Minkä puhelimen ostan?

Aika kova hinta kun OS päivityksiä on vain 4v ja tietoturvaa 6v, takuutakin taitavat luvata vain vuoden. Google, Samsung ym. tarjoaa 7v OS päivitykset. Suomesta operaattorilta ostamalla vaikka sen pixel 10 pro saa 3v takuun. Jos ei ole kiire hankinnan kanssa, niin kyttäilisin kyllä päivitys kampanjoita. Itse ostin Pixel 9 reilulla 400€ kun vei vaihdossa vanhan find x5:n. Näitä vaihtokampanjoita on monilla muillakin valmistajilla, jolloin saa sen lippulaivapuhelimen hyvin edullisesti.
Vielä sen verran, että musta toi ei ole paha hinta tosta oppon puhelimesta. Flagship specsit kompaktissa koossa. Tietysti takuu on lyhyt, mutta 6vuotta tietoturva päivityksiä on ihan ok.

Vielä sen verran, että musta toi ei ole paha hinta tosta oppon puhelimesta. Flagship specsit kompaktissa koossa. Tietysti takuu on lyhyt, mutta 6vuotta tietoturva päivityksiä on ihan ok.
Takuuskenaarioiden kanssa on sitten tekemistä todennäköisesti, kun mallia ei tuoda Suomeen, jos edes Oppoakaan enää. Oon vuosikymmenen aikana ostanut parit kiinnostavat mallit eri reittejä, ongelmia ei toki ole ollut, mutta juuri siksi niitä hankkien kun ei ole ollut kotimaassa tarjolla... Mutta riskit tiedostaen.

Usein kimovil.com jne luurihauista löytyy suorat linkit moniin myyjiin, joista kattelen että kuka lähettäisi.

No jos pixel 10 pro sait 559€, niin kyllähän tuollainen 700€ on minun mielestä aika kova hinta oppo puhelimesta. Find X5 päivitykset ei ainakaan vakuuttaneet kun sellainen oli itsellä aiemmin. Päivitysten saamisessa kesti ja sittenkin niissä oli vielä softabugeja, joiden korjaamisessa kesti jne. Aika iso ero saako OS päivityksiä 4v vai 7v. Tähän vielä 1v takuu vs 3v takuu Suomesta ostetulle, niin ainakin minun mielestäni tuolla hinnalla Oppo olisi olltut aika huono vrt. Pixel. Takuun kanssakin melkoinen ero voitko viedä puhelimen vaan lähimpään dna myymälään vai lähettää jonnekkin Kiinaan tms. huoltoon. Toki sinällään ovh hintoihin nähden ihan ok hinta, mutta kuten sanoin näitä puhelinvaihto kamppiksia tuntuu olevan monilla isoilla valmistajilla, niin näkisin näiden kautta järkevimmäksi hankkia puhelimen.

No jos pixel 10 pro sait 559€, niin kyllähän tuollainen 700€ on minun mielestä aika kova hinta oppo puhelimesta. Find X5 päivitykset ei ainakaan vakuuttaneet kun sellainen oli itsellä aiemmin. Päivitysten saamisessa kesti ja sittenkin niissä oli vielä softabugeja, joiden korjaamisessa kesti jne. Aika iso ero saako OS päivityksiä 4v vai 7v. Tähän vielä 1v takuu vs 3v takuu Suomesta ostetulle, niin ainakin minun mielestäni tuolla hinnalla Oppo olisi olltut aika huono vrt. Pixel. Takuun kanssakin melkoinen ero voitko viedä puhelimen vaan lähimpään dna myymälään vai lähettää jonnekkin Kiinaan tms. huoltoon. Toki sinällään ovh hintoihin nähden ihan ok hinta, mutta kuten sanoin näitä puhelinvaihto kamppiksia tuntuu olevan monilla isoilla valmistajilla, niin näkisin näiden kautta järkevimmäksi hankkia puhelimen.
Luin että 1059e, 400e vaihtolaitteesta + 100e kun otti liittymän DNA:lta + 559e jäi maksettavaa. :kahvi: Voi olla toki että oon väärässäkin, en ole vielä edes tutustunut tuoreimpiin pikkelsseihin, mutta teempä joutessani sillä 9 sarja jo oli pirteä tuotos.

Luin että 1059e, 400e vaihtolaitteesta + 100e kun otti liittymän DNA:lta + 559e jäi maksettavaa. :kahvi: Voi olla toki että oon väärässäkin, en ole vielä edes tutustunut tuoreimpiin pikkelsseihin, mutta teempä joutessani sillä 9 sarja jo oli pirteä tuotos.
Tuotahan minä juuri tarkoitin, eli sitä minkä verran jäi maksettavaa kun haki uuden puhelimen.

Akku on vaihtokunnossa 4v kohdalla ja puhelin valmis serriin on päivityksiä jäljellä tai ei. Tietysti jos kierrättää puhelimen vielä esim. lapsille voi olla järkevää vaihdattaa akku ainakin highend puhelimeen.

Olen uutta puhelinta ostamassa. Kiinnostaisi oppo find x8s, mutta saatavuus suomeen taitaa olla aika huono. Mistä ootte ostanut, jos olette oppo puhelimia? Toinen vaihtoehto google pixel 10 pro, joka vaikuttaisi aika hyvälle.
Akku on vaihtokunnossa 4v kohdalla ja puhelin valmis serriin on päivityksiä jäljellä tai ei. Tietysti jos kierrättää puhelimen vielä esim. lapsille voi olla järkevää vaihdattaa akku ainakin highend puhelimeen.
Mulla Oppo Finx X7 Ultra. Vertasin Pixeliin, niin siinä on hidas 30W lataus vain. Minusta aika "noloa" tuollainen pienitehoinen lataus? Puhelin ei siis omaan käyttöön olisi hyvä.

Oppo jo melko vanha. Julkaistu tammikuussa 2024. Osto vähän sen jälkeen. Puhelin erittäin kovalla käytöllä, mutta akun kapasiteetti on silti 97%. Ladattu melkein aina 80% asti ja silloin tällöin on vain tarvinnut 100% latausta, että akku varmasti riittäisi (5000mAh, eli ei mikään hirveän iso).

Pixel 10 Pro on silti varmaan oikein hyvä puhelin. Pitäisi vähän enemmänkin katsoa tietoja siitä. Tuo hidas lataus nyt hieman "tökkii". Varmasti parempi puhelin silti kuin Kiinalainen Oppo.

Oppo siis tosi reippaalla käytöllä, kun itse en käytä tietokonettakaan. Silti akku ei ole juuri kulunut. Että en ihan heti kyllä pelkää, että akkua pitäisi joskus alkaa vaihdattamaan.
Screenshot_2025-08-28-08-46-55-13_0ba066473b79d6e213a1f6f52505e2ee.jpg

Kiinalaisuuden lisäksi tässä Oppo Find X7 Ultra mallissa ei ole ollenkaan Android Autoa. Ei ole omassa käytössä haitannut, kun Teslassa ei ole Android Auto mahdollisuuttakaan ollenkaan.

Vai onko Android Auto sittenkin? Voi olla että onkin jossain päivityksessä tullut?

Itse ostin 500€ tämän Oppon. Käytännössä melkein uusi. On ollut siis jo pitkään käytössä tää puhelin. Edellinen oli Samsung S23 Ultra. Toki tuo Samsung oli myös ihan hyvä. Ja vielä en ole löytänyt Oppolle korvaajaa. Näyttö ja itse puhelin on pysynyt hyvässä kunnossa ilman mitään suojiakin (saisi olla suojakuoret). Eli ei ole tullut edes näyttöön mitään naarmuja.

Anteeksi OT. En jatka enempää.

Mutta siis lataamalla vain 80% asti, niin akku kyllä kestää erittäin pitkään (ainakin minusta)!

Edit:
Oppo:
Glass front (Gorilla Glass Victus 2), glass back (Gorilla Glass) or eco leather back, aluminum frame

Tuo lasi siis erittäin hyvä! Sama on Pixelissä. Oppossa mulla tuo eco "nahka" takana.

E2:
On tässä Oppo Find X7 Ultrassa nykyisin Android Auto!

Viimeksi muokattu:

Ei osta huonoa puhelinta? Esim. ensin itse ja sitten vanhempani käyttivät OnePlus One puhelinta 10 vuotta ja siinä oli Android 9 käytössä (custom rom). Annoin sitten vanhan puhelimeni taas heille kun tuosta OnePlus Onista alkoi laturin johto olla todella huonossa kunnossa.

Huonolla puhelimella tarkoitan sellaista jonka akku ei vaan kestä edes uutena. Esim. tässä Pixel 8a yhdistetty käyttö keskimäärin 4d 18h, ilman että näyttö olisi päällä 6d 2h ja näyttö päällä 11h 29m kertoo AccuBattery.
Toki elämä on valintoja ja itse laitoin esim. virkistystaajuuden 60Hz, yleisin käyttö kuitenkin puheluihin vastaaminen / soittaminen, whatsup, snapchat, otan kuvan, otan videon, katson sään, puhelin herättää, joskus myös selaan uutisia. Asia erikseen jos on nuorisoa ja katelee elokuvia / sarjoja, youtubea tai pelaa (tai käsittelee kuvia) tai jopa selaa nettiä kännykällä. Itse tottunut käyttämään pöytäkonetta / TV:tä / PS3 moisiin.

Minusta aika "noloa" tuollainen pienitehoinen lataus?

Riippuu varmaan hinnasta? Itseäni ei "nolota" käytellä tuota Pixel 8a mutta tietysti kun hinta on noin 300€ täytyy tehdä kompromissejä. Eli saan vielä 6 vuotta päivityksiä, 256Gt muistia, ihan hyvän kameran, päivitykset tulevat kohtuu nopeasti (käsittääkseni esim. löytyy vielä monia puhelimia jotka eivät ole saaneet android 16 päivitystä... minua tuollainen nolottaisi paljon enemmän elokuussa armon vuonna 2025 ja joutuisin käyttelemään vielä kännykkää missä android 15..)

Tai sitten kyseessä on ajattelutapa? Itse mietin että se on OK jos keskimäärin 5 vuorokauden aikana puhelimeni on sen tunnin ta i vaikka 2 latauksessa. Siitä tulee nopeati laskien (jos laskee 2 tunnin mukaan) 24 minuuttia per 24 tuntia tai jos laskee tunnin latauksen mukaan 12 minuuttia per 24 tuntia. Uskoisin ettei se ole ns. "nolo" aika ladata puhelinta per vuorokausi? Ei sillä että tuosta kovin useasti olisi tullut keskustelua iltaa viettäessä kavereiden jne. kanssa...

Viimeksi muokattu:
Ei osta huonoa puhelinta? Esim. ensin itse ja sitten vanhempani käyttivät OnePlus One puhelinta 10 vuotta ja siinä oli Android 9 käytössä (custom rom). Annoin sitten vanhan puhelimeni taas heille kun tuosta OnePlus Onista alkoi laturin johto olla todella huonossa kunnossa.

Huonolla puhelimella tarkoitan sellaista jonka akku ei vaan kestä edes uutena. Esim. tässä Pixel 8a yhdistetty käyttö keskimäärin 4d 18h, ilman että näyttö olisi päällä 6d 2h ja näyttö päällä 11h 29m kertoo AccuBattery.
Toki elämä on valintoja ja itse laitoin esim. virkistystaajuuden 60Hz, yleisin käyttö kuitenkin puheluihin vastaaminen / soittaminen, whatsup, snapchat, otan kuvan, otan videon, katson sään, puhelin herättää, joskus myös selaan uutisia. Asia erikseen jos on nuorisoa ja katelee elokuvia / sarjoja, youtubea tai pelaa (tai käsittelee kuvia) tai jopa selaa nettiä kännykällä. Itse tottunut käyttämään pöytäkonetta / TV:tä / PS3 moisiin.
Akku on kulutustavaraa ja siksi se on helposti huono 4v jälkeen. En mä satasta maksaisi 4v vanhan puhelimen akunvaihdosta vaan uutta kehiin.

En mä satasta maksaisi 4v vanhan puhelimen akunvaihdosta vaan uutta kehiin.

Tästä ehdottomasti samaa mieltä, itse en maksaisi myöskään vanhan puhelimen akun vaihdosta vaan jos se akku ei edes vuorokautta (saati täyttä työpäivää) kestä käyttöä ilman lataamista niin aika hankkia uusi puhelin.

Asia oli eri kun akkuja sai jopa alle 20€ ja ne pystyi vaihtamaan itse helposti.

Minusta on outoa että eivätkö tietyt valmistajat tosiaan pysty valmistamaan puhelinta yli 30w latausteholla?
Google Pixel 10 Pro XL puhelimessa on sentään 45W lataus. Toki hintakin taitaa olla 1300€.

Mutta samaa vähän oudoksunut, että joutuu melko pitkään "roikottaa" latauksessa 30W teholla. En oikein keksi mitään järkevää syytä, miksi ei ole suurempi latausteho?

Riippuu varmaan hinnasta? Itseäni ei "nolota" käytellä tuota Pixel 8a mutta tietysti kun hinta on noin 300€ täytyy tehdä kompromissejä.
Tosiaan käyttäjästä kiinni. Ja toki jos puhelin on muuten erittäin hyvä ja halpa, niin hidas lataus ei niin haittaa.

Itse olen sen verran vanha, että 6.1" näyttö voisi olla helpolla liian pieni. Muuten hyvä puhelin tuo Google Pixel 8a. Iso akku, mutta lataus tosiaan hieman hidas 18W.

Oma suosikki siis noin 6.8" näyttö, mutta tuokin on täysin siitä käyttäjäjästä kiinni ja tottumuksista. Onhan kieltämättä 6.1" erittäin näppärä koko. Eli Googlelta täytyisi valita XL vaihtoehto (omaan käyttöön).

Täytyy jossain käydä tutustumassa tuohon Pixel 10 Pro XL malliin. Olisi varmasti tosi hyvä puhelin. Ja itse vielä tykästynyt Androidiin, niin en kyllä aivan heti ole vaihtamassa siitä pois. Voi olla että ihan kaikki samat sovellukset ei toimisi iOS:ssa.

Itsellä oli puhelin jonka laitoin serriin kun loppui päivitykset, ikää sillä oli 5v ja akku oli edelleen ihan ok. Eli kyllä se voi vielä ihan hyvin mennä kakkospuhelimena tms. Eikä kaikki välttämättä osta puhelinta heti julkistuksessa, jos ostat vaikka vuotta myöhemmin, niin saatkin vain enää 3v OS päivitykset jne.
Mulla Oppo Finx X7 Ultra. Vertasin Pixeliin, niin siinä on hidas 30W lataus vain. Minusta aika "noloa" tuollainen pienitehoinen lataus? Puhelin ei siis omaan käyttöön olisi hyvä.
En näe mitä "noloa" 30w latauksessa on? Itse selviän kyllä päivän yhdellä latauksella, niin en näe miksi välttämättä pitäisi olla nopeampi lataus.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 386
Jäsenet
78 968
Uusin jäsen
Alex8888

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom