Dronejankkaus sikseen, mutta toivottavasti tämä kommentti liittyi vain siihen. Eihän sopimusehtojen puitteissa tapahtuva palauttaminen ole ikinä perseilyä. Päinvastoin. Melko paljon tullut ostettua ja palautettua elektroniikkaa viimeisen vuoden aikana. Loistavaa että kilpailu on tuonut kuluttajille sellaisia vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia. Yhteisvastuullisesti-termin käyttö hintoihin viitaten on aika omituinen olettamus kuluttajaelektroniikan kaupassa. Kauniisti sanottuna. Hintakilpailussa ei yksikään kauppa pärjää vaikka amazonille ja tää palautusoikeus on kuitenkin tuossa todellisuudessa aika hyvä kilpailuvaltti täällä sijaitseville toimijoille. Omasta näkökulmastani nämä palautusoikeudet (erityisesti ne pitkät vapaaehtoiset palautusoikeudet) onkin niitä harvoja keinoja rimpuilla ahneita hintarobotteja ja monia muita kauppaketjujen metkuja vastaan.
Lisätään nyt vielä että ikinä en tee ostosta "en mä kuitenkaan tätä pidä lopullisesti" periaatteella. Tai osta jotain mihin ei olisi varaa. Useimmiten kuitenkin pidän aika todennäköisenä että saatan palauttaa tuotteen jos hyviä tarjouksia jostain vastaavasta härvelistä tulee palautusaikana. Usein on tullutkin. Tuli muuten ekaa kertaa jotenkin syyllinen olo (aiheetta toki) kun black fridayna palautin tabletin Poweriin ja vastaanottaja etsi naarmuja valoa vasten aina välillä minuun vilkaisten. Palautukseenhan ei tarvitse kertoa mitään syytä, mutta kyllä ne sen epäsuorasti siinä kysyyvät samalla kun tarkastavat kunnon ja yrittävät saada asiakkaan vielä harkitsemaan palautusta tai ottamalla riihikuivan käteisen sijasta jonkun lahjakortin