- Liittynyt
- 29.08.2020
- Viestejä
- 598
Kuten sanoin, niin parannettavaa löytyy.
Jep. Ihan yleisesti tarkoitin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Kuten sanoin, niin parannettavaa löytyy.
Kaikki nämä kuljetukset ja mihin asti toimitetaan on alihankkijan eli sen kuljetusyrityksen ja toki asiakkaan valittavissa.Jos itse miettisin tällaista palvelua, niin varmaankin lähtisin siitä, että paketti nostetaan aina ensimmäisestä ovesta sisään, okt:ssa se tarkoittaa, että paketti on talon sisällä (tai edes kuistilla) ja kerrostalossa se tarkoittaa sitä, että paketti on talon käytävässä. Veikkaan, että tämä olisi aika monella se "minimitaso", mitä voidaan pitää kelvollisena palveluna. Tietenkin tässä pitää olla ehtona, että paketin vastaanottaja järjestää vaikeudettoman kulun sen ensimmäisen oven läpi, eli ei lukittuja portteja tms.
En jaksa uskoa, että tämä vaikuttaisi hintaan yhtään mitenkään, paitsi tilanteessa, jossa halvinta kuljetusta myydään persnetolla ja tätä kompensoidaan kalliimmalla - mikä on varmaan ihan todennäköistä. Ihan ok, jos perille asti kannosta veloitetaan sitten enemmän, etenkin hissittömässä kerrostalossahan se voi olla ihan yhtä helvettiä toimittaa paketti ylös asti. Ja juu, todellakin maksaisin hissittömässä kerrostalossa vaikka 30 euroa extraa, että joku pesukone tulee kylppäriin asti vs. alkaa sitä itse riehumaan ja selkää paskomaan.
Ja kuten nyt monta kertaa olen alleviivannut, niin yrityksellä on toki oikeus myydä palvelua, joka saatetaan kokea paskana, vaikka palvelun ehdot on ollut tiedossa etukäteen. Vrt. esim. just tuo pizzanpuolitusmaksu, yhteenkään pizzeriaan en ole eksynyt, joka sellaista kehtaa pyytää. Excelissä näyttää paremmalta, että jokainen tiloihin tullut ihminen ottaa oman pizzan tai ainakin voidaan veloittaa muutama ege extraa pizzan puolituksesta, mutta itse tykkään asioida pizzerioissa, joissa tarjotaan "ylimääräisillekin" kahvit talon puolesta.
En tiedä miten muilla ketjuilla, mutta Power.fi -lahjakortteja ei pysty käyttämään kuin liikkeissä. En oikein järjellistä syytä moiselle toimintamallille keksi, mutta hanurista se kuitenkin on.
...Sinänsä ei kai ongelma, mutta omalla paikkakunnalla ei ole ko. liiketttä ja esim. mahdolliset BF-tarjoukset taitavat mennä sivusuun tämän seurauksena.
Gigantin lahjakortit toimii myös verkkokaupassa.
Onko giganttiin olemassa mitään sähköpostia johon voisi odottaa saavansa vastausta vaikkapa 2-3 päivän sisään? Ei luulisi olevan aivan mahdotonta tänä päivänä?
Luulis kyllä että näin vuonna 2020 pystyis käyttämään niitä myös netissä. En tosin juurikaan käytä lahjakortteja, niin en tiedä miten yleistä on että eivät toimi muualla kuin kivijalassa.
Kyllä tuo on edelleen todella yleistä että lahjakortit käyvät vain myymälässä. Gogiftistä useamman lahjakortin tilaillut tänäkin vuonna ja monessa kiinnostavassa liikkeessä ei ole sähköistä toimitusmahdollisuutta eikä lahjakortit käy kuin kivijalassa.
Kaiken huippuna jopa Google Playn lahjakortit on edelleen hankittava kivijalasta.
Gigantin chatti täälläkin tukossa.
Tietääkö joku kuinka kauan Gigantti säilöö myymälänoutotuotteita? Maksettu siis jo - netistä löysin vain Click&Pick -tilauksille, eli maksamattomille "myymälävarauksille" ajan (48h).
Gigantti menee nyt boikottiin. Tai no, hyvät tarjoukset ostan silti.
Ostin viime viikolla ne samsungin ear budsit tarjouksesta 69€ - onneksi Klarnalla. Vieläkään ei ole lähetetty ja en voi kysellä tilauksesta mitään, koska en käytä somea. Gigabotti on vitun tyhmä, chatti tukossa ja soittaminen maksaa.
Missä vanha kunnon sähköpostiasiakaspalvelu?
Onko joku syy miksi sähköpostin oletetaan toimivan paremmin kuin chatin? Ihan samalla tavallahan senkin saa tukkoon, jos on liian vähän työntekijöitä aspassa. Eihän sitä chattia ole pakko jatkuvasti päivystää vaikka jono olisi pitkä, pistää välilehdelle muuta tehdessä ja kurkkaa aina välillä sen tilanteen. (Hieno "boikotti" muuten, kun sen idea romuuntui heti sitä seuraavassa lauseessa.)
Ei nyt liity giganttiin, mutta yleensä sähköposteihin tuntuu vastailevan osaavampi porukka. Chateissa yleensä finninaamat 8€ tuntipalkalla eivät kylläkään osaa kiperämpiin kysymyksiin vastata. Ainakin ennen näin, ehkä muuttunut.
Mua ei kiinnosta naputella jollekin idiootille chattirobotille yhtään mitään ja vittuuntua kun ei se osannutkaan mitään vaan huutelee että en ymmärrä. Mieluummin laitan sähköpostia ja odotan 2 päivää vastausta, eli laitan kun Minulle sopii.Onko joku syy miksi sähköpostin oletetaan toimivan paremmin kuin chatin? Ihan samalla tavallahan senkin saa tukkoon, jos on liian vähän työntekijöitä aspassa. Todennäköisesti sen säpon hallinnoisi sama aspaporukka kuin chatin ja siihen vastailtaisiin sitten silloin kun chatin lomassa keretään. Eihän sitä chattia ole asiakkaan pakko jatkuvasti päivystää vaikka jono olisi pitkä, pistää välilehdelle muuta tehdessä ja kurkkaa aina välillä sen tilanteen. Ei siis sillä ettäkö valinnanvara olisi asiakkaalle huono, kyllähän sähköpostissa on omat etunsa vs. livechat. (Hieno "boikotti", idea romuuntui heti sitä seuraavassa lauseessa.)
Ja ei tässä mitään martyyreja olla, jos gigantti myy vaikka jonkun 3080 mallin 699€ ja jimms 799€ niin en mä jätä gigantilta ostamatta sen takia koska aspaan on vaikeaa saada yhteyttä. Jos on listahintaista tavaraa, joka on samanhintaista esim. vk.comissa niin mieluummin tilaan sieltä.
Mua ei kiinnosta naputella jollekin idiootille chattirobotille yhtään mitään ja vittuuntua kun ei se osannutkaan mitään vaan huutelee että en ymmärrä.
Hirveen stressaavaa katella 5min välein jotain välilehteä töissä puhelimella että en kai vaan ole joutunut ulos chattijonosta vs se että laitat sähköpostia ja sulle palataan asiaan parin päivän sisällä.
Ja onhan ne gigantin sivut ihan kauheat ja graafisesti raskaat, toimivuus on vk.comilla huomattavasti parempi ja on selkeämpi. (ei liity tähän asiaan mutta näin yleisesti)
Ei se silloin ole boikotti, joten on lähinnä hölmöä huudella "Gigantti menee nyt boikottiin".
Nämä asiakaspalvelun nuoret eivät osaa
Toki jos haluaa että oma esim. reklamaatioasia tulee heti hoidettua, niin toimitusjohtajalle sähköpostia. Itse sain aikanaan Gigantista monet hyvitykset kun toimin noin. Sama juttu Veikon Koneen kanssa viime kesänä, toimitusjohtajalle sähköpostia ja vastaus tuli seuraavana päivänä.
Onkos joku palauttanut poweriin Click&collect menetelmällä ostettua puhelinta (käytettyä)? Nettisivulla lukee, että myymälästä ostetulle puhelimelle ei ole palautusoikeutta, mutta miten tuo tulkitaan... Onko tämä nettiostos?
Palautus onnistui, koska tuote oli maksettu netissä. Muuten olisi ollut ehtona 14vrk avaamattomalle tuotteelleMielestäni pitäisi tulkita etämyynniksi, kun sopimus ostamisesta on kuitenkin tehty etänä (kait sopimuksen katsotaan syntyvän varauksen yhteydessä eikä vasta maksun?): Verkkokauppa, posti- ja puhelinmyynti ovat etämyyntiä & Etämyynti ja nouto myymälästä - Minilex
Ehkä se kuitenkin kannattaa kysäistä vielä esimerkiksi sieltä chatista, jos nyt sattuisi pääsemään läpi, niin on mustaa valkoisella. Tai jos ei ole pitkä matka kauppaan niin varmistaa vielä tiskillä. Vaihtoehtoisesti osta/maksa se jo siellä verkkosivulla, jos tuotteella on saldoa, mutta valitse toimitustavaksi nouto myymälästä niin ei ainakaan jää epäselvyyksiä.
Powerilla taas hienoa markkinointia. (Ei liity asiakaspalvelu- tai palautustoimintaan vaan markkinointiin)
![]()
Uutiskirjeestä pongasin, että siellä on liedenvaihtoviikot ja ehdin jo innostua että nyt on hyvä hetki uusia liesi kun sitä on jo jonkin aikaa miettinyt. Tarkemmin kun katsoo noiden kaikkien mainostettujen tuotteiden hintahistoriaa niin näkee, että niiden jokaisen hintoja on nostettu lokakuun puolen välin jälkeen jotta ne on voitu nyt laittaa alennukseen. Ne on kaikki olleet halvempia silloin lokakuun alussa kuin ne ovat nyt.
Lisäksi tuo mainostettu 4 vuoden takuu ei ole mikään normaalitakuu vaan lisätakuu sen valmistajan oman takuun päälle ja sillä on omat ehtonsa. Siinä on esim. ikävähennys joka alkaa laskemaan valmistajan takuun jälkeen 3%/kk. 4 vuoden kohdalla korvattava summa on enään 28% alkuperäisestä hinnasta, eli ei todellakaan saa uutta vastaavaa tilalle tai edes korjaussummaa kokonaan korvattua jos sillon rikkoutuu.
Powerilla taas hienoa markkinointia. (Ei liity asiakaspalvelu- tai palautustoimintaan vaan markkinointiin)
![]()
Uutiskirjeestä pongasin, että siellä on liedenvaihtoviikot ja ehdin jo innostua että nyt on hyvä hetki uusia liesi kun sitä on jo jonkin aikaa miettinyt. Tarkemmin kun katsoo noiden kaikkien mainostettujen tuotteiden hintahistoriaa niin näkee, että niiden jokaisen hintoja on nostettu lokakuun puolen välin jälkeen jotta ne on voitu nyt laittaa alennukseen. Ne on kaikki olleet halvempia silloin lokakuun alussa kuin ne ovat nyt.
Lisäksi tuo mainostettu 4 vuoden takuu ei ole mikään normaalitakuu vaan lisätakuu sen valmistajan oman takuun päälle ja sillä on omat ehtonsa. Siinä on esim. ikävähennys joka alkaa laskemaan valmistajan takuun jälkeen 3%/kk. 4 vuoden kohdalla korvattava summa on enään 28% alkuperäisestä hinnasta, eli ei todellakaan saa uutta vastaavaa tilalle tai edes korjaussummaa kokonaan korvattua jos sillon rikkoutuu.
En ole ikinä uutta liettä ostanut, mutta ei kai noissakaan nyt olla sentään lähdetty tähän kulutuselektroniikan 2v tai edes 4v päivityskierteeseen, vaan oletettu käyttöikä on edelleen paljon pidempi, ja näin ollen virhevastuukin sen suuntainen? Eli 4v takuu on täys vitsi tällaisessa tuotteessa varsinkin jos sulta hajoaa pelkkä luukku tai pelkkä keraaminen taso.
Liikkeeseen palauttaminen on nopein tapa saada rahat takaisin. Rahojen palautusaika rippuu maksutavasta. Kortilla maksetun tilauksen palautus tulee kortille parissa päivässä, paypal:lla vai millä maksoin, niin kesti useamman päivän kun asiakaspalvelu ihmetteli miten saavat tehtyä palautuksen, kunnes rahat lopulta maksettiin suoraan tilille. Joskus voi saada palautuksen myös käteisenä heti palautuksen yhteydessä.Giganttiin kun on tilauksen tehnyt, sitä ei pysty mitenkään perumaan. Joten palautettava on kunhan ensin saapuu.
Onko jollain kokemusta saako rahansa takaisin nopeammin jos vie itse giganttiin, kuin palauttaa matkahuollolla?
Ja kuinka kauan noin suunnilleen rahojen palautuminen siellä kestää?
Verkkopankilla maksoin. Täytyy kiikuttaa lähimpään giganttiin sit, jos sais takaisin joskus. Ärsyttävä käytäntö et kun tajuat heti tilauksen jälkeen mokan, niin aspa sanoo vaan et tuotteet on jo lähteny. Vaikka todellisuudessa ne lähti 3-4 päivän päästä siitä..Liikkeeseen palauttaminen on nopein tapa saada rahat takaisin. Rahojen palautusaika rippuu maksutavasta. Kortilla maksetun tilauksen palautus tulee kortille parissa päivässä, paypal:lla vai millä maksoin, niin kesti useamman päivän kun asiakaspalvelu ihmetteli miten saavat tehtyä palautuksen, kunnes rahat lopulta maksettiin suoraan tilille. Joskus voi saada palautuksen myös käteisenä heti palautuksen yhteydessä.
Voi olla, että jos tuote on lähtenyt keräilyyn, ei sitä voi enää perua. Koska itse tilasin emolevyn taannoin aamulla, ja illalla älysin etten sitä tarvitsekaan, ja peruutus onnistui ongelmitta.Verkkopankilla maksoin. Täytyy kiikuttaa lähimpään giganttiin sit, jos sais takaisin joskus. Ärsyttävä käytäntö et kun tajuat heti tilauksen jälkeen mokan, niin aspa sanoo vaan et tuotteet on jo lähteny. Vaikka todellisuudessa ne lähti 3-4 päivän päästä siitä..
asiakaspalvelu@gigantti.fiOnko tuonne gigantille mitään sähköpostia olemassa? Löytyy vaan bottia ja maksullista puhelinta
Giganttiin kun on tilauksen tehnyt, sitä ei pysty mitenkään perumaan.
Otin muutama tunti tilauksesta. Torstaina. Paketin lähetyksestä tuli ilmoitus sunnuntai illalla ja paketti lähti liikkeelle eilen.Kyllä pystyy kun ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Sinne voi vaan olla hankala saada se yhteys. Ja jos tuote on ehditty lähettää niin sitten ei onnistu tietenkään.
Ota siihen tuotevakuutus niin se korvaa takuuajan jälkeisetkin viat.Powerilla taas hienoa markkinointia. (Ei liity asiakaspalvelu- tai palautustoimintaan vaan markkinointiin)
![]()
Uutiskirjeestä pongasin, että siellä on liedenvaihtoviikot ja ehdin jo innostua että nyt on hyvä hetki uusia liesi kun sitä on jo jonkin aikaa miettinyt. Tarkemmin kun katsoo noiden kaikkien mainostettujen tuotteiden hintahistoriaa niin näkee, että niiden jokaisen hintoja on nostettu lokakuun puolen välin jälkeen jotta ne on voitu nyt laittaa alennukseen. Ne on kaikki olleet halvempia silloin lokakuun alussa kuin ne ovat nyt.
Lisäksi tuo mainostettu 4 vuoden takuu ei ole mikään normaalitakuu vaan lisätakuu sen valmistajan oman takuun päälle ja sillä on omat ehtonsa. Siinä on esim. ikävähennys joka alkaa laskemaan valmistajan takuun jälkeen 3%/kk. 4 vuoden kohdalla korvattava summa on enään 28% alkuperäisestä hinnasta, eli ei todellakaan saa uutta vastaavaa tilalle tai edes korjaussummaa kokonaan korvattua jos sillon rikkoutuu.
Gigantilla toimii kyllä takuu hyvin. Sain tänään näytön verkkokaupasta, se oli viallinen, raahasin myymälään ja kävelin ulos ehjän kanssa. Jos jotain moitittavaa niin ehkä toiminta myymälässä oli vähän hidasta. Tuntuu että Gigantin tietojärjestelmä vaatii ihan törkeästi naputtelua ja ihmettelyä. Huollossa oli myös vain yksi jamppa töissä joka tuntui hoitavan laitteiden testauksen ja asiakaspalvelun samaan aikaan. No, mutta tärkeintä kuitenkin että vielä saman päivän aikana kävely toimivan tuotteen kanssa ulos. Gigantin kanssa on kyllä aina mukava asioida kun tietää että homma sujuu.
Yleisesti vai tuota Giganttia pohdit ?Toisaalta kumpi on tärkeämpää se että säästetään huollon kuluissa hiukan nyt vai se että saadaan asiakastyytyväisyydellä ja hyvällä asiakaskokemuksella pitkäikäisiä asiakkaita tai jopa suosittelijoita. Hyvä kuva brandistä on pidemmällä tähtäimellä paljon arvokkaampi kuin lyhyen aikavälin säästö.
Jos alkaa myyntiluvuissa näkyä niin uudelleenlanseeravat huollon lähes samanlaisena uudistetulla ilmeellä jolloin tappiot jää korkeintaan - 10% luokkaa joka on huomattavasti edullisempaa kuin kunnon huoltoa pyörittää ja tämän tempun kun uusii 5-10v välein niin osakkeenomistajat kiittää.Toisaalta kumpi on tärkeämpää se että säästetään huollon kuluissa hiukan nyt vai se että saadaan asiakastyytyväisyydellä ja hyvällä asiakaskokemuksella pitkäikäisiä asiakkaita tai jopa suosittelijoita. Hyvä kuva brandistä on pidemmällä tähtäimellä paljon arvokkaampi kuin lyhyen aikavälin säästö.
Hiukan ohi aiheen, mutta ei nyt sopivampaa ketjua löytynyt. Emolevy pitäisi laittaa takuuseen tietokonekauppa.fi puljuun. Palautusohjeissa mainitaan, että emo pitää laittaa antistaattiseen pussiin. Roskiinhan se on tietysti mennyt. Alkavatko nillittämään asiasta ja tuohon vedoten eivät huoli emoa takuuseen?
Se kai riippuu ihan tuotteesta ja sen hinnasta, jos mietit että kannattaako yksittäisen tuotteen myynti jollain tietyllä hinnalla.Pistää näin jälkikäteen miettimään että kannattaisko Powerin myydä samaan hintaan kuin Gigantti klubihintoineen, kuin olla myymättä, sen kerran kun asiakas tulee ostamaan jotain tuotetta.
Kuulokkeilla joo mutta ei noilla korvanapeillaVanha ja tuttu ärsytyksen aihe, mutta.. tuli emailiin gigantin 11.11 tarjousviesti jossa sattui olemaan tuote jota olen black friday fiiliksissä ajatellut (jabra 75t). Ihmettelin kun alehinta näytti olevan hinta joka on about normaalistikin voimassa joka puolella. Hintahistoriaa hieman selaamalla selvisi että kyse on tietystä väriversiosta lukuisten muiden joukossa (tummanharmaa vs harmaa tjsp), jonka hinnan gigantti on ilmeisesti tällaisia tilanteita silmälläpitäen pitänyt normaalia korkeammalla.
Ymmärrän että tätä tekevät kaikki ja aina, mutta silti tuntuu kun älykkyyttäni hieman loukattaisiin tällaisella puuhastelulla. Yhä enemmän kannustan kaikkia ottamaan näitä tuotteita kokeiluun ja palauttamaan tyytyväisyystakuun aikana jos vaikka Amazonin tms kautta löytyy kympinkin halvemmalla.
Lisäys: Eikös Gigantilla ole täysi tyytyväisyystakuun alainen palautusoikeus koskien myös kuulokkeita?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.