Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis tämä on ilmiö mikä oikeesti ihmetyttää. Pitkä poistumisramppi ja siinä ennättäis hidastaa jo moottorijarrutuksella tarpeeksi mut ei.. pitää hidastaa suoraan jatkavaa liikennettä vaikka syytä ei ole.Etukäteen hidastajat. Tänään motarilla yksi sankari hidasti nopeuden 100 -> 70 km/h jo 500 metriä ennen ramppia.
vaikka syytä ei ole.
Pitkällä kiihdytyskaistalla tuo tosiaan mahdollista, ehkä siinä vähän yllätysmomenttia ja yleensä seurausta siitä että se oma tulo rampilla ei mennyt ihan maaliin, mutta voi olla siinä tilanteessa paras vaihtoehto.Riippuen kiihdytyskaistan pituudesta(lyhyellä kaistalla on enemmän haastetta...), olen kiihdyttänyt matelijan ohi ihan kiihdytyskaistaa ja ryhmittynyt motarille matelijan eteen reilusti tilaa jättäen matelijallekkin. Jostain syystä nämä matelijat ryhmittyvät motarille välittömästi kiihdytyskaistan alussa, joskus jopa sulkuviivan yli ennekuin ryhmittyminen on edes sallittua.
puolikilometriä ennen rammppia voimakas hiljentäminen kuullostaa joltain häröltä. paikaa tuntematta tulee mieleen joku navi härö, tai retin katsomis, arvointi moka. pois sulkematta mitä mielikuvituksellisempaa syytä.Siis tämä on ilmiö mikä oikeesti ihmetyttää. Pitkä poistumisramppi ja siinä ennättäis hidastaa jo moottorijarrutuksella tarpeeksi mut ei.. pitää hidastaa suoraan jatkavaa liikennettä vaikka syytä ei ole.
En tarttunut syöttiin mutta kommentoin silti... Tarina ei kerro minkä tyyppinen ja miten pitkä kiihdytyskaista on, ja missä kohdassa sitä ollaan tappituntumalla ajamassa.Jos ajat 10-15m välillä toisen perässä kiihdytyskaistalla, niin ehkä se oikeus on itselläsikin aika kyseenalainen.
Tätä (Google katunäkymä) ilmeisesti tarkoitat, ompas haastava, kuudenkympin rajoitus kiihdytyskaistan alkuun, ja kun sanoit että takana tiukka kaarre, niin sekin rajoittaa, vaikka olisi haluja ottaa vauhtia ennen tikkaria.En tarttunut syöttiin mutta kommentoin silti... Tarina ei kerro minkä tyyppinen ja miten pitkä kiihdytyskaista on, ja missä kohdassa sitä ollaan tappituntumalla ajamassa.
Yleisellä tasolla jotkut liittymät ovat sellaisia, että niissä saattaa hyvinkin toteutua hissuttelu parin-kolmen autonmitan välein. Tällainen on esimerkiksi Veikkolassa Turunväylää länteen suunnattaessa. Kaarteeseen tullaan kuudenkympin alueelta ja onneksi siinä ei ole ollut juuri koskaan muita menijöitä mutta kolmeakymppiä oikealle kartaessa ja vasemman olkapääsi yli vilkuillen ajaessasi - sekä valmistautuessa kiihdyttämään edessä mutkan oikenemisen jälkeen siintävällä sadan metrin suoremmalla osuudella muun liikenteen vauhtiin - ei sovi olla hissuttelija, ei vaikka tulisitkin rampille yksikseen.,
Tilanne oli ihan normaali, mutkan jälkeen auto lähti kiihdyttämään, katsoin että kiihdyttää reippaasti, tässä vaiheessa väliä oli se +100m ja lähdin perään kiihdyttämään, että mahdutaan molemmat helposti rekkaa ennen motarille koska ramppia on se noin 500m jäljellä.En tarttunut syöttiin mutta kommentoin silti... Tarina ei kerro minkä tyyppinen ja miten pitkä kiihdytyskaista on, ja missä kohdassa sitä ollaan tappituntumalla ajamassa.
Yleisellä tasolla jotkut liittymät ovat sellaisia, että niissä saattaa hyvinkin toteutua hissuttelu parin-kolmen autonmitan välein. Tällainen on esimerkiksi Veikkolassa Turunväylää länteen suunnattaessa. Kaarteeseen tullaan kuudenkympin alueelta ja onneksi siinä ei ole ollut juuri koskaan muita menijöitä mutta kolmeakymppiä oikealle kartaessa ja vasemman olkapääsi yli vilkuillen ajaessasi - sekä valmistautuessa kiihdyttämään edessä mutkan oikenemisen jälkeen siintävällä sadan metrin suoremmalla osuudella muun liikenteen vauhtiin - ei sovi olla hissuttelija, ei vaikka tulisitkin rampille yksikseen.,