Kitaran soittaminen

Vanhaa Sentencediä livenä ja melkein saa jopa selvän. Sillä perusteella päätettiin jakaa. Hyvin harvoin onnistuu puhelinnauhotukset, taustameteli yleensä pilaa viimeistään laadun.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=LidQADiXI7U

Ja lissää Ensiferumia. Nyt on soitto menossa siihen suuntaan että on yhtäkkiä auennut jotain ihme lukkoja tekniikoissa ja tullut ihmeellinen harppaus (ei tällä videolla eikä parilla seuraavassakaan coverissa kun nauhotellut näitä ennakkoon) mut ensi vuoden alussa julkastut setit kuulostaa jo taas aavistuksen paremmalta ja plekukäsi tykittää paremmin.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/TcPHJgXbiEY?si=3ouRWvEsTwdXJCJl

Minulla on uuteen minipc:hen kytketty Steinberg UR22C äänikortti, johon taas on kytketty basso. Kun tone on 100% auki, niin kuulokkeista kuuluu sellaista "huminaa" (en osaa paremmin sanoa) ja kun kieliä koskettaa juuri ja juuri, niin sellainen napsahteleva ääni kuuluu kuulokkeista. Olen kokeillut kahdella eri bassolla kummallakin sama juttu, 100% tone auki humisee.

Mitähän olisi tehtävissä? Onko jotain "de-humm" laitetta olemassa?

Edit: Ja kun koskettaa tallaa, niin humina häviää

Viimeksi muokattu:
Minulla on uuteen minipc:hen kytketty Steinberg UR22C äänikortti, johon taas on kytketty basso. Kun tone on 100% auki, niin kuulokkeista kuuluu sellaista "huminaa" (en osaa paremmin sanoa) ja kun kieliä koskettaa juuri ja juuri, niin sellainen napsahteleva ääni kuuluu kuulokkeista. Olen kokeillut kahdella eri bassolla kummallakin sama juttu, 100% tone auki humisee.

Onhan sulla piuha input 2:ssa ja Hi-z nappi päällä?

Sinulla lienee passiivibasso jossa ehkä ei-niin-hyvin toteutettu suojaus (shielding). Kun kosketat tallaa tai kieliä maadoitat systeemin ja hurina vaimenee. Minkälainen basso sinulla on? Mikkikonfiguraatiotieto on tärkeä eli minkälaisia mikkejä (soapbar, humbucker, yksikelainen vai splitcoil ja mikkien määrä jne). Lähdetään näillä liikkeelle niin voidaan ihmetellä mitä on tehtävissä.

Sinulla lienee passiivibasso jossa ehkä ei-niin-hyvin toteutettu suojaus (shielding). Kun kosketat tallaa tai kieliä maadoitat systeemin ja hurina vaimenee. Minkälainen basso sinulla on? Mikkikonfiguraatiotieto on tärkeä eli minkälaisia mikkejä (soapbar, humbucker, yksikelainen vai splitcoil ja mikkien määrä jne). Lähdetään näillä liikkeelle niin voidaan ihmetellä mitä on tehtävissä.
Passiivibasso. Precision basso, eli onko ne nyt sit splitcoil mikit. Juu sellaista huminaa tai staattista ääntä kuuluu.

Sama juttu passiivi Jazz bassolla. Olen kokeillut myös toisella piuhalla, ei ollut vaikutusta.

Viimeksi muokattu:
Passiivibasso. Precision basso, eli onko ne nyt sit splitcoil mikit. Juu sellaista huminaa tai staattista ääntä kuuluu.

Sama juttu passiivi Jazz bassolla. Olen kokeillut myös toisella piuhalla, ei ollut vaikutusta.

Tjaa. Jostain ottanee häiriötä. Kauemmas koneesta ja näytöstä, niin huriseeko? Jos olisi huono maadoitus, niin uskoisin että se kohina ois koko ajan läsnä, myös kun tonea tiputtaa ja tietty sama ongelma kahdella soittimella. Kokeile eri USB portteja. Onko tuossa (ilmeisesti) kaksi inputtia, niin molemmat kokeiluun. Koita toista piuhaa äänirkotin ja koneen välille. Jos löytyy pitkä, niin siirrä äänikorttia mahdollisimman kauas koneesta.

Viimeksi muokattu:
Meneehän usb suoraan koneeseen? Huriseeko muilla kuin noilla bassoilla? Huriseeko bassot myös styrkkarissa?
Kokeile toista usb piuhaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
292 953
Jäsenet
80 387
Uusin jäsen
Seppo Paarma

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom