Mikä auto minulle?


Tuo Clio alko hällä kiinnostamaan. Suht uusi ja aika vähillä kilometreillä. Jakopää tuossa on hihnalla, mutta minkälainen auto tuommonen Rellu sitten on? Joskus muistan täällä lukeneeni ranskalaisten sähkövioista, vai onko nuo puheet ns. "Esson baarin" jutteluita? Hällähän tosiaan on autoilu pelkkää taajama-ajoa 99%. Mökkireissut ja pidemmät matkat hoidetaan sitte mun autolla.

E: Juttelin myyjän kanssa niin tuossa Cliossa ei ole lohkolämmitintä eikä tieten myöskään sisätilanpistoketta. Eli ei jatkoon. Täällä kun talvella voi olla sen pari viikkoa sen 30 astetta pakkasta niin tuommosta onki sitte kiva yrittää käyntiin polkea :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Tuo Clio alko hällä kiinnostamaan. Suht uusi ja aika vähillä kilometreillä. Jakopää tuossa on hihnalla, mutta minkälainen auto tuommonen Rellu sitten on? Joskus muistan täällä lukeneeni ranskalaisten sähkövioista, vai onko nuo puheet ns. "Esson baarin" jutteluita? Hällähän tosiaan on autoilu pelkkää taajama-ajoa 99%. Mökkireissut ja pidemmät matkat hoidetaan sitte mun autolla.

E: Juttelin myyjän kanssa niin tuossa Cliossa ei ole lohkolämmitintä eikä tieten myöskään sisätilanpistoketta. Eli ei jatkoon. Täällä kun talvella voi olla sen pari viikkoa sen 30 astetta pakkasta niin tuommosta onki sitte kiva yrittää käyntiin polkea :lol:
Tuosta viestistä eteenpäin edellistä keskustelua aiheesta Clio

Mä olen tuollaisella karvalakki farkulla ajanut 3v, vm. 2019 ja oli 41tkm ajettuna 9199k€, on kuitenkin android auto, peruutuskamera, ilmastointi, sähkölasit ja cruise. Kaikki välttämätön, ensimmäinen hankinta oli äänieristyksen parantaminen (itse), vetokoukku, lisävalo keulaan ja ohjelmointi, 130hv ja 215nm niin muuttui ihan eri autoksi.

djjsd.PNG


Rahallisesti ei ole montaa sataa 3v aikana mennyt korjauksiin (kun itse tekee), akun vaihdoin kun meni mykäksi kerrasta (100€), koiranluut + alatukivarret eteen (Meyle HD 100€ yhteensä + suuntaus 60€). Rellut syö niveliä, mutta laadukkailla osilla, senkin saa loppumaan. Bensaa vie sen 5-6l/100km, edullinen vakuutus ja vero, sekä tuossa farkussa on kokoon nähden oikeasti iso kontti, on harmi että tuollaisia pikku farkkuja ei meinaa enää löytyä, saatikka sähköautoista.

Sisusta halpaa ämpärimuovia, meluisa motarilla (jos ei äänieristä), pihi moottori riittää kaupungissa ja maantiellä, mutta puhti loppuu motarilla ja ohituksissa vakiona nopeasti (varsinkin jos kuormaa).

Perus auto, ilman mitään hienouksia, on halpa korjata ja ylläpitää!


Itse en muuta ottaisi kun tuon 0,9Tce, ketju kestää sen 200-250tkm ja sen vaihto on alle tonnin remontti jos pitää tehdä, mutta muuten todella luotettava moottori ja tuon vääntö tekee ajamisesta mielekkäämpää.
 
Itsekin tässä autoja kun silmäilee niin mites nämä takuulliset Hyundai i30 1.5 mallit?

Hinnat laskee uudesta nopeasti, vähän markkinoilla mutta miksi? Onko vaan niin arkisen tylsä?

Tässä yksi esimerkki.

 
Kuinkas paljon täällä on JDM väkeä? Pitäisi saada auto näillä ehdoilla:

-tilat kolmelle ihmiselle (takapenkki voi olla näitä joihin juuri ja juuri mahtuu
-tehoa 300hp+, turbosta plussaa
-mukavuuksia mahd. paljon
-sanotaan 2000 ja uudempi
-alle 20ke, mutta jos se ns täydellinen löytyy, joustaa
-luotettava
-takaveto tai nelikko
-stereot saa ainakin päivitettyä tai vaihdettua Android Autoa tukeviin ja poppi saa raikaa, tai auton pitää kyetä kompensoimaan poppien puute jotenkin

Toyota Crown Athlete 3.5l 184 koppaisena oli vielä tähän aamuun asti. Mutta 99.9% varma lunarikeikka ja autokin jo Copartilla.

Tällä hetkellä kaikki samanlaiset Crownit ovat olleet jotenkin vääränlaisia, enkä ole oikein löytänyt sellaista joka olisi antanut saman fiiliksen, tai pikkukoneella jossa teho putoaa liikaa.
 

Jotain ja jotain?
 

Jotain ja jotain?
Crownit liian vanhaa koppaa. 1JZ löytyy, mutta vaparina. Ei vain sytytä mitenkään. Ja tila-auto taas ei oikein houkuta :D

EDIT: Legit tuo itsellä ollut oli enemmän kuin hyvä yksilö. Toisen noilla spekseillä ja lookilla varustetun löytö vaatii työtä tai rakentelua. Paljon pieniä muutoksia siellä ja täällä.
 
Kuinkas paljon täällä on JDM väkeä? Pitäisi saada auto näillä ehdoilla:

-tilat kolmelle ihmiselle (takapenkki voi olla näitä joihin juuri ja juuri mahtuu
-tehoa 300hp+, turbosta plussaa
-mukavuuksia mahd. paljon
-sanotaan 2000 ja uudempi
-alle 20ke, mutta jos se ns täydellinen löytyy, joustaa
-luotettava
-takaveto tai nelikko
-stereot saa ainakin päivitettyä tai vaihdettua Android Autoa tukeviin ja poppi saa raikaa, tai auton pitää kyetä kompensoimaan poppien puute jotenkin

Toyota Crown Athlete 3.5l 184 koppaisena oli vielä tähän aamuun asti. Mutta 99.9% varma lunarikeikka ja autokin jo Copartilla.

Tällä hetkellä kaikki samanlaiset Crownit ovat olleet jotenkin vääränlaisia, enkä ole oikein löytänyt sellaista joka olisi antanut saman fiiliksen, tai pikkukoneella jossa teho putoaa liikaa.
Mites nämä?




 
Toyota Crown Athlete 3.5l 184 koppaisena oli vielä tähän aamuun asti. Mutta 99.9% varma lunarikeikka ja autokin jo Copartilla.
.
.
EDIT: Legit tuo itsellä ollut oli enemmän kuin hyvä yksilö. Toisen noilla spekseillä ja lookilla varustetun löytö vaatii työtä tai rakentelua. Paljon pieniä muutoksia siellä ja täällä.
Mitä tuolle sitten oikein tapahtui... ja mitä meni rikki? Onko mitään saumaa laittaa raatoa omatoimisesti liikennekuntoon?Pystyisikö hankkimaan toisen hylsyn, josta siirtäisi osia tuohon hyvään yksilöön.

Ainakin joskus vakuutusyhtiöt on saattaneet tarjota ihan hyvät rahat auton omatoimiseen korjaukseen. Oikeasti hyvän yksilön arvo omistajalle on kuitenkin merkittävästi suurempi kuin auton mikään markkinahinta.
 
Mitä tuolle sitten oikein tapahtui... ja mitä meni rikki? Onko mitään saumaa laittaa raatoa omatoimisesti liikennekuntoon?Pystyisikö hankkimaan toisen hylsyn, josta siirtäisi osia tuohon hyvään yksilöön.

Ainakin joskus vakuutusyhtiöt on saattaneet tarjota ihan hyvät rahat auton omatoimiseen korjaukseen. Oikeasti hyvän yksilön arvo omistajalle on kuitenkin merkittävästi suurempi kuin auton mikään markkinahinta.
Toinen auto 80kmh kylkeen ja 180 astetta käännös penkkaan vasten. Liikaa vaurioita kun ei rajoitu vain yhteen oveen vaan alustaa, takia-akseli siirtynyt, puskuria, vannetta, putkisto jne jne...

PXL_20250710_050847777.MP.jpg
 
Kuinkas paljon täällä on JDM väkeä? Pitäisi saada auto näillä ehdoilla:

-tilat kolmelle ihmiselle (takapenkki voi olla näitä joihin juuri ja juuri mahtuu
-tehoa 300hp+, turbosta plussaa
-mukavuuksia mahd. paljon
-sanotaan 2000 ja uudempi
-alle 20ke, mutta jos se ns täydellinen löytyy, joustaa
-luotettava
-takaveto tai nelikko
-stereot saa ainakin päivitettyä tai vaihdettua Android Autoa tukeviin ja poppi saa raikaa, tai auton pitää kyetä kompensoimaan poppien puute jotenkin

Toyota Crown Athlete 3.5l 184 koppaisena oli vielä tähän aamuun asti. Mutta 99.9% varma lunarikeikka ja autokin jo Copartilla.

Tällä hetkellä kaikki samanlaiset Crownit ovat olleet jotenkin vääränlaisia, enkä ole oikein löytänyt sellaista joka olisi antanut saman fiiliksen, tai pikkukoneella jossa teho putoaa liikaa.

Täyttää varmaankin muut vaatimukset, mutta turboa ei ole. Ratti on oikealla, joten voi olla Japanista tuotu.
 
En näe miksi ei huoltaisi, pitää lisätä tuo listalle, harmi vain tuo kosketusnäytön puute. Android auto ei tuskin ole se helpoin optio lisätä tuohon.
 
Pari noista olikin jo kyylätty, mutta tuo Aristo voisi olla katsomisen arvoinen.
Aristolle toinen ääni myös.
Parin JZS147:n omistaneena kaipaan kovasti näiden fiilistä. Toki tuo uudempikoppainen mulkosilmäkin on jees, vanhempi mielestäni hienompi, mutta huonommin tarjolla.
 
Vaimo kyllästyi vanhaan Corollaani (farmari, 2007) ja hinkuu uudempaa. Iskenyt silmänsä 2017 Kia 1,0 ISG 100hv Edition 7 SW EcoDynamics, 135 tkm farmariin. 8,5 K pyyntiä.

Käyttötarkoitus työmatkat (30 km motaria suuntaansa) ja koiranäyttelyt joissa tykkää käydä. Kysymys onkin, onko nuo olleet perusok, ei mitään mukavaa piilevää kuten Opelin 2.2 moottorissa aikanaan oli jne. Arpapeliähän vanha auto on mutta jos joku vinkki irtoaa.
 
Vaimo kyllästyi vanhaan Corollaani (farmari, 2007) ja hinkuu uudempaa. Iskenyt silmänsä 2017 Kia 1,0 ISG 100hv Edition 7 SW EcoDynamics, 135 tkm farmariin. 8,5 K pyyntiä.

Käyttötarkoitus työmatkat (30 km motaria suuntaansa) ja koiranäyttelyt joissa tykkää käydä. Kysymys onkin, onko nuo olleet perusok, ei mitään mukavaa piilevää kuten Opelin 2.2 moottorissa aikanaan oli jne. Arpapeliähän vanha auto on mutta jos joku vinkki irtoaa.

Kyllähän tuossa aika iso hyppäys tulee monessakin ominaisuudessa jos lähtökohta on 2007 vuoden corolla. Kyllä kai tuo Hyundai/Kia 1.0 kone on ihan asiallinen ollut, mutta kuten pikkuturbot yleensäkin niin suosittelisin pitäytymään hyvissä huoltokäytännöissä ja tarkistamaan huoltokirjan.

Jos kyse on tuosta raisiolaisen liikkeen ilmoituksesta niin se on tekstin mukaan juuri katsastettu. Itse kyllä kävisin ehkä kuntotarkastuksessa, sillä liikkeen katsastama auto on hyvin usein katsastettu vain paperilla, eikä ole mitään takeita että siellä on jotain ongelmaa esim. alustan osissa. Ja koska seuraava katsastus on vasta vuoden päästä niin sitten niitä vikoja ei enää edes saa myyjän piikkiin. Kunhan menee toiselle asemalle missä katsastus on tehty.

Not great, not terrible voisi sanoa.
 
Tuo palikka nimenomaan sen siihen lisää, se on sen palikan tarkoitus.
The rule of thumb is that AAWireless adapters can be seamlessly integrated into your car setup if:
  • you have an Android smartphone that supports the Android Auto app
  • your car's head unit (infotainment system) has wired Android Auto
Eli ei lisää mitään vaan muuttaa vain langattomaksi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
281 813
Viestejä
4 840 001
Jäsenet
78 316
Uusin jäsen
frogman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom