Tuli vastaan tuossa linkkaria selaillessa yksi "Rising Star -jatkokoulutus", jossa Vincit tarjoilee mahdollisuutta kouluttaa tulevaisuuden tekijöitä jne. ja joukossa on FullStack developeria, SAP Technical consultanttia jne. joihin he kouluttavat "AI-natiiveja" tmv. duunareita.
Yhteinen piirre näissä oli kuitenkin hieman silmiinpistävä, 3000€ kk-liksa vuoden mittaisen koulututuksen ajan. Ymmärrän, että kyse on koulutuksesta ja liksa on varmaan korkeampi sen jälkeen, mutta kuka IT-alalla lähtee vaihtamaan alaa tai kouluttautumaan tolla liksalla?
En tiedä onko mulla jotenkin laput silmillä tai onko vaan käynyt tuuri tms., mutta teen ihan tavallista service deskiä (sekä ulkoista että sisäistä) ja liksa on huomattavasti tota korkeampi.
![]()
SAP Functional Consultant, Rising Star Trainee - Vincit
Do you want to learn from the best? We do.vincitoyj.teamtailor.com
Itse olen vastaavanlaisia ohjelmia ollut suunnittelemassa aiemmin IT alalla ja yleensä niihin tulee enemmän ihmisiä IT sektorin ulkopuolelta, jolloin 3000€ voi olla ihan hyväkin palkka. Yllättävää tuossa on enemmänkin ohjelman pituus, vuosi on aika pitkä aika. Ehkä siinä on ajateltu että saavat sidottua nuo ihmiset vuodeksi hommiin tuolla liksalla ennen kuin lähtevät firmaa vaihtamaan.