Olisi tarve hankkia pienehkö auto pääasiassa kauppakassiksi ja kaupunkiajoon sekä toisinaan pidemmille ~200km matkoille. Budjettia on noin 10 000 € ja ajoa vuodessa varmaankin alle 10 000 km. Haussa olisi tietty luotettava ja taloudellinen auto, mutta hieman särmääkin saisi olla. Tämmöiselle nörtille on nykyaikaisesta tekniikasta tietty myös plussaa. B
ensa tai hybridi.
Olen harkinnut seuraavia malleja:
- Hyundai i20, i30 ja Ioniq
- Kia Rio ja Ceed
- Mazda 2 ja 3
- Honda Civic (9th gen)
- Toyota Auris (vahva ehkä)
Jonkin verran olen näitä tutkinut, mutta ihan kauhean perillä en autoista ylipäätään ole. Tarkoitus on ostaa auto liikkeestä, niin on ainakin jotain kuluttujansuojaa turvana.
Suosituksia siis kaipaillaan. Budjettiin mahtuu uudempia malleja, mutta olisikohan jokin vanhempi ja halvempi auto kuitenkin järkevämpi valinta näin vähälle käytölle?
Tässä silmään osui tämä Golf GTE:
Nyt myynnissä Volkswagen Golf GTE Plug-In Hybrid 150 kW (204 hv) DSG-automaatti, 175 000 km, 2016 - Joensuu Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.
www.nettiauto.com
Tylsän ulkonäön puolesta olin jo sulkenut Volkswagenit pois vaihtoehdoista, mutta tämän GTE:n tehot ja kehuttu mukavuus/laatu kieltämättä houkuttavat kovasti. Omaan käyttöön plug-in hybridi voisi myös olla järkevä valinta. Hieman vaan huolettaa, että onkohan kyseessä sittenkin pommi. Etenkin tuosta DSG-vaihteistosta on paljon varoituksia ja autolla on jo 175t km mittarissa, vaikka akku näyttäisikin olevan erittäin hyvässä kunnossa.