Aika moni riskitilanne on vältettävissä, kun vaan yksinkertaisesti pitää pitkän turvavälin. Ohitse pääsee varmasti jokunen kymmenen sekuntia myöhemmin ja taatusti oikeaoppisesti ja ilman ärsytystä. Liian usein just näkee tätä, että rampilta liittyjä vaihtaa jyrkästi heti yhden kaistan yli vasemmalle kaistalle ja kiihdyttää sakkorajalle. Käsittääkseni moisesti poukkoilusta kyllä sakkoja on joskus kirjoitettu.
No mutta, pitää oma ärsytys jakaa. On se vaan liian luottavaista, että lapsiperhe, isä, äiti molemmilla lapset polkupyöriensä takakärryissä. Lähtevät luottavaisin mielin vaan ajamaan autojen eteen suojatietä ylittämään. Minkäs sille voi, kun ei voi odottaa 5-10 sekuntia paikallaan omaa vuoroaan. Suojatien edessä pysähtyneenä heristin heille sormea ja tein "mitä,miksi" eleen ja he olivat ihmeissään.

Vastaus olis varmaan ollu, että "ku mä haluan ja mä saan". Huono fiilis sinällään, että noin vähän arvostavat omaa terveyttään ja lapsiensa. Hyvällä tuurilla ei satu tulemaan päihdekuskia vastaan, että ei saata olla kovin pitkäikäistä sukua nuo, jos aikuisetkin poukkoilevat autojen eteen pyörällä tyyliin, että kyllähän niiden pitää väistää kuitenkin. Eikä ole edes pyörätienjatke kyseessä.
Toki vähä mietin, että millanen ihminen oikeesti laittaa lapsen polkupyörän takakärryyn.

En minä kyllä.