Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Ompas ylläri, että automyyjä myy sutta ja sekundaa huutiksessa :rolleyes: kaikki Huutokaupat.com:ssa olevat autot on enemmän tai vähemmän paalukunnossa. Kolme autoa sieltä ostaneena, jokaisen rikkonaisena saaneena, en suosittele kenellekkään tuolta autoa hommaamaan, ellei ole valmis isoihin ja kalliiseen remonttiin. Mutta, onneksi tuo Mezzoforte tosiaan on todella reilu ja heidän kanssa pystyyn asiasta käymään kunnolliset korvauskeskustelut. Yhden auton lunastivat minulta takaisin kokonaan, toisesta sain ihan ok kompensaation, mutta yksi jäi kokonaan minun piikkiin...

Kaikissa näissä tapauksissa oli siis vika täysin myyjäliikkeen, ei Huutokauppa.comin. Käsittääkseni ei kaikki mene ns. heidän nimissään vaan myyjä on tosiaan se autoliike joka auton on toimittanut.
Jokaisen maalaisjärjellä varustetun ihmisen pitäisi ymmärtää, että huutokaupat.com päätyy ne autot missä on mahdollisia ongelmia.
 
Jokaisen maalaisjärjellä varustetun ihmisen pitäisi ymmärtää, että huutokaupat.com päätyy ne autot missä on mahdollisia ongelmia.

Eipä se kyllä ihan noin mene, ENNEKUIN on sitten sitä omaa huonoa kokemusta saatu, vai miksi luulet, että siellä autokauppa kokoajan käy? Noh, onhan se nyt sitten itsellekkin ihan selvää, kun on ymmärtänyt miten se homma siellä menee, että liikkeet tosiaan dumppaa kaikki ne autot mitä liikkestä ei suoraan voi myydä tuonne ja isketään "vastuuvapauslauseke", myydään siinä kunnossa kuin on, eikä kaikkea ole tarkistettu, vaikka varsin hyvin tiedetään se vika prikulleen mikä autossa mättää, eihän sitä muuten tuonne laitettaisikaan.

Mutta, koska tuossa on juuri välissä tuo hyvämaineinen Huutokauppa.com, niin sellainen autonostaja joka ensi kertaa sivuille menee ja ajattelee, että jopas, nyt on mahdollista saada auto halvalla menee helposti lankaan. Ja edelleenkään, olen Huutokaupat.com:sta paljon ostellut tavaraa, eikä heidän kanssaan koskaan ole mitään ongelmaa ollut, päinvastoin, myyjäthän siellä on ihan susia, tuolla autopuolella.

Itsekin ekan romun sieltä ostaneena, ajattelin, vain, että noh, sattui huono tuuri tällä kertaa, siinä sitten kun niitä ostokertoja alkoi kertyä ja jokainen osoittautui pommiksi, niin kuvio alkoi selkiytyä.
 
Viimeksi muokattu:
Asiaton käytös
Eipä se kyllä ihan noin mene, ENNEKUIN on sitten sitä omaa huonoa kokemusta saatu, vai miksi luulet, että siellä autokauppa kokoajan käy? Noh, onhan se nyt sitten itsellekkin ihan selvää, kun on ymmärtänyt miten se homma siellä menee, että liikkeet tosiaan dumppaa kaikki ne autot mitä liikkestä ei suoraan voi myydä tuonne ja isketään "vastuuvapauslauseke", myydään siinä kunnossa kuin on, eikä kaikkea ole tarkistettu, vaikka varsin hyvin tiedetään se vika prikulleen mikä autossa mättää, eihän sitä muuten tuonne laitettaisikaan.

Mutta, koska tuossa on juuri välissä tuo hyvämaineinen Huutokauppa.com, niin sellainen autonostaja joka ensi kertaa sivuille menee ja ajattelee, että jopas, nyt on mahdollista saada auto halvalla menee helposti lankaan. Ja edelleenkään, olen Huutokaupat.com:sta paljon ostellut tavaraa, eikä heidän kanssaan koskaan ole mitään ongelmaa ollut, päinvastoin, myyjäthän siellä on ihan susia, tuolla autopuolella.

Itsekin ekan romun sieltä ostaneena, ajattelin, vain, että noh, sattui huono tuuri tällä kertaa, mutta toisen kohdalla alkoi jo hälytyskellot soimaan, että nyt ei ole kyllä kaikki kunnossa.
Eli sinua ei ole varustettu maalaisjärjellä. Sivusto missä autoja myydään tuhansia euroja halvemmalla kuin normaalisti, eikä se herättele mitään?
 
Eli sinua ei ole varustettu maalaisjärjellä. Sivusto missä autoja myydään tuhansia euroja halvemmalla kuin normaalisti, eikä se herättele mitään?

Morkkaa vaan, jos koet sillä saavasi jotenkin ylemmyydentunnetta itsellesi, raukat tekevät noin. Ei siellä nyt sentään tuhansia euroja halvemmalla mitään myydä, vaan kuvio on hyvin suunniteltu myyjän puolelta.
 
Huutokaupoista.. En muista oliko täällä jossain ollut. Kamux on vetänyt uuden systeemin tuohon, nyt ne myydään Outlet tuotteina, ostajalla pitää olla y-tunnus.

Korjatkaa jos olen väärässä mutta jos liike myy tavaran toiselle liikeelle niin kuluttajansuoja loppuu siihen.

Eri asia miten hyvin tuo tulee sitten toimimaan, voi olla että hiljaista pitelee.
 
Morkkaa vaan, jos koet sillä saavasi jotenkin ylemmyydentunnetta itsellesi, raukat tekevät noin. Ei siellä nyt sentään tuhansia euroja halvemmalla mitään myydä, vaan kuvio on hyvin suunniteltu myyjän puolelta.
Ei tässä ole mistään morkkaamisesta kyse, huutokaupat.com on hyvin tunnettu sivusto missä huutokaupataan romut jota ei voi liikkeen riviin ottaa tai sitten siellä myydään konkurssipesien tavaroita tai kiinteistöjä tms.

Kaikki tavara siellä on aivan käyttökelpoista, mutta vaatii DIY henkeä saada ne tiptop kuntoon.
 
Huutokaupoista.. En muista oliko täällä jossain ollut. Kamux on vetänyt uuden systeemin tuohon, nyt ne myydään Outlet tuotteina, ostajalla pitää olla y-tunnus.

Korjatkaa jos olen väärässä mutta jos liike myy tavaran toiselle liikeelle niin kuluttajansuoja loppuu siihen.

Eri asia miten hyvin tuo tulee sitten toimimaan, voi olla että hiljaista pitelee.
Kyllä, ostavalla yrityksellä ei ole kuluttajasuojaa
 
Ei tässä ole mistään morkkaamisesta kyse, huutokaupat.com on hyvin tunnettu sivusto missä huutokaupataan romut jota ei voi liikkeen riviin ottaa tai sitten siellä myydään konkurssipesien tavaroita tai kiinteistöjä tms.

Kaikki tavara siellä on aivan käyttökelpoista, mutta vaatii DIY henkeä saada ne tiptop kuntoon.

Niin, että sinusta ei löydy miestä edes sen vertaa, että myöntäisit morkanneesi, go figure..

Kokoajan autofoorumit täyttyy uusista uhreista, koska selvästikään kaikilla ei ole tietoa millaista autokauppaa tuolla harjoitetaan. Mutta, pitäähän sinun päästä pätemään.
 
Huutokaupoista.. En muista oliko täällä jossain ollut. Kamux on vetänyt uuden systeemin tuohon, nyt ne myydään Outlet tuotteina, ostajalla pitää olla y-tunnus.

Korjatkaa jos olen väärässä mutta jos liike myy tavaran toiselle liikeelle niin kuluttajansuoja loppuu siihen.

Eri asia miten hyvin tuo tulee sitten toimimaan, voi olla että hiljaista pitelee.
Ennen huutokaupat.com myyntiä ne myi suoraan jobbareille ne autot mitä eivät halunneet eli eipä tuo muutos varmasti vaikuta mihinkään. Kyllä ne jobbarit edelleenkin niitä haluaa ostaa.
 
Ennen huutokaupat.com myyntiä ne myi suoraan jobbareille ne autot mitä eivät halunneet eli eipä tuo muutos varmasti vaikuta mihinkään. Kyllä ne jobbarit edelleenkin niitä haluaa ostaa.

Varmasti ostaakin, hintataso voi kyllä laskea entisestä nyt kun yksityiset ei pääse huutelemaan hulvattomia hintoja, no aikahan sen näyttää miten menee.

 
Eipä se kyllä ihan noin mene, ENNEKUIN on sitten sitä omaa huonoa kokemusta saatu, vai miksi luulet, että siellä autokauppa kokoajan käy? Noh, onhan se nyt sitten itsellekkin ihan selvää, kun on ymmärtänyt miten se homma siellä menee, että liikkeet tosiaan dumppaa kaikki ne autot mitä liikkestä ei suoraan voi myydä tuonne ja isketään "vastuuvapauslauseke", myydään siinä kunnossa kuin on, eikä kaikkea ole tarkistettu, vaikka varsin hyvin tiedetään se vika prikulleen mikä autossa mättää, eihän sitä muuten tuonne laitettaisikaan.

Mutta, koska tuossa on juuri välissä tuo hyvämaineinen Huutokauppa.com, niin sellainen autonostaja joka ensi kertaa sivuille menee ja ajattelee, että jopas, nyt on mahdollista saada auto halvalla menee helposti lankaan. Ja edelleenkään, olen Huutokaupat.com:sta paljon ostellut tavaraa, eikä heidän kanssaan koskaan ole mitään ongelmaa ollut, päinvastoin, myyjäthän siellä on ihan susia, tuolla autopuolella.

Itsekin ekan romun sieltä ostaneena, ajattelin, vain, että noh, sattui huono tuuri tällä kertaa, siinä sitten kun niitä ostokertoja alkoi kertyä ja jokainen osoittautui pommiksi, niin kuvio alkoi selkiytyä.
Kerro sitten miten tuossa tapauksessasi kävi.

Itse meinasin kerran huutaa porvoolaisen liikkeen laittama diiselivolvo. Työmatka onneksi sattui sinneppäin niin kävin autoa vilkaisemassa niin huomasi kattienkin puutuvan autosta. Ensikertalaisena kun satuin lukemaan kaikki tekstit, et käy itse tarkastamassa auton kunto/oikeellisuus yms eli juuri kai tuo vastuuvapautuslauseke jonka toimivuutta en itse viitsinyt lähtä testaamaan. Nyt vaan selailen sitä ja naureskelen hintoja mitä välillä huudetaan eri tuotteista
 
Kerro sitten miten tuossa tapauksessasi kävi.

Itse meinasin kerran huutaa porvoolaisen liikkeen laittama diiselivolvo. Työmatka onneksi sattui sinneppäin niin kävin autoa vilkaisemassa niin huomasi kattienkin puutuvan autosta. Ensikertalaisena kun satuin lukemaan kaikki tekstit, et käy itse tarkastamassa auton kunto/oikeellisuus yms eli juuri kai tuo vastuuvapautuslauseke jonka toimivuutta en itse viitsinyt lähtä testaamaan. Nyt vaan selailen sitä ja naureskelen hintoja mitä välillä huudetaan eri tuotteista

Nuo minun tapaukset on jo vanhoja ja kauan sitten hoidettu. Aikaisemmassa viestissä mainitsinkin jo, että yhden auton lunastivat minulta takaisin, kun valitin räikeistä vioista, myyjäliike ei halunnut autoa itselleen enää, joten Huutokaupat.com ilmeisesti otti sen sitten omaan myyntiin, nyt toki näillä uusilla vioilla ilmoitettuna. Toisesta autosta sain kompensaatiota, kun löytyi piileviä vikoja jotka jostain ihmeen syystä oli menneet jopa katsastuksesta läpi.

Varsinaiset myyjät siis pesi kätensä kaikista vioista, mutta Huutokaupat.com tuli aina vastaan reilusti, mistä isot pojot heille.
 
Mikä on hyvä akkumerkki nykyään? Pariin autoon olen ostanut Bilteman akkuja ja ne ovat olleet ihan ok, mutta muutkin kävis. Auto on W208 CLK ja akun koko 353x175x190mm.

Itse olen miettinyt Motonetistä Exide akkua, 100 Ah / 900 A hintaan 169e. Halvempiakin on, mutta en tiedä jaksaako vaivautua. Toisaalta laittamalla hieman lisää saisi AGM-akun, onko ne paljon parempia?
 
Mikä on hyvä akkumerkki nykyään? Pariin autoon olen ostanut Bilteman akkuja ja ne ovat olleet ihan ok, mutta muutkin kävis. Auto on W208 CLK ja akun koko 353x175x190mm.

Itse olen miettinyt Motonetistä Exide akkua, 100 Ah / 900 A hintaan 169e. Halvempiakin on, mutta en tiedä jaksaako vaivautua. Toisaalta laittamalla hieman lisää saisi AGM-akun, onko ne paljon parempia?
Otat sen missä on pitkä takuu ja katsot. AGM jos on tarve rajummalle käynnistysvirralle olosuhteissa kun olosuhteissa. Olen huomannut että ainoastaan tyyliin Optima on akku mihin voi aina luottaa, muut vaihtelevat. Yhtenä vuotena Exide on pomminvarma ja kestää 10v ja kymmeniä syväpurkuja, seuraavana se samanlainen leviää parin kuukauden jälkeen.
 
Tuli ostettua käytettyinä vanteet joista haluaisin pienet kulumat pois, ennen kuin vaihdan uudet renkaat päälle ja auton alle. Paljonkohan noiden jälkien paikkailu maksaisi jossain pajalla?
Tai jos haluaisi itse paikkailla niin mitä se vaatii?

Jälkiä lähinnä vaan kahdessa vanteessa, toiset kaksi sen verran hyvässä kondiksessa että kestää oman katseen.
20250628_172427.jpg
20250628_172319.jpg

20250628_172413.jpg
 
Tuli ostettua käytettyinä vanteet joista haluaisin pienet kulumat pois, ennen kuin vaihdan uudet renkaat päälle ja auton alle. Paljonkohan noiden jälkien paikkailu maksaisi jossain pajalla?
Tai jos haluaisi itse paikkailla niin mitä se vaatii?

Jälkiä lähinnä vaan kahdessa vanteessa, toiset kaksi sen verran hyvässä kondiksessa että kestää oman katseen.
20250628_172427.jpg
20250628_172319.jpg

20250628_172413.jpg
Pulverimaalaus jossain pikkupajassa 200e luokkaa. Paikkamaalaus taitaa olla vaikeaa tuollaiselle sävylle.
 
Itse ottaisin vain pokkana sävyyn sekoitetun sprayn ja maalaisin vain nuo pienet kohdat. Teslassa oli mustat vanteet ja vetäisin ekana päivänä hipaisten kanttaria ja vedin pokkana mattamustalla tussilla piiloon. Ei nähnyt jos et tiennyt ja kesti myös autonpesuaineet.
 
Itse ottaisin vain pokkana sävyyn sekoitetun sprayn ja maalaisin vain nuo pienet kohdat. Teslassa oli mustat vanteet ja vetäisin ekana päivänä hipaisten kanttaria ja vedin pokkana mattamustalla tussilla piiloon. Ei nähnyt jos et tiennyt ja kesti myös autonpesuaineet.
No tätä minäkin ajattelin, ei olla kuitenkaan näyttelyyn menossa. Pitääkö siihen vetäistä sitten lakka päälle, ja tarvitseeko jotain pohjamaalia laittaa?
 
Mikä on hyvä akkumerkki nykyään? Pariin autoon olen ostanut Bilteman akkuja ja ne ovat olleet ihan ok, mutta muutkin kävis. Auto on W208 CLK ja akun koko 353x175x190mm.

Itse olen miettinyt Motonetistä Exide akkua, 100 Ah / 900 A hintaan 169e. Halvempiakin on, mutta en tiedä jaksaako vaivautua. Toisaalta laittamalla hieman lisää saisi AGM-akun, onko ne paljon parempia?
Merkeistä en tiedä, exideä on tullut käytettyä ennen. Mut mikäli auto ei vaadi agm-akkua ei se silti välttämättä mikään huono ostos olisi. Focus mikä vaati agm-akun ja ei enää starttia pyörittänyt niin se akku pelaa edelleen toisessa focuksessa, joka ei vaadi agm-akkua.
 
No tätä minäkin ajattelin, ei olla kuitenkaan näyttelyyn menossa. Pitääkö siihen vetäistä sitten lakka päälle, ja tarvitseeko jotain pohjamaalia laittaa?
Jos oikeaoppisesti tekee, pese, hio hiukan, pohjamaali, lakka.

Itse saattaisin noin pienissä jäljissä ottaa jopa sienellä levittämisen töpytellen vain nuo arvet. Lakkaa jos näyttää pahalta. Itselle riittää että näyttää hyvältä kun seisot auton vieressä etkä kiinnitä huomiota.

Itse pitäisi repiä harrasteesta vanteet, purkaa ne (kaksiosaiset) ja viedä lipat koneistettavaksi ja miettiä maalaako lipat vai pitääkö koneistettuna pintana (todennäköisesti kyllä). Ei nyt unelmavanteet, mutta kuitenkin JDM merkkivanteet jotka ansaitsevat korjauksen. Tai sitten myyn nuo tuommoisina ja ostan mieleisemmät. Mutta saa olla ensi kesän juttuja. Tänä kesänä vain nautitaan. Etenkin kun ensimmäinen oma oikealta ohjattava, takuulla tulee jossain ahtaissa tiloissa tai parkkeeratessa jokunen vekki vaikka niitä yrittääkin välttää. Bonuksena kun ovat vielä matalimman profiilin omaavat renkaat mitä omissa autoissa on koskaan ollut.
 
Jos kaksoismassavauhtipyörä tai jokin moottorin sisällä oleva osa on antautumassa tai vaihtokunnossa niin tuleeko noista jotain vikakoodia josta voisi niin päätellä? Tää mesen konetilasta kuuluva naputus alkaa käydä sillain hermoille jo, että tekis mieli ajaa kalliota päin ja laittaa se lunariin..
Toi outoääni ei siis ole jatkuvaa, ei ainakaan selkeästi.
 
Jos kaksoismassavauhtipyörä tai jokin moottorin sisällä oleva osa on antautumassa tai vaihtokunnossa niin tuleeko noista jotain vikakoodia josta voisi niin päätellä? Tää mesen konetilasta kuuluva naputus alkaa käydä sillain hermoille jo, että tekis mieli ajaa kalliota päin ja laittaa se lunariin..
Toi outoääni ei siis ole jatkuvaa, ei ainakaan selkeästi.

Kannattaa lukea täältä eli enemmän juttua:

TIETOA VAUHTIPYÖRISTÄ
 
Onko hyviä vinkkejä miten tarkastaa pohjan kunto ostotilanteessa? En kehtaa tunkkia roudata mukana ja mönkiä sinne alle, enkä tiedä julkisia rasvamonttuja? Kännykällä vähän yritin, mutta ei silläkään kovin paljoa helmaa pidemmälle näe. Tarkastuspajoista ei ole mitään kokemusta itselläni.
 
Onko hyviä vinkkejä miten tarkastaa pohjan kunto ostotilanteessa? En kehtaa tunkkia roudata mukana ja mönkiä sinne alle, enkä tiedä julkisia rasvamonttuja? Kännykällä vähän yritin, mutta ei silläkään kovin paljoa helmaa pidemmälle näe. Tarkastuspajoista ei ole mitään kokemusta itselläni.

Minkälaista autoa sä olet ostamassa kun pohja pitää tarkistaa ja mitä sieltä erityisesti? Vähänkin tuoreempi auto niin muovilevyjähän siellä vaan on, myyjä tuskin tykkää jos alat niitä irrottelemaan.

 
Minkälaista autoa sä olet ostamassa kun pohja pitää tarkistaa ja mitä sieltä erityisesti? Vähänkin tuoreempi auto niin muovilevyjähän siellä vaan on, myyjä tuskin tykkää jos alat niitä irrottelemaan.


10-15k haarukan paku haussa harrastuksia varten. Vitot ja transitit oikein nauttivat ruostumisesta. Ranskalaiset ei ruostu, mutta niitä ei uskalla ostaa.
 
10-15k haarukan paku haussa harrastuksia varten. Vitot ja transitit oikein nauttivat ruostumisesta. Ranskalaiset ei ruostu, mutta niitä ei uskalla ostaa.

Muistan, kun kävin paikallisella korjaamolla, niin siellä oli se 10v vanha mersun iso pakettiauto ja toinen johtajista oli pohjaa hitsaamassa.
 
Onko hyviä vinkkejä miten tarkastaa pohjan kunto ostotilanteessa? En kehtaa tunkkia roudata mukana ja mönkiä sinne alle, enkä tiedä julkisia rasvamonttuja? Kännykällä vähän yritin, mutta ei silläkään kovin paljoa helmaa pidemmälle näe. Tarkastuspajoista ei ole mitään kokemusta itselläni.

Aina on tietysti perusteellinen ja maksullinen kuntotarkastus, tsekkaavat vähän laajemmin, ainakin tietää mitä on ostamassa.

Autotohtori
 
Jos olet laiha poika, niin ajat jonkun rotvallin päälle toisen puolen ja könyät siitä alle. Tai otat muutaman pätkän lautaa mukaan ja koeajolla laitat ne eturenkaiden alle.
 
10-15k haarukan paku haussa harrastuksia varten. Vitot ja transitit oikein nauttivat ruostumisesta. Ranskalaiset ei ruostu, mutta niitä ei uskalla ostaa.
Miksi niitä ranskalaisia ei uskalla ostaa, mutta ruostuvat vitot ja transitit on ok? Lähteenä oletettavasti lähin esson baari.
 
Miksi niitä ranskalaisia ei uskalla ostaa, mutta ruostuvat vitot ja transitit on ok? Lähteenä oletettavasti lähin esson baari.
Expert, vivaro, proace ja jumpperissa on aivan susi adblue systeemi, jota saa korjata usein ja nautiskella 1500-3500 hintaisesta lystistä.

Trafic ja nv300 omaa 1.6 litrasen koneen, joka ei tunnu kestävän kilometrejä pakumaisiin lukemiin. 2020+ siirtyivät takaisin 2.0 litrasiin koneisiin. Arvelisin luotettavuuden olevan niissä parempi.

Ranskalaisten erikoiset sähköviat pelottaa myös. Transportter, vito ja transit vaikuttaa luotettavilta
 
Aina on tietysti perusteellinen ja maksullinen kuntotarkastus, tsekkaavat vähän laajemmin, ainakin tietää mitä on ostamassa.

Autotohtori
Itte aikoinaan olin myymässä sitikkaa c4 niin yksi ostajaehdokas ehdotti tuota autotohtori juttua. Appiukko oli kuulemma katsurina niin olisi saanut tarkastuksen halvemmalla. Oli valmis maksattamaan tarkistuksen sillä ehdolla, että auto menisi tarkastuksesta läpi. Tämä tarkastus olisi ollut hyvä mutta jostain syystä en siihen sitten suostunut..
 
Onko hyviä vinkkejä miten tarkastaa pohjan kunto ostotilanteessa? En kehtaa tunkkia roudata mukana ja mönkiä sinne alle, enkä tiedä julkisia rasvamonttuja? Kännykällä vähän yritin, mutta ei silläkään kovin paljoa helmaa pidemmälle näe. Tarkastuspajoista ei ole mitään kokemusta itselläni.
Löytyykö lähistöltäsi easygarage talleja? 3h passilla(joitain kymppejä maksaa) saat siellä tallissa tutkittua auton pohjaa aika hyvin, ja jos päätät ottaa auton niin samalla saat sen pohjan pestyä. Itte myyjänä olisin mielihyvilläni jos ostajaehdokas sellaista tulisi ehdottelmaan.
 
Expert, vivaro, proace ja jumpperissa on aivan susi adblue systeemi, jota saa korjata usein ja nautiskella 1500-3500 hintaisesta lystistä.

Trafic ja nv300 omaa 1.6 litrasen koneen, joka ei tunnu kestävän kilometrejä pakumaisiin lukemiin. 2020+ siirtyivät takaisin 2.0 litrasiin koneisiin. Arvelisin luotettavuuden olevan niissä parempi.

Ranskalaisten erikoiset sähköviat pelottaa myös. Transportter, vito ja transit vaikuttaa luotettavilta
Onko olemassa joku adblue laitteisto joka ei ole ihan susipaska?

Noista renun 1,6 koneista en tiedä, mutta ne vanhemmat pattikatot 2,0l koneella ovat kyllä ihan jees. Niihin saa laittaa takajarruja ja etupään niveliä, mutta ovat kuitenkin helppoja laittaa ihan pihallakin.

Ranskisten sähköviat ovat mulla jääneet vain pykiviin ovikaiuttimiin (alkavat taas kuulua kun käyttää radiota kovalla??), en tiedä pitääkö koputtaa peltiä, vai onko tuo samanlainen myytti jostain 70-luvulta kuin niiden rapsakka ruostuminenkin.

Omia kokemuksia porttereista ei ole, mutta tukun kahvipöydän kollegoilla tuntuu yllättävän monella olevan volkkarissa moottori vaihdettu, tai tehty jokin laaja remppa moottoriin.

Väittävät että uudemmat vitot ei ruostu.. Tosin noinhan on aina väitetty, eihän ne tosiaan uutena ruosteessa ole, en tiedä saako 15k budulla Vitoa joka olisi ei-ruostealtis.
 
Expert, vivaro, proace ja jumpperissa on aivan susi adblue systeemi, jota saa korjata usein ja nautiskella 1500-3500 hintaisesta lystistä.

Trafic ja nv300 omaa 1.6 litrasen koneen, joka ei tunnu kestävän kilometrejä pakumaisiin lukemiin. 2020+ siirtyivät takaisin 2.0 litrasiin koneisiin. Arvelisin luotettavuuden olevan niissä parempi.

Ranskalaisten erikoiset sähköviat pelottaa myös. Transportter, vito ja transit vaikuttaa luotettavilta
Mitä on pakumaiset lukemat?
Itselläni oli sama tilanne edessä kun myin T4 pois. Päädyin ostamaan Trafic III ihan siitä syystä että omalla budjetilla sai 6 vuotiaan noin 100tkm ajetun auton, kun vastaavat transporterit olisi vähänkään varusteltuna olleet yli kymppitonnin kalliimpia.
Luulisi että mikä tahansa moottori kestää ainakin sinne 250-300tkm lukemiin. Eikä tuo 1,6dci edes tietääkseni ole missään ihan paskimman moottorin maineessa.

Vitosta en taas tykkää ollenkaan, mielestäni sitä ostaessa ei kyllä maksa muuta kuin merkistä. Meluisa, ruosteherkkä ja ahdas ohjaamo. T6 tai T7 porterilla ajaisin mieluiten mutta vähänkään varusteltuna ihan järkyttävät hinnat ja tekniikka ei tunnu sen kummoisemmin kestävän kuin missään muussakaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 373
Viestejä
4 834 657
Jäsenet
78 236
Uusin jäsen
tkt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom