Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Tuossa selailin ketjuja niin ei oikein tiennyt minne tuuppasta niin laitetaan tänne varoituksen sanana. Kokemuksia Googlen asiakaspalvelusta ja toiminnasta Suomessa. Harvemmin Google Play -lahjakortteja käyttänyt, mutta nyt lapselle hommattu ostoihin läheisestä kivijalkaliikkeestä - mutta sitten kävikin näin. Rahat ja tili jäädytettiin kun lahjakortti oli lisätty saldolle ja yritti tehdä ostosta lapselle Supercell peliin. Asiaa selvitetty nyt jo n. 1,5kk ja asia on kiertänyt kehää.

KKV ei pysty tekemään asialle mitään :

"Google ei ole suomalaisyritys ja valitettavasti kuluttajaneuvonnalla ei ole hyviä keinoja Googlen kanssa neuvottelemiseen." - KKV

Googlen vastaus toistuvasti vastaavaa:

"Emme voi antaa tarkempia tietoja tästä asiasta. Ymmärrän hyvin, ettei tämä ole haluamasi vastaus.
Google Payments Corp:lla on Google Paymentsin käyttöehtojen mukaan oikeus milloin tahansa ja ilman ilmoitusta tai vastuuta jäädyttää tai keskeyttää palvelujen mikä tahansa osa tai muuttaa sitä, mukaan lukien palveluiden tai niiden ominaisuuksien saatavuus."

He eivät anna mitään vastausta vaikka syytä kysyy miksi tili on jäädytetty, miksi rahoja ei voi käyttää tai saada takaisin. Asiaa et pysty selvittämään millään tavalla. Kyseessä ei ole sinänsä suuri summa, mutta lapselle kyllä.
Eli Google play seteli ostettu jostain kivijalkaliikkeestä, ladattu tilille ja sitten ostettu pelissä jotain. Sitten meni joku tili jäihin.

Oliko Google tili, Supercell tili, Google pay tili vai jotain muuta?

Yksityiskohtia tietämättä paha sanoo mikä siellä on aiheuttanut hälytyksen ja instabannit. Mutta jos kerta sopimusehtojen mukaan Google ei ole vastuussa lahjakorttirahoista, ja voi ne periä itselleen hetken mielijohteesta, ei kai siinä sitten enää voi mitään. Onhan Googlella EU:ssa joku toimisto jonne voi reklamoida, mutta jos kerran kaikki osapuolet on toimineet sopimusehtojen mukaisesti ni mistäs lähdet valittamaan?

Ei vissiin sitten ole mitään syytä käyttää Google Play seteleitä yhtään ikinä, vaan ainoastaan luottokorttia jonka voi sitten periä takaisin Googlen väärinkäytösten jälkeen.
 
Tuo sama ongelma koskee käytännössä kaikkia palveluita (Facebook, Apple, Google, Microsoft jne.), mutta tämä ketju ei oikein ole oikea paikka tuosta keskustelemiselle
 
Kuulostaa kyllä pahalta, jos käyttää Googlen palveluita paljon ja se tili voidaan tuosta vaan pistää jäihin kyselemättä ja käyttäjä ei saa tietää edes syytä. Siinä sit menee sähköpostit, pilven tiedostot sun muut...
Tämä sama "pre-crime" ilmiö on myös pankkitileissä, vaikkakin onneksi vielä harvinaisempana. Riittää että seuranta-algoritmi luokittelee tapahtuman mahdollisesti vaaralliseksi, mitään "rikosta" ei tarvitse edes tapahtua, ja kaikki jäädytetään viedään automaattisesti. Ja vastuu osoittaa syyttömyys on uhrilla. Tämä tulee vain lisääntymään digitalisaation ja tekoälyn yleistyessä. Jokaisen valvontayhteiskunnan märkä päiväuni.
 
Tilailinpas ATK:ta Gigantista (Intelin prosessori), kun lupailivat varastosaldoksi 25+. Yllätys oli jonkinmoinen, kun tilausprosessin päätteeksi sain ilmoituksen että tilaus on välitetty Gigantin yhteistyökumppanille, eikä koko hommasta ole nyt muutamaan päivään kuulunut mitään (tilaus keskiviikkoaamuna, toimitusarvio annettiin maanantaille). Tilausta ei voi perua, eikä mitään tietoa kuka tuotetta on toimittamassa. Kyseessä ei siis ole Gigantti Marketplace-tuote, vaan tavara jota Gigantti itse tyrkyttää varastosta.

Toki odotin, että varasto tarkoittaa sitä, että tuote seilaa jostakin Norjan vuonoilta viikon sisään, eikä luonnollisesti ole heti paikalla, mutta...

Kuinkahan paljon pettää itseään, jos ostaa tuotteen jostakin missä sitä oikeasti on ja olettaa että voi palauttaa Gigantin tavaran sen mahdollisesti saapuessa 😅
 
Tilailinpas ATK:ta Gigantista (Intelin prosessori), kun lupailivat varastosaldoksi 25+. Yllätys oli jonkinmoinen, kun tilausprosessin päätteeksi sain ilmoituksen että tilaus on välitetty Gigantin yhteistyökumppanille, eikä koko hommasta ole nyt muutamaan päivään kuulunut mitään (tilaus keskiviikkoaamuna, toimitusarvio annettiin maanantaille). Tilausta ei voi perua, eikä mitään tietoa kuka tuotetta on toimittamassa. Kyseessä ei siis ole Gigantti Marketplace-tuote, vaan tavara jota Gigantti itse tyrkyttää varastosta.

Toki odotin, että varasto tarkoittaa sitä, että tuote seilaa jostakin Norjan vuonoilta viikon sisään, eikä luonnollisesti ole heti paikalla, mutta...

Kuinkahan paljon pettää itseään, jos ostaa tuotteen jostakin missä sitä oikeasti on ja olettaa että voi palauttaa Gigantin tavaran sen mahdollisesti saapuessa 😅
Mitä sanoo kun kirjaudut Gigantin omille sivuille ja sieltä "Tilauksen tiedot" alta painat Muokkaa tilausta? Eikö siellä ole peru tilaus painike, aika ylhäällä?
1748589179047.png
 
Mitä sanoo kun kirjaudut Gigantin omille sivuille ja sieltä "Tilauksen tiedot" alta painat Muokkaa tilausta? Eikö siellä ole peru tilaus painike, aika ylhäällä?
1748589179047.png

Ei ole kyseistä laatikkoa tilauksen tiedot -sivulla. Ainoa toiminto tuolla sivuilla on seuranta, joka vie automaattisesti generoituun seurantakoodiin (bring.com -sivustolla). Koodi ei tietysti ole vielä toiminnassa.
 
Ei ole kyseistä laatikkoa tilauksen tiedot -sivulla. Ainoa toiminto tuolla sivuilla on seuranta, joka vie automaattisesti generoituun seurantakoodiin (bring.com -sivustolla). Koodi ei tietysti ole vielä toiminnassa.
Aivan, eli se on sitten "tulossa", eli mukamas lähetetty. Varmaankin tilattu kiinasta, josta tulee joskus keskusvarastoon ja laittavat sen sitten tulemaan sitten sinulle. Ei muutaku prossu toisesta kaupasta ja toi palauttaen, kun joskus tulee. Jos siis eivät ole edes antaneet toimitusaika-arviota
 
Aivan, eli se on sitten "tulossa", eli mukamas lähetetty. Varmaankin tilattu kiinasta, josta tulee joskus keskusvarastoon ja laittavat sen sitten tulemaan sitten sinulle. Ei muutaku prossu toisesta kaupasta ja toi palauttaen, kun joskus tulee. Jos siis eivät ole edes antaneet toimitusaika-arviota
Jep. Kyllähän tuohon alustavasti 2.6. on tarjottu, mutta en usko että pitää paikkansa, kun laskukaan ei ole pyörähtänyt.

Hieman harhaanjohtavaa meininkiä kyllä. Toivottavasti eivät ala lähettelemään sitten Intelin kevätkampanjan pelikoodeja joskus tulevaisuudessa, ja tuolla hankaloita tuotteen palautusta.
 
Kiitos vinkistä.

En ole mutta kaippa tuolta jotain apua voisi saada. Tähän on jo käytetty niin kohtuuttomasti aikaa ja vaivaa etten jaksa enää tuulimyllyjä vastaan taistella kyseisen summan vuoksi.

En tiedä onko heillä jokin AI siellä, joka tulkitsee maksuliikennettä tässä tapauksessa jollain tavalla väärin vai mikä on. Asiaa ei kuitenkaan ei pysty selvittämään, koska googlelta et saa syytä sille - miksi tili ja varat on jäädytetty.

Vastaus on aina: "Asiantuntijatiimimme on tarkastellut asiaa. Emme voi antaa tarkempia tietoja tästä asiasta." x10.

edit: oli sen verran helppo laittaa lomake niin tuuppasin nyt tuonnekin sitten valituksen. Katsotaan mitä sanovat.
edit2: @Jamboa kyseessä valitettavasti lapsen säästämiä rahoja kyseiseen tarkoitukseen niin käteisostos.
edit3: @frankiess55 Googlen tilillä / Google Play saldolla olevat varat.
En tiedä liittyykö tähän tapaukseen, mutta sen tiedän ettei alaikäisen Google-tiliin voi liittää maksutiliä, vaan ne maksut menee aina huoltajan maksutilin kautta, oli maksutapa sitten mikä vaan.
 
En tiedä liittyykö tähän tapaukseen, mutta sen tiedän ettei alaikäisen Google-tiliin voi liittää maksutiliä, vaan ne maksut menee aina huoltajan maksutilin kautta, oli maksutapa sitten mikä vaan.

Ei liity asiaan millään tavalla. Kyseessä on googlen mielivaltainen tilin jäädytys ilman annettua syytä ja sanoo ettei sillä ole mitään vastuuta asiaan - eikä myöskään anna lahjakortilla lisättyjä rahoja takaisin, jotka makaavat nyt jäädytetyllä tilillä. KKV on aivan toista mieltä ja olen ollut yhteydessä KKV ja Googlen välillä - ei mitään apua.

"Kiitos viestistäsi. Ymmärrän, että olet harmissasi asiasta.
On varmasti ikävä kuulla, että tarjottu ratkaisu ei ollut sitä, mitä halusit. Tapauksesi käsiteltiin kuitenkin nykyisen käytäntömme mukaisesti." - Google.

Eli suosittelen olemaan nykyisessä hetkessä kaikille olemaan hyvin varovainen googlen saldojen kanssa, ettei makuuta siellä yhtään isompia summia.
 
Viimeksi muokattu:
Yleensä on mennyt kaikki nettitilaukset niin mukavasti, mutta nyt veti Verkkokauppa.com pohjat.

Tilasin varastossa olevat kuulokkeet 19.5. Aika pian tuon jälkeen tilaus meni tilaan: "käsitelty". Matkahuollon seuranta näytti, että odottavat pakettia myyjältä. Kahteen viikkoon ei mitään edistystä toimituksen suhteen. Otin 2.6. yhteyttä Verkkokauppa.com:iin, jonka puhelinasiakaspalveluun oli 20 minuutin jono. Puhelimessa asiakaspalvelija lupasi, että palaa sähköpostilla asiaan, kunhan ovat selvittäneet, että onko paketti unohtunut heidän varastolleen vai eikö matkahuolto ole sitä rekisteröitynyt. No tänäänkään 4.6. ei ollut toimituksen suhteen tapahtunut mitään edistystä, ja se luvattu sähköpostikin oli jäänyt lähettämättä. Puhelinasiakaspalveluun taas 20 min jono, josta lupasivat nyt jälleen selvittää ja palata asiaan sähköpostilla.

Ikävässä välimoodissa tuo tilaus. En voi itsenäisesti palauttaa sitä, koska tuote ei ole saapunut, mutta enkä myöskään perua, kun se on jo lähetetty. Eli jos huomiseen mennessä ei tilauksesta kuulu, niin lienee edessä taas 20 minuuttia pimputusta ja kehotusta käyttää tekoälypohjaista chat-asiakaspalvelua ennemmin... :cautious:
 
Eli jos huomiseen mennessä ei tilauksesta kuulu, niin lienee edessä taas 20 minuuttia pimputusta ja kehotusta käyttää tekoälypohjaista chat-asiakaspalvelua ennemmin... :cautious:
Meni huoltotapaukseksi selosteella: lähetys kadonnut. Laittoivat eilen tulemaan uuden paketin, mutta tällä kertaa postilla. Eli lopulta kaikki hyvin, vaikka ylimääräistä säätöä tilaus sisältikin.

Ja kävin kyllä kokeilemessa chattibottia. Lähtötietojen tivaamisen jälkeen se totesikin, ettei pysty auttamaan. Mutta en jatkanut enää siitä, kun olin jo puhelujonossa aspaan. Mutta hyvä tietää, että tuotakin kautta olisi saanut ihmisapua.
 
Tilasin pari viikkoa sitten Gigantin tarjouksesta "huipputarjous, 250kpl erä 279€, ovh 699". Maksutavaksi otin Klarnan ja toimitukseksi nouto myymälästä (jossa tuotetta oli 10kpl varastossa).

Tilausvahvistus saapui normaalisti, mutta noutotekstiviestiä ei tullu pariin päivään. En tuosta hermostunut, vaan odottelin että josko toimitus vaan jostain syystä kestää hieman pidempään.

Tänään kun aloin kyselemään asiakaspalvelusta missä televisio viipyy, niin sain vastaukseksi:
1.
"Okei ikävä kuulla! Tällä hetkellä näyttää siltä, että tuotteita ei ole saatavilla ja tämän tilauksen toimitus on estynyt. Tässä tapauksessa käytännössä ainoa mahdollisuus on perua tilaus. Nyt kun kyseessä on Klarnalla maksettu tilaus, en saa vaihdettua tuotetta toiseen vaan se pitäisi tehdä uuden tilauksen kautta. Pahoittelut tilanteesta."

... Tarjosivat 20e hyvitystä mielipahasta. Tästä kieltäydyin ja pyysin uudelleen toimittamaan korvaavan tuotteen, johon tuli vain kuitttaus:
2.
"Klarnalla ostetuissa tilauksissa emme saa vaihtaa tuotetta toiseen tuotteeseen. Vaikka ymmärrän, että tilanne on harmillinen, emme hyvitä tälläisissä tilanteissa normaalisti."

->Sitten peruivat tilauksen minulta kysymättä. Seuraavaksi sitten "virallisen" reklamaation tekeminen Gigantille ja sitten kateoston paikka kilpailijalta, mutta saa nähdä jaksaako alkaa taas heidän kanssa taistelemaan

Edit. Lopputulemana sovimme 30e lahjakortilla hyvityksestä. On kyllä onneton alennus televisiosta, mutta josko tuolla sitten jotain pienempää
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tilaus sitoo Giganttia ja heidän ongelmansa eivät ole asiakkaan ongelma.Tuo edellisen peruutus on ihan ok kunhan tarjoavat uutta tilalle samaan hintaam ja ominaisuuksilla. Se miten Sikantti tuon hoitaa on ihan sama. Tilausvahvistus sitoo molempia osapuolia. Tuskinpa tuohon mitään kateostoa tarvitsee, rekkua vaan peliin.
 
Positiivisia tuoreita kokemuksia verkkokauppa.comin hoitamasta näytönohjaimen takuusta. Kortti kaatuili välillä (kerran-pari päivässä) kevyessä työpöytäkäytössä, joten ongelman todentaminen oli taatusti hidasta. Toimiva kortti tuli tilalle reilussa parissa viikossa.
 
Tilasin pari viikkoa sitten Gigantin tarjouksesta "huipputarjous, 250kpl erä 279€, ovh 699". Maksutavaksi otin Klarnan ja toimitukseksi nouto myymälästä (jossa tuotetta oli 10kpl varastossa).

Tilausvahvistus saapui normaalisti, mutta noutotekstiviestiä ei tullu pariin päivään. En tuosta hermostunut, vaan odottelin että josko toimitus vaan jostain syystä kestää hieman pidempään.

Tänään kun aloin kyselemään asiakaspalvelusta missä televisio viipyy, niin sain vastaukseksi:
1.
"Okei ikävä kuulla! Tällä hetkellä näyttää siltä, että tuotteita ei ole saatavilla ja tämän tilauksen toimitus on estynyt. Tässä tapauksessa käytännössä ainoa mahdollisuus on perua tilaus. Nyt kun kyseessä on Klarnalla maksettu tilaus, en saa vaihdettua tuotetta toiseen vaan se pitäisi tehdä uuden tilauksen kautta. Pahoittelut tilanteesta."

... Tarjosivat 20e hyvitystä mielipahasta. Tästä kieltäydyin ja pyysin uudelleen toimittamaan korvaavan tuotteen, johon tuli vain kuitttaus:
2.
"Klarnalla ostetuissa tilauksissa emme saa vaihtaa tuotetta toiseen tuotteeseen. Vaikka ymmärrän, että tilanne on harmillinen, emme hyvitä tälläisissä tilanteissa normaalisti."

->Sitten peruivat tilauksen minulta kysymättä. Seuraavaksi sitten "virallisen" reklamaation tekeminen Gigantille ja sitten kateoston paikka kilpailijalta, mutta saa nähdä jaksaako alkaa taas heidän kanssa taistelemaan

Edit. Lopputulemana sovimme 30e lahjakortilla hyvityksestä. On kyllä onneton alennus televisiosta, mutta josko tuolla sitten jotain pienempää
Voisi olla aiheellista ilmoittaa KKV:lle että Gigantti perseilee vieläkin.

 
Kyllähän tilaus sitoo Giganttia ja heidän ongelmansa eivät ole asiakkaan ongelma.Tuo edellisen peruutus on ihan ok kunhan tarjoavat uutta tilalle samaan hintaam ja ominaisuuksilla. Se miten Sikantti tuon hoitaa on ihan sama. Tilausvahvistus sitoo molempia osapuolia. Tuskinpa tuohon mitään kateostoa tarvitsee, rekkua vaan peliin.
Voisi olla aiheellista ilmoittaa KKV:lle että Gigantti perseilee vieläkin.

Ihan totta. Olen itsekin muutama vuosi takaperin (ehkä juuri tuolloin 2021) ollut Gigantin kanssa samassa tilanteessa näytönohjaimen kanssa. Tein kateoston verkkiksestä ja Gigantista halusivat että asia viedään kuluttajariitalautakuntaan, josta noudattivat päätöstä ->Maksoivat hinnanerotuksen minulle. Mutta tuossa meni parivuotta rahoja odotellessa.

Nyt valitsin pienemmän vaivan ja otin tuon lahjakortin, kun ei televisiolle oikeaa tarvetta ole (olisin vienyt omille vanhemmilleni vähän uudempaa tekniikkaa). Mikäli oikeasti jotain tilaa ja tarvitsee, niin kannattaa laittaa virallinen reklamaatio Gigantille sähköpostilla ja katsoa mitä sieltä vastaavat. Voi hyvin olla siellä myötämielisempää porukkaa, kuin chatissa
 
Itsellä oli hiljattain nettitilauksen palautustapaus Giganttiin, josta tuli ihan ihmeellinen sotku. En vielä syytä Giganttia kun ei ole vielä selvinnyt että mitä siellä on oikein tapahtunut. Mutta ei se ainakaan auta että Gigantin palautukset pitää lähettää (Ruotsiin? Norjaan?) keskusvarastolle, jonne pakettien kulku tuntuu kestävän 9-10 arkipäivää jonka jälkeen paketin seuranta katoaa kuin tuhka tuuleen, ja asiakaspalvelusta ei saa mitään irti.

Törmäsin sitten tähän tilikauden tulokseen:

Onko totta että Gigantin tulos on näin pahasti negatiivinen viime vuonna?

Mietin vaan että jos monella on tavallista enemmän ollut huonoa asiakaspalvelukokemusta Gigantin suunnalta, voiko olla että siellä on kiristynyt politiikka jälkimarkkinoinnin puolella justiinsa pennosten säästämisen takia? Vai onkohan vaan sattumaa.
Kansainvälisten mammuttifirmojen Suomen haarakonttorien ei välttämättä ole tarkoituskaan tehdä voittoa. Erilaisilla konserniavustus- ja siirtohinnoittelusysteemeillä kupataan voitto jonnekin konsernin yläportaalle ja sieltä vielä ties minne kuten veroparatiiseihin halvemmin verotettavaksi.

Eihän tällaisia Powerin ja Gigantin kaltaisia ketjuja olisi minkään konsernin järkeä ylläpitää Suomessa, jos maksimissaan sillä saataisiin muutama miljoona rahaa kasaan per vuosi ja joinakin vuosina tulisi täyttä persnettoa. Tai en mitenkään usko, että niin huonolla sijoitetun pääoman tuotolla isot kansainväliset konsernit alkaisi puuhastella.

Eli: Suomen Gigantin todellinen tulos ei välttämättä näy täkäläisen yhtiön taseessa vaan jossain muualla. Siis näin voi olla, en tietenkään mitään siitä itse tiedä.
 
Kansainvälisten mammuttifirmojen Suomen haarakonttorien ei välttämättä ole tarkoituskaan tehdä voittoa. Erilaisilla konserniavustus- ja siirtohinnoittelusysteemeillä kupataan voitto jonnekin konsernin yläportaalle ja sieltä vielä ties minne kuten veroparatiiseihin halvemmin verotettavaksi.

Eihän tällaisia Powerin ja Gigantin kaltaisia ketjuja olisi minkään konsernin järkeä ylläpitää Suomessa, jos maksimissaan sillä saataisiin muutama miljoona rahaa kasaan per vuosi ja joinakin vuosina tulisi täyttä persnettoa. Tai en mitenkään usko, että niin huonolla sijoitetun pääoman tuotolla isot kansainväliset konsernit alkaisi puuhastella.

Eli: Suomen Gigantin todellinen tulos ei välttämättä näy täkäläisen yhtiön taseessa vaan jossain muualla. Siis näin voi olla, en tietenkään mitään siitä itse tiedä.
Eikös Gigantti ole pitänyt monia muutosneuvotteluita, eli ei taida olla kovinkaan kummoinen tilanne siellä oikeastikaan. Googlaamalla löytyi huhtikuusta uutinen uusimmasta muutosneuvottelusta.
 
Eikös Gigantti ole pitänyt monia muutosneuvotteluita, eli ei taida olla kovinkaan kummoinen tilanne siellä oikeastikaan. Googlaamalla löytyi huhtikuusta uutinen uusimmasta muutosneuvottelusta.
Juu ja sama meininki muistaakseni ollut Powerillakin. Ei välttämättä ole mennyt elektroniikka oikein kaupaksi nyt lama-aikana.
 
Tilasin pari viikkoa sitten Gigantin tarjouksesta "huipputarjous, 250kpl erä 279€, ovh 699". Maksutavaksi otin Klarnan ja toimitukseksi nouto myymälästä (jossa tuotetta oli 10kpl varastossa).

Tilausvahvistus saapui normaalisti, mutta noutotekstiviestiä ei tullu pariin päivään. En tuosta hermostunut, vaan odottelin että josko toimitus vaan jostain syystä kestää hieman pidempään.
Jahas, tämä tarjoustöllötin mulla roikkuu vielä tilattuna ja arvioitu toimitus näyttää 1.heinäkuuta... mutta näyttää siltä että pääsee itekin vääntämään kättä puljun kanssa jos eivät noita pysty toimittamaan :cautious: Tosin ehkä parempi näin koska toi iffalconin 55" on kumminkin ihan paska ja ois vaan palanu käämit sen kanssa vaikka aattelin että toi yläkerran makkariin ois ollut tohon hintaan välttävä.
 
Jahas, tämä tarjoustöllötin mulla roikkuu vielä tilattuna ja arvioitu toimitus näyttää 1.heinäkuuta... mutta näyttää siltä että pääsee itekin vääntämään kättä puljun kanssa jos eivät noita pysty toimittamaan :cautious: Tosin ehkä parempi näin koska toi iffalconin 55" on kumminkin ihan paska ja ois vaan palanu käämit sen kanssa vaikka aattelin että toi yläkerran makkariin ois ollut tohon hintaan välttävä.
Ei se huono ole. Veljellä on tuollainen 65" koossa ja ihan hyvin kakkostöllönä katselee. Omalla tilaussivulla oli tänään, että toimitusarvio 13.6
 
Uskaltaako Gigantista ostaa esim. näytönohjaimia?

En ymmärrä myöskään miten Gigantti voi myydä esim. halvemmalla prossua kuin Verkkokauppa.com, Jimm's tai Amazon.de.
 
Uskaltaako Gigantista ostaa esim. näytönohjaimia?

En ymmärrä myöskään miten Gigantti voi myydä esim. halvemmalla prossua kuin Verkkokauppa.com, Jimm's tai Amazon.de.

Gigantti on paljon suurempi ketju kuin Verkkis tai Jimms, joten todennäköisesti ostavat suurempia eriä halvemmalla. Varsinkin OVH:lla myytävissä tuotteissa Amazon.de ei yleensä ole enää halvin, kun heidän OVH menee Saksan ALV:n mukaan, joten tänne myytäviin tuotteisiin lisätään ns. alvierotus (Saksan ALV 19 %, Suomen 25,5 %).
 
Miksi Gigantti ei tarjoa enään myymälästä noutoa vaan ainoa toimitusvaihtoehto on postipaketti? Mitä vitun järkä, kun myymälä on kilsan päässä?
Sehän riippuu tuotteesta, onko se Gigantin myymä vai marketplacen.

 
Miksi Gigantti ei tarjoa enään myymälästä noutoa vaan ainoa toimitusvaihtoehto on postipaketti? Mitä vitun järkä, kun myymälä on kilsan päässä?
Ilmeisesti vain osa tuotteista kuuluu myymäläöiden valikoimiin ja sen valikoiman ulkopuolelta on nykyisin vain postitus. Typerää kyllä
 
Telialla ei oikein tuo takuuprosessi toimi. Logitechin GPro Superlightissa alkoi rulla temppuilemaan, joten kysyin Telian chatista, että miten takuu hoidetaan. Siellä neuvottiin, että kannattaa viedä suoraan liikkeeseen niin hoituu nopeimmin ( :D ).

16.5.2025
Toimitan viallisen pelihiiren Telian myymälään. Minua palvelee nuorehko myyjä, joka vaikuttaa olevan täysin epävarma siitä, miten tilanne pitäisi hoitaa. Hän pyörittelee hiirtä ja etsii turhaan sarjanumeroa tai IMEI-koodia saadakseen esiin tilaukseen liittyviä tietoja. Myyjä soittelee useaan otteeseen työkaverilleen, mutta tilanne on edelleen hyvin epäselvä ja epämääräinen. Paikalla on myös toinen nuori työntekijä, joka ei myöskään tunnu olevan tilanteen tasalla. Liikkeessä ei vaikuta olevan yhtään esimiestasoista henkilöä paikalla. Lopulta myyjä toteaa, että kaikki on kunnossa ja että voin lähteä – hän hoitaa asian eteenpäin.

Kysyn vielä, eikö tilanteesta jää mitään tositetta itselleni. Vastaus on, että tiedot näkyvät OmaTelia-palvelussa pankkitunnuksilla. Kotiin päästyäni yritän kirjautua palveluun, mutta koska en ole Telian liittymäasiakas, en pääse tarkistamaan mitään.

3.6.2025
Tässä vaiheessa olen odottanut jo yli kaksi viikkoa ilman minkäänlaista yhteydenottoa tai tilannetietoa. Soitan itse Telian asiakaspalveluun. Siellä kerrotaan, ettei järjestelmässä näy mitään tietoa asiasta, ja ainoa keino saada lisätietoja on mennä uudelleen myymälään.

Myymälässä minua palvelee tällä kertaa henkilö, joka vaikuttaa esimieheltä tai ainakin huomattavasti kokeneemmalta. Hän ymmärtää heti mistä on kyse ja kertoo juuri saaneensa tiedon, että tuotteen hinta palautetaan. (Hyvä ajoitus!) Hän kirjaa tietoni ylös ja kysyy, haluanko hyvityksen rahana vai lahjakorttina. Valitsen rahapalautuksen alkuperäiselle maksutavalle, jonka luvataan saapuvan 5 arkipäivän kuluessa.

13.6.2025
Koska rahapalautusta ei ole kuulunut, vaikka luvattu viisi arkipäivää on jo ylitetty (nyt 8 arkipäivää), jätän Telialle yhteydenottopyynnön. En ole saanut tähän mitään vastausta.

22.6.2025
Tilanne ei ole muuttunut – rahapalautusta ei ole vieläkään saapunut. Olen jättänyt Telialle virallisen reklamaation, koska tämä yksinkertainen takuuprosessi on ollut kohtuuttoman hidas ja sekava. Nyt palautuksen lupauksesta on kulunut 14 arkipäivää ja kolme viikkoa, eikä rahaa ole vieläkään palautettu. Kokonaisuudessan prosessi on nyt kestänyt yli 5 viikkoa.

2.7.2025
Tilanteessa ei muutosta. 22.6 jättämääni reklamaatioon tuli vastaus 23.6, että selvitämme asiaa ja palaamme asiaan kunhan asia on ratkaistu. Sen jälkeen taas täysi radiohiljaisuus, eikä rahoja ole palautunut.

5.7.2025
Telia ei ottanut itse yhteyttä, joten marssin jälleen paikalliseen Telia liikkeeseen. Siellä ollut myyjä soitteli johonkin myyntipalveluun tms, että miksi rahat eivät ole palautuneet. Kuulemma maksu on jäänyt johonkin looppiin, eikä ole mennyt läpi. Myyjä ottaa tilinumeron multa, minkä syöttää järjestelmään kommenttina tähän kyseiseen tikettiin liittyen. Rahat luvataan tulevan tulevalla viikolla ja myös vahvistus siitä Telialta.

9.7.2025
Aamulla tulee viesti Telialta, että rahanpalautus pitäisi näkyä tilillä 2-5 pankkipäivän aikana. Iltapäivästä rahat vihdoin ja viimein näkyvät tilillä (myös postikulut palautettiin)!


Eli kokonaisuutena prosessissa meni lähes 8 viikkoa / 2 kuukautta aikaa. Ilman jatkuvaa omaa pommitusta ja yhteydenottoja asia ei olisi koskaan hoitunut. Ei voi todellakaana suositella. :dead:
 
Viimeksi muokattu:
Telialla ei oikein tuo takuuprosessi toimi. Logitechin GPro Superlightissa alkoi rulla temppuilemaan, joten kysyin Telian chatista, että miten takuu hoidetaan. Siellä neuvottiin, että kannattaa viedä suoraan liikkeeseen niin hoituu nopeimmin ( :D ).

16.5.2025
Toimitan viallisen pelihiiren Telian myymälään. Minua palvelee nuorehko myyjä, joka vaikuttaa olevan täysin epävarma siitä, miten tilanne pitäisi hoitaa. Hän pyörittelee hiirtä ja etsii turhaan sarjanumeroa tai IMEI-koodia saadakseen esiin tilaukseen liittyviä tietoja. Myyjä soittelee useaan otteeseen työkaverilleen, mutta tilanne on edelleen hyvin epäselvä ja epämääräinen. Paikalla on myös toinen nuori työntekijä, joka ei myöskään tunnu olevan tilanteen tasalla. Liikkeessä ei vaikuta olevan yhtään esimiestasoista henkilöä paikalla. Lopulta myyjä toteaa, että kaikki on kunnossa ja että voin lähteä – hän hoitaa asian eteenpäin.

Kysyn vielä, eikö tilanteesta jää mitään tositetta itselleni. Vastaus on, että tiedot näkyvät OmaTelia-palvelussa pankkitunnuksilla. Kotiin päästyäni yritän kirjautua palveluun, mutta koska en ole Telian liittymäasiakas, en pääse tarkistamaan mitään.

3.6.2025
Tässä vaiheessa olen odottanut jo yli kaksi viikkoa ilman minkäänlaista yhteydenottoa tai tilannetietoa. Soitan itse Telian asiakaspalveluun. Siellä kerrotaan, ettei järjestelmässä näy mitään tietoa asiasta, ja ainoa keino saada lisätietoja on mennä uudelleen myymälään.

Myymälässä minua palvelee tällä kertaa henkilö, joka vaikuttaa esimieheltä tai ainakin huomattavasti kokeneemmalta. Hän ymmärtää heti mistä on kyse ja kertoo juuri saaneensa tiedon, että tuotteen hinta palautetaan. (Hyvä ajoitus!) Hän kirjaa tietoni ylös ja kysyy, haluanko hyvityksen rahana vai lahjakorttina. Valitsen rahapalautuksen alkuperäiselle maksutavalle, jonka luvataan saapuvan 5 arkipäivän kuluessa.

13.6.2025
Koska rahapalautusta ei ole kuulunut, vaikka luvattu viisi arkipäivää on jo ylitetty (nyt 8 arkipäivää), jätän Telialle yhteydenottopyynnön. En ole saanut tähän mitään vastausta.

22.6.2025
Tilanne ei ole muuttunut – rahapalautusta ei ole vieläkään saapunut. Olen jättänyt Telialle virallisen reklamaation, koska tämä yksinkertainen takuuprosessi on ollut kohtuuttoman hidas ja sekava. Nyt palautuksen lupauksesta on kulunut 14 arkipäivää ja kolme viikkoa, eikä rahaa ole vieläkään palautettu
Olisit ottanut logitechiin yhteyttä niin sulla olisi jo uusi käytössä. Eikä vanhaa olisi tarvinnut edes palauttaa.
 
Viimeksi kun viime vuoden puolella asioittin Telialla, niin sain myös ihan mustaa valkoisella, että laite meni takuuhuoltoon.
Ehkä tällä kertaa meni nyt osaamattoman työntekijän piikkiin.
 
Olisit ottanut logitechiin yhteyttä niin sulla olisi jo uusi käytössä. Eikä vanhaa olisi tarvinnut edes palauttaa.
Muistaakseni joskus kyselin toisen hiiren osalta asiaa Logitechiltä, niin he suosittelivat olemaan yhteydessä alkuperäiseen ostopaikkaan. Toki tuota olisi varmaan ensin voinut kysyä heiltä.
 
Telialla on selvästi joku järjestelmä pirstaloituneena. Tai tieto ei ole ainakaan kovin keskitetysti asiakaspalvelijoiden käytettävissä. Tai sitten eivät vain osaa kaivaa sieltä mitään, ostopaikan "kassakonetta" lukuunottamatta. Sony lupasi lähettää mulle korvanappien pehmusteita ostokuittia (ostettu teliasta) vastaan, jonka olin kadottanut. Telian nettisivut ja chatti pistävät "asiakkaan" ilmeisen tarkoitushakuisesti ikävään looppiin, jossa jokainen vaihtoehto palauttaa epätoivoisen käyttäjän lopulta aina lähtöruutuun.

Turhautuneena jätin lopulta viestin jollain web-lomakkeella ja yllätyin positiivisesti (epäilin että niitä ei edes lueta), kun puhelin soi alle viidessä minuutissa viestin lähettämisestä. Kuittia tai mitään tietoa ostotapahtumasta ei kuitenkaan löytynyt, vaikka osasin kertoa 15 minuutin tarkkuudella ostotapahtuman ajan ja kyseisen teliamyymälän. Fyysisesti myymälään menemällä homma kuitenkin onnistui luvatusti. Matka-aikaa oli suuntaansa puolisentoista tuntia. Oli kyllä ihan oma syyni, että kuitti oli kadonnut, joten olisi ollut kohtuutonta syyttää teliaa päiväreissusta Espoon perukoille ja takaisin. Vitsailin vielä myyjälle, että vuosi sitten kävin viimeksi Espoossa ja silloin juuri samojen kuulokkeiden vuoksija että eiköhän tämä riitä kuulokkeista ja espoosta taas ainakin vuodeksi. Ei riittänyt. Hilpeyttä herätti kotona, kun huomasin että kuittia ei ollut taskussa, ei repussa, ei saatana sitten missään. Onneksi oli eri myyjä seuraavana päivänä uusintareissulla :D

Jos kyseessä olisi ollut vaikka edellä mainittu digikuitin lähettäminen olemattomaan asiakastiliin olisi paikalla varmaan tarvittu poliisia. Nyt en kyllä voi kun katsoa peiliin.
 
Olisit ottanut logitechiin yhteyttä niin sulla olisi jo uusi käytössä. Eikä vanhaa olisi tarvinnut edes palauttaa.
Meillä oli aikoinaan pari tämmöstä tuotetta, josta sanottiin, että anna asiakkaan olla suoraan yhteydessä valmistajaan. Aika harva halusi ja nimenomaan myyjäliikkeen kautta/ostopaikasta hoitaa. Ei muuten mitään, mutta tuotteet lähti meiltä eteenpäin kerta viikkoon, matkassa kesti melkein toisen, vika/ ongelmakorjauksessa muutama päivä ja matka takaisin n viikon. Suoraan ku ois ollu valmistajalle yhteydessä niin homma paketissa alle viikossa. Harmi ettei meillä myyjäliikkessä ollut samaa etua kun kuluttajalla ja prosessit saakelin hitaat.
 
Itse olen ainakin tuota kautta hoitanut ja uusi tuli tilalle noin viikossa kotiin asti.
Joskus parivuotiaasta MX Masterista vinguin Logitechin chatissa, että akku ei kestä ku pari tuntia / kaput -> seuraavana päivänä postissa uus haettavissa ilman mitään mutinoita eikä maksanu latin latia vaikka oli tyyliin 2 päivää takuuta jäljellä. Sama Amazonista BF:nä ostettu yks neljästä Phililpsin hammasharjasta ei ollu akultaan lähellekään sama ku 3 muuta ja chatissa kyselin -> uus mukisematta Philipsin chatista ja sain pitää sen vanhankin missä akku kesti "vaan" 1-2 vkoa muiden 4 vkon sijaan.

Jossain noi palvelut vaan pelaa nopeesti.
 
En tiedä kuuluuko asunnon verkkoliittymät tähän ketjuun, mutta tulen tänne asiani kanssa. Pahoittelut, jos olen väärässä paikassa.

Tilanne alkaa siitä, että kesäkuun lopulla Telialta soitetaan mulle, että taloyhtiön tarjoama 10 megaa asuntooni voidaan yhdeksi kuukaudeksi muuttaa ilmaiseksi 100 megan nopeuteen, koska taloyhtiö tarjoaa tämän. Otan tämän vastaan ja kysyin neljästi, että tuleeko tästä mitään kuluja minulle? Ei kuulemma. Ja on niin helppoa kuulemma tämä vaihdos halutessani takaisin ilmaiseen 10 megaan, että tekstiviestiin vastaa ei, jos ei halua jatkaa 100 megalla maksullisesti vaan palata 10 megaan ilmaiseksi jatkamaan, kun viesti tulee kuun lopulla.
Noh heinäkuun ajan 100 megaa netin nopeus ja kuukausi vaihtuu. Saan tekstiviestin, että tämä ilmaisjakso vanhenee ja, että minun pitää minun Telia palvelusta mennä perumaan tämä, jos haluan peruutaa. No tässä kohtaa mentiin jo metsään. Menin sinne ja chatissa ilmoitetaan, että juu voidaan laittaa ilmaiseen 10 megaan verkko takaisin, mutta se maksaisi 15e, koska meillä liittymän nopeuden vaihto maksaa ton verran aina kuulemma. Vedotaan, että niin muutkin teleoperaattorit kustantavat saman. Ikinä ei ole Elisa esimerkiksi vaatinut tuollaista, joten ihan muunneltua totuutta.
Tässä kohtaa kerroin, että nyt on jo valehdeltu mulle siinä, ettei tekstiviestillä pysty tätä tilausta perumaan alkuperäiseen nopeuteen ja nyt chatissa pitäisi ilmaiskuukaudesta maksaa 15e, että pääsen takaisin normaaliin. Enhän minä tuota maksanut siitä, kun nopeus nousi, joten argumentti sikäli kehno nopeuden noston/laskun 15e hinnasta. Ja tuosta ei heidän sopimuksessaan tai verkkosivuilla lue missään, kun kysyin chatilta missä tämä lukisi. Sovittiin, että laittaa laskun tuleen, niin riitautan sen laskutuspuolella.
Lasku tuli ja otin yhteyttä Telian laskutuspuoleen. Selitin asiani ja aluksi he olivat, että ihan normaali tapa tämä 15e on maksaa kun liitymän nopeus vaihdetaan. Juujuu. Olin töissä, kun tämä sopimus puhelimitse tehtiin, joten en saanut nauhoitettua sitä. Sen verran bluffasin, että sanoin puhelun olevan nauhalla ja siitä te omasta nauhurista kuulette, että kaikki tähän mennessä luvatut asiat on mennyt pieleen. Sanoin myös vakavissani, että meikäläinen nostaa tästä kanteen, jos kaikki luvatut asiat sopimusta tehdessä ja sopimuksessa olevat asiat vedetään reisilleen, kuten nyt jo mennyt.
Laskutuspuolen tyyppi sanoi, että pitäisi odotella hetki. Odottelin ja sen jälkeen hän ilmoitti, että lasku hyvitetään mulle, mutta sillä tavalla, että maksan sen ja sen jälkeen ottaisin uudestaan yhteyttä, että he korvaavat sen mulle. Väsytystaktiikka siis jatkuu.
Tätä väännettiin chatin kanssa ja ilmoitin, että se lasku hylätään nyt tai meikäläinen vie tämän viranomaistaholle selvitettäväksi. Hetken sain odotella, kun he siellä pohtivat jälleen kuinka toimia ja sitten ilmoittivat ettei tarvitse maksaa koko laskua. Siihen tämä saaga loppui.

Ilmaiskuukauden hinnaksi tuli siis nolla (0) euroa tämän jälkeen:
-Tekstiviestin jälkeen minun Teliassa chatin kanssa vääntöä
-Laskun tullessa chatin ja laskutuspuolen kanssa vääntöä maksamisesta
-Ja laskutuspuolen esimiehen ja työntekijän kanssa vääntö, missä saatiin homma hoidettua.

Telia valehteli näissä asioissa:
-Liittymän muuttaminen takaisin alkuperäiseen tekstiviestillä
-Ilmaisen 100 megan netistä kuukauden ajaksi
-Sopimuksen yksityiskohdista (esimerkiksi tämä 15 lasku, mistä ei mainittu missään).

Teliaa ei tähän taloon hankita enään mitenkään, vaan kodin- ja puhelinliittymät tulevat Elisalta. Toki tuon ilmaisen 10 megaa pidän Telialta.
Itsellänikin on kokemusta ylläolevan verran Telian kanssa asiakaspalvelun rehellisyydestä ja haasteellisuudesta. Itse vältän juuri näistä syistä Teliaa.
Edit. Tämä tapahtuma siis vuoden takaa.
 
Vähän turhan moni liittymiin liittyvä ongelma tässä ketjussa juontaa epäilemättä juurensa tulokseen perustuvaan palkkaukseen. Jos jotain promotessa ei valehdella suoraan päin naamaa, niin ainakin jätetään jotain kertomatta. Kuinkahan suuri osuus eri asiakaspalvelujenkin ruuhkista syntyy siitä, että näitä väärin perustein hankittuja sopimuksia vängätään viimeiseen asti.

Syyn kyllä ymmärtää, eli surkea korvaus työstä ilman myyntiä, eikä noissa duuneissa ei varmasti viihdytä loppuelämää kivan työyhteisön tai ammatillisen kehittymisen vuoksi. Moraaliltaan vahvat lähtee nopeasti muihin hommiin ja heikommatkin viimeistään siinä vaiheessa kun alkaa maa polttamaan jalkojen alla "myytyjen sopimusten" reklamaatioasteen ja perumisien muodossa.

Jos tähän juurisyyhyn on vaikea saada muutosta ilman että firma putoaa kelkasta, niin ainakin asiakaspalvelu saisi olla puolueettomampi. Nyt lähtökohta tuntuu olevan pohjalta "arvoisa asikas, teit sopimuksen, nauti eduistasi".
 
Telialla ei oikein tuo takuuprosessi toimi. Logitechin GPro Superlightissa alkoi rulla temppuilemaan, joten kysyin Telian chatista, että miten takuu hoidetaan. Siellä neuvottiin, että kannattaa viedä suoraan liikkeeseen niin hoituu nopeimmin ( :D ).

16.5.2025
Toimitan viallisen pelihiiren Telian myymälään. Minua palvelee nuorehko myyjä, joka vaikuttaa olevan täysin epävarma siitä, miten tilanne pitäisi hoitaa. Hän pyörittelee hiirtä ja etsii turhaan sarjanumeroa tai IMEI-koodia saadakseen esiin tilaukseen liittyviä tietoja. Myyjä soittelee useaan otteeseen työkaverilleen, mutta tilanne on edelleen hyvin epäselvä ja epämääräinen. Paikalla on myös toinen nuori työntekijä, joka ei myöskään tunnu olevan tilanteen tasalla. Liikkeessä ei vaikuta olevan yhtään esimiestasoista henkilöä paikalla. Lopulta myyjä toteaa, että kaikki on kunnossa ja että voin lähteä – hän hoitaa asian eteenpäin.

Kysyn vielä, eikö tilanteesta jää mitään tositetta itselleni. Vastaus on, että tiedot näkyvät OmaTelia-palvelussa pankkitunnuksilla. Kotiin päästyäni yritän kirjautua palveluun, mutta koska en ole Telian liittymäasiakas, en pääse tarkistamaan mitään.

3.6.2025
Tässä vaiheessa olen odottanut jo yli kaksi viikkoa ilman minkäänlaista yhteydenottoa tai tilannetietoa. Soitan itse Telian asiakaspalveluun. Siellä kerrotaan, ettei järjestelmässä näy mitään tietoa asiasta, ja ainoa keino saada lisätietoja on mennä uudelleen myymälään.

Myymälässä minua palvelee tällä kertaa henkilö, joka vaikuttaa esimieheltä tai ainakin huomattavasti kokeneemmalta. Hän ymmärtää heti mistä on kyse ja kertoo juuri saaneensa tiedon, että tuotteen hinta palautetaan. (Hyvä ajoitus!) Hän kirjaa tietoni ylös ja kysyy, haluanko hyvityksen rahana vai lahjakorttina. Valitsen rahapalautuksen alkuperäiselle maksutavalle, jonka luvataan saapuvan 5 arkipäivän kuluessa.

13.6.2025
Koska rahapalautusta ei ole kuulunut, vaikka luvattu viisi arkipäivää on jo ylitetty (nyt 8 arkipäivää), jätän Telialle yhteydenottopyynnön. En ole saanut tähän mitään vastausta.

22.6.2025
Tilanne ei ole muuttunut – rahapalautusta ei ole vieläkään saapunut. Olen jättänyt Telialle virallisen reklamaation, koska tämä yksinkertainen takuuprosessi on ollut kohtuuttoman hidas ja sekava. Nyt palautuksen lupauksesta on kulunut 14 arkipäivää ja kolme viikkoa, eikä rahaa ole vieläkään palautettu. Kokonaisuudessan prosessi on nyt kestänyt yli 5 viikkoa.

2.7.2025
Tilanteessa ei muutosta. 22.6 jättämääni reklamaatioon tuli vastaus 23.6, että selvitämme asiaa ja palaamme asiaan kunhan asia on ratkaistu. Sen jälkeen taas täysi radiohiljaisuus, eikä rahoja ole palautunut.

5.7.2025
Telia ei ottanut itse yhteyttä, joten marssin jälleen paikalliseen Telia liikkeeseen. Siellä ollut myyjä soitteli johonkin myyntipalveluun tms, että miksi rahat eivät ole palautuneet. Kuulemma maksu on jäänyt johonkin looppiin, eikä ole mennyt läpi. Myyjä ottaa tilinumeron multa, minkä syöttää järjestelmään kommenttina tähän kyseiseen tikettiin liittyen. Rahat luvataan tulevan tulevalla viikolla ja myös vahvistus siitä Telialta.

9.7.2025
Aamulla tulee viesti Telialta, että rahanpalautus pitäisi näkyä tilillä 2-5 pankkipäivän aikana. Iltapäivästä rahat vihdoin ja viimein näkyvät tilillä (myös postikulut palautettiin)!


Eli kokonaisuutena prosessissa meni lähes 8 viikkoa / 2 kuukautta aikaa. Ilman jatkuvaa omaa pommitusta ja yhteydenottoja asia ei olisi koskaan hoitunut. Ei voi todellakaana suositella. :dead:
Tämäkin saaga saatiin tänään päätökseen. Eli kokonaisuutena prosessissa meni lähes 8 viikkoa / 2 kuukautta aikaa. Ilman jatkuvaa omaa pommitusta ja yhteydenottoja asia ei olisi koskaan hoitunut. Ei myöskään minkäänlaisia pahoitteluja tms asian suhteen. Ei voi todellakaana suositella tai kehua!
 
Power tarjosi 10% alennusta liikkeessä sähköpostia näyttämällä, mutta haluamaani tuotetta ei ole siellä ja ei taida keretä varastolta liikkeeseen ennen kuin tarjous päättyy. Kuinka kankeat noilla on prosessit, saisikohan tuon alennuksen silti kerjättyä tai voisikohan sen vaikka käydä maksamassa ennen kuin tuote on saapunut?
 
Powerin sivujen kautta löytyy chat. Sieltä kannattaa kysyä. Saanut hyvää palvelua sitä kautta.
 
Power tarjosi 10% alennusta liikkeessä sähköpostia näyttämällä, mutta haluamaani tuotetta ei ole siellä ja ei taida keretä varastolta liikkeeseen ennen kuin tarjous päättyy. Kuinka kankeat noilla on prosessit, saisikohan tuon alennuksen silti kerjättyä tai voisikohan sen vaikka käydä maksamassa ennen kuin tuote on saapunut?
Joskus ainakin itse onnistuin vastaavassa tapauksessa saamaan alennuksen kun kävin liikkeessä tilaamassa tuotteen ja maksoin sen samalla, ja sitten muutaman päivän päästä ilmoittivat että tuote on noudettavissa. Mutta tosiaan kannattaa varmaan chatista kysäistä ellei ole muuten Powerin ohi kulkemassa.
 
Puolisoni osti Larunpyörästä 1800 euron sähköpyörän käymättä koeajolla, koska malli oli mulle ennestään tuttu ja hyväksi havaittu. Vaikka kokotaulukkoa luettiin huolella, pyörä on kuitenkin hänelle väärän kokoinen. Nyt vasta kun pohdimme palautusta (pyörä on täysin ajamaton ja uutta vastaavassa kunnossa), huomasimme että Larunpyörä on haettu konkurssiin. Vaikka ostaessa pyörä toimitettiin kuten pitikin, luuletteko että on riskialtista lähteä tekemään palautusta? Eli onkohan mahdollista että pyörä kelpaa takaisin, mutta rahoja ei palauteta? Fiksumpi olisi maksanut luottokortilla, mutta syistä x y ja z maksu tehtiin Mobilepaylla.
 
Itse en kyllä palauttaisi konkurssipesään - ymmärtääkseni konkurssipesä joutuu maksamaan velat tietyssä järjestyksessä ja/tai velkojat saavat vain suhteellisen osuuden niistä joka voi olla aika pieni jos firmalla ei ole omaisuutta. En tosin ole mikään lakimies.
 
Puolisoni osti Larunpyörästä 1800 euron sähköpyörän käymättä koeajolla, koska malli oli mulle ennestään tuttu ja hyväksi havaittu. Vaikka kokotaulukkoa luettiin huolella, pyörä on kuitenkin hänelle väärän kokoinen. Nyt vasta kun pohdimme palautusta (pyörä on täysin ajamaton ja uutta vastaavassa kunnossa), huomasimme että Larunpyörä on haettu konkurssiin. Vaikka ostaessa pyörä toimitettiin kuten pitikin, luuletteko että on riskialtista lähteä tekemään palautusta? Eli onkohan mahdollista että pyörä kelpaa takaisin, mutta rahoja ei palauteta? Fiksumpi olisi maksanut luottokortilla, mutta syistä x y ja z maksu tehtiin Mobilepaylla.
Ostitteko siis suoraan myymälästä vaiko verkosta ? Alla olevan vastauksen sain heiltä muutama kuukausi sitten kun harkitsin pyörän ostamista ja olin epävarma kaupan tilanteesta.

"Yrityssaneeraus koskee ainoastaan kivijalkamyymälää omistavaa yritystä eikä vaikuta lainkaan verkkokauppaan. Verkkokauppaa hallinnoi Spobik ab ja keskusvarastomme sijaitsee ruotsissa."
 
Ostitteko siis suoraan myymälästä vaiko verkosta ? Alla olevan vastauksen sain heiltä muutama kuukausi sitten kun harkitsin pyörän ostamista ja olin epävarma kaupan tilanteesta.

"Yrityssaneeraus koskee ainoastaan kivijalkamyymälää omistavaa yritystä eikä vaikuta lainkaan verkkokauppaan. Verkkokauppaa hallinnoi Spobik ab ja keskusvarastomme sijaitsee ruotsissa."
Verkkokaupasta ostettu, eli sitten uskaltaa palauttaa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 622
Viestejä
5 046 524
Jäsenet
80 967
Uusin jäsen
Samppa__

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom