Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Näköjään on mennyt täysin ohi toi muutos, enkä sitä käynyt edes nettisivuilta tarkistamassa, kun mietin vaan ymmärsinkö sen oikein, mutta nyt tiedän. Kiitos vastanneille.
 
Verkkokauppa.comista tuli kysely, että miten onnistuivat huoltotapauksessa. Vastasin sinne rehellisesti ja annoin huonoimman mahdollisen arvosanan, kun tilanne on sellainen että kolmisen viikkoa sitten on tuote laitettu huoltoon eikä mitään ole kuulunut sen jälkeen. Ilmeisesti palautekysely lähtee automaatiolla tietyn ajanhetken jälkeen eikä ole sidottuna mitenkään siihen, että huoltotapaus kirjataan järjestelmässä valmiiksi :D
 
Kysytään täällä hieman neuvoa. Tilasin Kärkkäiseltä ruuvinvääntimen. Avausvääntö 310nm ja kiristys 210nm. Tuote tuli, ja ei mitään vääntöä. Saan pidettyä käsin kiinni päästä eikä jaksa pyörittää. Kerran siis kokeiltu ja totesin täysin turhaksi laitteeksi. Ilmoitin saman tien asiakaspalveluun jonka kanssa olen nyt yli viikon paininut. Nyt tuli viesti että "meillä ei ole tyytyväisyystakuuta, joten tuotteella ei ole palautusoikeutta ja tuotetta on kokeiltu". Huoltoon siis voi lähettää, mutta kauppoja ei voisi perua heidän mukaan. Eihän tämä voi pitää paikkansa, eikö minulla ole 14pv kapan perumisoikeus? En halua ruveta takuuhuoltojen kanssa tappelemaan, vaan haluan perua kaupan.
 
Kysytään täällä hieman neuvoa. Tilasin Kärkkäiseltä ruuvinvääntimen. Avausvääntö 310nm ja kiristys 210nm. Tuote tuli, ja ei mitään vääntöä. Saan pidettyä käsin kiinni päästä eikä jaksa pyörittää. Kerran siis kokeiltu ja totesin täysin turhaksi laitteeksi. Ilmoitin saman tien asiakaspalveluun jonka kanssa olen nyt yli viikon paininut. Nyt tuli viesti että "meillä ei ole tyytyväisyystakuuta, joten tuotteella ei ole palautusoikeutta ja tuotetta on kokeiltu". Huoltoon siis voi lähettää, mutta kauppoja ei voisi perua heidän mukaan. Eihän tämä voi pitää paikkansa, eikö minulla ole 14pv kapan perumisoikeus? En halua ruveta takuuhuoltojen kanssa tappelemaan, vaan haluan perua kaupan.

Jos on verkosta tilattu, senkun laitat takaisin. Pakko heidän on ottaa takaisin 14pv sisään.
Voivat kyllä ottaa sinulta maksuja, mm. postikuluja ja arvonalenemaa, mutta takaisin on pakko ottaa.
 
Jos on verkosta tilattu, senkun laitat takaisin. Pakko heidän on ottaa takaisin 14pv sisään.
Voivat kyllä ottaa sinulta maksuja, mm. postikuluja ja arvonalenemaa, mutta takaisin on pakko ottaa.
On tilattu verkosta. Miksi arvonalenemaa? Ja miksi postikuluja kun mainostavat ilmaista palautusta?
 
Verkkokauppa.comista tuli kysely, että miten onnistuivat huoltotapauksessa. Vastasin sinne rehellisesti ja annoin huonoimman mahdollisen arvosanan, kun tilanne on sellainen että kolmisen viikkoa sitten on tuote laitettu huoltoon eikä mitään ole kuulunut sen jälkeen. Ilmeisesti palautekysely lähtee automaatiolla tietyn ajanhetken jälkeen eikä ole sidottuna mitenkään siihen, että huoltotapaus kirjataan järjestelmässä valmiiksi :D
Voi olla (tai olla olemati) että sieltä tulee huomenna viimeistään kuittaus sen valmistumisesta :D itselleni tuli vastaava kysely palautuksen kanssa, ja seuraavan päivän aamuna kuittaus palautuksen hyväksymisestä, kun olin edellisenä iltana vastannut huonoimmalla mahdollisella arvosanalla...
 
Kysytään täällä hieman neuvoa. Tilasin Kärkkäiseltä ruuvinvääntimen. Avausvääntö 310nm ja kiristys 210nm. Tuote tuli, ja ei mitään vääntöä. Saan pidettyä käsin kiinni päästä eikä jaksa pyörittää. Kerran siis kokeiltu ja totesin täysin turhaksi laitteeksi. Ilmoitin saman tien asiakaspalveluun jonka kanssa olen nyt yli viikon paininut. Nyt tuli viesti että "meillä ei ole tyytyväisyystakuuta, joten tuotteella ei ole palautusoikeutta ja tuotetta on kokeiltu". Huoltoon siis voi lähettää, mutta kauppoja ei voisi perua heidän mukaan. Eihän tämä voi pitää paikkansa, eikö minulla ole 14pv kapan perumisoikeus? En halua ruveta takuuhuoltojen kanssa tappelemaan, vaan haluan perua kaupan.

Eipä tyytyväisyystakuulla mitään tekemistä ole sen asian kanssa, että kyseessä on tavaran virhe jos tavara ei vastaa kuvattua.

Sitten mennään kuluttajansuojalain mukaan tai tehdään se 14pv palautus.
 
Eipä tyytyväisyystakuulla mitään tekemistä ole sen asian kanssa, että kyseessä on tavaran virhe jos tavara ei vastaa kuvattua.

Sitten mennään kuluttajansuojalain mukaan tai tehdään se 14pv palautus.
Mitä jos Kärkkäinen väittää että laite on kunnossa eikä mitään vikaa ole? Siinä tapauksessa 14pv palautusoikeus pitäisi myös päteä? En luota takuuhuoltoon välttämättä tässä tapauksessa, kun laite pyörii kyllä. Jos esim käsivoimani on vaan niin kova että kevyesti puristamalla päästä väännin jää naksuttamaan jumiin kun ei jaksa vääntää.
 
Kysytään täällä hieman neuvoa. Tilasin Kärkkäiseltä ruuvinvääntimen. Avausvääntö 310nm ja kiristys 210nm. Tuote tuli, ja ei mitään vääntöä. Saan pidettyä käsin kiinni päästä eikä jaksa pyörittää. Kerran siis kokeiltu ja totesin täysin turhaksi laitteeksi. Ilmoitin saman tien asiakaspalveluun jonka kanssa olen nyt yli viikon paininut. Nyt tuli viesti että "meillä ei ole tyytyväisyystakuuta, joten tuotteella ei ole palautusoikeutta ja tuotetta on kokeiltu". Huoltoon siis voi lähettää, mutta kauppoja ei voisi perua heidän mukaan. Eihän tämä voi pitää paikkansa, eikö minulla ole 14pv kapan perumisoikeus? En halua ruveta takuuhuoltojen kanssa tappelemaan, vaan haluan perua kaupan.
Kyse on ihan vaan siitä, että miten asian ilmaiset. Haluatko palauttaa "koska tuote on huono" ->Saat ihan oikein vastauksen, ei ole tyytyväisyystakuuta. Vetoa 14vrk palautusoikeuteen, niin sieltä tulee palautusohjeet
 
Kyse on ihan vaan siitä, että miten asian ilmaiset. Haluatko palauttaa "koska tuote on huono" ->Saat ihan oikein vastauksen, ei ole tyytyväisyystakuuta. Vetoa 14vrk palautusoikeuteen, niin sieltä tulee palautusohjeet
Palautusohjeet sain, mutta että laite menee huoltoon/tarkistukseen eikä kauppoja voi perua. Säilyykö palautusoikeus jos tuotetta on koittanut? Muutoin käyttämätön.
 
Palautusohjeet sain, mutta että laite menee huoltoon/tarkistukseen eikä kauppoja voi perua. Säilyykö palautusoikeus jos tuotetta on koittanut? Muutoin käyttämätön.
Yritin sanoa, että pyydä palautusta vedoten 14vrk palautusoikeuteen. Huoltoon ei sinun ehjää (joskin huonoa) laitetta kannata lähettää, kun sillä et saa rahoja takaisin

Palautus Postilla
1. Luo palautusilmoitus Returnadossa "Tilaus vastaanotettu"-sähköpostiviestistä löytyvän linkin kautta tai osoitteessa Portal.
2. Saat sähköpostiin vahvistusviestin palautusilmoituksen rekisteröinnistä. Viestin liitetiedostosta löydät Postin Helposti-koodin.
3. Pakkaa palautuspaketti, tarvittaessa pehmusta palautettava tuote huolellisesti kuljetusta varten.
4. Vie palautuspaketti Postin palvelupisteelle tai pakettiautomaattiin. Palvelupisteen kautta palauttaessa kerro Helposti-koodi virkailijalle tai kirjoita se selkeästi palautuspaketin päälle. Pakettiautomaattiin palauttaessa seuraa näytön ohjeita, tarkemmat ohjeet löydät täältä. Huomioithan, että Helposti-koodi aktivoituu noin 30 minuutin kuluttua palautusilmoituksen rekisteröimisestä.
5. Säilytä palautuskuitti siihen saakka, että olemme vahvistaneet palautuksesi käsitellyksi.

Palautus Matkahuollolla
Huomioithan että ilmainen palautusoikeus Matkahuollon kautta edellyttää palautusetiketin tulostamista.
1. Luo palautusilmoitus Returnadossa "Tilaus vastaanotettu"-sähköpostiviestistä löytyvän linkin kautta tai osoitteessa Portal.
2. Saat sähköpostiin vahvistusviestin palautusilmoituksen rekisteröinnistä. Viestin liitetiedostosta löydät tulostettavan Matkahuollon palautusetiketin.
3. Pakkaa palautuspaketti, tarvittaessa pehmusta palautettava tuote huolellisesti kuljetusta varten.
4. Tulosta ja kiinnitä palautusetiketti lähetykseen, ja vie paketti Matkahuollon palvelupisteelle.
5. Säilytä palautuskuitti siihen saakka, että olemme vahvistaneet palautuksesi käsitellyksi.

Palautus Budbeella
Budbee-palautukset on mahdollisia vain Budbee Box tai Home toimitustavoilla toimitetuille tilauksille.
1. Luo palautusilmoitus Returnadossa "Tilaus vastaanotettu"-sähköpostiviestistä löytyvän linkin kautta tai osoitteessa https://karkkainen.returnado.com. HUOM! Returnadon palautusilmoituksessa ei ole mahdollista valita palautustavaksi Budbeeta koska nouto tulee itse tilata Budbeeltä, joten valitse palautustavaksi ”Palautus myymälään” jotta saamme ilmoituksen palautuksestasi. Saat sähköpostiin vahvistusviestin palautusilmoituksen rekisteröinnistä.
2. Pakkaa palautuspaketti, tarvittaessa pehmusta palautettava tuote huolellisesti kuljetusta varten. Laita palautuspaketin sisään nimesi ja tilausnumerosi.
3. Varaa nouto palautuksellesi Budbeeltä saamasi tilauksen toimituksen seurantalinkin kautta, mikäli tilauksesi on toimitettu Budbeella kotiisi. Mikäli tilauksesi on toimitettu Budbee Boxiin, mene Budbee toimituksesi tilaustietoihin, varaa palautus ja valitse mihin pakettiautomaattiin haluat palauttaa paketin. Budbeen lähettämästä vahvistusviestistä saat lisätietoja varaukseen liittyen. Budbee palautukset ovat etikettivapaita, eli et tarvitse palautustikettiä.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/info/vaihto-ja-palautusoikeus
 
Palautusohjeet sain, mutta että laite menee huoltoon/tarkistukseen eikä kauppoja voi perua. Säilyykö palautusoikeus jos tuotetta on koittanut? Muutoin käyttämätön.


Kokeilu ei vakuta. Vetoa 14p peruuttamisoikeuteen sillä perusteella, että kokeilun perusteella tavara ei vastaa kuvausta. Soita tarvittaessa, niin ei tarvi käyttää päiviä sähköpostien lähettelyyn edestakaisin.

Edit:

Lisään vielä, että nuo Kärkkäisen sivujen ohjeet koskevat niiden tarjoamaa vapaaehtoista 30pv palautusoikuetta, jolla voi olla eri ehdot kuin lainmukaisella 14pv perumisoikeudella. Kärkkäisen ohjeissahan sanotaan mm. "Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön", joka ei 14pv peruutamisoikeutta koske.
 
Noi kalibrointipalvelut on kyllä ärsyttäviä, tilaisin yli viikko sitten tv:n powerilta ja piti olla varastossa, lähdin sitten vähän suunniteltua aikaisemmin reissusta kun tuli ilmoitus että noudettavissa

No, myyjä sitten raahasi avatun paketin että joo meillä oli vaan tämä valmiiksi kalibroitu mutta saat sen ilman lisähintaa.

En tietenkään huolinut mitään käytettyä/avattua joten piti sitten selviä ja tilata varastolta uusi avamaaton, jonka piti tänään olla melko varmasti perillä mutta eipähän tuo tullut

Eihän siinä jos joku haluaa maksaa turhasta tai ottaa noita käytettyjä uuden hinnalla, mutta olisi ihan hyvä vaikka soittaa etukäteen että ois vaan tää avattu paketti, kelpaako vai tilataanko uusi? Niin ei tulisi turhaa ajelua ja vaivas
 
Noi kalibrointipalvelut on kyllä ärsyttäviä, tilaisin yli viikko sitten tv:n powerilta ja piti olla varastossa, lähdin sitten vähän suunniteltua aikaisemmin reissusta kun tuli ilmoitus että noudettavissa

No, myyjä sitten raahasi avatun paketin että joo meillä oli vaan tämä valmiiksi kalibroitu mutta saat sen ilman lisähintaa.

En tietenkään huolinut mitään käytettyä/avattua joten piti sitten selviä ja tilata varastolta uusi avamaaton, jonka piti tänään olla melko varmasti perillä mutta eipähän tuo tullut

Eihän siinä jos joku haluaa maksaa turhasta tai ottaa noita käytettyjä uuden hinnalla, mutta olisi ihan hyvä vaikka soittaa etukäteen että ois vaan tää avattu paketti, kelpaako vai tilataanko uusi? Niin ei tulisi turhaa ajelua ja vaivas
Huoltovalikosta olisit nähnyt TV:n käyttötunnit, jos olisi epäilyttänyt se, onko käytetty TV. Ja jos olisi ollut käytetty TV, niin olisit voinut vaatia korvauksia, ettet vie juttua lehdistölle jne. Kyllä itse olisin ottanut ilmaisen kalibroinnin mieluusti.
 
Huoltovalikosta olisit nähnyt TV:n käyttötunnit, jos olisi epäilyttänyt se, onko käytetty TV. Ja jos olisi ollut käytetty TV, niin olisit voinut vaatia korvauksia, ettet vie juttua lehdistölle jne. Kyllä itse olisin ottanut ilmaisen kalibroinnin mieluusti.
Tuo kalibrointi on kyllä melkoista kusetusta.Paljonko siitä yleensä nykypäivänä laskutetaan? 50e? 100e? Kuitenkin käytännössä tuo tehdään niin että otetaan tuote paketista, tökätään USB-tikku laitteeseen, laite päälle ja luetaan konfiguraatiotiedosto laitteelle ja pistetään laite takaisin pakettiin, eli joku 5min homma. Eikä ole mitään takeita että tuo kalibrointi olisi edes sinne päin, työnnetään laitteeseen vaan jonkun tekemä kalibrointitiedosto.

Kuinkahan paljon nuo Power/Gigantti/vastaavat hermostuisivat jos ottaisi tuollaisesta "kalibroidusta" laitteesta tuon konffin talteen ja pistäisi nettiin ilmaiseksi jakoon...
 
Tuo kalibrointi on kyllä melkoista kusetusta.Paljonko siitä yleensä nykypäivänä laskutetaan? 50e? 100e? Kuitenkin käytännössä tuo tehdään niin että otetaan tuote paketista, tökätään USB-tikku laitteeseen, laite päälle ja luetaan konfiguraatiotiedosto laitteelle ja pistetään laite takaisin pakettiin, eli joku 5min homma. Eikä ole mitään takeita että tuo kalibrointi olisi edes sinne päin, työnnetään laitteeseen vaan jonkun tekemä kalibrointitiedosto.

Kuinkahan paljon nuo Power/Gigantti/vastaavat hermostuisivat jos ottaisi tuollaisesta "kalibroidusta" laitteesta tuon konffin talteen ja pistäisi nettiin ilmaiseksi jakoon...

Onko tuosta jotain ns. faktaa?

Kun esim. Gigantin myymälöissä on seinällä mainosta Calmanista, mikä ei olen ihan ilmainen, toki lienee vain muutaman tonnin.

En tiedä minkä firman tuote Calman nykyään on, mutta voisin kuvitella etteivät olisi kovin hyvillään, jos USB-tikulta vain luetaan konffit.

En myöskään ole tietoinen telkkareista, jotka asetukset lataa suoraan tikulta. Hyvin todennäköisesti olen vain tämän suhteen pudonnut kartalta. Voisiko jonkun haittaohelmankin ladata vain lyömällä tikun kiinni?
 
Huoltovalikosta olisit nähnyt TV:n käyttötunnit, jos olisi epäilyttänyt se, onko käytetty TV. Ja jos olisi ollut käytetty TV, niin olisit voinut vaatia korvauksia, ettet vie juttua lehdistölle jne. Kyllä itse olisin ottanut ilmaisen kalibroinnin mieluusti.
Aikoinaan kun omasta LG:stä kiinnosti nähdä käyttötunteja, selvisi että normaalilla kaukosäätimellä sitä ei näe mitenkään, vaan pitää olla huoltokaukosäädin. En ihmettelisi jos isommalta liikkeeltä semmoinen löytyisi takahuoneesta, mutta kuinkahan mielellään näyttäisivät valikkoa jos laite ei oikeasti ole käyttämätön?
 
Onko tuosta jotain ns. faktaa?

Kun esim. Gigantin myymälöissä on seinällä mainosta Calmanista, mikä ei olen ihan ilmainen, toki lienee vain muutaman tonnin.

En tiedä minkä firman tuote Calman nykyään on, mutta voisin kuvitella etteivät olisi kovin hyvillään, jos USB-tikulta vain luetaan konffit.

En myöskään ole tietoinen telkkareista, jotka asetukset lataa suoraan tikulta. Hyvin todennäköisesti olen vain tämän suhteen pudonnut kartalta. Voisiko jonkun haittaohelmankin ladata vain lyömällä tikun kiinni?
Nykytilanteesta en tiedä vieläkö noita "kalibroidaan" pelkällä tiedostolla mutta muutama vuosi sitten oli yksi tuttu eräässä kodinkoneliikkeessä töissä ja heillä ainakin silloin oli "kalibrointi" sitä että laitettiin kyseisen mallin asetuksista backup tikulle ja ladattiin se sitten "kalibroitavaan" laitteeseen.

Itse otin juuri yhden älytelkkarin jokunen aika sitten käyttöön ja siinä ainakin oli mahdollisuus kopioda laitteen kaikki asetukset USB-tikulle talteen ja palauttaa ne tarvittaessa takaisin. Noiden asetuksien joukossa oli siis kaikki värikalibrointiasetukset, normaalit kuva-asetukset (kirkkaus, kontrasti, ...), ääniasetukset taajuuskorjaimineen, kanavalistat, nettiasetukset, asennetut sovellukset jne. Käytännössä siis ihan kaikki mitä laitteen asetus-flashiin ja muistiin on tallennettu. Joten mahdollisuus tuollaiseen toimintaan ainakin on.
 
Aikoinaan kun omasta LG:stä kiinnosti nähdä käyttötunteja, selvisi että normaalilla kaukosäätimellä sitä ei näe mitenkään, vaan pitää olla huoltokaukosäädin. En ihmettelisi jos isommalta liikkeeltä semmoinen löytyisi takahuoneesta, mutta kuinkahan mielellään näyttäisivät valikkoa jos laite ei oikeasti ole käyttämätön?
Sen saa puhelimeen asennettavalla kaukosäätimellä auki, ainakin osalla valmistajista.

Ja @Hyrava epäilen suuresti, että kopioitaisiin tiedot, kun sivuilla mainitaan ohjelmistolla tehtävästä kalibroinnista, jonka mukaan saa ennen ja jälkeen arvot.
 
Sen saa puhelimeen asennettavalla kaukosäätimellä auki, ainakin osalla valmistajista.

Ja @Hyrava epäilen suuresti, että kopioitaisiin tiedot, kun sivuilla mainitaan ohjelmistolla tehtävästä kalibroinnista, jonka mukaan saa ennen ja jälkeen arvot.
Tietysti tällaista toimintaa voi ihan rehdisti tehdä, kaipa joku tekee. Konseptina se on vähän sama kuin polttoaineen tai moottoriöljyn lisäaineet. Jos jonkun Gigantin kannattaa tarjota moista palvelua jossa kesähessu oikeasti purkaa, säätää ja pakkaa, edes 169€ lisähintaan, paljonko sama toimenpide maksaisi valmistajalle tehtaalla? $1,69?

Touhu vaikuttaa sitäpaitsi ihan järkyttävältä kerskakulutukselta siinäkin tapauksessa että voisi oikeasti luottaa siihen, että toimenpide 1) tehdään ja 2) on hyödyllinen. Ehkä olisi älytöntä maksaa 400 euron ruudun kalibroinnista tai "kalibroinnista" 50 saati 169 euroa, mutta ehkä 2 000 euron laitteen tapauksessa lisäpalvelu houkuttaa. Mutta miten 2 000 euron laite voi olla niin paska, että moiselle turaukselle on jotain tarvetta? Sama kuin sveitsiläinen kello upotettaisiin kokoonpanon viime metreillä ammeeseen johon yhtäaikaisesti oudossa asennossa paskannetaan ihan just because, ennen kuin se myydään vaikkapa 10k€ tai 100k€ hintaan.
 
@Tonnin Seteli Ei kai se outoa ole, jos 77” 2000e OLED-TV:ssä on paneelien välillä suurtakin heittoa. Paneelit ovat yksilöllisiä, niissä on aina pientä heittoa. Ja kameralla tehtävä kalibrointi vie varmaan 15min aikaa, joten olisi aika kohtuuton kuluerä valmistajalle tehtaalla tehtäväksi, ei millään kannata. Ei tuota kulua saisi myyntihintaan, se jätetään jälleenmyyjien huoleksi.
 
@Tonnin Seteli Ei kai se outoa ole, jos 77” 2000e OLED-TV:ssä on paneelien välillä suurtakin heittoa. Paneelit ovat yksilöllisiä, niissä on aina pientä heittoa. Ja kameralla tehtävä kalibrointi vie varmaan 15min aikaa, joten olisi aika kohtuuton kuluerä valmistajalle tehtaalla tehtäväksi, ei millään kannata. Ei tuota kulua saisi myyntihintaan, se jätetään jälleenmyyjien huoleksi.
Tähän perustuukin viittaus kerskakulutukseen. Kun helppo homma jätetään tekemättä - 15 minuuttia överikalliin elintasotuotteen valmistusprosessissa ei ole mitään - sen lopullinen todellinen kustannus nousee alkaen ihan vähintään desimaalivirheellä.

Toki tämä on jo valmistajien kritiikkiä ja palatakseni aiheeseen minulla on erittäin matala luottamus siihen, että Gigantti tai vastaava oikeasti ihan varmasti suorittaa kalibrointinsa tilatusti.
 
Tähän perustuukin viittaus kerskakulutukseen. Kun helppo homma jätetään tekemättä - 15 minuuttia överikalliin elintasotuotteen valmistusprosessissa ei ole mitään - sen lopullinen todellinen kustannus nousee alkaen ihan vähintään desimaalivirheellä.

Toki tämä on jo valmistajien kritiikkiä ja palatakseni aiheeseen minulla on erittäin matala luottamus siihen, että Gigantti tai vastaava oikeasti ihan varmasti suorittaa kalibrointinsa tilatusti.
15 minuuttia massatuotteen valmistuksessa on ihan hemmetin pitkä aika. Valmistusmäärät kuitenkin miljoonia vuositasolla.
 
15 minuuttia massatuotteen valmistuksessa on ihan hemmetin pitkä aika. Valmistusmäärät kuitenkin miljoonia vuositasolla.
Tuo on täysin ohi sen, mitä edellä totesin. Jos joku Gigantti 169 euron hintaan tekee saman eli kustannus heille on 50 euroa, tehtaan tehokkuus on moninkertainen. Homma maksaisi ehkä vitosen.
 
Itse törmäsin erikoiseen firmaan Silver Way Oy / Jussinmäki.net. Tilasin heiltä pari tavaraa, mutta he eivät saaneet lähetettyä 2 viikossa vaikka tavaraa oli hyllyssä. Ensimmäisen viikon jälkeen kyselin tilauksen perään, niin vastasivat että on erikoista ettei ole lähteny ja lupasivat selvittää asiaa. Pakettia tai syytä miksei ole lähetetty ei koskaan tullu. 2 viikon jälkeen peruin tilauksen ja tilasin tavarat muualta.
Täytyy ihmetellä miten tollanen firma kannattaa jos ei rahat kelpaa eikä asiakaspalvelu kiinnosta.
 
laitetaas välillä positiivistakin, Verkkiksen pakkausosasto on tänään 30.4.2025 klo 19.41 pakannut tuotteeni postille meneväksi :kippis:
 
Aikamoinen ostokokemus ostaessani tyttärelle futisveskarin hanskoja Prokeepersline verkkokaupasta Hollannista. Hanskat kahdessa tunnissa UPS:n matkaan maksutapahtumasta.
 
Viimeksi muokattu:
Veikonkoneesta huonoja kokemuksia.

Tuotteen (bluray soitin) saaminen veikon verkkokaupasta kesti noin 3kk( paikallisessa veikon myymälässä ei ollut hyllyssä, mutta muissa veikon myylälöissä oli). Hinta on sen verran halpa vertattuna kilpureihin etten viittiny perua tilausta, vaikka kilpureilla oli tavaraa koko ajan varastossa.
Lopulta sain veikon nettikaupalta myöhästymyksestä ihan ok hyvitykset.
Onneksi tuotteella ei ollut mikään kiire.


Toisen (Apple) tuotteen tilasin sit paikallisesta myymälästä ja tiesin että toimitusaika on noin 1-2viikoa (Applen nettisivu lupas tuotteen kotiin alle viikossa ja kaikki kilpurit parissa viikossa). Mutta koska myymälä lupas tuotteen selvästi halvemmalla niin jouduin sitäkin odottamaan 2kk!!

Jos ei ole kiire niin veikko on ok hinnan puolesta.
En tiedä miksei he saa tavaraa ostettua tukusta kuten muut? Laskut maksamatta?
 
Täytyy sanoa että nykyään kun on tottunut että jokaisessa nettikauppatoimituksessa kestää vähintään sen viikon verran niin pääsi Googlen omasta kaupasta tehty tilaus yllättämään. Toissapäivänä joskus illalla tilasin ja tänään oli jo joskus vähän puolen päivän jälkeen noudettavissa pakettiautomaatista. Seurannan mukaan on lähtenyt Alankomaista, Eindhovenista ja kerrankin DHL-paketti tuli ihan ilman mitään sekoilua perille vajaassa 2 vuorokaudessa.
 
Itse törmäsin erikoiseen firmaan Silver Way Oy / Jussinmäki.net. Tilasin heiltä pari tavaraa, mutta he eivät saaneet lähetettyä 2 viikossa vaikka tavaraa oli hyllyssä. Ensimmäisen viikon jälkeen kyselin tilauksen perään, niin vastasivat että on erikoista ettei ole lähteny ja lupasivat selvittää asiaa. Pakettia tai syytä miksei ole lähetetty ei koskaan tullu. 2 viikon jälkeen peruin tilauksen ja tilasin tavarat muualta.
Täytyy ihmetellä miten tollanen firma kannattaa jos ei rahat kelpaa eikä asiakaspalvelu kiinnosta.

Oma tuore kokemus on, että tilasin pari äärivaloa viime maanantaina ja ne lähetettiin perjantaina. Tähän väliin mahtui arkipyhä (vappu). Tavara näytti sivuilla olevan varastossa ja toimitusajaksi luvattiin 2-4 arkipäivää.
 

Tilasin tämän Outlet koneen itselleni ja tänään saapui kotiinkuljetukella. Koneen näytönohjainta ei ole tuettu millään ja ruuvit oli löysällä ja emon PCIE vääntynyt ihan kunnolla ja murtunutkin.

En jaksa mitään kuukauden takuurumbaa joten koitan palautella koneen maksua vastaan huomenna liikkeeseen..

20250512_201639.jpg
 

Tilasin tämän Outlet koneen itselleni ja tänään saapui kotiinkuljetukella. Koneen näytönohjainta ei ole tuettu millään ja ruuvit oli löysällä ja emon PCIE vääntynyt ihan kunnolla ja murtunutkin.

En jaksa mitään kuukauden takuurumbaa joten koitan palautella koneen maksua vastaan huomenna liikkeeseen..

20250512_201639.jpg
Asiakaspalvelu ehdotti että palautan laitteen myymälään. Vein koneen Seinäjoen Giganttiin ja kieltäytyivät ottamasta sitä vastaan koska "myymälöissä ei myydä näitä asioita". Kun ilmoitin että konehan on ollut Klaukkalan Gigantin outletissa niin syy vaihtui että ei voida näin kallista konetta ottaa palautukseen.
Ajoin sitten Lielahden Giganttiin ja 2min sisällä kone huoltotiimille ja kauppa mitätöity. Laitoin Gigantille reklamaatiota Seinäjoen liikkeessä asioinnista ja pyysin lahjakorttia hyvityksenä päivän 395km ajoista kilometrikorvauksella (kertoimella 0,33).
Äsken tuli sähköpostiin 130e lahjakortti ja pahoittelut vänksläyksestä.
 
Olisikohan Seinäjoen myymälä ollut franchising myymälä eikä ketjun ? Suhtautuvat yleensä vähän eri tavalla joihinkin asioihin.
 
Asiakaspalvelu ehdotti että palautan laitteen myymälään. Vein koneen Seinäjoen Giganttiin ja kieltäytyivät ottamasta sitä vastaan koska "myymälöissä ei myydä näitä asioita". Kun ilmoitin että konehan on ollut Klaukkalan Gigantin outletissa niin syy vaihtui että ei voida näin kallista konetta ottaa palautukseen.
Ajoin sitten Lielahden Giganttiin ja 2min sisällä kone huoltotiimille ja kauppa mitätöity. Laitoin Gigantille reklamaatiota Seinäjoen liikkeessä asioinnista ja pyysin lahjakorttia hyvityksenä päivän 395km ajoista kilometrikorvauksella (kertoimella 0,33).
Äsken tuli sähköpostiin 130e lahjakortti ja pahoittelut vänksläyksestä.
Hetkinen, siis ajoit suuntaanaa lähes 180km täysin toisen paikkakunnan Giganttiin vain kokeillaksesi, josko se palautuksesi otettaisiin siellä vastaan? Tuohan on aivan sulaa hulluutta.
 
Hetkinen, siis ajoit suuntaanaa lähes 180km täysin toisen paikkakunnan Giganttiin vain kokeillaksesi, josko se palautuksesi otettaisiin siellä vastaan? Tuohan on aivan sulaa hulluutta.
Olin siis tuossa välissä yhteydessä vielä Gigantin asiakaspalveluun jonka mukaan voin palauttaa koneen mihinkä tahansa myymälään ja huollon kautta lupasivat peruutuksen onnistuvan kun olen viallisen tuotteen saanut.
Kysyin myös olisiko mahdollista saada Lielahden Gigantin puhelinnumeroa että soitan heille asiasta etukäteen mutta asiakaspalvelijan mukaan Gigantin myymälöillä ei ole omia numeroita käytössä johon asiakas voisi soittaa suoraan.
 
Hetkinen, siis ajoit suuntaanaa lähes 180km täysin toisen paikkakunnan Giganttiin vain kokeillaksesi, josko se palautuksesi otettaisiin siellä vastaan? Tuohan on aivan sulaa hulluutta.
Ei oo ihme, että väkivaltarikostilastot on kasvussa nykyään... :D
 
  • Tykkää
Reactions: dj_
Gigantin asiakaspalvelu ja muukin toiminta on erittäin heikkoa, tuli pyykinpesukone sieltä ostettua ja kone alkoi vaan jättämään pesun kesken aina välillä ja uudestaan se ohjelma tietysti piti aloittaa silloin kun se oli kesken jäänyt.
Ensin Gigantista sanoivat että korjaaja tulee katsomaan sitä ja otta sinuun yhteyttä, no melkein viikko meni eikä mitään kuulunut ja pitkän vänkäämisen jälkeen suostuivat vaihtamaan koneen, no uusi kone lopulta tuli lähes 2 viikon jälkeen yhteydenotosta Giganttiin ja eikös tämän uuden koneen etupaneli missä nämä nappulat on niin irti oikeasta reunasta, eli selkeästi ruuvi/kiinnike sieltä puuttui kun 5-10mm rako, no sama homma alusta, korjaaja tulee katsomaan .................................
 
Kodinkoneiden kanssa olen aina suoraan valmistajaan yhteydessä. Siellä on aina ohjeet miten toimitaan, koskaan ei ole ongelmia ollut huoltojen tai vaihtojen kanssa. En näe syytä olla myyjäliikkeeseen yhteydessä.
 
Kodinkoneiden kanssa olen aina suoraan valmistajaan yhteydessä. Siellä on aina ohjeet miten toimitaan, koskaan ei ole ongelmia ollut huoltojen tai vaihtojen kanssa. En näe syytä olla myyjäliikkeeseen yhteydessä.
Ensisijaine vastuu on aina laitteen myynyt liike, joten heidän tehtävä on hoitaa asia jollain keinolla kuntoon.
 
Ensisijaine vastuu on aina laitteen myynyt liike, joten heidän tehtävä on hoitaa asia jollain keinolla kuntoon.
Toki jos haluaa omaa elämäänsä hankaloittaa. Veli oli ostanut Gigantista LG:n pyykkitornin, ja pyykkikone oli alkanut vuotaa vettä. Laittoi suoraan LG:lle tuosta viestiä, parissa päivässä tuli viestiä, että huoltomies on yhteydessä lähipäivinä. Olikohan kolme arkipäivää myöhemmin, kun huoltomies tuli korjaamaan koneen.

Tuossa jos olisi ollut Giganttiin yhteydessä, niin liekö olisi huoltomies vielä kahden viikonkaan kohdalla tullut käymään.

e. Kaverilla sama kokemus LG:n televisiosta, joskin oli ostettu Verkkokaupasta. LG:lle viankuvaus, ja jossain viikossa oli huoltomies paikalla.
 
Toki jos haluaa omaa elämäänsä hankaloittaa. Veli oli ostanut Gigantista LG:n pyykkitornin, ja pyykkikone oli alkanut vuotaa vettä. Laittoi suoraan LG:lle tuosta viestiä, parissa päivässä tuli viestiä, että huoltomies on yhteydessä lähipäivinä. Olikohan kolme arkipäivää myöhemmin, kun huoltomies tuli korjaamaan koneen.

Tuossa jos olisi ollut Giganttiin yhteydessä, niin liekö olisi huoltomies vielä kahden viikonkaan kohdalla tullut käymään.

e. Kaverilla sama kokemus LG:n televisiosta, joskin oli ostettu Verkkokaupasta. LG:lle viankuvaus, ja jossain viikossa oli huoltomies paikalla.
Ensiinkin sanoisin jos huoltoa tai sen yhteydenottoa pitää viikko odottaa, niin se on mielestäni aivan liikaa ja tämä huollon saaminen liittyy myös tähän minun tapaukseen, koska en olisi uutta konetta edes ostanut jos huollosta olisi otettu yhteyttä järkevässä ajassa, mutta kävi silleen että jostain syystä yhteydenottoni oli mennyt huollolta jotenkin ohi ja ottivat yhteyttä yli kuukausi minun yhteydenotosta, joten siksi jäi korjaamatta yli 15 vuotta vanha erinomaisesti palvellut Cylinda pesukone.

"Toki jos haluaa omaa elämäänsä hankaloittaa", tähän sanoisin ettei yksittäiset tapaukset tee niistä parempia/oikeampia tai huonompia/väärempiä tapoja toimia, vai onko jotain faktaa että olemalla suoraan yhteydessä valmistajaan osiat hoituu paremmin.
 
Ensiinkin sanoisin jos huoltoa tai sen yhteydenottoa pitää viikko odottaa, niin se on mielestäni aivan liikaa ja tämä huollon saaminen liittyy myös tähän minun tapaukseen, koska en olisi uutta konetta edes ostanut jos huollosta olisi otettu yhteyttä järkevässä ajassa, mutta kävi silleen että jostain syystä yhteydenottoni oli mennyt huollolta jotenkin ohi ja ottivat yhteyttä yli kuukausi minun yhteydenotosta, joten siksi jäi korjaamatta yli 15 vuotta vanha erinomaisesti palvellut Cylinda pesukone.

"Toki jos haluaa omaa elämäänsä hankaloittaa", tähän sanoisin ettei yksittäiset tapaukset tee niistä parempia/oikeampia tai huonompia/väärempiä tapoja toimia, vai onko jotain faktaa että olemalla suoraan yhteydessä valmistajaan osiat hoituu paremmin.
Itsellä ainakin kävi niin, että valmistaja maksatti minulla huoltokäynnin "kun ei ole takuuseen kuuluva vika". Vaikka varmasti oli takuuasia, kun kone lakkasi vaan toimimasta takuuaikana. Se että sisällä on tukos, joka ok syntynyt ohjeenmukaisella käytöllä ja jota ei pysty itse poistamaan, on koneen, eikä käyttäjän vika. Jos olisin ollut yhteydessä myyjään, olisi asiaa voinut riitauttaa paremmin. Nyt minulle jäi rikkinäinen kone ja "huollosta" lasku. Onneksi naapuri maksoi koneesta parikymppiä ja korjasi koneen itselleen toimivaksi. Mutta eipä tule enää AEG koneita ostettua
 
Ensiinkin sanoisin jos huoltoa tai sen yhteydenottoa pitää viikko odottaa, niin se on mielestäni aivan liikaa ja tämä huollon saaminen liittyy myös tähän minun tapaukseen, koska en olisi uutta konetta edes ostanut jos huollosta olisi otettu yhteyttä järkevässä ajassa, mutta kävi silleen että jostain syystä yhteydenottoni oli mennyt huollolta jotenkin ohi ja ottivat yhteyttä yli kuukausi minun yhteydenotosta, joten siksi jäi korjaamatta yli 15 vuotta vanha erinomaisesti palvellut Cylinda pesukone.

"Toki jos haluaa omaa elämäänsä hankaloittaa", tähän sanoisin ettei yksittäiset tapaukset tee niistä parempia/oikeampia tai huonompia/väärempiä tapoja toimia, vai onko jotain faktaa että olemalla suoraan yhteydessä valmistajaan osiat hoituu paremmin.
No tuossa sinun tavassasihan tulee vain yksi ylimääräinen välikäsi, kun muuten voisit laittaa suoraan vaikka chatissa viestiä LG:lle, josta se asia hoidettaisiin heti eteenpäin. Nyt käyt jossain myymälässä (vai soititko), jossa työntekijällä voi olla muitakin asiakkaita heti perään, ja asia jää hoitamatta. Tai sitten se sähköposti lähetetään, mutta sen vastausta ei kukaan huomaa (jos huoltoliike kysyy tarkennusta) tai siihen reagointi venyy jne.

Mutta toki oikeus on hoitaa ne myyjäliikkeen kanssa, itse vain pyrin hoitamaan kaiken ilman välikäsiä, ja sitten jos jotain ongelmia syntyy, niin sitten myyjäliikkeen kanssa hoitamaan asiaa.
 
No tuossa sinun tavassasihan tulee vain yksi ylimääräinen välikäsi, kun muuten voisit laittaa suoraan vaikka chatissa viestiä LG:lle, josta se asia hoidettaisiin heti eteenpäin. Nyt käyt jossain myymälässä (vai soititko), jossa työntekijällä voi olla muitakin asiakkaita heti perään, ja asia jää hoitamatta. Tai sitten se sähköposti lähetetään, mutta sen vastausta ei kukaan huomaa (jos huoltoliike kysyy tarkennusta) tai siihen reagointi venyy jne.

Mutta toki oikeus on hoitaa ne myyjäliikkeen kanssa, itse vain pyrin hoitamaan kaiken ilman välikäsiä, ja sitten jos jotain ongelmia syntyy, niin sitten myyjäliikkeen kanssa hoitamaan asiaa.
Et ilmeisesti ymmärrä ettei valmistajan organisaatiota rakenneta siten että sen tehtävä olisi palvella jokaista ostajaa erikseen, koska se on jokaisen jälleenmyyjien tehtävä.
Niin kauan kun suoraan yhteydenottavien määrä on pieni niin homma vielä toimii.
 
Et ilmeisesti ymmärrä ettei valmistajan organisaatiota rakenneta siten että sen tehtävä olisi palvella jokaista ostajaa erikseen, koska se on jokaisen jälleenmyyjien tehtävä.
Niin kauan kun suoraan yhteydenottavien määrä on pieni niin homma vielä toimii.
Ainakin LG ja Samsung kannustavat hoitamaan nuo takuuasiat suoraan heidän kauttaan, eikä jälleenmyyjien kautta. Nämä valmistajat hoitavat huoltopyynnöt suoraan valtuutetuille huoltoliikkeilleen, jolloin asiakas saa palvelun nopeammin. Eli olet väärässä.

E. Kyse siis isoista kodinkoneista ja televisioista, eli tuotteista jotka tullaan huoltamaan kotiin. Puhelimet yms. sitten asia erikseen.

E. Ja omakohtainen esimerkki Samsungin varsi-imurista, ostettu Gigantista. Menin chattiin sarjanumeron kanssa, ohjasivat asian suoraan Gosselle (hoitaa Pirkanmaalla takuuasiat), ja sieltä tuli muutamassa päivässä ilmoitus korvaavan varaosan saapumisesta, jonka kävin sitten hakemassa Gossen toimipisteeltä. Ei tulisi mieleenkään ensin raahautua Giganttiin, sitten odotella viikko tolkulla näiden keskustelua valmistajan/huollon kanssa.

E. Ja oma esimerkki on kuukauden sisältä. Imurin lattiasuulakkeen pehmuste irtosi, eikä sitä saanut enää takaisin kiinni.
 
"Ainakin LG ja Samsung kannustavat hoitamaan nuo takuuasiat suoraan heidän kauttaan", missä kannustetaan ja missä olen väärässä?
"Kyse siis isoista kodinkoneista ja televisioista, eli tuotteista jotka tullaan huoltamaan kotiin. Puhelimet yms. sitten asia erikseen.", vain sinä olet puhun puhelimista.
"Ja omakohtainen esimerkki Samsungin varsi-imurista, ostettu Gigantista. Menin chattiin sarjanumeron kanssa, ohjasivat asian suoraan Gosselle (hoitaa Pirkanmaalla takuuasiat), ja sieltä tuli muutamassa päivässä ilmoitus korvaavan varaosan saapumisesta, jonka kävin sitten hakemassa Gossen toimipisteeltä. Ei tulisi mieleenkään ensin raahautua Giganttiin, sitten odotella viikko tolkulla näiden keskustelua valmistajan/huollon kanssa.", kuka on raahautunut yhtään mihinkään?
"Ja oma esimerkki on kuukauden sisältä. Imurin lattiasuulakkeen pehmuste irtosi, eikä sitä saanut enää takaisin kiinni.", älä osta Samsungia jos haluat kestävää ja hyvää, no ehkä Samsungin SSDn voisin ostaa, jos ei olisi vähintään tasavertaisia valmistajia kuten Crucial, mitään muuta en Samsungilta ostaisi.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
295 932
Viestejä
5 057 139
Jäsenet
81 007
Uusin jäsen
TIMOSPEC

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom