Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Ei tunnu Elisaa kiinnostavan kuluttaja-asiamiehen kanta. Eivät suostu perumaan korotusta.
Helpoimmalta kuulostaa sopimuksen purku ja jatkossa jaloilla äänestäminen. Uskomatonta hommaa kyllä. Suoratoistopalveluissa sentään kiertävät näitä "ikuisuushintoja" ja tilauksen sisältöä muuttamalla palveluntarjoajan nimeä, kuten esimerkkinä hbo max->max->kohta taas hbo max
 
Viimeksi muokattu:
Ei tunnu Elisaa kiinnostavan kuluttaja-asiamiehen kanta. Eivät suostu perumaan korotusta.

Ainoa positiivinen puoli on, että en omista Elisan osakkeita. En missään nimessä haluaisi omistaa tällaista huijarifirmaa.
Aivan, no sit alkaa haiskahtaa, että he aikovat lyödä tämän jokaikiseen liittymään, eri tahdissa tosin. Myös niihin Moi:lta kalastettuihin halpiksiin jossain vaiheessa.
 
Aivan, no sit alkaa haiskahtaa, että he aikovat lyödä tämän jokaikiseen liittymään, eri tahdissa tosin. Myös niihin Moi:lta kalastettuihin halpiksiin jossain vaiheessa.
Seuraavan kerran kun elisa lähestyy liittymätarjouksien suhteen, niin voi puhelun päättää aika nopeasti saatetekstillä "Terveisiä johdolle"
 
MOI 200mb rajaton 4g, 9€/kk + puhelut ja viestit max 4€ päälle. 24kk voimassa, ei määräaikaa.

Tämä sen jälkeen kun laitoin siirron Moilta telialle (100mb rajaton 4g 14,99€/kk) 12kk määräaikainen. Tähän olisi tullut lisäksi avausmaksu, olikohan 8,99€?
Kiitos tästä! Etenen tämän mukaisesti.

Tuliko avausmaksu maksettavaksi? Miten vältyit sen maksamiselta, mikäli ei tullut maksettavaksi?
 
Tämä ketju vaikuttaa olevan super aktiivinen ja hieman hankala seurata ns. tarjouksia, vaikka osa niistä meneekin arvontakoneen kautta. Olisikohan mitään ajatusta siinä, että erilliseen ketjuun kerättäisiin ainakin selviä tarjouksia? Se kevään Moi kalastelukampanja meni itseltäni ihan ohi, kun en jatkuvasti täällä jaksanut lukea kymmeniä viestejä läpi ja nuo tarjoukset hukkuivat massaan...
 
Ei tunnu Elisaa kiinnostavan kuluttaja-asiamiehen kanta. Eivät suostu perumaan korotusta.

Ainoa positiivinen puoli on, että en omista Elisan osakkeita. En missään nimessä haluaisi omistaa tällaista huijarifirmaa.

Eli ilmeisesti itsekin laitoit reklamaatiota kera KKV:n terkut?
 
Kiitos tästä! Etenen tämän mukaisesti.

Tuliko avausmaksu maksettavaksi? Miten vältyit sen maksamiselta, mikäli ei tullut maksettavaksi?
Ei ole vielä ainakaan tullut avausmaksua, eikä pitäisi mielestäni tullakaan, kun kyse on etäkaupasta, jolloin käsittääkseni 14vrk peruutusoikeus.

Ja Moiltahan ei tietystikään avausmaksua tule, kun liittymäkään ei kerinnyt siirtyä heiltä pois.
 
Tähän päivitystä, kuluttajaneuvonta vastasi näin:
Hei!

Kiitos yhteydenotostasi Kuluttajaneuvontaan.

Elisa ei voi muuttaa olennaisia ehtojaan ilmoittamillaan perusteluilla. Elisa on sitoutunut 24 kuukauden ajaksi tiettyyn sisältöön ja hintaan kanssasi. Vaikka kyseessä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, on Elisa siis sitoutunut siihen, että 24 kuukauden ajan liittymän sisältö tai hinta eivät muutu.

Se, että Elisa tarjoaa mahdollisuutta irtautua sopimuksesta, ei ole riittävä peruste myöskään muutoksille.

Kuluttaja-asiamiehen valvontayksikkö on asiasta ollut yhteydessä Elisaan.

Voit siis vaatia Elisaa pitäytymään aiemmin sovitussa sopimuksessa.

Eikun Elisaan yhteyttä ja katsotaan miten edetään.
Näin minä olen itsekin asian tulkinnut ja tämän takia tein reklamaation parisen kuukautta sitten ja hinta ei noussut. Toki ensimmäien vastaus oli perus voivottelut itselläkin. Kuten olenjo useampaan kertaan tähän keskusteluun kirjoittanut, niin Elisa on sitoutunut tuohon tarjoushintaa & palveluihin määräajaksi vaikka sopimus onkin toistaiseksi voimassa oleva.
 
Vaihdoin Moille tuon korotuksen takia ja joka kuukausi hinta tippuu Elisalla vaikka en ole kysellyt niiltä mitään. Noin eurolla /kk alaspäin 25,99 >> 18,99 tänään ja 100€ lahjakortti.
 
Ensimmäinen viesti Elisalta oli pelotteluviesti, joka on turha, koska liittymäni on toistaiseksi voimassa oleva.

”Hei, olet siirtämässä liittymääsi toiselle operaattorille. Huomioithan, mikäli liittymälläsi on määräaikainen sopimus, jäljellä olevat kuukausimaksut veloitetaan sopimuksen mukaisesti, vaikka liittymä siirtyisi pois Elisalta. Lisätietoja maksuttomasta numerosta 0800 93866 (ark. 8-18, la 9-17). Terveisin, Elisa”
Ja ensimmäinen tarjousviesti saapui juuri äsken. Elisa 4G Rajaton 200M - liittymä 12 kk ajaksi hintaan 25,99€/kk. Sopimus ei ole määräaikainen. Mutta jooh, antaapa siirron olla vielä voimassa.
 
Onko kellään kokemuksia siitä, että mobiilivarmenne olisi mennyt itsestään päälle? Dna liittymänä, näköjään olen maksanut mobiilivarmenteesta 2023 asti mutta en muista sitä aktivoineeni, enkä käyttäneeni. Telialla ollut joskus 2021 aktivoituna ilmaisena, ja kokeilin pari kertaa.

Dna:n Aspa sanoi että se täytyy itse aktivoida verkkopankkitunnuksilla, ja jos on ollut aiemmin telialla niin mun on täytynyt se erikseen aktivoida dna:lla silloin 2023. Ei suostunut minkäänlaista hyvitystä antamaan, vaikka ihan turhana oli maksussa 2v enkä edes muista aktivoineeni.
 
Onko kellään kokemuksia siitä, että mobiilivarmenne olisi mennyt itsestään päälle? Dna liittymänä, näköjään olen maksanut mobiilivarmenteesta 2023 asti mutta en muista sitä aktivoineeni, enkä käyttäneeni. Telialla ollut joskus 2021 aktivoituna ilmaisena, ja kokeilin pari kertaa.

Dna:n Aspa sanoi että se täytyy itse aktivoida verkkopankkitunnuksilla, ja jos on ollut aiemmin telialla niin mun on täytynyt se erikseen aktivoida dna:lla silloin 2023. Ei suostunut minkäänlaista hyvitystä antamaan, vaikka ihan turhana oli maksussa 2v enkä edes muista aktivoineeni.
Todennäköisesti mobiilivarmennepalvelun tilaaminen (mahdollisuus käyttää sitä) ja sen aktivoiminen (käyttöönotto ja tunnistautuminen) ovat kaksi eri asiaa ja laskutuksen kannalta ollaan kiinnostuneita vain ensimmäisestä.
 
Todennäköisesti mobiilivarmennepalvelun tilaaminen (mahdollisuus käyttää sitä) ja sen aktivoiminen (käyttöönotto ja tunnistautuminen) ovat kaksi eri asiaa ja laskutuksen kannalta ollaan kiinnostuneita vain ensimmäisestä.
Nämä lienevät tässä tapauksessa yksi ja sama asia.

Näin ainakin voisi olettaa tilaussivun sisällöstä.

 
Tähän päivitystä, kuluttajaneuvonta vastasi näin:
Hei!

Kiitos yhteydenotostasi Kuluttajaneuvontaan.

Elisa ei voi muuttaa olennaisia ehtojaan ilmoittamillaan perusteluilla. Elisa on sitoutunut 24 kuukauden ajaksi tiettyyn sisältöön ja hintaan kanssasi. Vaikka kyseessä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, on Elisa siis sitoutunut siihen, että 24 kuukauden ajan liittymän sisältö tai hinta eivät muutu.

Se, että Elisa tarjoaa mahdollisuutta irtautua sopimuksesta, ei ole riittävä peruste myöskään muutoksille.

Kuluttaja-asiamiehen valvontayksikkö on asiasta ollut yhteydessä Elisaan.

Voit siis vaatia Elisaa pitäytymään aiemmin sovitussa sopimuksessa.

Eikun Elisaan yhteyttä ja katsotaan miten edetään.
Hienoa!
Vielä kun jaksat laittaa johonkin iltapäivämediaan juttuvinkkiä tästä kaikkine KKV:n viesteineen.
Vähän lisää painetta Elisalle.
 
Nämä lienevät tässä tapauksessa yksi ja sama asia.

Näin ainakin voisi olettaa tilaussivun sisällöstä.

Itsepalveluna tilattuna todennäköisesti joo, mutta alkuperäisestä viestistä ei käynyt ilmi, miten liittymä on alunperin hankittu. Olettaisin, että puhelin/ständimyynnissä liittymään voidaan myydä "kaupanpäälle" mobiilivarmenne, joka onkin ilmainen vain jonkun lyhyen tarjousajan ja muuttuu laskutettavaksi, vaikkei sitä koskaan aktivoisi käyttöön.
 
Elisa nosti omien 3kpl 4g 200mb/s rajaton liittymien hintaa 18,54€-> 20,54€/kk kysymättä meikältä mitään. Se mobiilivarmenne hommahan siinä oli tietenkin taustalla.

Laitoin yhden liittymistä siirtymään MOI:lle, että päästään neuvottelupöytään Elisan kanssa. Soittelivat sitten ja tarjosivat 12kk etuhintaan 16,99€/kk ilman varmennetta, koska ilmoitin etten sitä tarvitse. Kysyin, että tuleeko avausmaksu tästä, koska vikahan on heidän kun ovat ominpäin hintaa muuttaneet. Kuulemma sitä avausmaksua ei voida poistaa. Tähän ilmoitin, että en suostu tähän ja saa numero mennä MOI:lle sitten.

Eilen soittelin DNA:lle myyntiin ja kysyin että minkälaista tarjousta olisi heittää. Sieltä tarjottiin 19,99€/kk per liittymä 100mb 4g rajaton. Huom tämä on toki 12kk määräaikainen. (Edit: DNA aspa suostui tähän, että ei tule minkäänlaista avausmaksua kun siirrän liittymät heille.)

Nopeus toki tippuu ja hinta sama kuin Elisalla, mutta ihan vaan mielenilmauksena Elisalle tästä hyvästä. Ja meidän kotona DNA "kuuluu" paremmin kuin Elisa. Jos olisivat tarjonneet vaikka lahjakorttia hyvityksenä Elisalta kompensoimaan avausmaksua niin olisin tarttunut. Saa nähdä tuleeko nyt sitten vielä lahjakorttia kun laitoin kaikki liittymät siirtymään.
 
Todennäköisesti mobiilivarmennepalvelun tilaaminen (mahdollisuus käyttää sitä) ja sen aktivoiminen (käyttöönotto ja tunnistautuminen) ovat kaksi eri asiaa ja laskutuksen kannalta ollaan kiinnostuneita vain ensimmäisestä.
Vähän asian vierestä, jos sopii nyt kun Elisan röyhkeät veivaukset on tapetilla.

Joku vuosi sitten satuin eläkkeellä olevien vanhempieni luona kyläillessäni näkemään heidän Elisan kännykkälaskut. Oli laitettu molemmille nopeimmat dataliittymät sekä joku tietoturvapaketti, jotta "liittymän käyttö on turvallista". Laskun kk-veloitus luokkaa tähtitieteellinen.

Kun aloin tarkemmin asiaan perehtymään, niin huomasin juurikin tuon mainitsemasi asian eli ei se ollut heillä edes aktivoituna. Siis heille oli myyty joku tietoturvahässäkkä myymälässä, mutta heti kun laskutus oli saatu pyörimään, niin asiakaspalvelu päättyi sen osalta siihen. Ei oltu neuvottu miten se tulee aktivoida tai ottaa käyttöön, enkä minäkään siihen alkanut perehtymään, vaan peruutin ko. tilauksen molemmilta ja muutin liittymät edullisimpiin.

Lisäksi jos sen lisäpalvelun olisi jostain syystä halunnut pitää, niin talouteen olisi riittänyt yksi tilaus, koska muistaakseni yhdellä kk-maksulla sai turvattua olikohan kolme laitetta...
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
👆 Täysin sama omien iäkkäiden vanhempien kohdalla. Olivat käyneet kauppakeskuksessa puhelinasioilla, niin oli samalla päivittyneet liittymät täysin tarpeettomiin järjettömän kalliisiin liittymiin.
 
Kappas, Elisa vastasi eilen lähetettyyn viestiini mihin copy&pastasin täältä KKV kannan asiaan ja vastaus:

"Hei Tohelo,


kiitos viestistäsi. Olen selvittänyt liittymäsi 0401234567 asiaa. Liittymässäsi tapahtuu 1.9.2025 muutos ja sinun on mahdollista ottaa käyttöön liittymäturva ominaisuudet.

Mutta olen saanut luvan,että nykyinen kampanja hinta säilyy sinulla seuraavan 24 kk ajan.

Pyytäisin sinulta vielä vahvistusta asian osalta vastaamalla tähän viestiin ,jotta asian saadaan hoidettua."

Vahvistin toki heti, mutta kysyin samalla alkaako tämä 24kk tästä päivästä vai mistä se lasketaan alkavaksi. Kysyin myös noista turvaominaisuuksista, että tuleeko ne kuitenkin liittymääni ja hinta ei muutu. Katotaan mitä vastailevat.

No nykyinen suht. edullinen hinta on vielä 12kk voimassa niin eipä sillä suurta väliä ole.
 
Sieltä tulikin vielä vastaus:

"Hei Tohelo,


kiitos viestistäsi. Hienoa,että löydettiin ratkaisu liittymääsi.

Liittymällesi siis tapahtuu,joka tapauksessa muutos 1.9 liittymään jossa on liittymäturva mukana. Jos haluat,voit ottaa ne käyttöön.

Olen laittanut asiasta pyynnön eteenpäin. Hintaetu säilyy 1.9 lähtien seuraavan 24 kk ajan.


Mukavaa kesän jatkoa sinulle!"

Eli mikäli nyt oikein tulkitsen niin nykyinen hinta on voimassa 1.9. alkaen 24kk ja siihen hintaan sisältyy nämä ominaisuudet jos ne aktivoi.
 
Jep, vanhukset ovat mieleistä riistaa varmaan. Äidilleni oli varoiksi myyty aiemmin sekä puhelimeen, että mokkulaan nopeat 5G liittymät ja sen enempää puhelin kuin mokkulalaan eivät olleet edes 5G yhteensopivia. Mokkulakin Elisalta, että tieto olisi ollut. Perusteluna oli, että ’kohta ei enää ole mitään muuta kuin 5G ja muut eivät toimi’.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 800
Viestejä
4 839 446
Jäsenet
78 315
Uusin jäsen
salming_xy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom