Myöskään elektroniikka en ole ostellut pitkään aikaan ja esim. gtx1080 näyttiksellä ja samalla puhelimella on menty joku viimeiset 10 vuotta.
Nykyään tuntuu, ettei saa nautintoa mistään hankinnasta.
Jossain mielessä osaan samaistua mutta toisaalta en.
Eli ensimmäiseen osaan:
- Jos ostan liian useasti totta, en saisi erityistä nautintoa "koska eroa ei synny / sitä ei huomaa / siihen turtuu"
Toinen osa:
- Kun ostan jotain harvemmin huomaan eron ja saan nautintoa siitä koska kyseessä on "uusi" tai tarpeeksi erilainen asia. Suurimpia asioita mitä tulee mieleen on siirtyminen 24" 1080p 60Hz TN näytöstä => 27" 1440p 60Hz IPS näyttöön. (Käytössä edelleen kakkos, eli AM4, kokoonpanossani: Dell UltraSharp U2713HM 2560 x 1440)
Sitten taas ihan pieniä asioita kuten:
- Imellytetty perunalaatikko, sitä yleensä tulee syötyä kerran vuodessa. Siitä saa nautintoa kun se tapahtuu.. Kyse ei ole hinnasta vaan juurikin siitä että en osta sitä varastoon tai osta muulloin kuin "joulun aikaan" (monesti esim. välipäivinä koska se on luokkaa 99senttiä iso laatikko tms)
Lisäystä toiseen osaan: monesti saan enemmän nautintoa ENNENKUIN teen sen hankintani. Eli saatan käyttää huomattavan pitkän aikaa (päiviä, viikkoja jopa kuukausia) lukien eri artikkeleita ja tutkien sekä vertaillen eri tuotteita ennenkuin päätän ostaa jonkun itselleni hieman uudemman tuotteen. (Esim. valmistajalta mitä en tunne tai vaikkapa ensimmäistä kertaa ikinä 3D tulostin yms) Kun se tuote vihdoin on itselläni en enää saa vastaavaa intoa siihen.
Viimeisin esimerkki taitaa olla sähkökäyttöinen kahvimylly. Toki saan siitä iloa ja nautintoa mutta enemmän aikaa vietin niiden vertailuun ja tutkimiseen ja sain "kiksejä" siitä kuin itse laitteen käyttämisestä nyt vaikka vasta black fridayn aikana sen hankin enkä sitä ennen itse kahvia jauhanut.
(Kyllä, tietysti huomaan eron maussa ja saan nautintoa edelleen viimeksi tänään kun tein itselleni kahvia, mutta en samalla lailla lue artikkeleita, katsele eri youtube videoita ja pohdi noiden kahvimyllyjen eroja kuin ennen päätöksen tekemistä ja se prosessi antoi minulle jotenkin enemmän iloa kuin itse tuotteen saaminen ja sen käyttäminen)