr:ään ja sen tulkintaan. Ei saa loputtomiin säilyttää, jos ei ole syytä. Oletko esim. uutiskirjeen perunut tms..En ole varmaa onko väärä keskustelu. Mutta ihmettelin kun XXL tiliäni ei muka ole olemassa kun yritin kirjautua,. Kysyin asiasta niin ne kuulemma poistetaan tietyn ajan jälkeen. Missään en ole nähnyt mainintaa asiasta ja olin ainakin viimeksi 20 ostanut verkkokaupasta ehkä sen jälkeenkin.
Henkilötietoja säilytetään niin kauan, kun henkilötietoja tarvitaan siihen tarkoitukseen, jota varten henkilökohtaiset tiedot kerättiin, ja tuhoamme henkilötiedot säännösten niin edellyttäessä.
Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että poistamme henkilötietosi, joita käsittelemme suostumuksesi perusteella, jos peruutat suostumuksesi. Myynti- ja ostosopimuksessa käsitellyt henkilötiedot poistetaan, kun sopimus on täytetty ja kaikki sopimuksen ehdoista johtuvat velvoitteet ovat täytetty, sisältäen lailliset velvollisuudet liittyen kirjanpitoon, asiakkaan reklamaatioihin tms. XXL:n lakisääteisten velvoitteiden täyttämiseen liittyvät henkilötiedot poistetaan heti, kun oikeudelliset velvoitteet on täytetty, kuten velvollisuus laatia kirjanpito tai jälleenmyyjien velvoite ylläpitää rekisteriä asemääräysten mukaisesti.
Gigantin verkkokauppa tilaukset lähetetään ruotsista ja Gigantti on norjalaisomisteinen niin ulkomailta tilasitkin.Varmaan tämäkin tilaamani tuote olisi jo ulkomailta tilattuna jos hallussani tai viimeistään ehkä huomenna.
No mutta suomalaisilta sivuilta tilasin ja suomessa tuotetta on varastossa. Ja jos tuossa että tilaus päätyy edes käsittelyyn kestää monta päivää niin... Ja joskus nuo tuotteet lähtevät kohtalaisen nopeasti.Gigantin verkkokauppa tilaukset lähetetään ruotsista ja Gigantti on norjalaisomisteinen niin ulkomailta tilasitkin.
No mutta suomalaisilta sivuilta tilasin ja suomessa tuotetta on varastossa. Ja jos tuossa että tilaus päätyy edes käsittelyyn kestää monta päivää niin... Ja joskus nuo tuotteet lähtevät kohtalaisen nopeasti.
Ja tiedän että Gigantti on monikansallinen firma, silti olettaisi että toiminta olisi hieman ripeämpää. Kuitenkin monista oikeista ulkomaisista kaupoista tilaukset tulevat nopeammin eikä tilausta haudota monta päivää. Jo tuo että tilauksen status vaihtuu tilasta "Tilattu" tilaan "Käsittelyssä" kestää monta päivää ihmetyttää suuresti, miten jotkut firmat pystyvät käytännössä aina pistämään paketin matkaan 24h sisällä ja joillakin siihen kestää viikko.
Tiedän että noilla firmoilla on muitakin tilauksia sisällä, mutta miten esim Saksassa tai Briteissä isotkin firmat (joilla varmasti vähintään yhtä paljon tilauksia sisässä) saavat päivässä tilauksen käsiteltyä? Suomessa on aina tuntunut olevan hidasta tuo tilausten käsittely lähes kaikissa firmoissa, aina kestää monta päivää että tilaus menee edes käsittelyyn saati sitten paketti lähtee liikenteeseen. Ehkä noilla on prioriteetti että liimatukat saa maksimimäärän puhelinliittymiä, sähkösopimuksia ja tuotevakuutuksia myytyä eikä nettiasiakkailla ole mitään kiirettäIhan tälleen omalla mutulla voisin veikata että gigantilla ja verkkiksellä saattaa olla ihan muutama muukin tilaus putkessa kuin se sun. Ja kun sanon muutama niin varmaan useita tuhansia ja koko ajan tulee lisää. Siinä väkisinkin jonkun aikaa menee ja aina se varastossa täppä ei tarkoita sitä että se on valmiina pakkaamon oven pielessä pakettiin lyötäväksi vaan voi olla jossain varastolla X mistä se pitää kuljettaa paikkaan Y ennenkuin se voidaan sulle lähettää. Sit taas jossain penan pultti ja kone oy:lla tulee kolme tilausta viikossa niin senkun lyö ruuvit pakettiin heti kun sähköpostiin kilahtaa. Tollein niinkuin kärjistetysti.
Ja sitten vielä ihmetellään kun ihmiset tilaavat ulkomailta tavaraa vaikka kotimaastakin saisi... Kyllä kai jos ulkomailta saa nopeammin ja halvemmalla.Tuossa on myös se kun puhutaan Britannian tai Saksan kokoluokan toimijoista - tai vaikka siitä Aliexpressistä. Niissä on suunniteltu se logistiikka luultavasti ihan siltä pohjalta et volyymia on ja niin p*rkeleesti ja tavara liikkuu. Suomessa ja Ruotsissa on niin vähän asukkaita suhteessa et sen puolesta ei mikään ihme jos asiat vähän takkuaa tällä välillä kun ei ole ollut tarvetta välittömään, nopeaan tavaran liikkumiseen (ja sit meillä vielä tosi pienellä kapasiteetilla, pitkiä matkoja asukaskeskuksesta toiseen) - ainakaan suuressa mittakaavassa
Tiedän että noilla firmoilla on muitakin tilauksia sisällä, mutta miten esim Saksassa tai Briteissä isotkin firmat (joilla varmasti vähintään yhtä paljon tilauksia sisässä) saavat päivässä tilauksen käsiteltyä? Suomessa on aina tuntunut olevan hidasta tuo tilausten käsittely lähes kaikissa firmoissa, aina kestää monta päivää että tilaus menee edes käsittelyyn saati sitten paketti lähtee liikenteeseen. Ehkä noilla on prioriteetti että liimatukat saa maksimimäärän puhelinliittymiä, sähkösopimuksia ja tuotevakuutuksia myytyä eikä nettiasiakkailla ole mitään kiirettä
Paras tapaus muutaman vuoden takaa oli kun tilasin eräästä Turkulaisesta liikkeestä ja AliExpressistä tavaraa samana päivänä ja kiinapaketti kerkisi kotiin aikaisemmin kuin parin sadan kilsan päästä Turusta tänne Uudellemaalle. Tuossa kyseisessä tapauksessa kyllä Postin sekoilulla oli kohtalainen osa tuohon viiveeseen, Posti onnistui pallottelemaan pakettia pitkinpoikin eri lajittelupisteitä useamman kerran edestakaisin johon tuhraantui liki viikon verran aikaa. (Ei sen puoleen, Turun suunnalta tuntuu muutenkin posti tulemaan pirun hitaasti tänne, eli ei ole ainoa tapaus kun kestää)
edit:
Ei sen puoleen, ei Gigantin Click&Collect (nouda tunnin päästä tilauksesta myymälästä) ole itselläni toiminut ikuisuuksiin, monesti olen työpäivän aikana tilannut jotain noutoon noin 1-1.5h ennen kuin olen Gigantin pihassa (pari eri myymälää riippuen miten muuten omat ajoreitit sattuu osumaan) ja yleensä joutuu vaan menemään palvelutiskille kyselemään tilausta kun keräilytekstaria ei ole tullut. Yleensä ensimmäinen reaktio on "ei meistä kukaan tiedä asiasta mitään" ja sitten joku aspa lähtee etsimään tuotteita myymälästä kunhan löytävät tilauksen jostakin järjestelmiensä uumenista.
No vastaavasti voisi sanoa Farnell, Mouser, Digikey ja monet muut. Tuskin niillä kustaan pulloon ja silti noissa kyseisissä toimitus on parhaimmillaan seuraavana arkipäivänä.Niinno, Amazonit ja AliExpressit ynnä muut on suunniteltu niin että työntekijätkin joutuvat kusemaan pulloon että tavara liikkuu mahd. nopeasti niin en ehkä lähtis ihan vertaamaan.
Sulla nyt sattu gigantista hidas toimitus? On mulla gigantista ja verkkiksestä yleensä/normaalisti pariin päivään kotiin asti ehtinyt ja yleensä vuorokauden sisään kyl paketit on jo matkalla. Eiköhä "ulkomaillaki" joskus töppäillä ja se ja tämä lähetys saattaa väillä hidastella.No vastaavasti voisi sanoa Farnell, Mouser, Digikey ja monet muut. Tuskin niillä kustaan pulloon ja silti noissa kyseisissä toimitus on parhaimmillaan seuraavana arkipäivänä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.