Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista


Onhan tuolla noita nyt useampikin eri varustelutasoilla...?
Oletko varmasti hakenut RAV4 Plug In -nimellä etkä normi RAV4?

edit: vai jäikö minulta huomaamatta että tässä etsittiin jotain tyyliin 2025 vuotista autoa?
Vuonna 2023 tuli face lift jossa sen verran eroa vanhaan että minimi on 2023. Vähemmän yllättäen juuri tuota vanhempia saa halvalla.

Halvin Intense on siis 53 k€, sattumalta sama hinta kuin Platinum uutena, joka on vastaava erikoiserämalli. Vanhassa voi olla varusteita mukana, mutta rahoituksen hinnassa onkin sitten äkkiä 3-4 k€ eroa.
 
K-Auto pukkas mainosta luukkuun:

Seatit, volkkarit , audit, cuprat ja possut tottakai, 1,49% rahoituskorolla

image
 
Hävitin eilen Teslan pois. Autoliike osti suoraan ja sain vielä neuvoteltua hyvän hinnan tähän markkinaan. Auto ehti olla omistuksessa tasan vuoden uudesta. Myynnin ainoana syynä oli tolkuttoman kallis rahoitus, yli 5 % todellinen. Ostaessa maksoin käsirahaa 3 K ja myydessä piti rahoitusta maksaa ulos 4,5 K. Kuukausi erä oli 685 €. Vuoden aikana arvo laski 11 500 €. Eli auton todelliseksi kk kuluksi tuli noin 1180 €/kk (ilman vakuutuksia, latauksia, jne.) Seuraava vuosi olisi tullut vielä kalliimmaksi arvon aleneman osalta ja rahoituksesta ulos pääsemiseksi olisi pitänyt maksaa 2 v kohdalla todennäköisesti 5 numeroinen summa. Sitten tähän vielä lisä riski arvonalenemasta, että Elon laskee highland 3 performancen hintaa seuraavan vuoden aikana.

Tähän uuden omistusauton hintarakenteeseen, kun vertaa yksityisleasingia niin lähes kaikki tarjolla olevat tuntuu halvalta. Täytyy sanoa, että on mennyt täysin mielenkiinto enää ostaa autoa, jos korko on yli 1 %. Sähköautojen arvot laskevat sitä tahtia, että autoa ei ole mahdollista pitää edes 2-3 v, jos haluaa pitää kk erän siedettävänä ja maksaa vain muutaman tonnin käsirahaa. Olisipa vielä niitä Polen 2 v tarjouksia niin lähtisi heti tilaukseen.
 
Hävitin eilen Teslan pois. Autoliike osti suoraan ja sain vielä neuvoteltua hyvän hinnan tähän markkinaan. Auto ehti olla omistuksessa tasan vuoden uudesta. Myynnin ainoana syynä oli tolkuttoman kallis rahoitus, yli 5 % todellinen. Ostaessa maksoin käsirahaa 3 K ja myydessä piti rahoitusta maksaa ulos 4,5 K. Kuukausi erä oli 685 €. Vuoden aikana arvo laski 11 500 €. Eli auton todelliseksi kk kuluksi tuli noin 1180 €/kk (ilman vakuutuksia, latauksia, jne.) Seuraava vuosi olisi tullut vielä kalliimmaksi arvon aleneman osalta ja rahoituksesta ulos pääsemiseksi olisi pitänyt maksaa 2 v kohdalla todennäköisesti 5 numeroinen summa. Sitten tähän vielä lisä riski arvonalenemasta, että Elon laskee highland 3 performancen hintaa seuraavan vuoden aikana.

Tähän uuden omistusauton hintarakenteeseen, kun vertaa yksityisleasingia niin lähes kaikki tarjolla olevat tuntuu halvalta. Täytyy sanoa, että on mennyt täysin mielenkiinto enää ostaa autoa, jos korko on yli 1 %. Sähköautojen arvot laskevat sitä tahtia, että autoa ei ole mahdollista pitää edes 2-3 v, jos haluaa pitää kk erän siedettävänä ja maksaa vain muutaman tonnin käsirahaa. Olisipa vielä niitä Polen 2 v tarjouksia niin lähtisi heti tilaukseen.
Millä ihmeen perusteella toinen vuosi olisi tullut ekaa kalliimmaksi?

Kyllä se eka vuosi on aina kallein ja siitä se arvonalenema sitten lähtee helpottamaan.
 
Millä ihmeen perusteella toinen vuosi olisi tullut ekaa kalliimmaksi?

Kyllä se eka vuosi on aina kallein ja siitä se arvonalenema sitten lähtee helpottamaan.
Arvonalenema riippuu automerkistä/mallista sekä käyttövoimasta. Esim. myymäni higland 3 performance tuli markkinoille noin vuosi sitten. Koska Saksan tukipolitiikka on muuttunut, sieltä ei tule enää heti 6 kk jälkeen 10 K Saksan tuen verran halvempia autoja Suomen markkinaan. Tämän vuoksi vielä 12 kk päästä näiden hinta on vain karvan halvempi Saksassa kuin Suomessa. Eli ensimmäinen vuosi on se "halpa" arvonalenema n. 10 K vähäisen saatavuuden vuoksi.

Toisena vuonna käytettyä alkaa tulla enemmän Saksan/ Euroopan/ Suomen markkinaan, jonka vuoksi tämän mallin hinnat lähtevät ensimmäistä vuotta nopeammin laskuun. Lisäksi tässä pitää huomioida se, että auto pitää nykyään myydä lähes aina autoliikkeelle, koska kenelläkään ei ole omaa rahaa. Tämän vuoksi nettiauton halvimmasta pyyntihinnasta pitää vähentää noin 10 % (autoliikkeen kate), joka on noin se oikea myyntihinta. Ihan sama miten paljon paremmat varusteet ja kunto siinä omassa autossa on, autoliike tarjoaa halvimman markkinoilla olevan mukaan.

Näin päästään siihen, että tuon myymäni auton myyntihinta tulee olemaan vuoden päästä noin 13 000-15 000 € pienempi, kuin mitä sain siitä nyt. Lisäksi tuolla 5 % korolla maksaisin 2,5 K korkoa tältä ajalta tuon arvonaleneman päälle. Lisäksi Teslan hintapolitiikkaa vuosia seuranneena, on vahva epäilys, että mallin hinta tulee laskemaan seuraavan vuoden aikana 3-5 K. Tämä heijastuu suoraan käytettyjen hintoihin, ostajan ollessa autokauppa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
280 921
Viestejä
4 828 348
Jäsenet
78 181
Uusin jäsen
riisiprinsessa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom