Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Eiköhän tuo ole niin tuoreeltaan kolaroitu että vakuutusyhtiö tuskin alkaa arvonalenemaa laskemaan kun töräyttää kauppasopparin nähtäville. Luulisi olevan siitä aika helppo todeta että tosiasiallinen arvo on ollut x€.
Joku varmaan voisi nettiautosta kaivella myynti-ilmoituksen ja märistä että pitää saada tämä summa millä auto on ollut myynnissä, mutta kyllä vakuutusyhtiöt sen verta kartalla on että ymmärtävät että pyyntihinta ei ole myyntihinta.
 
Crown meni lunariin ja IF sai vihdoin annettua lunastuspäätöksen, tänään hinkkaamaan soppari kuntoon Lexus LS600hL:stä. Eli jatkettu LS600 hybrid (4.6l V8+hybrid). About kaikki varusteet paitsi dvd soitin takana (edessä on) ja ei ole hierovia penkkejä takana. Ilma-alustakin on kunnossa ja autossa on boxi joka antaa auton vetää ihan tonttiin halutessa. Eiköhän tuolla pääse alkuun... Pientä naarmua on parissa paikassa ja yksi kajari pitää vaihtaa kun on hapertunut. Vanteet menevät vaihtoon ja tulee Lachantin kelluvilla keskiöillä olevat moiset 20" koossa.

PXL_20250714_100602237.jpgScreenshot_20250714-134518.png
mitä toi hypridi tekee tälläsessä vanhassa laivassa? tekeekö mitää ja miten se akku tossa korjataa onko sielä enää edes mitää potkua? aika riski ostaa noita 20vuotta vanhoi hypridei
 
4.6l V8 385hp+x määrä hepoja sähköllä. En ole oikein pysynyt kartalla miten nuo laskevat hepoja kun monessa paikassa on mainintaa että sähköä olisi 200hp edestä mutta samaan aikaan polttis on 385hp, ja siihen hybrid yhteensä "vain" 438hp, mikä ei nyt ihan mun matikkaan istu. Mutta sähkömoottori ainakin etuakselilla ja polttis hoitaa taka-akselia eli nelikko. Mitä akustoon tulee, testataan ja vaihdetaan jos ei ok.

Crown lunastettiin ostohinnalla+uudet renkaat mitkä olin alle laittanut.
 
Viimeksi muokattu:
mitä toi hypridi tekee tälläsessä vanhassa laivassa? tekeekö mitää ja miten se akku tossa korjataa onko sielä enää edes mitää potkua? aika riski ostaa noita 20vuotta vanhoi hypridei
Se akku on luokka 1-2kWh kokoinen, samanlainen kun tuon aikakauden Toyotassa, vaihto onnistuu vaikka itseltä ja hintaa jää varmaankin pari kolme tonnia.

Ei noissa mitään riskejä ole, mekaanisesti kestäviä.
 
4.6l V8 385hp+x määrä hepoja sähköllä. En ole oikein pysynyt kartalla miten nuo laskevat hepoja kun monessa paikassa on mainintaa että sähköä olisi 200hp edestä mutta samaan aikaan polttis on 385hp, ja siihen hybrid yhteensä "vain" 438hp, mikä ei nyt ihan mun matikkaan istu. Mutta sähkömoottori ainakin etuakselilla ja polttis hoitaa taka-akselia eli nelikko. Mitä akustoon tulee, testataan ja vaihdetaan jos ei ok.

Crown lunastettiin ostohinnalla+uudet renkaat mitkä olin alle laittanut.
Todennäköisesti sähkömoottorin täysteho ei ole enää käytössä silloin kun polttiksen täysteho tulee käyttöön. Tästä johtuen simppeli yhteenlasku ei toimi.
 
Todennäköisesti sähkömoottorin täysteho ei ole enää käytössä silloin kun polttiksen täysteho tulee käyttöön. Tästä johtuen simppeli yhteenlasku ei toimi.
Jotain tuollaista pakko olla. Selittää myös miksi polttomoottorin kierrokset nousevat yli 5k kun nopeus kasvaa. Siihen asti ilmeisesti sähkömoottori avustaa niin paljon ettei koeta tarpeelliseksi vaan ollaan jo luistoneston rajoilla. Mielenkiinnolla odotan mitä tapahtuu kun nykyiset kiinakumit vaihtuvat 265 leveisiin Hankookeihin. Voi olla "hiukan" enemmän pitoa, mutta osaako auto käyttää sitä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 344
Viestejä
4 849 329
Jäsenet
78 393
Uusin jäsen
qrutto

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom