Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Lexus ES on omasta mielestäni huomattavasti mukavampi kuin Camry. Eroa on sisätiloissa ja äänimaailmassa aika paljon, vaikka teknisesti ovat käytännössä samat autot. ES taitaa olla vähän pidempi. Miinukseksi Lexukselle on laskettava erikoinen infotainment; Toyotan vastaava on paljon parempi.
 
Onhan tuossa hiukan pituutta. Yritin mittailla miten kannattaa ajella ruutuun ja meni vastapuolen ruudun puolelle jo. Otin kuvan ja mikäs vetää toiselle puolelle, Lexuksen uudempi jatkettu :D. Todennäköisyys kohdillaan ja ukko ihmetteli ekaa kertaa elämässään japsi tuontia. Oli varsin yllättynyt miten paljon jdm autoja myydään Suomessa.

PXL_20250725_104252317.jpg
 
Sanoitkin jo että tuon saa halutessaan aivan maata vasten, mutta paljonko tuohon saisi halutessaan korkeutta?
 
Lexus ES on omasta mielestäni huomattavasti mukavampi kuin Camry. Eroa on sisätiloissa ja äänimaailmassa aika paljon, vaikka teknisesti ovat käytännössä samat autot. ES taitaa olla vähän pidempi. Miinukseksi Lexukselle on laskettava erikoinen infotainment; Toyotan vastaava on paljon parempi.
Itsellä vuoden vaihteessa ku 2007 GS alkoi olemaan ruosteen takia vaihtokunossa,
ES kiinnosteli itseäkin. On jollain pervolla tavalla häijy ilme ja olisi juuri sopivan kokoinen auto (2 aikuista ja melkeen aikuiset teinit) ja oli NX:n kanssa pitkään "jos sattuisi sopiva tulemaan vastaan' haussa. lopulta sen pudotti listalta se ettei saa koukkua... itselle todella tärkeä ja outoa ettei sitä saa tohon.
Sitten ihme sattumusten kautta kuitenkin päädyin Ford Mach E:hen, enkä ole katunut kuin sen nimeä ja Mark Levinsonin poppeja myös ikävä
 
Sanoitkin jo että tuon saa halutessaan aivan maata vasten, mutta paljonko tuohon saisi halutessaan korkeutta?
Rehellisesti, ei hajuakaan. Mutta se kokeiltiin että nyrkki renkaan ja lokarin väliin menee enemmän kuin helposti kun nosteltiin. Mutta edelleenkin odotan kyllä innolla jotakuta joka osaisi säätää stance, normal ja ns. mökkitie korkeuden eri asetuksiin. Saati jos nuo saisi auton omaan alustaan integroituna. Haluaisin että olisi park mode, drive mode ja "hidaste" lode. Ja nimenomaan preset eikä joka päivä custom setting setuppina.
 
Siinä on nyt auton kuvia. CLK on ajossa edelleen, teippaaminen on kesken. Uusi väri on satiini/matta hopeaharmaa. Näyttää kämpässä luonnonvalossa, kun on rullat odottamassa niin tylsän harmaalta ja sitten autossa luonnonvalossa taas tosi hyvältä, sellaiselta hopeanharmaalta. Tuo sininen ei vaan toiminut, kuten olisin halunnut. Olisi tuosta pitänyt olla vielä tummempi väri. Huomaako kukaan mitään erikoista CLK:n vanteissa? CLK on v6+automaatti.

Sitten Pösö oli sininen jo tehtaalta ja jessus, että auto voi olla yhdentekevä. Ei se nyt ihan toivoton ollut, mutta jotenkin vaan täysin sellainen auto, mikä ei innosta millään tavalla. Katosta iso plussa, se toimi hienosti ilman ongelmia ja oli kovakattoinen. Pösö oli 2l se peruskone ja manuaali. Cruisen asensin siihen heti, niin sitten se oli kelvollinen matka-auto.

Lexus on kuvassa jo aika rupuinen, kun se oli kesät-talvet käytössä ja ei nuo kaaretkaan siihen sopineet. Mutta tulipahan hankittua. Ajoin kuitenkin 50 000km sillä vuosien varrella. Talvella oli aivan onneton laite, olis pitänyt se hiekkasäkki laittaa takakonttiin. Tästä nyt voisi vaikka kirjan kirjoittaa, mutta olihan se kiva. Ei oikein ole ikinä ollut kunnon tiloja näitä laitella, niin se on vaikeaa sitten pitää erikoisempia autoja. Nykyinen Mese on taas sopiva kompromissi, ei täydellinen, mutta riittävän hyvä. Myös sellainen, mitä voi itse korjata. Vaihdoin esim kaapelin tuohon kattoon, niin sekin toimii. Ihan hyvin, kun auto täyttää kohta 26v :)

clk.jpg


pösö.jpg


lexus.jpg
 
Onhan tuossa hiukan pituutta. Yritin mittailla miten kannattaa ajella ruutuun ja meni vastapuolen ruudun puolelle jo. Otin kuvan ja mikäs vetää toiselle puolelle, Lexuksen uudempi jatkettu :D. Todennäköisyys kohdillaan ja ukko ihmetteli ekaa kertaa elämässään japsi tuontia. Oli varsin yllättynyt miten paljon jdm autoja myydään Suomessa.

PXL_20250725_104252317.jpg
On se kyllä näpsäkän näkönen laite :tup:. Nuo kromit vaan ei oikeen mun mielestä sovi mihinkään autoon niin, että miellyttäis silmää. Tässäkin jos ois joko kahvat tai ikkunan ympärillä kromit ja toinen näistä korin värissä niin ois paremman näkönen. Ehkä kahvat, koska ovien alareunassa menee kans kromilista.
Edit: olitkin maininnut tulevan vannemallin aiemmin
 
Siinä on nyt auton kuvia. CLK on ajossa edelleen, teippaaminen on kesken. Uusi väri on satiini/matta hopeaharmaa. Näyttää kämpässä luonnonvalossa, kun on rullat odottamassa niin tylsän harmaalta ja sitten autossa luonnonvalossa taas tosi hyvältä, sellaiselta hopeanharmaalta. Tuo sininen ei vaan toiminut, kuten olisin halunnut. Olisi tuosta pitänyt olla vielä tummempi väri. Huomaako kukaan mitään erikoista CLK:n vanteissa? CLK on v6+automaatti.

Sitten Pösö oli sininen jo tehtaalta ja jessus, että auto voi olla yhdentekevä. Ei se nyt ihan toivoton ollut, mutta jotenkin vaan täysin sellainen auto, mikä ei innosta millään tavalla. Katosta iso plussa, se toimi hienosti ilman ongelmia ja oli kovakattoinen. Pösö oli 2l se peruskone ja manuaali. Cruisen asensin siihen heti, niin sitten se oli kelvollinen matka-auto.

Lexus on kuvassa jo aika rupuinen, kun se oli kesät-talvet käytössä ja ei nuo kaaretkaan siihen sopineet. Mutta tulipahan hankittua. Ajoin kuitenkin 50 000km sillä vuosien varrella. Talvella oli aivan onneton laite, olis pitänyt se hiekkasäkki laittaa takakonttiin. Tästä nyt voisi vaikka kirjan kirjoittaa, mutta olihan se kiva. Ei oikein ole ikinä ollut kunnon tiloja näitä laitella, niin se on vaikeaa sitten pitää erikoisempia autoja. Nykyinen Mese on taas sopiva kompromissi, ei täydellinen, mutta riittävän hyvä. Myös sellainen, mitä voi itse korjata. Vaihdoin esim kaapelin tuohon kattoon, niin sekin toimii. Ihan hyvin, kun auto täyttää kohta 26v :)

clk.jpg


pösö.jpg


lexus.jpg
Lexus on nätti.
CLK:ssa eripari vanteet ja "virkamieessininen" tai "naarmunsininen" ulkoväri. Ei toimi kyllä minustakaan ollenkaan.
CLK on parhaan näköinen ihan vaan kiiltävän hopeisena (vrt CLK GTR).
 
Muutama viikko sitten tuli talouteen tämmöinen automaailman ikoni eli mersun ässä, korimalli w222 ja tyyppi 350d. Ajaminen on ollut melko miellyttävää adaptiivisen vakkarin ja ohjausavustimen kanssa, toki myös istuimilla on ollut jonkinlainen vaikutus asiaan. Etuistuimissa on reilusti säätöjä ja niistä löytyy myös tuuletus ja hieronta.

Aiempaan w221 koriin tämä w222 on kyllä omasta mielestä reilusti kehittynyt kaikilta osin.

Huonoa tämmöisellä ajamisessa on se, että ei se E-sarja enää tunnu miltään tämän jälkeen. Autoa etsiessä kävin myös koeajamassa w213 E faceliftia ja päädyin sitten tähän ässään.


IMG20250725182750.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Muutama viikko sitten tuli talouteen tämmöinen automaailman ikoni eli mersun ässä, korimalli w222 ja tyyppi 350d. Ajaminen on ollut melko miellyttävää adaptiivisen vakkarin ja ohjausavustimen kanssa, toki myös istuimilla on ollut jonkinlainen vaikutus asiaan. Etuistuimissa on reilusti säätöjä ja niistä löytyy myös tuuletus ja hieronta.

Aiempaan w221 koriin tämä w222 on kyllä omasta mielestä reilusti kehittynyt kaikilta osin.

Huonoa tämmöisellä ajamisessa on se, että ei se E-sarja enää tunnu miltään tämän jälkeen. Autoa etsiessä kävin myös koeajamassa w213 E faceliftia ja päädyin sitten tähän ässään.


IMG20250725182750.JPG
Paljonko on kulutus?
 
Olen paljon pohtinut kun tasaisin väliajoin nousee esille tämä ”paljonko kuluttaa” kysymys erinäisten autojen kohdalla, niin miksi? Miksi se kulutus kiinnostaa?

Vaikka avaukseni nyt tuleekin Sallyn jälkeen, ei sen ole tarkoitus olla lainkaan arvottava eikä kohdistua kehenkään henkilökohtaisesti, vaan vilpittömästi ihmettelen ja pohdin tätä ilmiötä jossa auton polttoaineen kulutus nousee esille.

Omasta mielestäni kun se kulutus kuitenkin on vain yksi osa autoilun kokonaiskustannuksia ja vielä siitä harvinainen että siihen pystyy itse vaikuttamaan. Tämähän ei toteudu esimerkiksi vakuutusten ja arvonaleneman suhteen.

Olen myös pannut merkille että tyypillisesti kun joku täällä esittelee autoaan ja kertoo siitä intohimolla, lämpimällä tunteella, selkeästi viestien että ko. auto on joko pitkäaikainen unelma tai harrastus, silloin on yleisempää että esiin nousee kysymys kulutuksesta. Ihan kuin sillä haluttaisiin viestittää että ”autosi on järjetön”. Onhan se. Auton omistaminen ei juuri koskaan ole järkevää. Voihan se toki tietysti olla että kysyjä on harkinnut itse vastaavaa autoa ja viimeiseksi pohdinnan aiheeksi ennen lopullista ostopäätöstä on jäänyt pöydälle kulutus. Harvoin kuulen jääkiekkoharrastuksesta kertovalle kuitenkaan ensimmäisenä kysyttävän että ”paljonko on lisenssi- ja hallimaksut vuodessa?”

Toki itsekin polttoaineen kulutusta ekselöin kun auton ostoa harkitsen, mutta silloin tyypillisesti käyn spritmonitor.de:ssä.
 
Kuluttaa kaiken minkä tankkiin laittaa.. joitakin ne kiinnostaa enempi.
Välillä seuraan omistani mitä vie. Noissa omissa neljässä autossa kulutukset pyörii 5,2L ja reilun 16L välissä satkulle, joukossa kaksi dieseliä ja kaks bensaa joihin tarjoillaan vain ysikasia. Autojen keski-ikä on noin 42v.. :smile:
 
Olen paljon pohtinut kun tasaisin väliajoin nousee esille tämä ”paljonko kuluttaa” kysymys erinäisten autojen kohdalla, niin miksi? Miksi se kulutus kiinnostaa?

Vaikka avaukseni nyt tuleekin Sallyn jälkeen, ei sen ole tarkoitus olla lainkaan arvottava eikä kohdistua kehenkään henkilökohtaisesti, vaan vilpittömästi ihmettelen ja pohdin tätä ilmiötä jossa auton polttoaineen kulutus nousee esille.

Omasta mielestäni kun se kulutus kuitenkin on vain yksi osa autoilun kokonaiskustannuksia ja vielä siitä harvinainen että siihen pystyy itse vaikuttamaan. Tämähän ei toteudu esimerkiksi vakuutusten ja arvonaleneman suhteen.

Olen myös pannut merkille että tyypillisesti kun joku täällä esittelee autoaan ja kertoo siitä intohimolla, lämpimällä tunteella, selkeästi viestien että ko. auto on joko pitkäaikainen unelma tai harrastus, silloin on yleisempää että esiin nousee kysymys kulutuksesta. Ihan kuin sillä haluttaisiin viestittää että ”autosi on järjetön”. Onhan se. Auton omistaminen ei juuri koskaan ole järkevää. Voihan se toki tietysti olla että kysyjä on harkinnut itse vastaavaa autoa ja viimeiseksi pohdinnan aiheeksi ennen lopullista ostopäätöstä on jäänyt pöydälle kulutus. Harvoin kuulen jääkiekkoharrastuksesta kertovalle kuitenkaan ensimmäisenä kysyttävän että ”paljonko on lisenssi- ja hallimaksut vuodessa?”

Toki itsekin polttoaineen kulutusta ekselöin kun auton ostoa harkitsen, mutta silloin tyypillisesti käyn spritmonitor.de:ssä.
Harrasteauton kohdalla varsinkin tosi vaikea ymmärtää tätä kysymystä. Käyttiksessäkin tosiaan se on ”ihan sama” jos auto on muuten miellyttävä ja täyttää omat tarpeet. Mutta tämä tuntuu olevan suomalaisille jotenkin sydämenasia.

Itsehän kysyin tämän käysymyksen tuon LS600h:n kohdalla koska olen utelias kuinka matalalle 5-litrasen padan kulutuksen saa sähkövermeillä, ja LS:n mahdollinen omistaminen kiinnostaisi itseäkin.

Omista autoista toinen on excelin kanssa järkeväksi mietitty ja toinen on enempi tunnepuolen hankinta, ja kas kummaa kun emännän kanssa menee usein kilpailuksi kumpi saa sen miellyttävämmän koslan avaimet käteen aamulla.
 
Siinä on nyt auton kuvia. CLK on ajossa edelleen, teippaaminen on kesken. Uusi väri on satiini/matta hopeaharmaa. Näyttää kämpässä luonnonvalossa, kun on rullat odottamassa niin tylsän harmaalta ja sitten autossa luonnonvalossa taas tosi hyvältä, sellaiselta hopeanharmaalta. Tuo sininen ei vaan toiminut, kuten olisin halunnut. Olisi tuosta pitänyt olla vielä tummempi väri. Huomaako kukaan mitään erikoista CLK:n vanteissa? CLK on v6+automaatti.

Sitten Pösö oli sininen jo tehtaalta ja jessus, että auto voi olla yhdentekevä. Ei se nyt ihan toivoton ollut, mutta jotenkin vaan täysin sellainen auto, mikä ei innosta millään tavalla. Katosta iso plussa, se toimi hienosti ilman ongelmia ja oli kovakattoinen. Pösö oli 2l se peruskone ja manuaali. Cruisen asensin siihen heti, niin sitten se oli kelvollinen matka-auto.

Lexus on kuvassa jo aika rupuinen, kun se oli kesät-talvet käytössä ja ei nuo kaaretkaan siihen sopineet. Mutta tulipahan hankittua. Ajoin kuitenkin 50 000km sillä vuosien varrella. Talvella oli aivan onneton laite, olis pitänyt se hiekkasäkki laittaa takakonttiin. Tästä nyt voisi vaikka kirjan kirjoittaa, mutta olihan se kiva. Ei oikein ole ikinä ollut kunnon tiloja näitä laitella, niin se on vaikeaa sitten pitää erikoisempia autoja. Nykyinen Mese on taas sopiva kompromissi, ei täydellinen, mutta riittävän hyvä. Myös sellainen, mitä voi itse korjata. Vaihdoin esim kaapelin tuohon kattoon, niin sekin toimii. Ihan hyvin, kun auto täyttää kohta 26v :)

clk.jpg


pösö.jpg


lexus.jpg
karmeita vehkeitä miks rahaa tollasii
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 901
Viestejä
4 860 097
Jäsenet
78 485
Uusin jäsen
PeLa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom