Onkos tuo Samsungin prosessi nyt parannettu 8nm vai 7nm?
Se on Nvidialle customoitu 8nm. Samoin kuin se TSMC:n 12nm on nvidialle customoitu käsittääkseni.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
2,9 slot, 3x 8-pin ainakin tossa kortissa. Todnäk toi on 3090, toivottavasti näyttävät vielä 3080 mallin. Tai kertovat hinnoittelusta.
Mä taas luulen että Nvidia tietää jotain mitä me ei tiedetä. (AMD)Luulen että Nvidia koittaa tällä hinnoittelulla viimein saada RTX:n ominaisuudet läpi ja mainstreemiin. Sitä kautta vahvistaa vielä asemaansa pelaajien ykköskorttina.
Olisko lisää hyviä investointivinkkejä?
3080 pistetty "ilmoita minulle" -nappia painaen Nvidian Suomen sivuilta, katsotaan tuleeko sieltä mitään infoa, oletettavasti jos tuon sattuisi tilaamaan nvidian Suomen sivuilta niin tulisi jostain maasta mistä ei tarvitse tulleja/alveja maksella?
Kyllä se innostus siitä rapisee kun saadaan kunnon puolueettomat benchmarkit ja ne AMD:n kortit tiskiin.
Täytyy sanoa että hinnat kyllä yllätti. Nyt vaan betsit sitten tulille että onko A) tiedossa jytky myös AMD:ltä ja Nvidia kaivaa hintapoteroita vai B) tarkoitus naulata viimeinenkin naula kilpailijan arkkuun.
Kyllä siitä munuaisesta vähän varmaan saa...Saisi AMD lyödä tavaran esiin edes osittain, niin saataisiin ehkä se 3080Ti myös huhuiltua ulos. Itse kaipaisin jotain tuohon 3090 ja 3080 väliin, tai sitten pitää lähtee kadunkulmaan ansaitsemaan se pari sataa lisää jotta kehtaa tuon 3090 hankkia.
Kaikenkaikkiaan jäi hyvä maku tuosta julkkarista. Nopea vilautus videolla GF256:sta kyllä sai sellaisen nostalgiaolon, että olin valmis lopettamaan tämän pikaisen syrjähypyn AMD:n kanssa (kyseessä ensimmäinen omilla rahoilla ostettu kortti ja oli kyllä kova juttu aikoinaan).
Kyllä väitän, että aika monelle sillä on väliä, vaikka sinulle ei olisikaan. Luulen, että 1060 kortteja on aika tavalla enemmän myyty kuin 580 kortteja.Ei sen virrankulutuksen ole ollut väliä (edes AMD:n 580 sarjalaiset vs 1060 6gb) niin ei tässäkään sillä ole 'mitään' väliä (jos jäähdytys vaan riittää ja tehoa on).
60-90% tehoa lisää 3080 vs 2080 on kyllä hyvä lukema, mutta ei ehkä ihan 2x kuitenkaan jos verrataan normiin eikä superiin (digital foundry). Noilla tosin oli Intel laite, että tuoko pci4 sitten vielä tuohon (mahdollisesti) vähän lisää? Kun nvdian dioissa puhuttiin superiin verrattuna mielestäni
Digital Foundry videolta on nähtävissä tuo adapteri mikä oletettavasti tulee mukana.
![]()
....
Pelastaakohan NVIDIA vuoden 2020?Singles' Day, Black Friday, Cyber Monday ja sitä rataa..
En tiä, mutta ite ostin 2080ti:n viime vuonna 1150€ black fridayna. Oli hyvä hinta TUOLLOIN...Olikos viime vuonna tai viime vuosina mitään tuon tapaista Nvidialla esim black fridayna?
eikös ne ollut 3080 tulee 17.9 ja 3090 ...24.9 ja 3070 tulee "lokakuussa"Osaako joku arvioida nyt että milloin näitä kortteja konkreettisesti saa kotia?
Osaako joku arvioida nyt että milloin näitä kortteja konkreettisesti saa kotia?
En tiä, mutta ite ostin 2090ti:n viime vuonna 1150€ black fridayna. Oli hyvä hinta TUOLLOIN...
NVIDIA:lta tuskin koska nuo menee kaupaksi tuollaisinaakin. Mutta mitä tekevät muut 3-sarjan valmistajat?Olikos viime vuonna tai viime vuosina mitään tuon tapaista Nvidialla esim black fridayna?
Oho, huppista.. Oli siis Asus Strix 2080ti oc, eli ihan hyvä versio.Vähän speciaalimpi versio ollu tarjolla
Noh täytyy mietiskellä mitä tässä tekee.
eikös ne ollut 3080 tulee 17.9 ja 3090 ...24.9 ja 3070 tulee "lokakuussa"
edit: 3090 päivämäärä onkin 24.9
Ei koskaan. Jos sieltä jotain tulee, niin sitten 20 GB.Näyttää siltä että 3080 riittänee. Vanha on msi gaming x 1080.
Ja miksi vain 10gb, milloinhan olisi odotettavissa 12 tai 16gb mallit. Varmaan pysyn samassa mallissa eli msi gaming x
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.