Telialla ei oikein tuo takuuprosessi toimi. Logitechin GPro Superlightissa alkoi rulla temppuilemaan, joten kysyin Telian chatista, että miten takuu hoidetaan. Siellä neuvottiin, että kannattaa viedä suoraan liikkeeseen niin hoituu nopeimmin (

).
16.5.2025
Toimitan viallisen pelihiiren Telian myymälään. Minua palvelee nuorehko myyjä, joka vaikuttaa olevan täysin epävarma siitä, miten tilanne pitäisi hoitaa. Hän pyörittelee hiirtä ja etsii turhaan sarjanumeroa tai IMEI-koodia saadakseen esiin tilaukseen liittyviä tietoja. Myyjä soittelee useaan otteeseen työkaverilleen, mutta tilanne on edelleen hyvin epäselvä ja epämääräinen. Paikalla on myös toinen nuori työntekijä, joka ei myöskään tunnu olevan tilanteen tasalla. Liikkeessä ei vaikuta olevan yhtään esimiestasoista henkilöä paikalla. Lopulta myyjä toteaa, että kaikki on kunnossa ja että voin lähteä – hän hoitaa asian eteenpäin.
Kysyn vielä, eikö tilanteesta jää mitään tositetta itselleni. Vastaus on, että tiedot näkyvät OmaTelia-palvelussa pankkitunnuksilla. Kotiin päästyäni yritän kirjautua palveluun, mutta koska en ole Telian liittymäasiakas, en pääse tarkistamaan mitään.
3.6.2025
Tässä vaiheessa olen odottanut jo yli kaksi viikkoa ilman minkäänlaista yhteydenottoa tai tilannetietoa. Soitan itse Telian asiakaspalveluun. Siellä kerrotaan, ettei järjestelmässä näy mitään tietoa asiasta, ja ainoa keino saada lisätietoja on mennä uudelleen myymälään.
Myymälässä minua palvelee tällä kertaa henkilö, joka vaikuttaa esimieheltä tai ainakin huomattavasti kokeneemmalta. Hän ymmärtää heti mistä on kyse ja kertoo juuri saaneensa tiedon, että tuotteen hinta palautetaan. (Hyvä ajoitus!) Hän kirjaa tietoni ylös ja kysyy, haluanko hyvityksen rahana vai lahjakorttina. Valitsen rahapalautuksen alkuperäiselle maksutavalle, jonka luvataan saapuvan 5 arkipäivän kuluessa.
13.6.2025
Koska rahapalautusta ei ole kuulunut, vaikka luvattu viisi arkipäivää on jo ylitetty (nyt 8 arkipäivää), jätän Telialle yhteydenottopyynnön. En ole saanut tähän mitään vastausta.
22.6.2025
Tilanne ei ole muuttunut – rahapalautusta ei ole vieläkään saapunut. Olen jättänyt Telialle virallisen reklamaation, koska tämä yksinkertainen takuuprosessi on ollut kohtuuttoman hidas ja sekava. Nyt palautuksen lupauksesta on kulunut 14 arkipäivää ja kolme viikkoa, eikä rahaa ole vieläkään palautettu. Kokonaisuudessan prosessi on nyt kestänyt yli 5 viikkoa.
2.7.2025
Tilanteessa ei muutosta. 22.6 jättämääni reklamaatioon tuli vastaus 23.6, että selvitämme asiaa ja palaamme asiaan kunhan asia on ratkaistu. Sen jälkeen taas täysi radiohiljaisuus, eikä rahoja ole palautunut.
5.7.2025
Telia ei ottanut itse yhteyttä, joten marssin jälleen paikalliseen Telia liikkeeseen. Siellä ollut myyjä soitteli johonkin myyntipalveluun tms, että miksi rahat eivät ole palautuneet. Kuulemma maksu on jäänyt johonkin looppiin, eikä ole mennyt läpi. Myyjä ottaa tilinumeron multa, minkä syöttää järjestelmään kommenttina tähän kyseiseen tikettiin liittyen. Rahat luvataan tulevan tulevalla viikolla ja myös vahvistus siitä Telialta.
9.7.2025
Aamulla tulee viesti Telialta, että rahanpalautus pitäisi näkyä tilillä 2-5 pankkipäivän aikana. Iltapäivästä rahat vihdoin ja viimein näkyvät tilillä (myös postikulut palautettiin)!
Eli kokonaisuutena prosessissa meni lähes 8 viikkoa / 2 kuukautta aikaa. Ilman jatkuvaa omaa pommitusta ja yhteydenottoja asia ei olisi koskaan hoitunut. Ei voi todellakaana suositella.