Otsalamput, käsivalaisimet, työvalot yms.

Varuiks on taskulamppu takin taskussa, tosin sitäkin pitää muistaa ladata välillä. Ton otsalampun latausongelma ratkesi eilen, olin vahingossa säätäessä kiertänyt akkuosaston päätä niin että ihme että sai mitään kontaktia... Toisaalta toinen otsavalo ei nyt paria kymppiä enempää taas maksais.
Iltalenkeillä noita tarvin että näen ja näyn, toki on heijastavaakin päällä yleensä.

Mutta pitää nyt varmaan joku kunnollinen laturi hankkia. Tää nyt on ihan harrastepohjaista tuuhiointia kuitenkin.
Mulla on tapana kylvää XTARin SC1:iä vähän joka paikkaan missä itse kuljen, noita löytyy autoista ja työautosta, asunnoilta, mökeiltä ja sukulaistenkin nurkista. Sen verran edullisia että ihan sama jättääkin koska joskus tulee varmasti tarve ladata irtokennoja. Niin yksinkertainen että kaikki sitä osaavat käyttää ja type c -liitin eli virtaakin saa käytännössä mistä vaan.
En käytä kiinankennoja joten korkeahko latausvirtakaan ei tuote ongelmia.

En ole henkilökohtaisesti luottavainen (otsa) valojen sisäänrakennettuun latauspiiriin. Kiltisti otan aina akun pois ja lataan sen kunnollisella laturilla mielummin.
Ei erillinen laturi automaattisesti ole yhtään sen parempi tai turvallisempi kuin jonkin laitteen sisäinen laturi pelkästään sen takia että se latauspiiri on erillisissa kuorissa. Sellaisella ajattelumallilla hieman huijaa itseään katteettomaan turvallisuudentunteeseen.
Esimerkiksi mulla ainoa lähivuosien sähkölaite josta on tullut toimintasavut vahvasti ulos on juurikin ollut erillinen akkulaturi (xtar vx4), siinäkään ei akuissa ollut vikaa, vaan nimenomaan se itse laturi päätti yrittää syttyä palamaan.
Ja esim Wurkkosin omat sisäiset laturit on toimineet täysin moitteetta ja olen myös lataukset mittaamalla varmistanut. Tässä pääsee myös kehumaan noita Wurkkosin akkuja, erittäin pitkäikäisiä ja vanhetessaankin pitää kapasiteettinsa hyvin, hyvin pieni itsepurkautuminen. Melko suurella vertailumäärällä nämä on ihan kärkipään akkuja.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
285 919
Jäsenet
79 085
Uusin jäsen
Jallu123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom