Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Niin omistajana nykyään ilmeisesti Mid Europa Partners, joka omistaa, Baltian maista, Puolasta ja sieltä sun täältä vastaavia pajoja. Näitä tuskin kiinnostaa muutamat soraäänet, kun joku itkee Temun mukeistaan. Tässä vastuu asiassa mennään todellakin jonkun alimyyjän taakse, että hyi hyi soo soo ja lähetetään taas uudella nimellä Temun kamaa ihmisille ovista ja ikkunoista. Eiköhän tossa ainoa keino ole äänestää jaloillaan.
 
Hobby Hall narahti jälleen piraattituotteiden myynnistä. Jännä juttu miten suomalaiset syyllistävät Suomenlahden eteläpuolta piraattikaman kaupistelusta, vaikka omalla pihalla kaupitellaan ties mitä Temu-sontaa mm. Tammiston parhaalla paikalla.
Hobbarihan on nimenomaan paska virolaiskiska ollut jo ikuisuuden.
 
Tämäkään ei pidä enää paikkansa, vaan jos viimeisimmät 2021 vuoden tiedot on valideja, niin Virolaiset myi putkan eteenpäin ja omistaja on nykyään:
Vaikea sanoa menikö huonompaan vaiko parempaan suuntaan, mutta eiköhän se huonommaksi vain mene jos sillä on omistajat Balttia-Balkan -akselilla. Täysin eri yritys mitä se oli Stockan omistuksessa.
 
Vaikea sanoa menikö huonompaan vaiko parempaan suuntaan, mutta eiköhän se huonommaksi vain mene jos sillä on omistajat Balttia-Balkan -akselilla. Täysin eri yritys mitä se oli Stockan omistuksessa.
Juu todellakin, itsekin aikanaan tuli käytyä ihan myymälässäkin Tammistossa, kun Stockmann oli omistajana. Sen jälkeen alamäki on kyllä ollut kova molemmillakin.
 
Onko Verkkokauppa parantanut varastopuolen toimintaa?

Tilasin eilen useamman eri tuotteen ja yllättäen huomasin, että kaikki tilatut tuotteet näyttäisivät saapuvan jo tänään.

Normaalisti toiminta on ollut hieman verkkaista, vaikka kaikki tavarat löytyisivätkin jo heidän varastoltaan... siinä on mennyt pari päivää ennen kuin mitään on tapahtunut.

Nyt tilaus oli sisällä puolilta päivin ja tavarat kuuteen mennessä liikkeellä. Aamulla lähetykset noin 70 kilsan päässä lajittelussa.

Outoa lähinnä, että jokaiselle tuotteelle oma lähetyskoodi.
 
Onko Verkkokauppa parantanut varastopuolen toimintaa?

Tilasin eilen useamman eri tuotteen ja yllättäen huomasin, että kaikki tilatut tuotteet näyttäisivät saapuvan jo tänään.

Normaalisti toiminta on ollut hieman verkkaista, vaikka kaikki tavarat löytyisivätkin jo heidän varastoltaan... siinä on mennyt pari päivää ennen kuin mitään on tapahtunut.

Nyt tilaus oli sisällä puolilta päivin ja tavarat kuuteen mennessä liikkeellä. Aamulla lähetykset noin 70 kilsan päässä lajittelussa.

Outoa lähinnä, että jokaiselle tuotteelle oma lähetyskoodi.
Pitkään, lokero toimitukseen, tai siis riippuu vähän minne päin suomea.
 
Onko Verkkokauppa parantanut varastopuolen toimintaa?
Syksyllä tuli myös sellainen parannus, että outlet tuotteet on nyt mahdollista tilata verkkokaupan omaan noutolokeroon. Jos ei aiempi pakkopostitus nyt ihan ärsyttänyt, niin ainakin turhautti. Ennen piti aina hiippailla hakemaan outlet-tuote jostain alepalokerosta, vaikka itse verkkokauppa noutopisteineen on lähempänä :facepalm: Ja maksaa tästä lystistä kaiken päälle.
 
Syksyllä tuli myös sellainen parannus, että outlet tuotteet on nyt mahdollista tilata verkkokaupan omaan noutolokeroon. Jos ei aiempi pakkopostitus nyt ihan ärsyttänyt, niin ainakin turhautti. Ennen piti aina hiippailla hakemaan outlet-tuote jostain alepalokerosta, vaikka itse verkkokauppa noutopisteineen on lähempänä :facepalm: Ja maksaa tästä lystistä kaiken päälle.
Onko tämä joku hesalan oma juttu, kun minulle tarjoaa ihan normaaleita postipakettitoimituksia vain?
 
Edit: Olisi pitänyt takuuhuoltolomake täyttää ja sitten viedä verkkokauppaan, ei reklamaatio.
 
Viimeksi muokattu:
Jos Verkkokauppa.com:n ohjeissa on:
Voit toimittaa tuotteen Verkkokauppa.comin huoltoon, joko postitse tai tuomalla sen myymälän huoltopisteelle.
  1. Pakkaa huollettava tuote hyvin lähetystä varten, jotta se ei vaurioidu matkalla. Huom. lähetyksen maksimipaino on 25 kg.
  2. Täytä takuuhuoltolomake verkossa, kun olet täyttänyt sähköisen lomakkeen, merkitse tilausnumerosi lähetykseen, jotta löydämme antamasi tiedot laitteen saavuttua meille. Ilman pyydettyjä tietoja emme voi huollattaa tuotetta.
niin miksi ette täyttäneet heti tuota takuuhuoltolomaketta? Miksi viivästyttää takuuhuoltoon viemistä kolmatta viikkoa jonka jälkeen homma lähtee vasta rullaamaan?
 
Jos Verkkokauppa.com:n ohjeissa on:

niin miksi ette täyttäneet heti tuota takuuhuoltolomaketta? Miksi viivästyttää takuuhuoltoon viemistä kolmatta viikkoa jonka jälkeen homma lähtee vasta rullaamaan?

Myymälässä sanottiin, ensin reklamaatio ja sitten voit tuoda tietokoneen. Tuon sähköpostin sain vasta, kun sain luvan viedä. Minulla oli tietokone alunperin mukana myymälässä ja kieltäytyivät?

En minä tiennyt siinä vaiheessa tuommoisesta, koska olen tottunut asioimaan kasvotusten ja vain kasvotusten verkkokauppa.comissa. Jos olisin tiennyt, niin eri asia.


Lisäyksenä, minä kyselin chatin kautta, milloin koneen voi tuoda ja joko reklamaatio käsitelty tietokoneen tuomista huoltoa varten?
 
Tietämättömyys ei ole peruste valittaa asiasta tai lähettää viestejä jonnekin KKV:lle. Kyllä oletuksena on, että mikäli laite vikaantuu niin tarkistetaan huollon ohjeistus joko soittamalla yritykseen tai tutkimalla ohjeita sivustolla.
 
Laitetaanpa tänne myös kun en huomannu tätä ketjua eli

Onko kukaan tilannut Gigantista viime
aikoina?

Onko tavara tullu nopeesti ja pitääkö toimitusajat paikkaansa?

Noiden ”kolmannen osapuolien” seuranta ainaki väittää ettei seurantanumerolla löydy koko tilausta?

Norjalainen sivu jonne ohjattiin Gigantin seurannasta ja tuote tulossa vissiin myös Norjasta
 
Noiden ”kolmannen osapuolien” seuranta ainaki väittää ettei seurantanumerolla löydy koko tilausta?

Norjalainen sivu jonne ohjattiin Gigantin seurannasta ja tuote tulossa vissiin myös Norjasta
Pitäisin todennäköisempänä, että lähetys tulee Ruotsista, Gigantilla on siellä iso keskusvarasto. Jos tarkoitat norjalaisella sivulla Bringiä, se on Norjan Postin omistama logistiikkayhtiö ja Suomen Postin yhteistyökumppani Skandinaviasta tulevissa lähetyksissä. Ulkopuolisissa seurannoissa on ihan normaalia, ettei paketti näy ainakaan ennen kuin se on käsitelty jossain logistiikkakeskuksessa ja noissa Bringillä tulevissa saattaa olla vielä niinkin, että ensimmäinen kirjaus seurantaan tulee vasta Suomen puolella.
 
Pitäisin todennäköisempänä, että lähetys tulee Ruotsista, Gigantilla on siellä iso keskusvarasto. Jos tarkoitat norjalaisella sivulla Bringiä, se on Norjan Postin omistama logistiikkayhtiö ja Suomen Postin yhteistyökumppani Skandinaviasta tulevissa lähetyksissä. Ulkopuolisissa seurannoissa on ihan normaalia, ettei paketti näy ainakaan ennen kuin se on käsitelty jossain logistiikkakeskuksessa ja noissa Bringillä tulevissa saattaa olla vielä niinkin, että ensimmäinen kirjaus seurantaan tulee vasta Suomen puolella.
Hei kiitos selvennyksest ja tiedoista

Katoin oman Gigantin profiilia ja tilauksen tila on: ”toimitettu” ja arvio huomenna, että tulee saa nähdä pitääkö paikkaansa.. Mitään muuta seurantaa ei oo tullu kun toi Bringin eikä seurantatunnus löydä mitään tulevaa lähetystä sieltä..

Skeptinen fiilis mutta toivotaan parasta
 
Ihme touhua, ettei Gigantin asiakaspalvelu netissä voi hoitaa takuukorjauksia. Kuukauden vanha soundbar on ollut kohta jo viisi viikkoa Elcaren huollossa. Viikko sitten Gigantista, jonne laitteen vein huoltoon, soitettiin ja kerrottiin, että huollon tilaaman uuden laitteen pitäisi saapua lähipäivinä. Tänään huollon seurannassa näkyi kuitenkin uusi päivitys: "Odotamme valmistajan päätöstä huoltoasi koskien. Huollon valmistuminen voi kestää muutaman päivän pidempään."

Pieni pelko perseessä, että homma venyy entisestään, jos valmistaja ei ole edes vielä tehnyt päätöstä uuden laitteen toimittamisesta.
Gigantin chat-asiakaspalvelussa kehotettiin menemään myymälään kysymään asiasta, kun ehdotin kaupan perumista tai suoraan uuden laitteen toimittamista varastolta. Ei kuitenkaan erityisemmin houkuttele lähteä paikan päälle vain kuulemaan, että huollon tilaaman laitteen pitäisi saapua lähiaikoina. :lol:
 
Ihme touhua, ettei Gigantin asiakaspalvelu netissä voi hoitaa takuukorjauksia. Kuukauden vanha soundbar on ollut kohta jo viisi viikkoa Elcaren huollossa. Viikko sitten Gigantista, jonne laitteen vein huoltoon, soitettiin ja kerrottiin, että huollon tilaaman uuden laitteen pitäisi saapua lähipäivinä. Tänään huollon seurannassa näkyi kuitenkin uusi päivitys: "Odotamme valmistajan päätöstä huoltoasi koskien. Huollon valmistuminen voi kestää muutaman päivän pidempään."

Pieni pelko perseessä, että homma venyy entisestään, jos valmistaja ei ole edes vielä tehnyt päätöstä uuden laitteen toimittamisesta.
Gigantin chat-asiakaspalvelussa kehotettiin menemään myymälään kysymään asiasta, kun ehdotin kaupan perumista tai suoraan uuden laitteen toimittamista varastolta. Ei kuitenkaan erityisemmin houkuttele lähteä paikan päälle vain kuulemaan, että huollon tilaaman laitteen pitäisi saapua lähiaikoina. :lol:
Ite muistit kanssa tuolta tilasin ja tänään pitäis olla perillä..

Yllätys yllätys ettei oo..

Eka ja vika kerta kun tilaan Gigantista yhtään mitään :whistling:

Ois pitäny netistä lukee eka arvoteluja mutta kun tuote myyty loppuun toisaalla ja Gigantissa näyttis olevan..

Never again paskapulju..😄 Joutaa boikottiin omalta osalta

Toi venyminen ei olis yllätys kyl ollenkaan eli valitettavasti joudut varmaan sen kokemaan
 
Viimeksi muokattu:
Uutta tietoa tilauksestani

Otin asiakaspalveluun chatin kautta yheyttä ja sieltä sanotiin seuraavaa kun tänään tuli kuitti sähköpostiin tilaukesta ja näkyy nyt heidän keskusvarastossakin 0 kpl tulisi 17.3 vasta lisää kyselin siis onko tuotetta vai ei:

”Kiitos, kun ilmoitit. Teen tästä selvityspyynnön, koska en oikein löydä tästä seurantalinkkiä, niin palaamme asiaan puhelimitse heti, kun asia selviää.”

Eikä tilausta voi edes perua.. Lupasivat soittaa mahdollisesti ensiviikolla miten tilaukseni edennyt ja missä on..

En saa sitten konetta valmiiksi hullu kun tilasin edes tuolta..

Miten herran vuonna 2025 voi olla noin paskat toimitusajat?

Uskomatonta mutta eipä tarvii tilailla enää Gigantista yhtään mitään täyttä kuraa voi huoh 😮‍💨
 
Uutta tietoa tilauksestani

Otin asiakaspalveluun chatin kautta yheyttä ja sieltä sanotiin seuraavaa kun tänään tuli kuitti sähköpostiin tilaukesta ja näkyy nyt heidän keskusvarastossakin 0 kpl tulisi 17.3 vasta lisää kyselin siis onko tuotetta vai ei:

”Kiitos, kun ilmoitit. Teen tästä selvityspyynnön, koska en oikein löydä tästä seurantalinkkiä, niin palaamme asiaan puhelimitse heti, kun asia selviää.”

Eikä tilausta voi edes perua.. Lupasivat soittaa mahdollisesti ensiviikolla miten tilaukseni edennyt ja missä on..

En saa sitten konetta valmiiksi hullu kun tilasin edes tuolta..

Miten herran vuonna 2025 voi olla noin paskat toimitusajat?

Uskomatonta mutta eipä tarvii tilailla enää Gigantista yhtään mitään täyttä kuraa voi huoh 😮‍💨
Niin oliko nyt kyse ihan gigantista, vaiko joltain muulta myyjältä joka gigantin alustaa käyttää?
Eikös noita siellä nykyään pilvinpimein ole.
 
Hobby Hall kannattaa myös kiertää kaukaa.

Tilasin sieltä 03.02. antennin, jonka toimitusaika piti olla 12.02. päivälle.

Sen jälkeen toimitus on viivästynyt moneen kertaan 25.02. ja 10.03. päivälle ja taas viimeisimpänä 20.03. päivälle.
 
Hobby Hall kannattaa myös kiertää kaukaa.

Tilasin sieltä 03.02. antennin, jonka toimitusaika piti olla 12.02. päivälle.

Sen jälkeen toimitus on viivästynyt moneen kertaan 25.02. ja 10.03. päivälle ja taas viimeisimpänä 20.03. päivälle.
Tähänkin, oliko kyseessä Hobby Hall vai joku heidän alustaa käyttävä?
 
Onkos kenelläkään kokemuksia Verkkokauppa.com saman päivän toimituksesta (ei siis Woltin kautta tehty 3 tunnin toimitus)? Kuljetusfirmana on "Fetch" joka on itselleni aivan tuntematon tuttavuus. Saatavilla ainakin pääkaupunkiseudulla ja Tampereen alueella: https://asiakaspalvelu.verkkokauppa...501852690-Fetchin-Saman-päivän-kotiinkuljetus

Eniten kiinnostaa, että onko nuo tullut hyvin perille ja miten hyvin seuranta on toiminut.
 
Ainakin pk-seudulla toiminut pääsääntöisesti ihan hyvin.
Joskus kun lähetti ollut itselleen oudolla alueella on saattanut soittaa ja kysyä tarkempaa tapaamispaikkaa.
 
Onkos kenelläkään kokemuksia Verkkokauppa.com saman päivän toimituksesta (ei siis Woltin kautta tehty 3 tunnin toimitus)? Kuljetusfirmana on "Fetch" joka on itselleni aivan tuntematon tuttavuus. Saatavilla ainakin pääkaupunkiseudulla ja Tampereen alueella: https://asiakaspalvelu.verkkokauppa.com/hc/fi/articles/18642501852690-Fetchin-Saman-päivän-kotiinkuljetus

Eniten kiinnostaa, että onko nuo tullut hyvin perille ja miten hyvin seuranta on toiminut.
Hyvin on toiminut ja tulee ajalllaan perille. Saat lähempänä toimitusta arvioidun saapumisajan +/- 30 min säteellä. Sekä linkin, josta voit seurata tilaustasi. Näet siis kartalta, missä kuljettaja on menossa jne.
 
Pari kertaa käyttänyt. Molemmilla kerroilla Woltin ukko toi Raisiosta Turun keskustaan ja aika lailla tarkalleen se tunti meni. Toimi niinkuin luvattu. Fetchistä en oo koskaan kuullutkaan.

EDIT: olis voinut kerralla lukea kunnolla sen viestin eli nimenomaan tuosta ei ollutkaan kyse. My bad
 
Jes, kiitos kaikille. Uskaltauduin tilaamaan ja sainkin uuden näytön heti maanantaina. Toimi hyvin, mutta en jostain syystä saanut viestiä tarkemmasta aikaikkunasta tai linkkiä seurantaan - eli kuljetus ilmestyi yllättäen ovelle.
 
Äh, huomasin Verkkokaupankin haun muuttuneen samalla tavalla paskaksi kuin Amazonilla. Amazonillahan hakutulosten määrä vaihtelee villisti, kun vaihtaa hakutulosten järjestystä vaikkapa featured -> price: low to high.

Nyt huomaan, että verkkokauppa tekee samaa. Hakusanalla "vision" (katselin dolby vision -telkkareita) tulee 110 tulosta. Sitten, kun vaihtaa järjestykseksi "halvimmat", niin tuloksia onkin enää 12. Joillan hakusanoilla tulokset häviävat tuolla tavalla kokonaan. Niissä tuloksissa joita aluksi tulee ei välttämättä ole ollenkaan haettua sanaa. Tulee mieleen, että ne on jotain maksettuja mainoksia tai muuta algoritmista pakotusta.
 
Vaikuttaa enemmänkin bugilta.

Esimerkiksi jos haen televisiokategoriasta "vision" niin löytää 51 tuotetta, mutta jos muutan järjestelyn "Suosituimmat" vaihtoehdosta mihin tahansa muuhun niin haku ei löydä mitään.
 
Vaikuttaa enemmänkin bugilta.

Esimerkiksi jos haen televisiokategoriasta "vision" niin löytää 51 tuotetta, mutta jos muutan järjestelyn "Suosituimmat" vaihtoehdosta mihin tahansa muuhun niin haku ei löydä mitään.
Tuossa on joku algoritmijuttu joka on useammassakin kaupassa, samaa tulosten määrän vaihtelua tulosten järjestystä muuttaessa olen huomannut AliExpressistä K-ruokaan ja ja monessa muussakin paikassa.
 
Äh, huomasin Verkkokaupankin haun muuttuneen samalla tavalla paskaksi kuin Amazonilla. Amazonillahan hakutulosten määrä vaihtelee villisti, kun vaihtaa hakutulosten järjestystä vaikkapa featured -> price: low to high.

Nyt huomaan, että verkkokauppa tekee samaa. Hakusanalla "vision" (katselin dolby vision -telkkareita) tulee 110 tulosta. Sitten, kun vaihtaa järjestykseksi "halvimmat", niin tuloksia onkin enää 12. Joillan hakusanoilla tulokset häviävat tuolla tavalla kokonaan. Niissä tuloksissa joita aluksi tulee ei välttämättä ole ollenkaan haettua sanaa. Tulee mieleen, että ne on jotain maksettuja mainoksia tai muuta algoritmista pakotusta.

Ainakin Verkkokaupan Outlet haku on tunnetun universumin oudoin haku. Vaikkapa "paistinpannu". Siinä on muutama paistinpannu, sitten alkaa tulemaan ihan mitä tahansa randomia tavaraa missä ei varmastikaan ole mitään löyhääkään yhteyttä hakusanaan. Oikeastaan aiemmin sitä en ole ajatellut, mutta tuo on kai jonkun sortin hallusinointia. Ei tuossa voi olla mitään perinteistä hakulogiikkaa, tai edes bugia, koska se on niin villi. Ja tuo on toiminut noin jo monta vuotta. Varsin ikävää kun tuossa osassa outlettia ei voi rajata tuotekategorian perusteella, siellä on 5k tuotetta ja ainoastaan 7 isoa yläkategoriaa jonka perusteella voi tehdä "rajauksia".


Tuo löytää 265 vittukevättäkin.

Ainoastaan täysin fewjnklgewg hakusanoilla se ei tunnu löytävän mitään. Tai siis just tuolla se näköjään vielä löytää 72 tulosta, mutta egjfksges ei. Aivan, keksikään tuosta se sisäinen logiikka miten fewjnklgewg löytyy mutta egjfksges ei löydy.
 
Ainoastaan täysin fewjnklgewg hakusanoilla se ei tunnu löytävän mitään. Tai siis just tuolla se näköjään vielä löytää 72 tulosta, mutta egjfksges ei. Aivan, keksikään tuosta se sisäinen logiikka miten fewjnklgewg löytyy mutta egjfksges ei löydy.
Monen tuotteen nimessä on peräkkäin kirjaimet f ja e, mutta minkään nimessä ei ole peräkkäin e:tä ja g:tä? Sama vaikka tuon paistinpannun kanssa: ensin tulee paistinpannut, sitten paistomittari -> painiketeline -> painonappi -> ... -> 24-pack jne. Hieno hakualgoritmi kyllä. Todennäköisesti Verkkis vain haluaa näyttää mahdollisimmin paljon tuloksia, täsmäsi ne sitten hyvin tai hyvin huonosti. Kyse on vähän samasta asiasta kuin mistä tässä blogikirjoituksessakin puhutaan, kun Netflix ja Youtube näyttää heti mitä sattuu ehdotuksia oikeiden hakutuloksien perään.
 
Monen tuotteen nimessä on peräkkäin kirjaimet f ja e, mutta minkään nimessä ei ole peräkkäin e:tä ja g:tä? Sama vaikka tuon paistinpannun kanssa: ensin tulee paistinpannut, sitten paistomittari -> painiketeline -> painonappi -> ... -> 24-pack jne. Hieno hakualgoritmi kyllä. Todennäköisesti Verkkis vain haluaa näyttää mahdollisimmin paljon tuloksia, täsmäsi ne sitten hyvin tai hyvin huonosti. Kyse on vähän samasta asiasta kuin mistä tässä blogikirjoituksessakin puhutaan, kun Netflix ja Youtube näyttää heti mitä sattuu ehdotuksia oikeiden hakutuloksien perään.
Tuo kyllä ainakin osittain selittää noiden hakualgojen "omituista" käytöstä. Valitettavasti yleensä nuo muka "älykkäät" hakualgoritmit enemmän häiritsevät ja ärsyttävät kuin auttavat. Sitten kun hakutulosten joukkoon vielä lisätään "suositellut", "sponsoroidut" sun muut ihmeellisyydet väkipakolla automaattisesti niin tuntuu että joistakin paikoista ei mitenkään meinaa löytää haluamaansa ellei veikkaa sopivaa hakusanaa tismalleen oikein.
 
Todennäköisesti Verkkis vain haluaa näyttää mahdollisimmin paljon tuloksia, täsmäsi ne sitten hyvin tai hyvin huonosti. Kyse on vähän samasta asiasta kuin mistä tässä blogikirjoituksessakin puhutaan, kun Netflix ja Youtube näyttää heti mitä sattuu ehdotuksia oikeiden hakutuloksien perään.

Tästä siis minunkin mielestäni on kyse. Tähän sairauteen on sairastunut suurin osa internetin kaupallisesta puolesta Googlesta lähtien ja kotimaiset verkkokaupatkin. Taudinkulkuun kuuluu se, että yleensä ensin lähtee tarkentava haku, lainausmerkit ja Boolen operaattorit. Lopulta haun tuloksella on vain hyvin heikko yhteys hakusanoihin.

Kagi vähän helpottaa tuskaani hakukoneiden osalta, mutta kauppojen osalta voin vaan selata sivuja yön pimeinä tunteina.
 
Viimeksi muokattu:
Ei voi kyllä taaskaan Multitronicia suositella. Yleensä kaupat ilmoittavat pelkän oman varastonsa, tai vaikka kuten Jimms ja Datatronic, onko se tukkurilla vai heidän varastossaan. Multitronic näyttää vain "tilattavissa verkkokaupasta" / vastaavaa, ja toimitusarvioksi jopa seuraavana päivänä alkavaa parin päivän ajanjaksoa. Näytetään siis varastotuotteen toimitusaikoja, vaikka tuotteet olisivat tukkurilla. Sunnuntaina tilasin tuotteen, eikä ole vieläkään lähetetty (toki itsenäisyyspäivä oli tällä viikolla), kesällä kesti yli viikko, vaikka toimitusaika oli luokkaa 1-3 päivää :D
En tiedä onko tuo varastotilanteen esitys muuttunut vai mitä, mutta oma viimeisin kokemus Multitronicista:

Tiistaina tilasin SSD:n ja äsken kävin hakemassa sen pakettiautomaatista. Toimitusaika oli 2vrk, niinkuin tuotesivulla ilmoitettiinkin optimistisesti.

En tarkemmin katsonut oliko tätä silloin varastossa vai mitä, eli tuote saattoi tulla suoraan tukkuriltakin tms, mutta päällä lukee lähettäjänä Multitronic ja toimitusaika oli kuitenki se mitä saattoi toivoa. Eli tuo arvioitu toimitusaika piti hyvin paikkaansa.

Noissa missä lukee "Saatavilla toimittajalta" toimitusaika varmaan vaihtelee enemmän ja on lähtökohtaisesti pidempi

1743072783652.png
 
Vähän kokemusta Verkkokauppa.comin asiakaspalvelusta ja outlet tuotteiden pakkaamisesta niin, että palautus on todella vaikeaa.

Ostin Asuksen Oled näytön outletista, kun myöhästyin tarjouskampanjasta ja katsoin, että kuranttia huollettua näyttöä saisi hyvään hintaa, kunhan hyväksyy puuttuvan alkuperäisen pakkauksen.

No eipä siinä, näyttö tuli eilen illalla ja aikomuksena asentaa nykyiseen näyttösetuppiin ja excelöidä niin pirusti tänään hdr-väreissä, mutta kappas paketista puuttuu sellainen olennainen kuin virtalähde, joka tähän on vielä mallia spesiaali ja saavat varastoon viikkojen kuluttua.

Asiakaspalvelija ilmoitti, että ota tai jätä, eli odota kunhan joskus lähettävät virtalähteen, mitään aikataulua en saanut tai palauta näyttö 14vrk palautusoikeuden nojalla. Oli kyllä eskalointitaidot asiakaspalvelussa ihan 5/5 totaaliseen raivoon.

Paketti jossa näyttö tuli, oli yksilöllisesti pakattu ja jokainen mukana tullut osa teipattu kiinni pakettiin, joten vähän oudolta vaikuttaa, että virtalähde vaan jää vahingossa uupumaan. Muutenkin pakkaus sellainen teippihelvetti, että jos itse yritän replikoida tätä kun palautan, niin on melkoinen riski sille, että kuljetuksessa näyttö vaurioituu.

Kun täällä foorumilla on kuluttajansuojaan perehtynyttä väkeä, niin mitä mahdollisuuksia tässä oikein on?

Verkkis taitaa päätyä tämän keissin jälkeen ainakin minun mustalle listalle, viimeeksi sai tapella kun myivät tarjouspakettikoneitaan 100 W pienemmällä virtalähteellä mitä mainostavat tuotetiedoissa ja takuulla on monilta koneen ostaneilta mennyt tämä kokonaan huomaamatta.
 
Omalta kohtaa kommentoin Datatronicin toimintaa.

Tilasin tuotteen X ja toimitusaika oli 1-2 arkipäivää.

Seuraavalla viikolla lähetin myyntiin sähköpostia, että peruutan tilauksen kun tarvitsin tuotetta jo aiemmin ja hankin korvaavan tuotteen kivijalkaliikkeestä.

Myöhemmin laitan heille uudelleen viestiä myyntiin, että onkohan edellinen viesti saavuttanut teidät?

Vuorokautta myöhemmin saan iloisen viestin, että tuotteeni on postitettu ja itse tuote saapuikin sitten seuraavana päivänä. Tuotteen arvo on ~12€, joten kävin hakemassa sen ja käytän joskus tulevaisuudessa. En viitsinyt noin... halvan tuotteen takia siirtää heille palautuksesta aiheutuvia kustannuksia.

Paketin saapumista seuraavan päivänä sain viestin, että vieläkö tahdon perua tilauksen?


Ei nyt ihan putkeen mennyt, sanoisin. Sen mitä olen seurannut datatronicin viestiketjua niin suurin osa viesteistä taitaa olla kadonneiden lähetysten selvittämistä/oikaisuja.

Seurailen ketjua enimmäkseen tarjousten tai tuotteisiin liittyvien juttujen toivossa, mutta vähän näyttää siltä, että markkinointiviestintä on kaatunut johonkin ja ketjussa käydään vain asiakkaiden ongelmia läpi. Mikä sinällään positiivista, mutta markkinoinnin kannalta ei ehkä se optimaalisin tilanne.
 
Multitronicin takuucase (posiitivista kokemuksista harvemmin kirjoitellaan):

Ostin viime vuoden lopulla kohtuullisen hyvästä tarjouksesta (30 €) Endgamen XSTRM-mikin. Jonkin ajan kuluttua huomasin, että filtterin kangas alkoi irrota itsestään toiselta puolelta (metalliverkko alla oli kuitenkin täysin kunnossa). Otin yhteyttä Endgameen, ja muutaman viestin jälkeen he totesivat, että koko tuote on vaihdettava – vaikka filtteri on vain magneetilla kiinni ja vänkkäsin, että minulle riittäisi uuden filtterin lähettäminen varaosana. Tämä ei kuitenkaan ollut mahdollista, vaan koko tuote pitää vaihtaa.

Laitoin viestiä Multitronicille ja välitin Endgamen viestit. Vastauksen sain noin viikon päästä: he pyysivät lähettämään mikrofonin takaisin tarkistettavaksi. Lähetin sen perjantaina ja maanantaina sain takaisin viestin, että he tilaavat minulle uuden tuotteen Endgamelta. Uusi mikki pitäisi saapua 1–2 viikon sisällä. Vielä toki se ei minulla ole, mutta uskosin että kyllä sieltä ihan tuliterä mikki boksissa tulee.

Perseestä kyllä se että koko mikki pitää yhden osan takia vaihtaa, tuon filtterin irrotus siis tosiaan ei vaadi mitään ruuvaamisia tai muuta, senkus vedät sen irti ja uusi tilanne. Noh, tämä ei toki multitronicin vika ole :smoke:

Toki meikäläinen puolet työstä teki kun valmistajalle viestittelin ja käytännössä vahvistivat rivien välistä luettuna että takuuseen menee. Mutta eipä se multitronikkikaan kauaa ottanut kun lopulta paketti heille saapui.
 
En nyt tiedä kuuluuko tää varsinaisesti tähän keskusteluun, mutta en parempaakaan ketjua äkkiseltään keksinyt. Verkkiksen Outlet-hinnoittelu on välillä aika... mielenkiintoinen. Nuo siis ilmestyivät tuonne palautukseni jälkeen "hieman" kovemmalla hinnalla :redface:

Screenshot_20250403_234428_Gallery.jpg


20250403_234403.jpg
 
Eikös nuo mene ajan mukaan? Hinta laskee koko ajan, jos ei mene kaupaksi. Eli varmaan puolen vuoden päästä tms. on samalla hinnalla kuin sinun ostaminasi.
 
Eikös nuo mene ajan mukaan? Hinta laskee koko ajan, jos ei mene kaupaksi. Eli varmaan puolen vuoden päästä tms. on samalla hinnalla kuin sinun ostaminasi.
Niin tässä siis hinta on tuplaantunut hiirten tullessa takaisin myyntiin, vaikka aikaa on kulunut alkuperäisestä ostohetkestä

E: sitähän taisit tarkoittaakin, sormet menee eritahtia aivojen kanssa... Joo tosiaan laskevat välillä hintoja jos joku tuote ei myy, mutta en nyt ihan näin radikaalia eroa osannut olettaa. Tuo G309 ei ollut kahta päivääkään myynnissä kun sen nappasin, sen verran usein tulee tuota outlet-osastoa selailtua.
 
Eikös nuo mene ajan mukaan? Hinta laskee koko ajan, jos ei mene kaupaksi. Eli varmaan puolen vuoden päästä tms. on samalla hinnalla kuin sinun ostaminasi.
Omien havaintojen mukaan tuleva outlet-hinta riippuu vain siitä, mikä hinta järjestelmässä on uudelle tuotteelle, sillä mitä asiakas on maksanut ei ole mitään väliä, jos 499€ tuote on ollut tarjouksessa hetken aikaa 299€, asiakas palauttaa tarjoustuotteen niin kyllä se tulee myyntiin lähelle 500 euroa, ei alle 300€.

Itse olen miettinyt että syy voi olla ihan looginen, esim. valmistaja sponsoroi tietyn eräkoon tai tietylle ajalle, sitten tuotteen valmistajan osuus on jo kerran myönnetty (299€ asiakkaalle) tai kampanja-aika on ohi.
 
Onkohan gigantin palautuskäytäntö nykyään muuttunut? Eilen gigantissa käydessä siellä tiskin takana oli ständi jossa luki että palautusoikeus klubilaisille 50 päivää, ilman klubia 30 päivää ja avatuilla tuotteilla 14 päivää. Ennen ainakin oli kaikille se 50 päivää ja se oli myös avatuille ja kokeilluille tuotteille. Oli niin pikainen käynti etten sitten henkilökunnalta sitä viitsinyt kysellä.
 
Onkohan gigantin palautuskäytäntö nykyään muuttunut? Eilen gigantissa käydessä siellä tiskin takana oli ständi jossa luki että palautusoikeus klubilaisille 50 päivää, ilman klubia 30 päivää ja avatuilla tuotteilla 14 päivää. Ennen ainakin oli kaikille se 50 päivää ja se oli myös avatuille ja kokeilluille tuotteille. Oli niin pikainen käynti etten sitten henkilökunnalta sitä viitsinyt kysellä.
Onneksi on internet.

 
Onkohan gigantin palautuskäytäntö nykyään muuttunut? Eilen gigantissa käydessä siellä tiskin takana oli ständi jossa luki että palautusoikeus klubilaisille 50 päivää, ilman klubia 30 päivää ja avatuilla tuotteilla 14 päivää. Ennen ainakin oli kaikille se 50 päivää ja se oli myös avatuille ja kokeilluille tuotteille. Oli niin pikainen käynti etten sitten henkilökunnalta sitä viitsinyt kysellä.
Onhan tuosta jo aikaa, kun täällä asiasta oli juttua

Näköjään Gigantti muuttanut palautusehtojaan. Saa nähdä meneekö montakin viikkoa, että Power ja Verkkokauppa seuraavat perässä.

Joskus oikean ostopäätöksen teko on hankalaa. Tästä syystä Gigantti haluaa tarjota kaikille asiakkaille 30 päivän palautusoikeuden ja Gigantti klubin jäsenenä tai rekisteröityneenä yritysasiakkaana 50 päivän palautusoikeuden avaamattomille tuotteille.

Uusiin laitteisiin tutustuminen voi viedä aikaa ja joskus on vaikeaa tietää, sopiiko tuote lopulta käyttöösi. Siksi tarjoamme avatuille tuotteillemme 14 päivän vaihto- ja palautusoikeuden – jotta sinä voisit kokeilla tuotetta kotonasi ja nähdä vastaako se odotuksiasi. Jos esimerkiksi ostamasi televisio on liian pieni, voit palauttaa sen meille ja saat rahasi takaisin.

Palautusta koskevat rajoitukset​

Palautus vaatii alkuperäisen pakkauksen ja kaikki myyntipakkauksen tarvikkeet ja manuaalit. Mikäli olet palauttamassa suurta kodinkonetta, et tarvitse alkuperäistä pakkausta, esim. pyykinpesukone tai jääkaappi.”

Enää avatuille 14vrk, ja paketti on oltava mukana.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 624
Viestejä
5 046 631
Jäsenet
80 967
Uusin jäsen
Samppa__

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom