Mikä reititin minulle?

Kiitos asiallisista vastauksista :D

Ehkä kattelen jonkun muun kun Huawein.
Meillä on omakotitalossa Elisan kuitu, johon Elisa on toimitanut heidän kutitumuuntimensa. Siltä lähte sitten RJ-45 kaapeli meidän routerille, joksi olen valinnut Asus RT-BE86U. Laitettta kun mainostetaan "very large homes" ja riittää kattamaan meidän taouden ilman MESH rakennetta juuri ja juuri.

@Herrahuu Tuo nykyinen Asus taitaa olla jo n. 10 vuotta vanha malli, ja jos olet ollut tyytyväinen muuten Asukseen, niin sinuna vaihtaisin tilalle tuoreen Asuksen.

Verkkokauppa.comissa näkyy olevan RT-BE92U tarjouksessa.
Se on ainakin riittävän tehokas reititin kotiverkossasi ja siinä on käytössä uusin wifi7-verkko, myös 6 GHz taajuudella.

Tuon tarjouksen lisäksi Asukselta saa cash backinä tuolle mallille takaisin 40€ kunhan ostoksen tekee 29.9. mennessä.

Katso vielä tämän tämän foorumin Asus reititin -ketju; siellä on juttua jostain Asuksen firmware-ongelmasta. Siltä varalta, että yllä mainitsemassani mallissa olisi todettu ongelmia.
Kiitos. Kyllä itse reititin on kyllä palvellut melko hyvin tähän asti. Tutkin tuota uutta RT-BE92U-mallia ja ainakin vielä alkuvuodesta käyttäjillä ollut todella paljon ongelmia (esim: Reddit - The heart of the internet). Pitää vielä tutkia tarkemmin, että joko nämä firmis-bugit on saatu korjailtua.

250€ hinta tuntuu myös todella hurjalta, mutta toki jos sille rahalle saa vastinetta, ja tomintavarmuutta, niin miksipä ei. WiFi 7-tuki tulevaisuuden kännyköitä varten ja 2,5GB portit lienee ne jotka tässä maksaa, ja näille ei (vielä) ole mitään tarvetta. Tai en ainakaan keksi.

Luotettavuus ja nopeus olisi ne tärkeimmät tekijät. Mitenhän on mahdollista, että tämän hintaluokan tuotteet(kin) pistetään bugisilla firmiksillä ulos ja tämä näkyy aivan absurdeina ongelmia, kuten verkon pätkimisenä ja CPU-käytön pomppiessa 80% paikkeilla (quad core 2GHz reitittimessä :D )

Statistiikka

Viestiketjuista
287 669
Jäsenet
79 391
Uusin jäsen
Timppa-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom