Mopokuumetta

Onneks toi ei tallissa rahaa pyydä, sen mitä vakiolla ajanu niin toi on huomattavasti helpompi ajaa kun on voimaa huomattavasti enemmän ja 6vaihde taas mukava matka ajossa=saa kierrokset alemmas ja kulutusta sitä myötä pienemmäks. tänä kesänä heitetty yks +1000km v-loppu reissukin.
Juu, ei vanhempia pyöriä vakiona jaksa kauaa katella, vaan pakko vähän modernisoida ja parannella.
 
Juu, ei vanhempia pyöriä vakiona jaksa kauaa katella, vaan pakko vähän modernisoida ja parannella.
Juurikin näin, eikä mee parkkipaikalla sekasin muiden kanssa. ja toi on tosiaan evo koneella niin ei oo twincamin tai uudempien ongelmia. perus huolloilla kestää isältä pojalle jos on järki päässä. ja tosiaan listasta unohtu mainita että nokka akselikin on vaihdettu aika paljon raikkaampaan=huomaa kyllä kun on alueella.
 
Tuntuis olevan pirun hankalaa hinnoitella enemmän rakenneltu/viritetty pyörä nykyään, mitähän tämmösella tekniikalla olevan H-D hinnaks kehtaisi laittaa?.

96cid stroukeri
S&S kannet
S&S super e kaasari
Ultima 6v vaihdelaatikko
Thuderheader 2-1 putkisto
16" fat apehanger
Strechi tankki
Bullet vilkut edessä ja takana
Pikakiinniteinen korkea sissybar
Lepera satula
Rsd tupit
Motogadget Digimittaristo
Fatboy vanteet
Sivulaukut+tarakalle sopiva laukku
Hieno pyörä! Kannattaa myös miettiä, jos myy niin saako samaan rahaan tilalle yhtä miellyttävää.

Viritykset harvoin nostavat arvoa, mutta voivat jouduttaa/hidastaa myymistä. Arvoa voi nostaa, jos on antaa vakio-osat mukaan, ja ostaja on itsekkin roplaaja. Itse olen joskus myynyt vakio/viriosia käytettynä ja siten tullut tehtyä ihan hyviä kauppoja. Ergonomia- ja tyyliasiat sitten jakaa enemmänkin mielipiteitä. Kaikki eivät tykkää ajaa ns. kainalonkuivattajilla, jolloin matalampi tanko saattaa houkuttaa enemmän ostajia, sekä rautaristi saattaa karkottaa joitain.
 
Hieno pyörä! Kannattaa myös miettiä, jos myy niin saako samaan rahaan tilalle yhtä miellyttävää.

Viritykset harvoin nostavat arvoa, mutta voivat jouduttaa/hidastaa myymistä. Arvoa voi nostaa, jos on antaa vakio-osat mukaan, ja ostaja on itsekkin roplaaja. Itse olen joskus myynyt vakio/viriosia käytettynä ja siten tullut tehtyä ihan hyviä kauppoja. Ergonomia- ja tyyliasiat sitten jakaa enemmänkin mielipiteitä. Kaikki eivät tykkää ajaa ns. kainalonkuivattajilla, jolloin matalampi tanko saattaa houkuttaa enemmän ostajia, sekä rautaristi saattaa karkottaa joitain.
Toi oli ainoo mikä herätti omistamisen haluja omassa hinta luokassa kun prätkää ettin. omakotitalon osto vaan mielessä pyöriny niin sillä vaan miettiny myyntiä, mut tosiaan ei ole pakko myydä. 3-4v jo ollu ja joka kevät vaihdettu öljyt joka nurkkaan yms perus tarkistukset/huollot tehty. Itse asiassa toi tanko antaa paljon ryhdikkäämmän ajoasennon kun vakio tanko, ei oo selkä notkollaan/kaarella ja sitä myöten kipeydy. ittekkin mietin tangon vaihtoa, mutta kun tohon tottu niin itse asissa todella hyvä ajoasento. tänä kesänä ajanu jo noin 4tkm yks +1000km v-loppu reissu ja muutenkin ympäriinsä.
 
Pyörästä peukku, ei mikään perus Honda tms. mitä on parkkipaikat täynnä.
2015 vuoden Monster 821 siis kyseessä, jäi tuosta aiemmasta viestistä.
Viime kesänä näihin aikoihin kun tää ilmaantui nettimotoon niin piti mennä samantien kojottamaan. Matkaanhan se sitten parin tunnin harkinnan jälkeen lähti eikä oo päivääkään harmittanut. Tykkään isosti. Ainoa asia, mikä aiheuttaa vähä karheutta on tuo TFT-näyttö. Mun luolamiesaivot haluais viisareita :btooth:
Edellinen omistaja on tosiaan vaihdellut osia sinnetänne, talvella sitten tuli iso pahvilaatikollinen orkkisosia ja muuta tilpehööriä RM Heinolta.

Tuusmotorin huollolle suositus minulta. Pyörä maanantaina illasta heille, sijaispyörä alle ja huolletun pyörän nouto keskiviikkoaamuna. Espoon Heinolla kuulosti olevan vaikeaa, enemmän aikaa vievää, puolet kalliimpaa eikä sijaispyörästä voitu ees neuvotella.
 
Ihan sama kuin autoissa. Hyvin harvoin viritellystä saa yhtään lisää vs vakio. Poikkeuksia on aina, esim virittely joka parantaa kestävyyttä, on muuten ns. mallin "vakiojuttuja" jotka kannattaa tehdä ja siinä samalla tulee vähän lisätehoa otettua (dieseleiden saastelaitteet, Saab E85 muutokset, joissain autoissa joku yleisesti hyväksi tunnettu virisofta, alustan joku heikko kohta joka helppo korjata aftermarket "viriosalla" jne. Prätkissä sanoisin että lyhyellä kokemuksella ne pari juttua mistä voi saada jotain on tail tuck, kahvanlämmittimet ja jotain pieniä muutoksia kuten USB virtapiuhat tms.
Mikä on tail tuck. Googlen mukaan liittyy joogaamiseen tai koiriin :(
 
Nyt joutu bandiitti telakalle kesän ensimmäisen kerran. Etupyörän laakeri antautu ja pa paineet katosi. Syylliseksi jälkimmäiseen paljastui polttoainehanan paska tiiviste.
20250723_202924.jpg
 
Itselle tuli Popista tänään emaili otsikolla:
"Vakuutuskautesi uudistuu"

-varmaan vaikea arvata että nostavat hintoja ;-D
 
Noita vakuutuksia on erittäin huono verrata eri pyörien ja kuljettajien välillä jos haluaa jotain oikeaa tietoa. Ihan hauskahan noista on kyllä puhua mutta silti.

Esimerkiksi vaimon pyörän vakuutus hänelle olisi OP:lta maksanut ~600€/vuosi osakaskolla, minulle taas ~180€/vuosi. Omien pyörien kohdalla Cagivan liikennevakuutus on jotain ~100€/vuosi OP:lta ja jokin toinen yhtiö jonka nimeä en nyt muista olisi pyytänyt 300€/vuosi samasta.
 
Joo, viime vuonnahan vaihdoin identtisen Vespani 11 vuotta uudenpaan samalaiseen, ja koska uudessa on espit ja asbit, vakuutus tuplaantui -eli mitä ilmeisimmin pyörä muuttui huomattavasti vaarallisemmaksi! ;-) -tuolloin vaihdoin op:sta poppiin, joka nyt halusi nostaa hintaa vuorostaan. Tylsää että pitää kliksutella joka yhtiön laskureita erikseen, ja joka vuosi: autoissa sentään on verrokkilaskuri.
 
Noita vakuutuksia on erittäin huono verrata eri pyörien ja kuljettajien välillä jos haluaa jotain oikeaa tietoa. Ihan hauskahan noista on kyllä puhua mutta silti.

Esimerkiksi vaimon pyörän vakuutus hänelle olisi OP:lta maksanut ~600€/vuosi osakaskolla, minulle taas ~180€/vuosi. Omien pyörien kohdalla Cagivan liikennevakuutus on jotain ~100€/vuosi OP:lta ja jokin toinen yhtiö jonka nimeä en nyt muista olisi pyytänyt 300€/vuosi samasta.
Kyllä, mä olen aikaisemminkin tästä puhunut myös, että omassa 800cc 60hv 20v vanhassa vakuutukset sen 180€/v ja kun kattelin uutta 450cc 40hv niin vakuutusmaksut olisi ollut yli 600€ ja molemmat hinnat oli IF ja sama vakuutustaso.

Ei noissa ole mitään logiikkaa, kun perus mopossa olisi mulla isommat vakuutukset kun mun moottoripyörässä ja kysyin tätä ihan ifiltä puhelimessa niin selitys oli, että näillä kolaroidaan ym. niin paljon, niin meinasin vain, että eikö teidän pitäisi katsoa sitä henkilöä enemmän kuin laitetta, ei ilmeisesti.

Sama L1e-A sähköpyörän kanssa, vakuutusmaksut olisi isommat kuin mun moottoripyörässä, logiikka 404 kyllä mun mielestä!
 
ittellä olis 950cc muoviluodissa ollu 1100€ vuodessa ja isäpuolen nimissä 350€/vuosi, ei oo vaikee arvata kumman nimiin meni :D . harrikassa nyt osa kaskon kanssa 240€/vuosi.
 
ittellä olis 950cc muoviluodissa ollu 1100€ vuodessa ja isäpuolen nimissä 350€/vuosi, ei oo vaikee arvata kumman nimiin meni :D . harrikassa nyt osa kaskon kanssa 240€/vuosi.
Tuossa vaan paree muistaa että kiinni jäädessä ei tule hauskaa. Plus et kerää omia bonareita ollenkaan.
 
IF:n seisonta ajallinen -23 Tuonolle 2 471,72€ vuodessa 80% bonareilla. Ahkerasti veivaamalla liikennekäytöstäpoistoa halvin vaihtoehto jos ajelee kerran pari viikossa. Muilla yhtiöillä 1300-1400€ ylöspäin.
Tässä on kyllä vähän sellainen huono puoli että nostaa hieman kynnystä lähteä mihinkään lyhyemmälle ilta pyrähdykselle arkisin. Kolmas kesä menossa ja eka 10k vasta tulossa mittariin..

btw. vakuutuskauden vaihtuminen ei mulla ainakaan ole koskaan vaikuttanut hintaan. Ehdoissa saattaa olla pieniä muutoksia mitkä kannattanee tarkistaa ennen kuin lähtee esim. ulkomaille tai radalle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 870
Viestejä
4 858 795
Jäsenet
78 482
Uusin jäsen
Rahat Ojennukseen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom