Kodin rempat(DIY)

Toinen meni oikein, oikeanpuoleinen on wc (kuivatila, ei kaivoa tai vesieristystä). Vasemmanpuoleinen on eteinen ja ulko-ovi tulee tuon huoneen yläreunaan, en hoksannut piirtää sitä tuohon. Aulan ja eteisen välillä on yhtenäinen laattalattia, mutta vessan ja aulan välillä on pieni kynnys. Ehkä tuon oven yli pääsisi kynnyksen alla 🤔 Tosin tuosta ovesta on koira syönyt yhden listan, niin se oli tarkoitus vaihtaa joka tapauksessa.

Joo tuollaisia listoja katsoinkin, näyttää saavan samassa koossa kuin nykyiset on, niin ei tulisi edes eripari listoja. Kokemuksia tämmöisistä listojen kiinnikkeistä, onko hyvä vai huono ratkaisu jos toiveena on, että saisi tarvittaessa irtikin listat (helpommin kuin naulatut) jos tarvii esim. kaapeli vaihtaa?

Sitä kans mietin, että jos näin vetää, niin kannattaisiko tehdä usealla piuhalla vai yhdellä? Yhdellä tulisi toki vähiten häviötä, mutta jos pitääkin jostain syystä joskus vaihtaa kaapeli, niin olisi kiva jos ei tarvisi kolmesta huoneesta purkaa listoja irti. Jos vaikka oven karmin kohdalle laittaisi naaras-naaras Ethernet liittimen ja jokainen huone omalla kaapelilla?
Mites tommonen Ethernet sähköverkko adapteri? Ei tarvis vedellä piuhoja.

Varmaan toimisi, jos pistorasiat ovat samassa vaiheessa ja löytää stabiilit laitteet. Jollain Asuksen purkeilla harrastelin 10 vuotta sitten ja muuten oli ok, mutta yhteyden vakaus ei ollut kehuttava.

Kyllä ne rivarissa on samassa vaiheessa, riittää että ne on saman sähkökeskuksen takana. Jos olisi vaikka talousrakennus toisen sähkökeskuksen takana niin sitten ei toimisi.

Mulla oli tuollaiset käytössä valokuidun kanssa n. 7v ajan ja en valmistajan lupaamia huippunopeuksia päässyt testaamaan muuten kuin että tilattu 100M yhteys toteutui, ongelmana oli säännöllinen jumitus 2-4kk välein johon tepsi vain täydellinen IVO-buutti.

En suosittele kenellekään.

Kyllä ne rivarissa on samassa vaiheessa, riittää että ne on saman sähkökeskuksen takana. Jos olisi vaikka talousrakennus toisen sähkökeskuksen takana niin sitten ei toimisi.

Mulla oli tuollaiset käytössä valokuidun kanssa n. 7v ajan ja en valmistajan lupaamia huippunopeuksia päässyt testaamaan muuten kuin että tilattu 100M yhteys toteutui, ongelmana oli säännöllinen jumitus 2-4kk välein johon tepsi vain täydellinen IVO-buutti.

Mulla oli joskus (10v?) rivarissa yläkerran ja alakerran välissä; wlan sinänsä kuului, mutta jokin laite (varmaan jokin striimaus-boksk) pätkäisi langattomalla jatkuvasti ja tuollaiset auttoi siihen.

Nykyisessä omakotitalossa yritin laittaa samoilla purkeilla vastakkaisista talon nurkista yhteyden niin yhteys muistutti modeemiajasta. En tiedä olisiko uudemmat purkit parempia, mutta en ole jaksanut testata. Nyt mulla on halpis wifi-mesh, mutta kun valokuitu tulee yhdestä kulmasta ja reititin siellä niin alkaa juuri tuolla talon vastapuolella wifi olemaan toiminnan rajoilla...

EMT, en saanut kaikissa 90-luvun paritalon pistokkeissa toimimaan kerrosten välillä. Talot oli toki rakennettu just niin hyvin kuin 90-luvun lamassa uskaltaa toivoa...

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
302 882
Jäsenet
82 248
Uusin jäsen
Zadmur

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom