Keskustelua hybridiautoista

Jos hankkisi uudehkon ei Plugin Toyota Corolla Touring Sports Hybridin ja siitä joskus +10-15 vuoden päästä hajoaa Hybridi järjestelmä, niin pystyykö Hybridi järjestelmän disabloimaan ja käyttää autoa normaaliin tapaan pelkällä bensamootorilla ?

Ei pysty kuten edellä mainittu, esim Toyotasta taisi puuttua pakkivaihde kokonaan ja pakitukset hoidetaan aina sähköllä, jos en ihan väärin muista.
 
Ilman hybridijärjestelmää siellä ei toimi mikään, autoa ei saa liikkeelle, edes käyntiin. Mikään apulaite (ilmastointi, ym.) ei toimi, koska kaikki toimii sähköllä.
 
Eikö noilla Eurooppalaisilla plugareilla voi ajaa vaikka hybridijärjestelmä on ns. poissa pelistä? Ainakin niillä vanhemmilla kun nehän ovat kunnon purkkavirityksiä noilta osin. vrt. Tojotaan.
 
Uusi Clio 160 full hybrid vaikuttaa ensitietojen perusteella aika hyvältä. Paljon toki riippuu hinnasta onko siinä järkeä vs vaikka Renault 5 tai 4. Voihan tuo voimalinjapaketti päätyä pienellä viiveellä myös Dacian tila-autoon.
 
Uusi Clio 160 full hybrid vaikuttaa ensitietojen perusteella aika hyvältä. Paljon toki riippuu hinnasta onko siinä järkeä vs vaikka Renault 5 tai 4. Voihan tuo voimalinjapaketti päätyä pienellä viiveellä myös Dacian tila-autoon.
Varmasti menee myös Dacian käyttöön. Viitoskoppaisen Clion halvimman hybridiversion suositushinta on 25 390 EUR ja halvimman suurempiakkuisen R5:sen sh. 31 690 EUR. Kuutoskoppaiseen Clioon tulee päivitetty hybridijärjestelmä, niin voisi olettaa että hinta nousee vähintään muutaman satasen. En tosin tiedä, onko tuossa muuta uutta kuin että tuo Renaultin aiemmissa hybrideissään käyttämä hr16de-bensakone vaihtuu Horse Powertrainin uuteen hr18:iin.
 
Varmasti menee myös Dacian käyttöön. Viitoskoppaisen Clion halvimman hybridiversion suositushinta on 25 390 EUR ja halvimman suurempiakkuisen R5:sen sh. 31 690 EUR. Kuutoskoppaiseen Clioon tulee päivitetty hybridijärjestelmä, niin voisi olettaa että hinta nousee vähintään muutaman satasen. En tosin tiedä, onko tuossa muuta uutta kuin että tuo Renaultin aiemmissa hybrideissään käyttämä hr16de-bensakone vaihtuu Horse Powertrainin uuteen hr18:iin.
Ainakin infotainment näytti olevan Android-pohjainen kuten R5:ssä. En tiennytkään että tuo Renaultin moottori on ostettu talon ulkopuolelta. Hyvä vaan että näitä turbottomia täyshybrideitä tulee vielä muiltakin valmistajilta kuin Toyota.

Edit. Eikun tuo onkin Renaultin ja Geelyn yhteisyritys eli puoliksi talon sisältä. Vastaavia täyshybrideitä tulossa myös Volvolta?
 
Viimeksi muokattu:
Uusi Clio 160 full hybrid vaikuttaa ensitietojen perusteella aika hyvältä. Paljon toki riippuu hinnasta onko siinä järkeä vs vaikka Renault 5 tai 4. Voihan tuo voimalinjapaketti päätyä pienellä viiveellä myös Dacian tila-autoon.
Jokohan Dacia Bigsterissä on tuo voimalinja.
Ainakin Bigster 155 hybridissä on 1.8 litrainen vaparikone.
Omasta mielestä erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto.
 
Ainakin infotainment näytti olevan Android-pohjainen kuten R5:ssä. En tiennytkään että tuo Renaultin moottori on ostettu talon ulkopuolelta. Hyvä vaan että näitä turbottomia täyshybrideitä tulee vielä muiltakin valmistajilta kuin Toyota.

Edit. Eikun tuo onkin Renaultin ja Geelyn yhteisyritys eli puoliksi talon sisältä. Vastaavia täyshybrideitä tulossa myös Volvolta?
Android Automotivea Renault taita nykyään käyttää kaikissa autoissaan. Open R-Linkiä käyttävät järjestelmän nimenä.

Renault yhtiöitti moottori- ja hybridivoimansiirtovalmistuksen muutama vuosi sitten Horse Powertrainiin. Tuo uusien hybridien 1,8-litrainen (hr18) on Horsen omaa uustuotantoa, mutta muut on vanhoja. Hr10=hr10ddt, hr12=hr12ddv, hr13=hr13ddt ja hr16=hr16de

Veikkaan että tuo yhtiöittäminen tehtiin, jotta teknologiaa on haluttaessa helpompi myydä tai lisensoida muille valmistajille. Ja erilliselle yhtiölle on varmasti helpompi hankkia ulkopuolista rahaa esim. öljyvaltioista. Saudi Aramco omistaa 10 % Horsesta.

Voihan se hyvinkin olla että Volvoltakin vielä täyshybridejä nähdään. Semminkin kun sellaisia on jo olemassa tai tulossa Stellantikselta ja Volkkarikonsernilta, jotka yrittivät sinnitellä siirtymävaiheen pelkillä plugareilla, mutta kun tuo kovin sähköautopöhinä lässähti, niin huomasivat nekin että pakko on tehdä täyshybridejä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 910
Viestejä
4 926 978
Jäsenet
79 267
Uusin jäsen
Mikitin_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom