Kondenssista vielä yksi viesti.
Kuulemma matkustamon ilmastointi ei ole ollut päällä edellisellä lennolla. En ihmettelisi, jos miehistö on yrittänyt viilentää matkustamoa silleen, että teknisten tilojen ilmastointi on laitettu täysille ja on avattu matkustamoon johtavia luukkuja, jotta sinne virtaisi viileämpää ilmaa. Ulkona oli kumminkin 37 astetta ja kone ollut useita tunteja auringossa, joten matkustajia ei voi pitää sellaisessa tilassa pitkään. Ongelma tässä ratkaisussa on se, että matkustamon ilma on niin kosteaa (varsinkin jos ilmanvaihtokin on pois päältä), että vesihöyry voi kulkea kylmempiä tiloja kohti ja kondensoitua sinne.
On olemassa myös video toiselta lennolta, jossa ilmeisesti kondenssivettä lirisee kattopaneelien välistä matkustamon käytävälle. Ehkä Intian lämpötilat on 787:n ilmastoinnille liikaa tai lentoyhtiö ei huolla koneitaan tarpeeksi.
Kuulemma matkustamon ilmastointi ei ole ollut päällä edellisellä lennolla. En ihmettelisi, jos miehistö on yrittänyt viilentää matkustamoa silleen, että teknisten tilojen ilmastointi on laitettu täysille ja on avattu matkustamoon johtavia luukkuja, jotta sinne virtaisi viileämpää ilmaa. Ulkona oli kumminkin 37 astetta ja kone ollut useita tunteja auringossa, joten matkustajia ei voi pitää sellaisessa tilassa pitkään. Ongelma tässä ratkaisussa on se, että matkustamon ilma on niin kosteaa (varsinkin jos ilmanvaihtokin on pois päältä), että vesihöyry voi kulkea kylmempiä tiloja kohti ja kondensoitua sinne.
On olemassa myös video toiselta lennolta, jossa ilmeisesti kondenssivettä lirisee kattopaneelien välistä matkustamon käytävälle. Ehkä Intian lämpötilat on 787:n ilmastoinnille liikaa tai lentoyhtiö ei huolla koneitaan tarpeeksi.