- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 3 377
Oletko nyt ihan varma tästä?Hobby Hallin pitää kantaa vastuu, oli siellä sitten "alimyyjänä" Penan astiakauppa Ky tai Lik Sang.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oletko nyt ihan varma tästä?Hobby Hallin pitää kantaa vastuu, oli siellä sitten "alimyyjänä" Penan astiakauppa Ky tai Lik Sang.
Kantaa mistä vastuu tarkalleen ottaen? Hinnoista?Hobby Hallin pitää kantaa vastuu, oli siellä sitten "alimyyjänä" Penan astiakauppa Ky tai Lik Sang.
Hobbarihan on nimenomaan paska virolaiskiska ollut jo ikuisuuden.Hobby Hall narahti jälleen piraattituotteiden myynnistä. Jännä juttu miten suomalaiset syyllistävät Suomenlahden eteläpuolta piraattikaman kaupistelusta, vaikka omalla pihalla kaupitellaan ties mitä Temu-sontaa mm. Tammiston parhaalla paikalla.
Tämäkään ei pidä enää paikkansa, vaan jos viimeisimmät 2021 vuoden tiedot on valideja, niin Virolaiset myi putkan eteenpäin ja omistaja on nykyään:Hobbarihan on nimenomaan paska virolaiskiska ollut jo ikuisuuden.
Vaikea sanoa menikö huonompaan vaiko parempaan suuntaan, mutta eiköhän se huonommaksi vain mene jos sillä on omistajat Balttia-Balkan -akselilla. Täysin eri yritys mitä se oli Stockan omistuksessa.Tämäkään ei pidä enää paikkansa, vaan jos viimeisimmät 2021 vuoden tiedot on valideja, niin Virolaiset myi putkan eteenpäin ja omistaja on nykyään:
Juu todellakin, itsekin aikanaan tuli käytyä ihan myymälässäkin Tammistossa, kun Stockmann oli omistajana. Sen jälkeen alamäki on kyllä ollut kova molemmillakin.Vaikea sanoa menikö huonompaan vaiko parempaan suuntaan, mutta eiköhän se huonommaksi vain mene jos sillä on omistajat Balttia-Balkan -akselilla. Täysin eri yritys mitä se oli Stockan omistuksessa.
Pitkään, lokero toimitukseen, tai siis riippuu vähän minne päin suomea.Onko Verkkokauppa parantanut varastopuolen toimintaa?
Tilasin eilen useamman eri tuotteen ja yllättäen huomasin, että kaikki tilatut tuotteet näyttäisivät saapuvan jo tänään.
Normaalisti toiminta on ollut hieman verkkaista, vaikka kaikki tavarat löytyisivätkin jo heidän varastoltaan... siinä on mennyt pari päivää ennen kuin mitään on tapahtunut.
Nyt tilaus oli sisällä puolilta päivin ja tavarat kuuteen mennessä liikkeellä. Aamulla lähetykset noin 70 kilsan päässä lajittelussa.
Outoa lähinnä, että jokaiselle tuotteelle oma lähetyskoodi.
Syksyllä tuli myös sellainen parannus, että outlet tuotteet on nyt mahdollista tilata verkkokaupan omaan noutolokeroon. Jos ei aiempi pakkopostitus nyt ihan ärsyttänyt, niin ainakin turhautti. Ennen piti aina hiippailla hakemaan outlet-tuote jostain alepalokerosta, vaikka itse verkkokauppa noutopisteineen on lähempänäOnko Verkkokauppa parantanut varastopuolen toimintaa?
Ja maksaa tästä lystistä kaiken päälle.Onko tämä joku hesalan oma juttu, kun minulle tarjoaa ihan normaaleita postipakettitoimituksia vain?Syksyllä tuli myös sellainen parannus, että outlet tuotteet on nyt mahdollista tilata verkkokaupan omaan noutolokeroon. Jos ei aiempi pakkopostitus nyt ihan ärsyttänyt, niin ainakin turhautti. Ennen piti aina hiippailla hakemaan outlet-tuote jostain alepalokerosta, vaikka itse verkkokauppa noutopisteineen on lähempänäJa maksaa tästä lystistä kaiken päälle.
Niinhän saattoi muuten ollakin. Uusi toimitusvaihtoehto alueellasi tjsp.Onko tämä joku hesalan oma juttu, kun minulle tarjoaa ihan normaaleita postipakettitoimituksia vain?
niin miksi ette täyttäneet heti tuota takuuhuoltolomaketta? Miksi viivästyttää takuuhuoltoon viemistä kolmatta viikkoa jonka jälkeen homma lähtee vasta rullaamaan?Voit toimittaa tuotteen Verkkokauppa.comin huoltoon, joko postitse tai tuomalla sen myymälän huoltopisteelle.
- Pakkaa huollettava tuote hyvin lähetystä varten, jotta se ei vaurioidu matkalla. Huom. lähetyksen maksimipaino on 25 kg.
- Täytä takuuhuoltolomake verkossa, kun olet täyttänyt sähköisen lomakkeen, merkitse tilausnumerosi lähetykseen, jotta löydämme antamasi tiedot laitteen saavuttua meille. Ilman pyydettyjä tietoja emme voi huollattaa tuotetta.
Jos Verkkokauppa.com:n ohjeissa on:
niin miksi ette täyttäneet heti tuota takuuhuoltolomaketta? Miksi viivästyttää takuuhuoltoon viemistä kolmatta viikkoa jonka jälkeen homma lähtee vasta rullaamaan?
Pitäisin todennäköisempänä, että lähetys tulee Ruotsista, Gigantilla on siellä iso keskusvarasto. Jos tarkoitat norjalaisella sivulla Bringiä, se on Norjan Postin omistama logistiikkayhtiö ja Suomen Postin yhteistyökumppani Skandinaviasta tulevissa lähetyksissä. Ulkopuolisissa seurannoissa on ihan normaalia, ettei paketti näy ainakaan ennen kuin se on käsitelty jossain logistiikkakeskuksessa ja noissa Bringillä tulevissa saattaa olla vielä niinkin, että ensimmäinen kirjaus seurantaan tulee vasta Suomen puolella.Noiden ”kolmannen osapuolien” seuranta ainaki väittää ettei seurantanumerolla löydy koko tilausta?
Norjalainen sivu jonne ohjattiin Gigantin seurannasta ja tuote tulossa vissiin myös Norjasta
Hei kiitos selvennyksest ja tiedoistaPitäisin todennäköisempänä, että lähetys tulee Ruotsista, Gigantilla on siellä iso keskusvarasto. Jos tarkoitat norjalaisella sivulla Bringiä, se on Norjan Postin omistama logistiikkayhtiö ja Suomen Postin yhteistyökumppani Skandinaviasta tulevissa lähetyksissä. Ulkopuolisissa seurannoissa on ihan normaalia, ettei paketti näy ainakaan ennen kuin se on käsitelty jossain logistiikkakeskuksessa ja noissa Bringillä tulevissa saattaa olla vielä niinkin, että ensimmäinen kirjaus seurantaan tulee vasta Suomen puolella.
Ite muistit kanssa tuolta tilasin ja tänään pitäis olla perillä..Ihme touhua, ettei Gigantin asiakaspalvelu netissä voi hoitaa takuukorjauksia. Kuukauden vanha soundbar on ollut kohta jo viisi viikkoa Elcaren huollossa. Viikko sitten Gigantista, jonne laitteen vein huoltoon, soitettiin ja kerrottiin, että huollon tilaaman uuden laitteen pitäisi saapua lähipäivinä. Tänään huollon seurannassa näkyi kuitenkin uusi päivitys: "Odotamme valmistajan päätöstä huoltoasi koskien. Huollon valmistuminen voi kestää muutaman päivän pidempään."
Pieni pelko perseessä, että homma venyy entisestään, jos valmistaja ei ole edes vielä tehnyt päätöstä uuden laitteen toimittamisesta.
Gigantin chat-asiakaspalvelussa kehotettiin menemään myymälään kysymään asiasta, kun ehdotin kaupan perumista tai suoraan uuden laitteen toimittamista varastolta. Ei kuitenkaan erityisemmin houkuttele lähteä paikan päälle vain kuulemaan, että huollon tilaaman laitteen pitäisi saapua lähiaikoina.![]()

Niin oliko nyt kyse ihan gigantista, vaiko joltain muulta myyjältä joka gigantin alustaa käyttää?Uutta tietoa tilauksestani
Otin asiakaspalveluun chatin kautta yheyttä ja sieltä sanotiin seuraavaa kun tänään tuli kuitti sähköpostiin tilaukesta ja näkyy nyt heidän keskusvarastossakin 0 kpl tulisi 17.3 vasta lisää kyselin siis onko tuotetta vai ei:
”Kiitos, kun ilmoitit. Teen tästä selvityspyynnön, koska en oikein löydä tästä seurantalinkkiä, niin palaamme asiaan puhelimitse heti, kun asia selviää.”
Eikä tilausta voi edes perua.. Lupasivat soittaa mahdollisesti ensiviikolla miten tilaukseni edennyt ja missä on..
En saa sitten konetta valmiiksi hullu kun tilasin edes tuolta..
Miten herran vuonna 2025 voi olla noin paskat toimitusajat?
Uskomatonta mutta eipä tarvii tilailla enää Gigantista yhtään mitään täyttä kuraa voi huoh![]()
Tähänkin, oliko kyseessä Hobby Hall vai joku heidän alustaa käyttävä?Hobby Hall kannattaa myös kiertää kaukaa.
Tilasin sieltä 03.02. antennin, jonka toimitusaika piti olla 12.02. päivälle.
Sen jälkeen toimitus on viivästynyt moneen kertaan 25.02. ja 10.03. päivälle ja taas viimeisimpänä 20.03. päivälle.
Hyvin on toiminut ja tulee ajalllaan perille. Saat lähempänä toimitusta arvioidun saapumisajan +/- 30 min säteellä. Sekä linkin, josta voit seurata tilaustasi. Näet siis kartalta, missä kuljettaja on menossa jne.Onkos kenelläkään kokemuksia Verkkokauppa.com saman päivän toimituksesta (ei siis Woltin kautta tehty 3 tunnin toimitus)? Kuljetusfirmana on "Fetch" joka on itselleni aivan tuntematon tuttavuus. Saatavilla ainakin pääkaupunkiseudulla ja Tampereen alueella: https://asiakaspalvelu.verkkokauppa.com/hc/fi/articles/18642501852690-Fetchin-Saman-päivän-kotiinkuljetus
Eniten kiinnostaa, että onko nuo tullut hyvin perille ja miten hyvin seuranta on toiminut.
Tuossa on joku algoritmijuttu joka on useammassakin kaupassa, samaa tulosten määrän vaihtelua tulosten järjestystä muuttaessa olen huomannut AliExpressistä K-ruokaan ja ja monessa muussakin paikassa.Vaikuttaa enemmänkin bugilta.
Esimerkiksi jos haen televisiokategoriasta "vision" niin löytää 51 tuotetta, mutta jos muutan järjestelyn "Suosituimmat" vaihtoehdosta mihin tahansa muuhun niin haku ei löydä mitään.
Tämä. Helkutin huonosti myyvä vaihtoehto kaupalle olla näyttämättä mitään.Tuskin tarkoituksena on se, että haku ei näytä yhtään mitään.
Äh, huomasin Verkkokaupankin haun muuttuneen samalla tavalla paskaksi kuin Amazonilla. Amazonillahan hakutulosten määrä vaihtelee villisti, kun vaihtaa hakutulosten järjestystä vaikkapa featured -> price: low to high.
Nyt huomaan, että verkkokauppa tekee samaa. Hakusanalla "vision" (katselin dolby vision -telkkareita) tulee 110 tulosta. Sitten, kun vaihtaa järjestykseksi "halvimmat", niin tuloksia onkin enää 12. Joillan hakusanoilla tulokset häviävat tuolla tavalla kokonaan. Niissä tuloksissa joita aluksi tulee ei välttämättä ole ollenkaan haettua sanaa. Tulee mieleen, että ne on jotain maksettuja mainoksia tai muuta algoritmista pakotusta.
Monen tuotteen nimessä on peräkkäin kirjaimet f ja e, mutta minkään nimessä ei ole peräkkäin e:tä ja g:tä? Sama vaikka tuon paistinpannun kanssa: ensin tulee paistinpannut, sitten paistomittari -> painiketeline -> painonappi -> ... -> 24-pack jne. Hieno hakualgoritmi kyllä. Todennäköisesti Verkkis vain haluaa näyttää mahdollisimmin paljon tuloksia, täsmäsi ne sitten hyvin tai hyvin huonosti. Kyse on vähän samasta asiasta kuin mistä tässä blogikirjoituksessakin puhutaan, kun Netflix ja Youtube näyttää heti mitä sattuu ehdotuksia oikeiden hakutuloksien perään.Ainoastaan täysin fewjnklgewg hakusanoilla se ei tunnu löytävän mitään. Tai siis just tuolla se näköjään vielä löytää 72 tulosta, mutta egjfksges ei. Aivan, keksikään tuosta se sisäinen logiikka miten fewjnklgewg löytyy mutta egjfksges ei löydy.
Tuo kyllä ainakin osittain selittää noiden hakualgojen "omituista" käytöstä. Valitettavasti yleensä nuo muka "älykkäät" hakualgoritmit enemmän häiritsevät ja ärsyttävät kuin auttavat. Sitten kun hakutulosten joukkoon vielä lisätään "suositellut", "sponsoroidut" sun muut ihmeellisyydet väkipakolla automaattisesti niin tuntuu että joistakin paikoista ei mitenkään meinaa löytää haluamaansa ellei veikkaa sopivaa hakusanaa tismalleen oikein.Monen tuotteen nimessä on peräkkäin kirjaimet f ja e, mutta minkään nimessä ei ole peräkkäin e:tä ja g:tä? Sama vaikka tuon paistinpannun kanssa: ensin tulee paistinpannut, sitten paistomittari -> painiketeline -> painonappi -> ... -> 24-pack jne. Hieno hakualgoritmi kyllä. Todennäköisesti Verkkis vain haluaa näyttää mahdollisimmin paljon tuloksia, täsmäsi ne sitten hyvin tai hyvin huonosti. Kyse on vähän samasta asiasta kuin mistä tässä blogikirjoituksessakin puhutaan, kun Netflix ja Youtube näyttää heti mitä sattuu ehdotuksia oikeiden hakutuloksien perään.
Todennäköisesti Verkkis vain haluaa näyttää mahdollisimmin paljon tuloksia, täsmäsi ne sitten hyvin tai hyvin huonosti. Kyse on vähän samasta asiasta kuin mistä tässä blogikirjoituksessakin puhutaan, kun Netflix ja Youtube näyttää heti mitä sattuu ehdotuksia oikeiden hakutuloksien perään.
En tiedä onko tuo varastotilanteen esitys muuttunut vai mitä, mutta oma viimeisin kokemus Multitronicista:Ei voi kyllä taaskaan Multitronicia suositella. Yleensä kaupat ilmoittavat pelkän oman varastonsa, tai vaikka kuten Jimms ja Datatronic, onko se tukkurilla vai heidän varastossaan. Multitronic näyttää vain "tilattavissa verkkokaupasta" / vastaavaa, ja toimitusarvioksi jopa seuraavana päivänä alkavaa parin päivän ajanjaksoa. Näytetään siis varastotuotteen toimitusaikoja, vaikka tuotteet olisivat tukkurilla. Sunnuntaina tilasin tuotteen, eikä ole vieläkään lähetetty (toki itsenäisyyspäivä oli tällä viikolla), kesällä kesti yli viikko, vaikka toimitusaika oli luokkaa 1-3 päivää![]()


Niin tässä siis hinta on tuplaantunut hiirten tullessa takaisin myyntiin, vaikka aikaa on kulunut alkuperäisestä ostohetkestäEikös nuo mene ajan mukaan? Hinta laskee koko ajan, jos ei mene kaupaksi. Eli varmaan puolen vuoden päästä tms. on samalla hinnalla kuin sinun ostaminasi.
Omien havaintojen mukaan tuleva outlet-hinta riippuu vain siitä, mikä hinta järjestelmässä on uudelle tuotteelle, sillä mitä asiakas on maksanut ei ole mitään väliä, jos 499€ tuote on ollut tarjouksessa hetken aikaa 299€, asiakas palauttaa tarjoustuotteen niin kyllä se tulee myyntiin lähelle 500 euroa, ei alle 300€.Eikös nuo mene ajan mukaan? Hinta laskee koko ajan, jos ei mene kaupaksi. Eli varmaan puolen vuoden päästä tms. on samalla hinnalla kuin sinun ostaminasi.
Onneksi on internet.Onkohan gigantin palautuskäytäntö nykyään muuttunut? Eilen gigantissa käydessä siellä tiskin takana oli ständi jossa luki että palautusoikeus klubilaisille 50 päivää, ilman klubia 30 päivää ja avatuilla tuotteilla 14 päivää. Ennen ainakin oli kaikille se 50 päivää ja se oli myös avatuille ja kokeilluille tuotteille. Oli niin pikainen käynti etten sitten henkilökunnalta sitä viitsinyt kysellä.
Onhan tuosta jo aikaa, kun täällä asiasta oli juttuaOnkohan gigantin palautuskäytäntö nykyään muuttunut? Eilen gigantissa käydessä siellä tiskin takana oli ständi jossa luki että palautusoikeus klubilaisille 50 päivää, ilman klubia 30 päivää ja avatuilla tuotteilla 14 päivää. Ennen ainakin oli kaikille se 50 päivää ja se oli myös avatuille ja kokeilluille tuotteille. Oli niin pikainen käynti etten sitten henkilökunnalta sitä viitsinyt kysellä.
Näköjään Gigantti muuttanut palautusehtojaan. Saa nähdä meneekö montakin viikkoa, että Power ja Verkkokauppa seuraavat perässä.
”Joskus oikean ostopäätöksen teko on hankalaa. Tästä syystä Gigantti haluaa tarjota kaikille asiakkaille 30 päivän palautusoikeuden ja Gigantti klubin jäsenenä tai rekisteröityneenä yritysasiakkaana 50 päivän palautusoikeuden avaamattomille tuotteille.![]()
Näin toimii Gigantin palautusoikeus
Gigantti tarjoaa tuotteilleen jopa 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden – jotta sinä voisit kokeilla tuotetta kotonasi ja nähdä vastaako se odotuksiasi. Jos et jostain syystä ole tyytyväinen tuotteeseen, voit palauttaa sen meille ja saat rahasi takaisin.www.gigantti.fi
Uusiin laitteisiin tutustuminen voi viedä aikaa ja joskus on vaikeaa tietää, sopiiko tuote lopulta käyttöösi. Siksi tarjoamme avatuille tuotteillemme 14 päivän vaihto- ja palautusoikeuden – jotta sinä voisit kokeilla tuotetta kotonasi ja nähdä vastaako se odotuksiasi. Jos esimerkiksi ostamasi televisio on liian pieni, voit palauttaa sen meille ja saat rahasi takaisin.
Palautusta koskevat rajoitukset
Palautus vaatii alkuperäisen pakkauksen ja kaikki myyntipakkauksen tarvikkeet ja manuaalit. Mikäli olet palauttamassa suurta kodinkonetta, et tarvitse alkuperäistä pakkausta, esim. pyykinpesukone tai jääkaappi.”
Enää avatuille 14vrk, ja paketti on oltava mukana.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.