Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Tämä täysperä kaverin auton edessä ja adaptiivisella vakkarilla 100km/h rekan perässä muiden rekkojen ohi ohituskaistaa.

Paljon ratsaavat Kaanaaseen menevää parempikuntoista tankkiautoa kakkostiellä mut nämä jää huomiotta.
 
Tämä ärsyttää. Etenkin, kun olin tuossa golffin oikean puoleisessa parkissa, oli aika taistelu että mahduin autoon. Onneksi ei ollut noista vasemman kulman kolhuista mikään niin tuore, että olisi omaan autooni tällä kertaa kolhaissut.


Nimetön.jpg
 
Tämä ärsyttää. Etenkin, kun olin tuossa golffin oikean puoleisessa parkissa, oli aika taistelu että mahduin autoon. Onneksi ei ollut noista vasemman kulman kolhuista mikään niin tuore, että olisi omaan autooni tällä kertaa kolhaissut.

Miten tuohon on edes mahtunut auto viereen? Ei varmaan montaa senttiä ollut rakoa autojen välissä?
 
Tämä ärsyttää. Etenkin, kun olin tuossa golffin oikean puoleisessa parkissa, oli aika taistelu että mahduin autoon. Onneksi ei ollut noista vasemman kulman kolhuista mikään niin tuore, että olisi omaan autooni tällä kertaa kolhaissut.


Nimetön.jpg

IMHO, jos kyky hahmottaa auton mittoja on tätä luokkaa, ei pitäisi olla mitään asiaa auton rattiin.

Ainoa poikkeus on sitten että jos on joku pyörätuolipotilas ja tarvii tilaa auton viereen sitä pyörätuolia vasten.
 
IMHO, jos kyky hahmottaa auton mittoja on tätä luokkaa, ei pitäisi olla mitään asiaa auton rattiin.

Ainoa poikkeus on sitten että jos on joku pyörätuolipotilas ja tarvii tilaa auton viereen sitä pyörätuolia vasten.
Sen ymmärtäisi, mutta invapaikat oli vapaana. Ja lähempänä kaupan ovea, kuin valitsemani ruutu.
 
Vaikka hahmotus olisi ns. kerrasta vaikeaa, sen verran pitäisi olla mielenkiintoa että korjaa parkkeerauksen edes etäisesti ruutujen väliin. Kyllähän tota joskus itsellekin tapahtuu että ahtaaseen ruutuun (tiukalla käännöksellä) pitää ns. ajaa kahdesti kun eka kerralla meni ohi jommasta kummata reunasta. Tossahan on keulakin toisen ruudun puolella.
 
Kun arvaan sijainnin ja katsoo autoa, niin eiköhän siellä ole joku manne tms, ketä ei voisi vähempää kiinnostaa.
Kyseinen kansanryhmä kunnostautuu muutenkin liikenteessä. Monet kerrat olen nähnyt kun kakarat eivät ole autossa kiinni mitenkään, pienempi saattaa istua jopa äitinsä sylissä etupenkillä. Se kertoo mielenmaisemasta kaiken oleellisen.
 
Tämä ärsyttää. Etenkin, kun olin tuossa golffin oikean puoleisessa parkissa, oli aika taistelu että mahduin autoon. Onneksi ei ollut noista vasemman kulman kolhuista mikään niin tuore, että olisi omaan autooni tällä kertaa kolhaissut.


Nimetön.jpg
Tommonen keila jos ilmestyisi mun viereen (=mun ruutuun) parkkiin kauppareissun aikana saattaisi kyllä kuskin ovi lipsahtaa täysillä kylkeen että lommoa jää. Siitä ilosta voi jo vaihtaa siistimmän kuskinoven omaan tonnin rakkineeseen. Toki jos uudemman/siistimmän auton omistaa niin tuommoista ei viitsi kauheasti miettiä.
 
Tommonen keila jos ilmestyisi mun viereen (=mun ruutuun) parkkiin kauppareissun aikana saattaisi kyllä kuskin ovi lipsahtaa täysillä kylkeen että lommoa jää. Siitä ilosta voi jo vaihtaa siistimmän kuskinoven omaan tonnin rakkineeseen. Toki jos uudemman/siistimmän auton omistaa niin tuommoista ei viitsi kauheasti miettiä.

Monesti kyllä itselläkin houkutellut kouluttaa vähän noita, mutta olen sitten aina miettinyt että sekin on mahdollista, että pysäköinnin suorittanut on eri henkilö kuin auton omistaja, joten koulutus ei 100 % varmuudella kohdistu oikeaan henkilöön.
 
Tänään oli ehkä erikoinen tapaus. Lahdesjärven kiihdytyskaistalla jossa on alussa 2 kaistaa Jyväskylän suuntaan piti Porsche kuskin vetää jonon eteen ja sitten vähän päälle kuuttakymppiä liitytään tielle.
 
Tänään oli ehkä erikoinen tapaus. Lahdesjärven kiihdytyskaistalla jossa on alussa 2 kaistaa Jyväskylän suuntaan piti Porsche kuskin vetää jonon eteen ja sitten vähän päälle kuuttakymppiä liitytään tielle.
Näinä päivinä kaikenlaisten huume- ja kännikuskien- sekä elämäntapaidioottien ja muuten vain puhtaasti osaamattomien kuskien määrä on saavuttanut sellaiset mittasuhteet, että päätin hommata kojelautakameran. Sen avulla on paljon helpompi asioida poliisin kanssa, jos joku tai kaikki yhdessä edellämainituista tyypeistä sattuu kohdalle aiheuttamaan onnettomuuden.
 
Monesti kyllä itselläkin houkutellut kouluttaa vähän noita, mutta olen sitten aina miettinyt että sekin on mahdollista, että pysäköinnin suorittanut on eri henkilö kuin auton omistaja, joten koulutus ei 100 % varmuudella kohdistu oikeaan henkilöön.
No joo, onhan tuo mahdollista. Toisaalta auton omistaja vastaa siitä kenelle autonsa luovuttaa, ei niitä autoja kenelle vaan kannata lainailla. Eli ongelma siirtyy sitten omistajalle vaikkei tämä kuski olisikaan.

Kai tuossa silti kolhija syyllistyy johonkin rikkeeseen, oli toisen auto ruudun sisällä tai ei. Toki lieventävänä seikkana toiminee jos sattuu olemaan kuva pysäköinnistä missä näkyy että toisen auto omassa ruudussa.

Harvahan näitä "opetusmetodeja" haluaa alkaa testaamaan, jonkun poliisitutkinnan päävaiva on iso verrattuna siihen että siirtyy autoonsa sivistyneesti. Joskin tätäkin ketjua lukeneena on syntynyt käsitys, että iso osa kolhijoista poistuu paikalta yhteystietoja jättämättä. Tiedäppä näistä... väärin pysäköijä oppinee läksynsä jos on pari kertaa ovi rutussa.
 
Tämä ärsyttää. Etenkin, kun olin tuossa golffin oikean puoleisessa parkissa, oli aika taistelu että mahduin autoon. Onneksi ei ollut noista vasemman kulman kolhuista mikään niin tuore, että olisi omaan autooni tällä kertaa kolhaissut.


Nimetön.jpg
Ruudut vaikuttavat olevan vähän uudemmasta parkkihallista, jossa on leveämmät parkkipaikat. Siksi kyllä pitää todella alisuoriutua, että saa autonsa noin leveästi kahteen ruutuun. Jos yhtään helpottaa, niin oma on häpeänsä, jos paikalla kiertää kuitenkin pysäköinninvalvonta. 🤡

Tuollaisen viereen ei kannata pysäköidä, kun voi omistaja olla juuri näitä huumeidenkäyttäjiä.

Ei niissä vanhoissa kapeissakaan paikoissa kolhuja tule, jos yhtään on järkevä kuski ja ei sitä rattia kääntele. Noin yleisesti en kyllä ihmettele, jos kolahtaa, kun kakkosella vedetään vauhdilla kahden auton väliin ja ei ole auto edes suorassa. :eek::giggle: Vauhtia toki riittää sinne parkkialueellekin, että varmana kolmosella ajavat nämä itsevarmat ja hyvät. :rofl:
 
Tommonen keila jos ilmestyisi mun viereen (=mun ruutuun) parkkiin kauppareissun aikana saattaisi kyllä kuskin ovi lipsahtaa täysillä kylkeen että lommoa jää. Siitä ilosta voi jo vaihtaa siistimmän kuskinoven omaan tonnin rakkineeseen. Toki jos uudemman/siistimmän auton omistaa niin tuommoista ei viitsi kauheasti miettiä.
Ongelma tossa on että toi toinen autoilija ei edes välttämättä välitä. Esim. toi kuvan auto näyttää olevan muutenkin jo kolhittu ja jesarilla paikkailtu. Voi olla ettei yksi kolhu lisää haittaa mitään. Enemmän lopulta todennäköisesti harmittaa se oman auton oven kolhu.
 
Ongelma tossa on että toi toinen autoilija ei edes välttämättä välitä. Esim. toi kuvan auto näyttää olevan muutenkin jo kolhittu ja jesarilla paikkailtu. Voi olla ettei yksi kolhu lisää haittaa mitään. Enemmän lopulta todennäköisesti harmittaa se oman auton oven kolhu.
Voihan se olla, sen takia spekuloinkin siinä sitä oman auton kuntoa. Itsellä on pari rakkinetta millä ei kanssa kiinnostaisi mutta sitten taas pari millä kiinnostaa.

Kyllä jos tuollein autonsa useammin jättää parkkiin niin palautetta varmasti tulee ennenpitkää viereen pysänneiltä, sinänsä se ja sama vaikkei itse tekisi mitään.
 
112 olen pahimmat "muuttoautot" ilmoittanut kun menee 110-115 km/h vaikkapa Tampereen kehätiellä vasempaa kaistaa muiden seassa. Kertaakaan ei oo kyll näkyny että joku semmoisen pysäyttäisi.
Jos tarkotat ns. pullakoria (kuormakori pakettiauton rungossa) niin niissähän on kahta mallia, sinkkupyörät (rajoittamaton) ja paripyörälliset (ajopiirturi ja rajotin)
 
Ihan paripyörälliset etelän naapurien konttiautot missä jotain ilmeisesti kyydissäkin kun kaistanvaihdoissa heiluu siihen malliin. Pullakori kuulostaa kuvauksesta tutulta. Mitään logistiikkafirman logoja tai muuta tuntomerkkiä rekisterin lisäksi noissa ei ole ollut. Piikkiesiintymä noille oli korona-ajasta tuonne 2023 loppupuolelle. Nyt ei ole niin montaa tullut nähtyä liikenteessä viime tai tänä vuonna tosin vt11 on ollut ajossa enää n. kerran viikossa.
 
"Forgive me forum for I have sinned"

Eli avautuminen omasta ratkaisusta, joka johtui suoraan edellä ajavan kyvyttömyydestä kiihdyttää kiihdytyskaistalla. Eli perinteinen keissi: edessä ajava "kiihdyttää" 50 km/h ja nopeus jää päälle ja nelikaistaisella se 100 km/h. Kohtuullisesti ruuhkaa molemmilla kaistoilla ja näytti vääjäämättä että nyt mennään päätyyn ja seis. Näin kuitenkin pienen raon johon runttasin kaasu pohjassa ja pääsin liittymään. Yllättäen samalla tämä edessä ajava tekeekin saman ratkaisun ja meinaa tulla tilanne päälle koska itse olen jo ehtinyt kiihdyttämään ja tämä tulee se 50-60 nopeudella. Tuurillaan on juuri vasemmalla kaistalla tilaa jonne väistän, mutta oishan tuossa voinut olla vieläkin jännempi tilanne käsillä.
 
Se on kyll harvinaisen totta että yleensä oma toiminta ärsyttää itsessään eniten. Nimittäin harvoin näille liikennejutuille voi itse yhtään mitään että joku muu kikkailee tai tekee törkeästi. Jos pysyy kylmänä eikä provosoidu, niin verenpaine pysyy kurissa mikäli ei mene aivan kolariksi asti. Jos alkaa riehua, tulee kuitenkin myöhemmin itsereflektiota siitä että voi ny jummi kun taas jäi tiehen raitaa tai meinasi melkein ajaa jonkun yli suojatiellä huomaamatta kun keskittyy toisen autoilijan tekemisiin ennen kaikkea muuta.

Vaikka takana on hurjasti siviiliajokilsoja, huomaamattaan tekee joskus pölhöyksiä ja sitten joku muu tööttää. Onpaha käynyt niinkin edelliselle käyttöautolle, että turbon letkun klemmari korkkaa kiihdytysrampissa ja nopeus 120 -> 60 hetkessä (loivaan ylämäkeen) eikä mitään tehtävissä paitsi jarruttaa sinne rampin päähän ABSit rahisten.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
281 229
Viestejä
4 830 910
Jäsenet
78 226
Uusin jäsen
Mazaass

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom