Kuulostaa joltain läppärin omituisuuksilta, kyllä minulla on työpöydällä iso lista resoluutioita ja virkistystaajuuksia joista valita.Onko tuo siis ihan normaalia että NVidia-ajureilla ei saa Linuxissa käyttöön muuta kuin näytön natiiviresoluution?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuulostaa joltain läppärin omituisuuksilta, kyllä minulla on työpöydällä iso lista resoluutioita ja virkistystaajuuksia joista valita.Onko tuo siis ihan normaalia että NVidia-ajureilla ei saa Linuxissa käyttöön muuta kuin näytön natiiviresoluution?
Ei ole normaalia, että voi valita vain natiiviresoluution. Mulla on toiminut paljon haukutuilla Nvidian ajureilla kaikki yli 10 vuotta ilman säätämistä, joten en osaa antaa tähän apuja.Onko tuo siis ihan normaalia että NVidia-ajureilla ei saa Linuxissa käyttöön muuta kuin näytön natiiviresoluution?
Normaali työpöytäkäytössä skaalauksen käyttö yleensä riittää, mutta sekään ei aina toimi. Esim. kun käynnistän läppärin ja siihen tulee sisäänkirjautumisruutu, siinä ei skaalaus ole vielä päällä vaan joutuu kirjoittamaan pikkuruiseen ruutuun jossa on pikkuruista tekstiä, ja turha kuvitella erottavansa mitään esim. vasemmassa alareunassa olevista valikoista joista esim. valitaan otetaanko Wayland vai X11 käyttöön, teksti on aivan liian pientä läppärin näytöllä.
Ok pitää sitten varmaan kaivella ja kokeilla lisää. En muista satavarmaksi oliko tuossa aiemmin useita resoluutioita tarjolla kun tähän asti juuri siinä käyttänyt vähemmän Linuxia, kaksi eri virkistystaajuutta kyllä tarjoaa, 60,01 ja 165.02 Hz. Jotenkin on muistikuva että nouveau-ajureilla toimi mutta en ole varma.Ei ole normaalia, että voi valita vain natiiviresoluution. Mulla on toiminut paljon haukutuilla Nvidian ajureilla kaikki yli 10 vuotta ilman säätämistä, joten en osaa antaa tähän apuja.
Ok yritän löytää mistä nuo ns. KDE-asetukset löytyvät tässä distrossa... SDDM ei sano minulle mitään, en tiedä onko käytössä.KDE:n asetuksista Startup and shutdown -> Apply Plasma Settings niin pitäisi tulla työpöydälle valitut asetukset myös kirjatumiseen (jos skäytössä SDDM.)
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.