Noniin, eli päästä keksitty tapa. Et voi kuitenkaan esittää väitettä, että tuolla tavalla pysäköinti olisi mikään oikea tapa,
Sanonta, fraasi, yritin tuoda esille että sanonta muusta yhteydestä, josta käytös sitten muussakin yhteydessä.
Noniin, eli päästä keksitty tapa. Et voi kuitenkaan esittää väitettä, että tuolla tavalla pysäköinti olisi mikään oikea tapa, mikä antaa ymmärtää, että muut ovat vääriä. Tuollainen tapa, että järjestäin pysäköidään on erityisen typerä. Perusteluja on monta:
1. Pysäköintialue voi olla iso ja sen alueella on useita liikkeitä missä asioida. Tällöin pysäköinti paikka riippuu paljolti siitä, missä liikkeessä haluaa asioida.
2. Jatkuvuus: Jos järjestäin pysäköidään vieri viereen, niin eihän se järjestys edes pysy siinä kovin kauaa, kun kohta välistä lähtee jo autoja pois. Eli joka tapauksessa se järjestys ei ole pysyvä, joten ei ole mitään järkeä käyttää sitä syynä pysäköidä vieri viereen.
3. Pysäköinti toisen auton viereen on aina vaivalloisempaa kuin pysäköinti ruutuun jonka vieressä ei ole ketään. Ensinnäkin pysäköinti ottaa enemmän aikaa, koska joutuu varomaan vieressä olevaa autoa. Toiseksi autosta poistuminen ja siihen takaisin tuleminen vaikeutuu, koska viereisen auton vuoksi et voi avata ovea kokonaan, joten joudut poistumaan autosta ja astumaan autosta varoen.
4. Mikään oikeasti järkevä selitys ei puolla sitä, että pakonomaisesti pysäköidään toisen auton viereen,
Aha, jos on mahdollista ajaa ruutuun ns läpi, niin se on suht yleisesti suositeltu, mutta jos kuljettajalta muutenkin se pysäköinti sujuu, niin ei ehkä koe isoa eroa ajaa parkkipaikan keskelle tyhjälle alueelle, vs täyttää järjestäin.
Monen pysäköintiin vaikuttaa se matka, eli pyritään pysäköimaan lähelle sitä kohdetta, ja jos on se tausta että "täytetään oikein" niin valitsee se seuraavan lähimmän laillisen paikan. jos siis sen pysäköinnin kanssa ei ole ongelmaa.
Neloskohtaan, sori huono ilmaisu, mutta ihan oikeasti on kuskeja joita on koulutettu, opastettu täyttään järjestäin. jos se pysäköintin on helppoa, niin ei välttämättä tule mieleen että tässä tapauksessa pitäisi pysäköidä jotenkin satunnaisesti keskelle aluetta, kauaksi muita.
Yksittäisellä kuskilla voi olla sitten jotain erityisempää taustaa missä nähnyt toistuvasti sen sinne tänne pysäköinnin haitat.
Tässä esimerkin tapauksessa on liikennevalot ennen ramppia. Ei sinne liikennevalojen taakse voi jäädä odottelemaan siltä varalta, että jos se edeltä mennyt ei osaakaan kiihdyttää. Ja kai ymmärrät, että vaikka kiihdytyskaistalla olisi enemmänkin tilaa, niin jos siinä joku ajaa 50 km/h, niin siinä on äkkiä kiihdytyskaistaa edeltävä väyläkin tukossa, jos jokainen alkaa pitämän 500 metrin väliä edeltävään.
Jos liikennevaloista lähtiessä tilaa ajaa risteyksen yli, niin toki ajetaan. jos ei tilaa niin ei ajeta.
500 metriä on eriasia kuin satametriä, ja toki siellä valojen jälkeen rampilla voi olla tiiviimmin, kunnes edellä olevaan väliä, ja jos nyt näkee että se edelläoleva joutuu ajotavallaan vaikeuksiin, niin odotetaan pidempään että ollaan varmoja että ne selviää.
Ymmärsin että tarinassa se ensimmäinen ei saanut missään vaiheessa vauhtia, joten jos tässä vielä valoista jonossa tullut, niin onhan viimeistään kolmas sen nähnyt että kaksi ekaa tahmaa.
Neljäs nähnyt että siellä on kolmen possujuna joka ei tule selviämään, vaikka ensimmäinen ferrari saisi vauhtia.
Etkä sitä paitsi edelleenkään osannut kertoa, miten noiden muiden olisi pitänyt mielestäsi toimia, joten syyttelyilläsi ei ole mitään painoarvoa. Sanoit vaan ettei pitäisi ajaa liian lähellä, mutta miten meinaat että niiden pitäisi toimia, kun täytyy ottaa huomioon ettei sitä kiihdytyskaistaa voi toisestakaan päästä laittaa tukkoon?
Jos rajoitukset ei estä, niin rampilla sovitetaan vauhtia ja katsotaan paikkaa mihin liitytään, jos rampilla edelläoleva menee viittäkymppiä, niin jos sen kontissa tulee, niin se liittyminen tulee epäonnistuun. Pakko siinä ottaa edelläolevaan sellainen väli että itsellä on mahdollisuus kiihdyttää , katsoa paikka ja sovittaa nopeus siihen.
Jos siellä rampilla matalee kaksi ajoneuvoa peräkanaa viittakymppiä, niin se on viesti että heillä tulee ongelmia, vaikka siellä olisi kaksi Teslaa, jotka polkaisee, niin silti niihin pitää se väliä jättää ja itse polkastaan sitten perään kun siltä näyttää.
Jos ollaan liikkeellä jollain alitehoisella pakulla, täydessä lastissa, niin ei se ampaise, ei se vaarallista, sellaisella vaan pitää toimia niin että voi vetää tallapohjassa koko matkan ilman että edelläolevan takia pitää hiljennellä.
Kerroit että siellä oli yhdentoista auton jono joka tuli viittakymppiä, niin sattunut otanta jossa kaikkilla haasteita.