Liittymät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Juuri telialta siirsin DNA:lle ja heti sitten takaisin. Chatissa 100M 17,99e/kk vuodeksi ilman määräaikaa + 30e Lidl lahjakortti. Sama taitaa olla myös tuolla Erikoisetu sinulle | Telia

Olisi varmaan saanut parempaa kun olisi venyttänyt winbackia, mutta nyt ei jaksanut odottaa. Samalla nappasin 50M mobiilinetin vuodeksi ilman määräaikaa 5e/kk telialta.

Kauanko pittää odotella, vai voiko tosiaan heti hyödyntää tuon chatin / kyseisen urlin kautta? Juuri tein tilauksen Elisalle, kun Telialta tuli tiedotus tuosta liittymän vaihtumisesta 5G:n ja hinnankorotuksesta lokakuussa.

Moilla ei ole näköjään mobiilivarmennetta, joten skip. Elisalla tyrkyttävät ~2e/kk lisäveloituksella sitä turvapakettia tms joka sisältää mobiilivarmenteen, ainakni minulle tokaisi chatista että mobiilivarmenne joka tapauksessa erikseen kk-maksullinen.

Sitten taas 12kk päästä joku uus veivailu...

Itse olen onnellisesti käyttänyt prepaid-liittymää (telia) jo viitisen vuotta. Suosittelen kaikille muillekin joilla puheluiden määrä ei ole kovin iso ja mobiilinetti kannattaa laittaa päälle vain silloin, kun haluaa tarkastaa WhatsApp viestit tai käyttää sitä johonkin muuhun.
Jos kotona on lankanetti wifillä, niin puhelimen netin käyttö on "ilmaista" kun yhdistää siihen. En edes muista mitä vuotta tässä maassa elettiin silloin kun viimeisen kerran puhelinmyyjä soitti, elikkäs itse ainakin pääsin näistä prepaidiin siirtymällä eroon. T: en ikinä enää maksa kuukausimaksuja puhelinliittymästä. :cigar:
Parempi ratkaisu on dual sim puhelin ja 2.90€ rajaton 100M dataliittymä ja puhelut elisan prepaidilla. Elisan prepaidissa ei ole kk maksuja.

Kauanko pittää odotella, vai voiko tosiaan heti hyödyntää tuon chatin / kyseisen urlin kautta? Juuri tein tilauksen Elisalle, kun Telialta tuli tiedotus tuosta liittymän vaihtumisesta 5G:n ja hinnankorotuksesta lokakuussa.

Moilla ei ole näköjään mobiilivarmennetta, joten skip. Elisalla tyrkyttävät ~2e/kk lisäveloituksella sitä turvapakettia tms joka sisältää mobiilivarmenteen, ainakni minulle tokaisi chatista että mobiilivarmenne joka tapauksessa erikseen kk-maksullinen.

Sitten taas 12kk päästä joku uus veivailu...
Jouduin aktivoimaan liittymän dna:lla, jotta siirto lähti voimaan. Normaalisti kai aktivointi menee läpi automaattisesti, kun vastaanottaa sim-kortit kotiin. Sain siis aktivoinnin jälkeen tarkan siirtopäivän dna:lta ja sitten liittymän vaihdos näkyi telialla. Melkein heti aktivoinnin jälkeen olisi tuon sivun kautta päässyt tilaamaan liittymän, mutta chatistä tilasin 4g:n 50M 5e/kk (12kk) lisäksi vielä.

Kaveri laittoi Turun Hansakorttelista kuvan. Myyjä häipyny ständiltä ja ei mitään puhelinnumeroa tai yhteystietoja. Ei näin MOI!

Edit: Infosta osattiin kuulemma kertoa, että MOIn ständi on ollut tyhjänä koko päivän. 😂

IMG-20250828-WA0003.jpg

Viimeksi muokattu:
Kaveri laittoi Turun Hansakorttelista. Myyjä häipyny ständiltä ja ei mitään puhelinnumeroa tai yhteystietoja. Ei näin MOI!

Edit: Info osas kuulemma infota, että moin ständi on ollut tyhjänä koko päivän. 😂
missäs sitten seuraavaksi lähimmät? mylly, skanssi?

Kaveri laittoi Turun Hansakorttelista. Myyjä häipyny ständiltä ja ei mitään puhelinnumeroa tai yhteystietoja. Ei näin MOI!

Edit: Info osas kuulemma infota, että moin ständi on ollut tyhjänä koko päivän. 😂

Tässä on ilmeisesti lopputulos siitä, että tulostimia ei ole MOI:lla varaa pitää myyntipisteillä.

Jouduin aktivoimaan liittymän dna:lla, jotta siirto lähti voimaan. Normaalisti kai aktivointi menee läpi automaattisesti, kun vastaanottaa sim-kortit kotiin. Sain siis aktivoinnin jälkeen tarkan siirtopäivän dna:lta ja sitten liittymän vaihdos näkyi telialla. Melkein heti aktivoinnin jälkeen olisi tuon sivun kautta päässyt tilaamaan liittymän, mutta chatistä tilasin 4g:n 50M 5e/kk (12kk) lisäksi vielä.

Tänne tulikin jo ”älä lähde” tekstari Telialta muutama tunti sen jälkeen kun olin hyväksynyt Elisan tilauksen. Perus 19,99e/kk 5G 200M + 30e Lidliin, eli se mikä tuolta yhden linkin takaakin löytyi. Kelpo hinta tuokin sinänsä.

Elisan kaveri soitti ja tarjosi 4G 200M 16,99e sama mikä oli ennen hinnan korotusta, Ensin tarjosi määräaikaisena, Sanoin etten halua, kaiveli hetken ja sanoi täällä oli vaihtoehtona toistaiseksi voimassakin myös. Rustasi kahdeksi vuodeksi eteenpäin hinnan. Tämä kelpaa ja sillä jatketaan. Eli Moin liittymä siirto peruuntui.

Elisan kaveri soitti ja tarjosi 4G 200M 16,99e sama mikä oli ennen hinnan korotusta, Ensin tarjosi määräaikaisena, Sanoin etten halua, kaiveli hetken ja sanoi täällä oli vaihtoehtona toistaiseksi voimassakin myös. Rustasi kahdeksi vuodeksi eteenpäin hinnan. Tämä kelpaa ja sillä jatketaan. Eli Moin liittymä siirto peruuntui.
Täällä samaa tarjousta tarjotaan viestitse mutta kylkiäisiksi vielä S-ryhmän lahjakorttia (70€). Mietin, että tuleekohan tästä tarjous vielä paranemaan.

Kyllä se piti lähteä vartavasten Koskikeskukseen hakemaan Moita, esitin vaikeastitavoitettavaa ja olin kävelevinäni muina miehinä ohi, mutta kyllähän liimatukka jutuille tuli. "joo, mulla on kahdeksan euron Elisa...", "no jos mä nyt sitten kun ei tuo Elisa oikein kuulu mökillä", Moi-liittymä mukaan ilman avausmaksuja. Nyt odotellaan Elisan vastaiskua. Pitkän linjan toiveissa tommonen 3 euron liittymä mistä on ollut puhetta.

Tässä on ilmeisesti lopputulos siitä, että tulostimia ei ole MOI:lla varaa pitää myyntipisteillä.
Kerrotko millä firmalla sitten on ollut tulostimet tuollaisella pyörillä kulkevasta laukusta rakennettavalla pop up myyntipisteellä? Taitaa NS. käsisopparit olla yleinen käytäntö tuollaisella pisteellä.

saman liittymän saat moin palvelupisteiltä 8€ halvemmalla

Loppuiko tämä Moi:n tarjous jo Elisan asiakkaille? Vai kannattaako vielä käydä kyselemässä sitä. On vähän kaukana niin jos joku tietää niin en turhaa aha sinne

Koskarista itse päätin hakea kanssa Moi:n 9€/kk liittymän alkuviikosta ja yllättävän nopeasti homma sujui. Vähän ihmettelyä itselleni aiheutti se, että Moi:n käyttäjätietojani ei näkynyt järjestelmässä, mutta kotona toimi. Noh eise ollut pääpointti.
Jäin siihen vähän juttelemaan nuoren jätkän kanssa ja tuli puheeksi tuo, ettei Elisa kuulemma pysty vastaamaan tähän Moi:n 9€/kk tarjoukseen, koska se on tehty niin pieneksi se kate, ettei varaa pudottaa ole hintaa Elisalla. Samalla tuli kysyttyä, että kauanko tarjous voimassa, niin siihen totesi, ettei sillätavalla aikaa ole kauanko. He odottavat puhelinsoittoa ylempää, että tarjousta ei anneta enään. Eli sitä ei standimyyjät voi ennustella, vaan siitä kiinni, milloin tietty raja ihmisiä on ottanut sen ja lyödään pillit pussiin ylemmän tahon käskystä. Tuli udeltua, että tuleeko provisiot samalla tavalla näistä myynneistä ja kuulemma ei tule, koska väki nyt omaehtoisestikkin tulee näitä nappaamaan ja myyntityötä ei sillätavalla ole tässä.

Alkuviikosta lähtien Elisa on ainakin itselle koitellut soitella ja laittaa viästiä. Yhden kerran vastasin, kun puhelin ei tunnistanut sitä myyjäksi ja vastasin oletettuani tyäpuheluksi. Elisan heppu koitti tarjota jotakin taloyhtiönettiä, mikä 50M hitaampi, kuin nykynen, mutta vain 10€/kk. Samalla hän lipsautti sen, että lasku tulee puhelinliittymän mukana ja tämä vissiin olisi tarvinnut puhelinliittymän Elisalta. Laskeskelin päässäni, että kyä silti kalliimpi tämä olisi, kuin nykyinen taloyhtiönetti ja Moi:n kamppanja, niin en lähtenyt tähän yritykseen mukaan.

Kylläpä paskaan aikaan laitoini siirron elisalta - moille viimeviikolla normaalihinnalla 22€ kun seuraavana päivänä tuli noi 9€ standi tarjoukset ja elisakaan ei ole kun perus uhkailun ja 24.99€ tarjouksen laittanut winbackina 3.9 siirtyy moille. Oon joskus vuosikausia sitten viimeks jaksanut kikkailla ja ei tää näköjään kannata turhaa vaivaa vaan.

Kylläpä paskaan aikaan laitoini siirron elisalta - moille viimeviikolla normaalihinnalla 22€ kun seuraavana päivänä tuli noi 9€ standi tarjoukset ja elisakaan ei ole kun perus uhkailun ja 24.99€ tarjouksen laittanut winbackina 3.9 siirtyy moille. Oon joskus vuosikausia sitten viimeks jaksanut kikkailla ja ei tää näköjään kannata turhaa vaivaa vaan.
Peru tekemäsi siirto Moille ja sen jälkeen käyt tekemässä uuden siirron Moille ständillä. Parhaat tarjoukset Elisalta tulee vasta lähempänä siirtoajankohtaa.

Elisalta tuli viestitarjous:

Laajakaista-asiakkaan etuna toinen netti 11,00 €/kk​

Toimiiko kyseinen lisäpalvelu taloyhtiölaajakaistan perusnopeudella? Se olisi jopa kohtuullinen 50 megan netistä Moin laitenetin tilalle. Sivuilla ei lue tarkalleen poissuljettavista liittymistä ja tilauksenkin antaa viedä eteenpäin, vaikka on vain Latausliittymä ja Talokaista 10M/10M ilmainen. Elisa - Verkkokauppa Liittymänä on 4G 50M -SIM, joka on toimitettavissa myös eSIMminä.

Tällä hetkellä Elisalta 7,99€/kk liittymä. Joku oli vissiin saanut winbackkina 4,99€ liittymän Elisalta siirtyessään MOI:lle niin tässä vähän tuumin olisiko tuollaiseen lopputulemaan mitään mahdollisuuksia enää päästä? Olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen nykyiseen liittymään joten vähän epäilen jaksaisiko sitä lähteä kuitenkaan säätämään muutaman killingin kuukausisäästön takia.

Tällä hetkellä Elisalta 7,99€/kk liittymä. Joku oli vissiin saanut winbackkina 4,99€ liittymän Elisalta siirtyessään MOI:lle niin tässä vähän tuumin olisiko tuollaiseen lopputulemaan mitään mahdollisuuksia enää päästä? Olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen nykyiseen liittymääm joten vähän epäilen että jaksaisin lähteä säätämään muutaman killingin kuukausisäästön takia.
100M rajattomalla netillä (puhelut ja txt erikseen)?

Tällä hetkellä Elisalta 7,99€/kk liittymä. Joku oli vissiin saanut winbackkina 4,99€ liittymän Elisalta siirtyessään MOI:lle niin tässä vähän tuumin olisiko tuollaiseen lopputulemaan mitään mahdollisuuksia enää päästä? Olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen nykyiseen liittymään joten vähän epäilen että jaksaisiko sitä lähteä kuitenkaan säätämään muutaman killingin kuukausisäästön takia.
4,99€ liittymä oli ainakin hetki sitten sellainen, että puhelut ja tekstarit eivät sisältyneet. Sisältyykö sinun liittymääsi? Itse otin 7,99€ johon ne kuuluvat.

4,99€ liittymä oli ainakin hetki sitten sellainen, että puhelut ja tekstarit eivät sisältyneet. Sisältyykö sinun liittymääsi? Itse otin 7,99€ johon ne kuuluvat.
Joo näin käsitinkin että puhelut ja viestit ei sisälly. Nykyiseen diilin ei myöskään sisälly, mutta kun niitä ei juurikaan tule niin kk-hinta pysyy erittäin edullisena. Uuden winbackin myötä tarjoutuisi toki mahdollisuus vääntää lahjakortista niin kuin sitkeimmät sissit täällä olivat tehneetkin.

ettei Elisa kuulemma pysty vastaamaan tähän Moi:n 9€/kk tarjoukseen, koska se on tehty niin pieneksi se kate, ettei varaa pudottaa ole hintaa Elisalla.
Jos Elisan 100M liittymiä myytiin helmi-maaliskuun vaihteessa 2,99/6,99€ niin tietääköhän ständihenkilö sitten varmasti että a) Elisan liittymäliiketoiminnan kate per liittymä on nyt samaa luokkaa kuin MOI Mobiililla ja/tai b) Elisan kulut ovat nousseet puolessa vuodessa... ;)

Mutta joo, tyypillistä perinteistä provikkapalkatun myyntireiskan jargonia tuo mutta uppoaa edelleen joihinkin.

Viimeksi muokattu:
Elisalta tuli viestitarjous:

Laajakaista-asiakkaan etuna toinen netti 11,00 €/kk​

Toimiiko kyseinen lisäpalvelu taloyhtiölaajakaistan perusnopeudella? Se olisi jopa kohtuullinen 50 megan netistä Moin laitenetin tilalle. Sivuilla ei lue tarkalleen poissuljettavista liittymistä ja tilauksenkin antaa viedä eteenpäin, vaikka on vain Latausliittymä ja Talokaista 10M/10M ilmainen. Elisa - Verkkokauppa Liittymänä on 4G 50M -SIM, joka on toimitettavissa myös eSIMminä.
Eiköhän tässä tarkoiteta 50 M mobiililaajakaistaa kiinteän taloyhtiölaajakaistan rinnalle, eli ei ole sidottu kiinteän liittymän nopeuteen.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 414
Jäsenet
78 991
Uusin jäsen
Antsa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom