Itse asiassa kiinnostaa onko jossain avoimesti viestitty miten reserviläisen käy sodan aikana? Työpaikka, koti, velat, lainanlyhennykset, osamaksut, kuukausimaksut, tulot ja menot? Pitääkö ensimmäisenä päivänä soitella pasin lavalta että irtisanotaan se Elisa Viihde ja maksetaan kerralla loppusoppari pois ettei emännän tarvi laskeskella pennejä kotirintamalla

Itse soitella pankkiin että onnistuisko lyhennysvapaa vaikka sille puolikkaalle lainalle joka on minun nimissä ja voisko laittaa sen lisälainankin kokonaan lyhennysvapaalle niin ja laitatko suoravelotuksen valtion kuukausitilistä lasten rahastotileille ja voisitko vielä soittaa emännälle jos ei sille ole vielä tullut mieleen miettiä näitä raha- ja laina-asioita
Tavallaan ihailen tota maksimaalista varautumista, tavallaan pidän sitä vähän turhana siinä vaiheessa jos ydinsota alkaa. Siellä sitten kitua siihen saakka että muona loppuu tai kuolla luoteihin kun ryökäleet tulee loottaamaan oman pommisuojan...
Rahallisesti pyrin varautumaan parin kuukauden työttömyyteen siirtelemällä rahaa säästöön joka kuukausi. Pari kertaa vuodessa noi säästöt menee autonromujen yllättäviin korjauksiin. Muihin skenaarioihin pyrin varautumaan sitten pitämällä fyysisen kunnon ja ampumataidon korkeina.