Olen uutta puhelinta ostamassa. Kiinnostaisi oppo find x8s, mutta saatavuus suomeen taitaa olla aika huono. Mistä ootte ostanut, jos olette oppo puhelimia? Toinen vaihtoehto google pixel 10 pro, joka vaikuttaisi aika hyvälle.
Akku on vaihtokunnossa 4v kohdalla ja puhelin valmis serriin on päivityksiä jäljellä tai ei. Tietysti jos kierrättää puhelimen vielä esim. lapsille voi olla järkevää vaihdattaa akku ainakin highend puhelimeen.
Mulla Oppo Finx X7 Ultra. Vertasin Pixeliin, niin siinä on hidas 30W lataus vain. Minusta aika "noloa" tuollainen pienitehoinen lataus? Puhelin ei siis omaan käyttöön olisi hyvä.
m.gsmarena.com
Oppo jo melko vanha. Julkaistu tammikuussa 2024. Osto vähän sen jälkeen. Puhelin erittäin kovalla käytöllä, mutta akun kapasiteetti on silti 97%. Ladattu melkein aina 80% asti ja silloin tällöin on vain tarvinnut 100% latausta, että akku varmasti riittäisi (5000mAh, eli ei mikään hirveän iso).
Pixel 10 Pro on silti varmaan oikein hyvä puhelin. Pitäisi vähän enemmänkin katsoa tietoja siitä. Tuo hidas lataus nyt hieman "tökkii". Varmasti parempi puhelin silti kuin Kiinalainen Oppo.
Oppo siis tosi reippaalla käytöllä, kun itse en käytä tietokonettakaan. Silti akku ei ole juuri kulunut. Että en ihan heti kyllä pelkää, että akkua pitäisi joskus alkaa vaihdattamaan.
Kiinalaisuuden lisäksi tässä Oppo Find X7 Ultra mallissa ei ole ollenkaan Android Autoa. Ei ole omassa käytössä haitannut, kun Teslassa ei ole Android Auto mahdollisuuttakaan ollenkaan.
Vai onko Android Auto sittenkin? Voi olla että onkin jossain päivityksessä tullut?
Itse ostin 500€ tämän Oppon. Käytännössä melkein uusi. On ollut siis jo pitkään käytössä tää puhelin. Edellinen oli Samsung S23 Ultra. Toki tuo Samsung oli myös ihan hyvä. Ja vielä en ole löytänyt Oppolle korvaajaa. Näyttö ja itse puhelin on pysynyt hyvässä kunnossa ilman mitään suojiakin (saisi olla suojakuoret). Eli ei ole tullut edes näyttöön mitään naarmuja.
Anteeksi OT. En jatka enempää.
Mutta siis lataamalla vain 80% asti, niin akku kyllä kestää erittäin pitkään (ainakin minusta)!
Edit:
Oppo:
Glass front (Gorilla Glass Victus 2), glass back (Gorilla Glass) or eco leather back, aluminum frame
Tuo lasi siis erittäin hyvä! Sama on Pixelissä. Oppossa mulla tuo eco "nahka" takana.
E2:
On tässä Oppo Find X7 Ultrassa nykyisin Android Auto!
Oppo find X7 Ultra 256GB Vivo X200 ultra saapui vihdoinkin niin tämä joutaa seuraavalle käyttäjälle. Vuoden 2024 paras kamerapuhelin tarjolle seuraavalle omistajalle, 1" pääkamera sensori ja 4 x 50mp kameraa takana ja edessä 32mp kamera. Myyntipakkaus ja kuitti mukaan, mukana myös 100w...
www.tori.fi