Mikä auto minulle?

Tuo Clio alko hällä kiinnostamaan. Suht uusi ja aika vähillä kilometreillä. Jakopää tuossa on hihnalla, mutta minkälainen auto tuommonen Rellu sitten on? Joskus muistan täällä lukeneeni ranskalaisten sähkövioista, vai onko nuo puheet ns. "Esson baarin" jutteluita? Hällähän tosiaan on autoilu pelkkää taajama-ajoa 99%. Mökkireissut ja pidemmät matkat hoidetaan sitte mun autolla.

E: Juttelin myyjän kanssa niin tuossa Cliossa ei ole lohkolämmitintä eikä tieten myöskään sisätilanpistoketta. Eli ei jatkoon. Täällä kun talvella voi olla sen pari viikkoa sen 30 astetta pakkasta niin tuommosta onki sitte kiva yrittää käyntiin polkea :lol:

Viimeksi muokattu:
Tuo Clio alko hällä kiinnostamaan. Suht uusi ja aika vähillä kilometreillä. Jakopää tuossa on hihnalla, mutta minkälainen auto tuommonen Rellu sitten on? Joskus muistan täällä lukeneeni ranskalaisten sähkövioista, vai onko nuo puheet ns. "Esson baarin" jutteluita? Hällähän tosiaan on autoilu pelkkää taajama-ajoa 99%. Mökkireissut ja pidemmät matkat hoidetaan sitte mun autolla.

E: Juttelin myyjän kanssa niin tuossa Cliossa ei ole lohkolämmitintä eikä tieten myöskään sisätilanpistoketta. Eli ei jatkoon. Täällä kun talvella voi olla sen pari viikkoa sen 30 astetta pakkasta niin tuommosta onki sitte kiva yrittää käyntiin polkea :lol:
Tuosta viestistä eteenpäin edellistä keskustelua aiheesta Clio

Mä olen tuollaisella karvalakki farkulla ajanut 3v, vm. 2019 ja oli 41tkm ajettuna 9199k€, on kuitenkin android auto, peruutuskamera, ilmastointi, sähkölasit ja cruise. Kaikki välttämätön, ensimmäinen hankinta oli äänieristyksen parantaminen (itse), vetokoukku, lisävalo keulaan ja ohjelmointi, 130hv ja 215nm niin muuttui ihan eri autoksi.

djjsd.PNG

Rahallisesti ei ole montaa sataa 3v aikana mennyt korjauksiin (kun itse tekee), akun vaihdoin kun meni mykäksi kerrasta (100€), koiranluut + alatukivarret eteen (Meyle HD 100€ yhteensä + suuntaus 60€). Rellut syö niveliä, mutta laadukkailla osilla, senkin saa loppumaan. Bensaa vie sen 5-6l/100km, edullinen vakuutus ja vero, sekä tuossa farkussa on kokoon nähden oikeasti iso kontti, on harmi että tuollaisia pikku farkkuja ei meinaa enää löytyä, saatikka sähköautoista.

Sisusta halpaa ämpärimuovia, meluisa motarilla (jos ei äänieristä), pihi moottori riittää kaupungissa ja maantiellä, mutta puhti loppuu motarilla ja ohituksissa vakiona nopeasti (varsinkin jos kuormaa).

Perus auto, ilman mitään hienouksia, on halpa korjata ja ylläpitää!

Itse en muuta ottaisi kun tuon 0,9Tce, ketju kestää sen 200-250tkm ja sen vaihto on alle tonnin remontti jos pitää tehdä, mutta muuten todella luotettava moottori ja tuon vääntö tekee ajamisesta mielekkäämpää.

Itsekin tässä autoja kun silmäilee niin mites nämä takuulliset Hyundai i30 1.5 mallit?

Hinnat laskee uudesta nopeasti, vähän markkinoilla mutta miksi? Onko vaan niin arkisen tylsä?

Tässä yksi esimerkki.

Statistiikka

Viestiketjuista
281 243
Jäsenet
78 227
Uusin jäsen
ViliVilperi83

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom