Vastaavassa tilanteessa joskus ollut. Edellä ollut auto ei näyttänyt mitään valtaitelle liittymisen aikeita ja oli pysähtyneenä kiihdytyskaistalla. Liityin ja kiihdytin valtatielle, mutta pysähtynyt auto päätti lähteä liikkeelle juuri kun olin kohdalla, piti aika äkkinäinen väistö tehdä viereiselle kaistalle; onneksi ei tullut vastaantulijoita. Tämä toinen auto tuli sitten hetken matkaa mun takapuskurissa kiinni ja tööttäili hirveästi. Vähän erikoinen tilanne, en tiedä olisiko siinä pitänyt olla varovaisempi, mutta toinen auto ei näyttänyt mitään aikeita lähteä liikkeelle, vilkkukin puuttui.Kun täällä nyt monella tuntuu olevan täysin vääristyneitä ja käsittämättömiä kuvitelmia väistämisvelvollisuuksista, niin kokeilenpa tällä kuvalla vähän auttaa:
![]()
Kuvassa mustat autot ajavat motarilla ja liikkuvat siis eteenpäin. Punainen auto on pysähtynyt kiihdytyskaistan päähän odottelemaan itselleen sopivaa väliä. Sininen auto tulee kiihdytyskaistalla taaempaa ja on siis liikkeessä.
Nyt käytännössä nämä jotka vinkuvat blokkaamisesta ja muuta, esittävät että tällä sinisellä autolla ei olisi oikeutta liittyä moottoritielle sen vuoksi, että punainen auto ei ole liittynyt. Tuo on täysin käsittämättömän harhainen väite.
Viimeksi muokattu:
En minä kyllä.