Hedman Partnersilta kiristyskirje

En ole lakimies, en edes lain oppinut, älkää ottako neuvojani tai kirjoituksian sanasta sanaan, sillä teen takuulla asia virheitä ja puhun väärillä termeillä tietämättömyyttäni, mutta pyrin kirjoittamaan asian niin hyvin ja oikein kuin vain kykenen.

Henkilötiedot, mitä tuossa tapauksessa on jaettu maon määräyksellä ovat sisältäneet tasan yhteystiedot, muuhun tuo ei oikeuta. Sen tekijän selvittämistähän hp yrittää nimen omaan kaataa syytetyn niskaan, uhkailemalla viranomaistoimilla. Tämä siksi, kun tuolla "lakifirmalla" ei ole aitoja resursseja itse tuota työtä tehdä, eikä minkään kaltaisia viranomaisen valtuuksia, mitkä tuohon tutkintaan tarvitaan Suomen yksityisyys suojalain määrittelemänä. HP on kädetön hampaaton ja isottelee niinkuin räkänokka lapsi hiekalaatikolla, mutta heidän haukku ei haavaa tee, jos olet syytön etkä ole poliisia kiinnostava henkilö. On esimerkki tapauksia maon rekisterissä siitä, kuinka vähän ne HOOPEETÄ uskoo, ja siellä on ihan yleinen linjauskin siitä, että pelkkä tarinointi tai haalea epäilys liittyen johonki reitittimen ip osoitteeseen ei ole riittävä näyttö tutkinnan tai edes kanteen aloittamiseksi. Siinä todetaan myös jotain tän tapaista, että se todistusaineisto/näyttö tulee olla kiistatonta alusta alkain, HP ei voi sulle mitään.

Selvitys työn hoitaa Suomen maalla viranomainen, mikäli heitä kiinnostaa, ei jokin humpuuki lakifirma joka on maineensa pilannut, kiristää ja uhkailee syyttömiä vanhuksia maksamaan korvauksia ilman oikeuden määräystä.
Sitä mitä ne siinä kirjeessä kirjoittaa ei kannata ottaa paljoa sen vakavemmin kuin jotain nigerialaiskirjettäkään.

Tuo bisnes perustuu vain ja ainoastaan siihen pelotevaikutukseen, että jos "Et tee näin niin sitten oikeudessa tavataan ja sieltä tulee niin ja näin iso lasku, että böö etkö jo pelkää, maksa jo". Vaikka totuus on että oikeuteen menee häviävän pieni prosentti siitä mitä näitä kirjeitä on lähetetty.

(teleliittymän haltija), katsotaan olevan ensisijassa vastuussa loukkauksen selvittämisestä,
Kyseessä vain siis suositus, joilla ei paljon painoa-arvoa ole (mutu).

Ja toki jos vaikka nyt oletetaan hetkeksi "haltija on vastuussa selvittämisestä", ei se tarkoita että se pitää ilmaiseksi tehdä. HP:lle voi tehdä tosiaan tarjouksen 399e/h alv 0%.

Kiinnostaa kyllä kuinka painavin perustein nuo saavat ulosottomiehen tietokoneita hakemaan. Tuo MAO:306/2024 ainakin edellyttänyt vuosien rennon warettamisen. Eli jos nyt olisi sattunut kirje kolahtamaan yksittäisestä latauksesta yhdeltä illalta, niin ei liene syytä hermoilla?

Kiinnostaa kyllä kuinka painavin perustein nuo saavat ulosottomiehen tietokoneita hakemaan. Tuo MAO:306/2024 ainakin edellyttänyt vuosien rennon warettamisen. Eli jos nyt olisi sattunut kirje kolahtamaan yksittäisestä latauksesta yhdeltä illalta, niin ei liene syytä hermoilla?
No jos olet saanut kirjeen missä uhkaillaan koneiden hakemisella niin voit olla satavarma että sinun koneitasi ei olla tulossa hakemaan... Mikä järki olisi varoittaa takavarikosta etukäteen? Kuten tässä nyt on 47 sivun edestä keskusteltu, kannattaa jättää heidän kirjeet huomioimatta.

Mitähän jos hedareille lähettäisi vastauksen, jossa kiistää itse ladanneensa mitään mutta auttaa asian selvittelyssä hintaan 400€/tunti. Kaikki asian hoitamiseen käytetty aika kuuluisi jatkossa veloituksen piiriin ja pyytämällä selvityksiä hp hyväksyy ehdot. Loppuisikohan kirjeiden tulo siihen?
Pelkkä yksipuolinen ilmoitus ei sido Hedareita tuohon 400e/h sopimukseesi ja he kyllä juristeina sen tietävät eli tuskin loppuisi.
Mä en pidä siitä alkuunkaan että HPllä on mun nimi, ja yhteystiedot, vaikka niille sen komennon antaisi poistaa ko tiedot laittomina, tuskin sitä komentoa tottelevat. Ainoa oikea tapa on tehdä muutos omiin tietoihin siten että heille jää enään nimi talteen, ja mun nimellä on useampi sata ihmistä suomessa, arpokoot sitten lähettävätkö massa kirjeen kaikille mattimeikäläisille.
Jos HP:lla ei ole oikeutta pitää noita niin tietosuojavaltuutettu voi määrätä heidät poistamaan tietosi. Jos et ole varma niin asiasta voi kysyä:
Kannattaa tosin huomioida että jos saat tietosuojavaltuutetun määräämään Hedmania poistamaan tietosi niin se voi provosoida heidät ottamaan jatkotoimenpiteitä sinua vastaan eli suosittelen:
  1. Kysy asiasta tietosuojavaltuutetulta.
  2. Jos he eivät voi asialle mitään niin se on game over
  3. Jos he määräävät Hedmania poistamaan tietosi ja olet waretellut niin suosittelen pientä "talvisiivousta" ja tapaukseen liityneiden laitteiden väliaikaista siirtämistä toiseen kiinteistöön jne.

Ei sido ei, siinä missä headreiden maksuvaatimuksetkaan. Ja jokainen ICT alan ihminen tekee tuon "kausisiivouksen" vaikkei harrastaisikaan muuta kuin korin punontaa ainakin kahdesti vuodessa. Kyllähän tuo tietosuojavaltuutettu voi sen komennon antaa, mutta kuka lähtee sitten hedarin ulkomaan palvelimia syynään, minne lie ovat tietonne tallentaneet ja myyneet, se reitti on yhtä tyhjän kanssa kun kyse on rikollisorganisaatiosta.
Tuo on totta ja voivathan he pitää laitonta rekisteriä salassa, mutta toisaalta sitten jos rekisterin tietoja käytetään niin on ihan validi kysymys että mistä he ovat saaneet kyseiset tiedot jos eivät rekisteristä jota ei enää pitäisi olla olemassa?

Muistaakseni Murofoorumilla eräs käyttäjä vaati hedareita poistamaan tietokannoistaan omat tietonsa, mutta HP ei tähän suostunut. Seurasi pitkä prosessi johon muistaakseni liitettiin mukaan tietosuojavaltuutetun toimistokin. Lopulta asianajajaliittokin antoi hedareille asiasta huomautuksen, mutta ei kai sen kummemmin mitään muuta sanktiota. Taisivat kuitenkin nuo tiedot lopulta poistua, ainakin hedarien oman ilmoituksen mukaan. Todellisuus voi kuitenkin olla eri.

Ja täytyy muistaa, että tässä on hedarien lisäksi muitakin firmoja sopassa. Ei hedari yksinään tuota nettivakoilua tee. Siellä on saksalaiset nettivakoilufirmat mukana ja takuuvarmasti niidenkin tietokannoissa on suomalaisten henkilötietoja (vähintään nuo IP-osoitteet). Näitä sitten mukavasti viestittelevät keskenään hedarien kanssa.

Joten jos hedareille laittaa vaatimuksen omien tietojensa poistosta, niin pitää muistaa vaatia, että ne tiedot poistetaan myös KAIKKIEN mahdollisten yhteistyötahojen tietokannoista.

E: Toistan nyt tähänkin päätteeksi, että on se HP kyllä yksi saatanan paskalafka kun tuollaista kiristystä harrastaa. Jokaisella tuon firman henkilöllä on rikollisen mieli.

Viimeksi muokattu:
Mä en ymmärrä muuksi näitä pikariisin kaltaisia npc tilejä täällä, kuin trolleiksi jotka hedun leivällä täällä sekottaa keskustelua ja hämmentää ihmisiä turhaan.
Ei kyl pikariisi vaikuta perinteiseltä jonin tililtä. Jonin tilit käy hermoilemassa&pelottelemassa viestin verran ja katoaa sen sileän tien. Pikariisin pari viestii on mielestäni olleet ihan asiaa?

Mä saan niistä kahdesta viestistä hivenen verran negatiivisemman olon, kun ne tavallaan inttää vastaan ja ilmaisee ettei olla perehdytty asiaan mutta kuitenkin viljelee sitä epäluuloisuutta niinkuin viestien kirjoittaja tietäisi paremminkin. Joko olen täysin väärässä ja pahoittelen epäilystäni pikariisin osalta, mut paha kutina siitä tulee päähän...

Jaoin tuon vanhan viestin 2024 vuodelta missä mao on asiassa ratkaissut ettei heduilla ole oikeutta vaatia korvauksia. Aika vaikeaa enään edes kyseenalaistaa...
En ole lakimies, mutta ehkä avainsanana tuossa päätöksessä oli se, että heillä ei ole omissa nimissään oikeutta ajaa näitä juttuja. Tämä tarkoittaa siis sitä, että heidän pitää vahvemmin näyttää kytkös toimeksiantajaan, eli eivät voi itsenäisesti ns. "omissa nimissään" ajaa näitä asioita. Tuo MAO:n keissihän nimenomaan liittyy noiden IP-osoitteiden taustalla olevien nimien luovuttamiseen, joita on tuon tapauksen jälkeen saatu edelleen onnistuneesti pyydettyä. Tästä voi kuka tahansa maallikkokin päätellä, että kyseessä ei ollut hedareille este vaan hidaste.

Trolliksi voit rauhassa syyttää, mutta kaikki mitä olen sanonut on perusteltavissa.

En ole lakimies, mutta ehkä avainsanana tuossa päätöksessä oli se, että heillä ei ole omissa nimissään oikeutta ajaa näitä juttuja. Tämä tarkoittaa siis sitä, että heidän pitää vahvemmin näyttää kytkös toimeksiantajaan, eli eivät voi itsenäisesti ns. "omissa nimissään" ajaa näitä asioita. Tuo MAO:n keissihän nimenomaan liittyy noiden IP-osoitteiden taustalla olevien nimien luovuttamiseen, joita on tuon tapauksen jälkeen saatu edelleen onnistuneesti pyydettyä. Tästä voi kuka tahansa maallikkokin päätellä, että kyseessä ei ollut hedareille este vaan hidaste.

Trolliksi voit rauhassa syyttää, mutta kaikki mitä olen sanonut on perusteltavissa.
Tulkitsin niin että kantajaksi ei riitä pelkkä HP vaan pitäisi olla toimeksiantaja mukana.

Kyl mie @pikariisi123 :n jättäisin rauhaan Joni-syyttelyistä, vaikka viestimäärä pieni on ja tähän ketjuun kaikki. Itse oon ainaki tulkinnut, että ei oo pelotellut asialla ja/tai puolustellut hedareita.

Toki voi olla pehmee lasku ja koittaa hakee luottamusta, mut senhän näkee sit :D Tervetuloa vaa foorumille mun puolesta kuitenki toistaiseksi :tup:

e: ja @Wolfman2989, oon tässä ketjussakin melko pitkään ollut osallisena. Ymmärrän mistä puhut ja voin olla väärässäkin, mut en kuite nyt nää iha samaa mitä sie.

Kyl mie @pikariisi123 :n jättäisin rauhaan Joni-syyttelyistä, vaikka viestimäärä pieni on ja tähän ketjuun kaikki. Itse oon ainaki tulkinnut, että ei oo pelotellut ja/tai puolustellut hedareita.

Juu, hyvä muistaa että osa tähän ketjuun kirjoittavista nimimerkeistä on luotu ihan tätä ketjua varten, ihan ymmärettävistä syistä.

Jonittelusta harmillisesti seuraa se että uudet nimimerkit vähän liian herkästi laimaantuu, no sekin varmaan yksi tarkoitus. Arvostan kuitenkin ahkerian vakiokirjoittajien työtä ja uutteraa faktojen toistoa.

Tilailin Markkinaoikeudelta tapaukseen liittyvän päätöksen, jolla MAO on luovuttanut IP:t Hedmanille. Kiinnostavaa tässä oli tuo liite, jossa lukee parven koko ja kokonaisyleisö. Parven koko voi olla alle sata, mutta kokonaisyleisö kymmeniä tuhansia. Millä matikalla ne näitä taikoo?

Tilailin Markkinaoikeudelta tapaukseen liittyvän päätöksen, jolla MAO on luovuttanut IP:t Hedmanille. Kiinnostavaa tässä oli tuo liite, jossa lukee parven koko ja kokonaisyleisö. Parven koko voi olla alle sata, mutta kokonaisyleisö kymmeniä tuhansia. Millä matikalla ne näitä taikoo?
Käsittääkseni parvessa voi olla lukuisia eri käyttäjiä, jos nyt siihen viittasit? Siihen sitten että kuinka paikkaansa pitäviä nuo luvut on, niin sitä ei varmaan voi kukaan muu sanoa kuin tekijänoikeustrollit itse.

Muistaakseni niillä on joku "virallinen" excel- taulukko johon joku ohjelma "laskee" näitä lukuja. Tosin kukaan ei ole nähnyt heidä käyttämään softaa eli on se uskottavaa. :tup:

Mullahan ei oo mitään syytä olla aivan hermorauniona, muuten kuin mun omat psyykkiset vaivat. Tämmöset aika surkeita keissejä, ja niin toivois ettei jäis yksin taistelemaan. Mun tilanne siis se että oon veloissa jo muutenkin, ei ne saa rahaa multa jos ei ulosottokaan saa, edes tuomion kautta... Good riddens...
Et oo ainoa kirjeen saaja, noita on lähetetty kymmenille tuhansille ja kirjeensaajia voi olla aivan muitakin kuin "syyllisiä" johtuen koko prosessin epäluotettavuudesta.

Et ole yksin. Siinä vaiheessa kun kirjeiden seuranta tuolla muron palstalla päättyi, niin MAO oli luoviuttanut noin 200.000 ihmisen yhteystiedot trolleille. Voin tsekata tarkan määrän ja pvm:n. Niitä on sen jälkeen ehkä tullut muutama lisää.
Oikeastaan pieni ihme, ettei tuossa joukossa ole mennyt myös muutaman liivijengiläisen osoitteeseen. Saattaisi meinaan aiheuttaa pientä liikehdintää.

Oikeastaan pieni ihme, ettei tuossa joukossa ole mennyt myös muutaman liivijengiläisen osoitteeseen. Saattaisi meinaan aiheuttaa pientä liikehdintää.
Riippuu liivijengistä. Näitä cannonballeja, united brotherhoodeja ja muita mopokerhoja on tunnetusti viime aikoina pistetty "toimintakieltoon" aika aktiivisella otteella. Vapaalla olevat lahopäät keskittynevät siihen samaan vanhaan huumeitten vähittäiskauppaan, mihin älykkyys riittää.

Helvetin Enkelit on tietysti voimissaan. Tässä taitaa kuppi kallistua kuitenkin rosvojen puolelle. Onhan hedareista ainakin Jyrki Mustonen kyseisen kerhon jäsen jo vuosien takaa.

Laita se sun oma diaarinumero maon sähköpostiin otsikolla tietopyyntö, ja pyydät saada nähtäväksi päätös, hakemus ja liitteet.

En jaa sitä tähän, jos vaikka täällä joku nuuhkii näitä hedujen toimesta
Ei mulla ole mitään keissiä näiden kanssa, muuten vain olisi kiinnostanut mitä tuosta olisi keksitty.

Ei viittis jakaa sellaista mikä voi johtaa vaikeuksiin. Tuo keissi on siis wb inc ja dna välinen asia, ja ratkaistukkin. Mut siitä ei saa selville ip osoitteita tai muutakaan uutta, kuin sen että nyt se on tosiaan ainakin nimellisesti aina warner brothers joka niitä tietoja kalastelee heduille, mietin että saiskohan warner brothersiin yhteyden minkä kautta ilmiantaa tuommone toiminta millä kalastellaan ihmisten tietoja myyntiä varten jne...

Tuskin warner brothers haluaa syytettä asiakastietojen laittomasta levittämisestä...
Warner bros. on kuitenkin sopimuksen noiden trollien kanssa tehnyt, että Hedarit voi lähetellä noita niin kovin kivoja kirjeitään ihmisille takansytykkeeksi. En usko että heitä hirveämmin tuo kiinnostaa, varsinkaan kun sitä on melko mahdotonta todistaa, että niitä tietoja olisi myyty/luovutettu joillekin ulkopuolisille, en yhtään epäile etteikö noin voisi tapahtua, mutta milläs sen todistat?

Warner bros. on kuitenkin sopimuksen noiden trollien kanssa tehnyt, että Hedarit voi lähetellä noita niin kovin kivoja kirjeitään ihmisille takansytykkeeksi. En usko että heitä hirveämmin tuo kiinnostaa, varsinkaan kun sitä on melko mahdotonta todistaa, että niitä tietoja olisi myyty/luovutettu joillekin ulkopuolisille, en yhtään epäile etteikö noin voisi tapahtua, mutta milläs sen todistat?
Mikä estää kysymästä WB:n lakiosastolta?

Eiköhän sieltä tule periamerikkalaiseen tapaa jonkinlainen vastaus, kunhan asiallisesti lähestyy ja esittää asiansa ymmärrettävästi. Tuskinpa ihan olan kohautuksella ohittavat asiaa.

tarkoittaako tuo yllä oleva nyt siis sitä, että 1 toukokuuta 2023 jälkeen leikkioikeudessa käsitellyt yksittäiset Headman/kantajat vs väitetty varepetteri tapaukset ja niiden 60 000€ oikeudenkäyntikulut tulisi pääasiassa headmanin asiakaskunnan niskaan vaikka "varepetteri" oikeudessa häviäisi. Riippumatta onko teletunnisteet haettu ennen tai jälkeen tuon toukokuun päivän.

vai lasketaanko tuohon mukaan vain 1 toukokuuta 2023 ja jälkeen haetut teletunnistetiedot ja niiden kautta tulleet tapaukset?

Netflix ostaa Warner Bros itselleen. Saa nähdä jatkuuko tämä hyväntekeväisyys toiminta vielä tulevaisuudessa.
Pitäisi tietysti tietää miten tarkkaan netflix kontrolloi tulevaisuudessa tuota. Mutta ei ne käsittääkseni ainakaan oikeudessa ole lähtenyt jahtaamaan netflixin jakajia, vpn kiertäjiä ym. Teknisillä keinoilla vähentänyt sitä. Eikä kai netflix ole hakenut tai myynyt leffojensa oikeuksia näille tekijänoikeustrolleille. Eikai näitä elokuvastudioita niin paljoa ole jotka näin toimii?

Eikä kai netflix ole hakenut tai myynyt leffojensa oikeuksia näille tekijänoikeustrolleille. Eikai näitä elokuvastudioita niin paljoa ole jotka näin toimii?
Ei niillä mitään leffojn oikeuksia ole:D Homma pyörii lisenssiperiaattella... lyhyesti: hedarit hankkivat oikeuden valvoa jotain jonkun puolesta, ei oikeuksia itse "tuotteeseen". Siirtyvätkö nämä oikeudet sitten? Mahdollisesti. Todennäköisesti.

Btw, eihän ne mitään blockbustereita "valvo" muutenkaan. Aina (valitettavasti) löytyy Scanboxeja, Crystalikseja ja muita moraalittomia oikeudenhaltijoita mahdollistamaan homman jatkumisen. Niin se vaan harmillisesti soljuu.

Löysinpäs tämmösenkin Hallituksen esityksen, Tässä on paljon tekstiä, mitä on vaikea lukea.
En itsekään ymmärrä tätä kokonaan, mutta summaan ymmärtämäni tälleen,
vaikuttanee siihen miten hedut voi jatkaa toimintaansa tämän jälkeen...

Rajoittanee lähinnä sitä, miten saavat mm henkilötietoja ja ip-osoitteita hankkia.
Vaikeasti ymmärrettävää ja vaatii vielä lisää perehtymistä, kun tää koskee enimmäkseen
viranomaisia, mutta rajaa tietyin tavoin yksityisten oikeudenhaltija tahojen keinoja hankkia
esimerkiksi sitä NARS dataa ulkopuoliselta taholta, ettei riko lakia siinä jo...

Autism is strong with this one...

Luit esityksen tekstin huolimattomasti. Yhdessä kohtaa sanotaan ettei tämä ei estä laillisuusvalvontaa. Toisessa kohtaa
sanotaan ettei aseta rajoitteita olemassa oleville tekijänoikeuslaille ja -asetuksille.

Sinun käsityksesi elokuvien ja sarjojen tekijänoikeusvalvonnasta tosi puutteelliset. Suosittelen lukemaan jostain
internetin arkistosta MuroBBS:n kiristyskirjeketjun pari viimeistä vuotta. Mm. Nalle-Puf-keisistä täällä kirjoitellaan
puppua sillä kyseessä oli tekijänoikeusrikos koska jaettiin Chisun julkaisematonta teosta. Poliisi tulee takuuvarmasti
oven läpi jos ei avata pysäyttämään julkaisettoman teoksen jakamisen. Seuran juttu aiheuttaa harhaluuloja koska
faktat jäänyt kertomatta.

Tuotantobudjeteissä varataan tietty osuus piratismin torjuntaan. Rahaa sitten jaetaan eri maiden asiamiehille jotta
he postittavat tietyn määrän tekijänoikeuskirjeitä kiinni jääneille merkittäville jakajille ja ehdottavat sopivista keiseistä
oikeuteen vietäviksi. Oikeuteen taitaa joutua vain sellaiset jotka ovat jakaneet useampaa tiedostoa useamman
kuukauden ja eivät suostu sovitteluun korvauksista.

Itse sain ensimmäisen kirjeeni pari kuukautta MuroBBS:n ketjun alkamisen jälkeen ja niitä tuli Adultialta parissa
vuodessa ne 10 kpl. Jossain välissä sain Haajalta minulle räätälöidyn kirjeen jossa hän vaati että maksan heidän
vaateensa koska he tietävät että latailen paljon muiden oikeudenhaltijoiden (japanilaista aikuisviihdettä) teoksia.
Selvä vihje että ilmiantavat minut johonkin jos en maksa. Parin päivän kuluttua tuli kuitenkin normaali uhkauskirje
eikä muuta sitten kuulunutkaan. Harmi että olen onnistunut hukkaamaan tuon kirjeen johonkin paperipinoon.

Kapteeni Flintin keisiä pidän lavastuksena koska jostain kantautui tieto että Kapteeni Flint, Joni ja Turren juippi
ovat kavereita samasta Anime-kerhosta.

Muuten "Dame Edna"-nimimerkkiä käyttänyt Ritva P. sai jostain selville että Järvinen Jr:n (Parkki-Pate ja Katiska)
bisneksiä oli hoitanut HP:n toimitusjohtaja hänen istuessa tuomioitaan. Ritvalla oli myös teoria että kirjeissä
olevia viitenumeroita ja identiteettejä saatettaisiin käyttää rahanpesuun niiden osalta jotka ovat jääneet maksamatta.

Luit esityksen tekstin huolimattomasti. Yhdessä kohtaa sanotaan ettei tämä ei estä laillisuusvalvontaa. Toisessa kohtaa
sanotaan ettei aseta rajoitteita olemassa oleville tekijänoikeuslaille ja -asetuksille.

Sinun käsityksesi elokuvien ja sarjojen tekijänoikeusvalvonnasta tosi puutteelliset. Suosittelen lukemaan jostain
internetin arkistosta MuroBBS:n kiristyskirjeketjun pari viimeistä vuotta. Mm. Nalle-Puf-keisistä täällä kirjoitellaan
puppua sillä kyseessä oli tekijänoikeusrikos koska jaettiin Chisun julkaisematonta teosta. Poliisi tulee takuuvarmasti
oven läpi jos ei avata pysäyttämään julkaisettoman teoksen jakamisen. Seuran juttu aiheuttaa harhaluuloja koska

Tuotantobudjeteissä varataan tietty osuus piratismin torjuntaan. Rahaa sitten jaetaan eri maiden asiamiehille jotta
he postittavat tietyn määrän tekijänoikeuskirjeitä kiinni jääneille merkittäville jakajille ja ehdottavat sopivista keiseistä
oikeuteen vietäviksi. Oikeuteen taitaa joutua vain sellaiset jotka ovat jakaneet useampaa tiedostoa useamman

Itse sain ensimmäisen kirjeeni pari kuukautta MuroBBS:n ketjun alkamisen jälkeen ja niitä tuli Adultialta parissa
vuodessa ne 10 kpl. Jossain välissä sain Haajalta minulle räätälöidyn kirjeen jossa hän vaati että maksan heidän
vaateensa koska he tietävät että latailen paljon muiden oikeudenhaltijoiden (japanilaista aikuisviihdettä) teoksia.
Selvä vihje että ilmiantavat minut johonkin jos en maksa. Parin päivän kuluttua tuli kuitenkin normaali uhkauskirje
eikä muuta sitten kuulunutkaan. Harmi että olen onnistunut hukkaamaan tuon kirjeen johonkin paperipinoon.

Kapteeni Flintin keisiä pidän lavastuksena koska jostain kantautui tieto että Kapteeni Flint, Joni ja Turren juippi

Muuten "Dame Edna"-nimimerkkiä käyttänyt Ritva P. sai jostain selville että Järvinen Jr:n (Parkki-Pate ja Katiska)
bisneksiä oli hoitanut HP:n toimitusjohtaja hänen istuessa tuomioitaan. Ritvalla oli myös teoria että kirjeissä
olevia viitenumeroita ja identiteettejä saatettaisiin käyttää rahanpesuun niiden osalta jotka ovat jääneet maksamatta.
En löytänyt kyllä mistään tietoa, että kyseessä olisi ollut Chisun julkaisematon levy.

Ja tarkentaisin kyllä sen verran vielä että tällä toiminnalla ei ole tarkoitus tehdä tekijänoikeuksien valvontaa, tarkoitus on vain ja ainoastaan tehdä rahaa. Markkinaoikeus on jo määrittänyt ne sopivat korvaussummat ja ne ei ole sitä 600 euroa per leffa, vaan joitain kymppejä. Miksi he silti pyytää kirjeissään tuota 600e? Koska he voivat, mikään ei estä heitä pyytämästä, koska se kirje on vain sovintoehdotus. Mutta mikäli tarkoitus olisi tehdä vain sitä tekijänoikeksien valvontaa, niin silloin he pyytäisivät vain sitä summaa minkä MAO on kohtuulliseksi määrittänyt. Nyt noita muita valvontaan liittyviä "kuluja" peritään ihan jokaiselta kirjeen saajalta, jotta päästään tuohon 600e summaan ja miksi? Koska tarkoitus on lihottaa omaa lompakkoa.

Jos potentiaalinen uhri ei ole varoissaan, miksi lähteä edes kiusaamaan... Se ainoa hopeareunus tässä köyhän elämässä...
Poliisi ei näihin asioihin Nalle Puh -läppärin takia enää sotkeudu. Kyseessä kyttien näkökulmasta riita eikä rikos.
Edes kun Markkinaoikeus määräisi takavarikon (hyvin epätodennäköistä nyt) niin kytät ei tule savupiipusta, korkeintaan katsovat. Ulosottaja on se viranomainen.

m:sivukaneettina hyperbolia tosielämän kotietsinnästä. kaverille soitettiin kun se oli junassa, "täällä komisario nönnöö, ollaan sun panssariovella, tule avaamaan" . eivät halunneet mennä ikkunasta sisälle :D
m2: niin ja siis ne kytät odotteli kaverin kotiinpaluuta pihassa :)

Viimeksi muokattu:
Ja ulosottokaaren luvut ja pykälät määrittää sen miten mm sen turvaamistoimen saa haettua viranomaisilta, sitä varten pitää hedujen pulittaa iso raha vakuudeksi, ettei uo lähetä ukkoja toisten koteihin tyhjän takia... Niin ja mao saa määrätä ulosottomiestä tekemään mitä vain, mutta jos hedut tai WB ei suostu maksamaan kymppitonneja turvaamistoimen vakuudeksi, ei ulosotto nosta evääkään...
Sain myös kuulla että maon aspaan soitellaan jatkuvasti tästä, ihan koko ajan.

Päivystävä tuomarikaan ei juurikaan osannut avata mitään, mutta ilmoitti kyllä, omaan vajaaseen tietämykseensä vedoten ettei tiedä vuoden 2025 ajalta ainoatakaan tapausta joka olisi edennyt ip tietojen luovuttamismääräyksestä seuraavaan toimenpiteeseen. Täytyy kuulemani mukaan selvittäää vielä ulosoton kautta, onko sen kaltaisia tapauksia ollut, mutta sen tietopyynnön kanssa etenen varmaan vasta sitten, kun kaikki muu on käyty läpi.

Hyvää joulua kaikille.

Voi kuvitella aika hyvin miltä tuomarista tuntuu. Merkittävä osa elämästä koulutettu etiikkaa ja moraalia, ja sitten kiristyskirjeet ja mitä kaikkea paskaa joutuvatkin kokemaan.

Tähän semmonen hauska lisäys vielä, kun soitin maon aspaan ja kyselin tyhmiä, niin sieltä huuteli selvästi toisesta kubikaalista joku nimetön aspa neuvoja tälle joka mua koitti koijata kertomaan mikä ip osoite niistä sadoista kuuluisi mulle... Enkä juurikaan saanut mitään järkevää neuvoa asiaan, muuta kuin miten tehdä tietopyyntö, tiiä tuleeko tostakin joku lasku... Tuomari jonka kanssa keskustelin, oli asiallinen, ammattilainen ja silti hänen puheesta pystyi kuuleemaan sen, kuinka paljon tää asia siellä turhauttaa, kuormittaa ja suorastaan vituttaa. Hedujen päivät on luetut luulenma, kunhan vaan kiinni jäävät jostain sen verran vakavasta, että viranomainenkin jo kiinnostuu.

Mä yritän pärjätä tammikuun 60€ budjetilla, onnea ja menestystä toivottaa kela...

Eli hyvä, että rupeavat pistämään viimein stopin koko hommalle .

muokkaan, oli hieman provosoiva

Viimeksi muokattu:
Lataamani tiedosto oli joku "Seventeen Olympic Games 2014". Olisi pitänyt arvata että noin tuore Seventeen video on ansa.
Aluksi olin vähän paniikissa että mistä teen rahat koska olin eläkeiän lähestyessä työmarkkinatuella. Löysin melko pian
MuroBBS:n ketjun ja siellä neuvottiin olemaan ottamatta yhteyttä Adultiaan eli en maksanut enkä kirjoitellut asiasta.
Myöhemmin huomasin että ulkoinen kovalevy jolle olin siirtänyt tiedoston sitä vielä katsomatta muiden ladattujen tiedostojen
kanssa ei enää toiminut.

Lataamani tiedosto oli joku "Seventeen Olympic Games 2014". Olisi pitänyt arvata että noin tuore Seventeen video on ansa.
Aluksi olin vähän paniikissa että mistä teen rahat koska olin eläkeiän lähestyessä työmarkkinatuella. Löysin melko pian
MuroBBS:n ketjun ja siellä neuvottiin olemaan ottamatta yhteyttä Adultiaan eli en maksanut enkä kirjoitellut asiasta.
Myöhemmin huomasin että ulkoinen kovalevy jolle olin siirtänyt tiedoston sitä vielä katsomatta muiden ladattujen tiedostojen
kanssa ei enää toiminut.
Käsittääkseni kovalevyjen takavarikointi ja niiden sisältämien tietojen lukeminen on ollut vähäistä. Oikeudessa ovat saaneet voittoja ilman sitäkin. Siellä on riittänyt data koepaloista ja mahdolliset möläytykset tai muu yhdistävä tekijä sosiaalisessa mediassa tai muualla.

Käsittääkseni kovalevyjen takavarikointi ja niiden sisältämien tietojen lukeminen on ollut vähäistä. Oikeudessa ovat saaneet voittoja ilman sitäkin. Siellä on riittänyt data koepaloista ja mahdolliset möläytykset tai muu yhdistävä tekijä sosiaalisessa mediassa tai muualla.

Paljonko näitä voittoja sitten on?

Tänään napsahti kanssa kirje yhden elokuvan lataamisesta Hedman partnerilta. Mitä tätä ketjua lukenut niin ilmeisesti ei kannata ainakaan heti tehdä vissiin mitään. Katoin tuola MAO:n sivuilta oikeudenkäyntejä ja ei ainakaan omaan silmään osunut yhtään parin viime vuoden ajalta. Warner Bros on kyllä hakenut paljon noita teletieoja näköjään.

Viimeksi muokattu:
Tänään napsahti kanssa kirje yhden elokuvan lataamisesta Hedman partnerilta. Mitä tätä ketjua lukenut niin ilmeisesti ei kannata ainakaan heti tehdä vissiin mitään. Katoin tuola MAO:n sivuilta oikeudenkäyntejä ja ei ainakaan omaan silmään osunut yhtään parin viime vuoden ajalta. Warner Bros on kyllä hakenut paljon noita teletieoja näköjään.
Poista tuo sovittelutieto jos on oikea. Markkinaoikeuden sivuille laittavat vaan ehkä 10 prossaa päätöksistä. Yksi tuomari kuoli olikohan joulukuussa, saa nähdä onko sillä vaikutusta päätöksiin suuntaan tai toiseen.

Viimeksi muokattu:
Nojuu, eihän tuo nyt mikään mahdoton summa ole, mutta ei huvittaisi tollasille perseenrei'ille maksella mitään. Annan ainakin toistaiseksi olla. VPN-firmat saa asiakkaita.

Katoin tuola MAO:n sivuilta oikeudenkäyntejä ja ei ainakaan omaan silmään osunut yhtään parin viime vuoden ajalta. Warner Bros on kyllä hakenut paljon noita teletieoja näköjään.
kolmeen vuoteen ei ole markkinaoikeudessa käyty hakemassa uusia osoitteita. Jos et ole jonin altteri niin sitten siellä kaivellaan perälokeroista jo osoitteita.
jokatapauksessa roskaposti tulee osoittaa sille tarkoitettuun sijaintiin - roskakori

kolmeen vuoteen ei ole markkinaoikeudessa käyty hakemassa uusia osoitteita. Jos et ole jonin altteri niin sitten siellä kaivellaan perälokeroista jo osoitteita.
jokatapauksessa roskaposti tulee osoittaa sille tarkoitettuun sijaintiin - roskakori
Okei. Katoin sitte väärin. En oo altteri🫠leffa on viime vuodelta joten aika uusi tämä keissi.

Tässä nyt ei ole mitään järkeä. Operaattorilla jonkinlainen tietovuoto sitten jossa hedarit ovat saaneet tietosi ilman oikeuden päätöstä. Varsin erikoinen tapaus.
Ei kyllä itellä mitään tietoa, että miten sitten. Viime marraskuulta on. No, nykyään ollaan kanssa VPN:n takana.

Statistiikka

Viestiketjuista
299 600
Jäsenet
81 670
Uusin jäsen
Kipi_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom