Kestävä & laadukas akkuporakone / ruuvinväännin?

Kyllä impact kärkien kuuluu joustaa, vähän kuin jousi, joka jouston jälkeen palautuu takaisin muotoonsa. Toisin kuin tavalliset kärjet, jotka metallin kovuudesta riippuen joko vääntyvät korkkiruuviksi eivätkä palaudu tai räsähtävät kappaleiksi.
Kärkien kyllä, kärjenpitimien ei.

Kärkien kyllä, kärjenpitimien ei.
Joustava osa on se yleensä punainen pätkä yksittäisen kärjen varressa, tai esim. tuon lukittavan holkin tapauksessa sen varressa. Dewaltilla se vastaava osa taitaa olla keltainen. Milwaukeen tuotteissa käytetty termi kaikille iskukoneisiin sopiville työkaluille on "Shockwave" ja erityisesti tuolle joustavalle osalle käytetty termi on "Shock Zone". Shock Zonen paksuus ja pituus vaihtelee eri kärjissä.

Alla Milwaukeen Suomisivuilta tuon lukittavan kärjenpitimen ominaisuuslista, joka on mielestäni näiltä osin aika selkeä ja looginen, kun noihin lukittaviin kärkiin on tarkoitettu kiinnitettävän myös sellaisia kärkiä, joissa itsessään sitä Shock Zonea ei ole. Tuollaisia käytetään mm. siksi, kun tavalliset kärjet ovat halvempia.

1759419475394.png

1759419347152.png

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=FNXxYkqHGjY

Viimeksi muokattu:
Eli noista pitimistä ilmeisesti on tarkoitus olla hyötyä? Ite en ole koskaan tykännyt nylpätä pitimien ja pikkubitsien kanssa vaan pitkät 50mm kärjet ovat paljon mukavampia. Mutta jos pitimistä on oikeaa hyötyä, niin ehkä niiden käyttöön voisi alistua.

Tosin oma juttunsa, että onko se hyöty puuhastelijalle mitenkään olennainen.

Eli noista pitimistä ilmeisesti on tarkoitus olla hyötyä? Ite en ole koskaan tykännyt nylpätä pitimien ja pikkubitsien kanssa vaan pitkät 50mm kärjet ovat paljon mukavampia. Mutta jos pitimistä on oikeaa hyötyä, niin ehkä niiden käyttöön voisi alistua.

Tosin oma juttunsa, että onko se hyöty puuhastelijalle mitenkään olennainen.
Minä olen käsittänyt, että niiden hyödyt ovat siinä, että ...

- voi käyttää lyhyitä kärkiä, ilman että istukka on peittämässä valoa ja näkymää ruuviin
- jos kärjenpidin on tuollainen mistä tässä nyt on puhuttu, niin voi huolettomammin käyttää iskukoneessa tavallisia kärkiä, jotka taas ovat halvempia
- kärjen vaihto on helpompaa, kuin joissakin istukkamalleissa (kaikki eivät esim. lukkiudu automaattisesti pelkästään painamalla kärkeä)
- noilla saa tavallisiin porakoneisiin niiden kierrettävää istukkaa näppärämmän tavan vaihtaa kärkiä

Puuhastelussa ei tosiaan välttämättä mikään näistä ole kovin olennnaista, paitsi ehkä tuo, että saa lyhyen kärjen kauemmaksi istukasta, jos siis on käytettävissä vain lyhyitä kärkiä. Hämärässä on aika toivotonta yrittää nähdä mitään suoraan istukan eteen, kun valo on porakoneissa usein suoraan istukan juuressa. Ja vaikka valoa olisikin, voi itse laite estää näkemästä suoraan siihen eteen riippuen mitä ollaan tekemässä.

Viimeksi muokattu:
Minä olen käsittänyt, että niiden hyödyt ovat siinä, että ...

- voi käyttää lyhyitä kärkiä, ilman että istukka on peittämässä valoa ja näkymää ruuviin
- jos kärjenpidin on tuollainen mistä tässä nyt on puhuttu, niin voi huolettomammin käyttää iskukoneessa tavallisia kärkiä, jotka taas ovat halvempia
- kärjen vaihto on helpompaa, kuin joissakin istukkamalleissa (kaikki eivät esim. lukkiudu automaattisesti pelkästään painamalla kärkeä)
- noilla saa tavallisiin porakoneisiin niiden kierrettävää istukkaa näppärämmän tavan vaihtaa kärkiä

Puuhastelussa ei tosiaan välttämättä mikään näistä ole kovin olennnaista, paitsi ehkä tuo, että saa lyhyen kärjen kauemmaksi istukasta, jos siis on käytettävissä vain lyhyitä kärkiä. Hämärässä on aika toivotonta yrittää nähdä mitään suoraan istukan eteen, kun valo on porakoneissa usein suoraan istukan juuressa. Ja vaikka valoa olisikin, voi itse laite estää näkemästä suoraan siihen eteen riippuen mitä ollaan tekemässä.
Jes kiitos. Tosiaan normi porakoneessa tuo on ainoa tapakin saada pienet kärjet käyttöön. Ja iskevissä koneissa tavallinen pikkubitsi sitten voi iskun voimasta hakkautua koneen istukkaan jumiin, kun niissä ei ole sitä "turvauraa". Tunnustan olevani yksi monista, joka tuon aloittelijavirheen on kerran aikoinaan tehnyt ja joutunut ihmettelemään, että mites sen jumissa olevan kärjen saa irti - silloin riitti onneksi pihdit ja reipas nykäisy. Mutta jos taikka kun varsinaista suorituskykyeroa ei ole, jatkan 50-millisten kärkien käyttämistä kun pidän niitä mukavampina käyttää. Kovassa käytössä olisi tietysti merkitystä jo kustannuksillakin kun pikkukärkiä saa halvalla isompina satseina.

Statistiikka

Viestiketjuista
288 681
Jäsenet
79 516
Uusin jäsen
miliisicop

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom