Se on juurikin näin. Rigi on melkolailla se yksittäinen tärkein asia mitä todella usein porukka ylenkatsoo. Jos oikeasti ajelee simuja, ja on tilaa niin kunnon rigi olis se ihan eka mihin kannattais panostaa. En mä osaa renkaista sanoa muuta kuin tarpeeksi jykevät, mulla on noi GT Omegan "premium" renkaat ja on toimineet oikein komeasti. Noita on siis 6 kappaletta, ns. istuimen kulmissa 4 ja sitten toisessa päässä 2 kun kerran persiin alla joutuvat kannattelemaan aina suurempaa painoa.
Paljonko tuolle kaiken kaikkiaan tuli hintaa? Vaikea ajatella että oikeasti säästäisi niin paljon itse kaikki erikseen ostamalla että olisi sen vaivan väärti. Ihan yhtä säädeltäviä on noi valmiit profiilirigit, ellei jopa enemmän kun oleellisiin juttuihin on usein joku näppärä ratkaisu miten säätää.
Ei sillä, rakentelu on oikeasti kivaa, ja jos ton oikeasti saa niin paljon halvemmalla että on sen extravaivan ja odottelun arvoista niin eihän sitä sitten mitään valmista profiilirigiä kannata ostella, kyllä niidenkin kasaamisessa hommaa on. Hämmentävän halvalla noita valmiita vaan nykyään saa. Suomesta kun ostellut profiilin paloja ja kiinnikkeitä mitä milloinkin tarvinnut, niin niillä hinnoilla ainakin tulisi rigi kalliimmaksi tehdä alusta saakka itse.
EDIT:
Vilkuilin vähän hintoja tuolta GT Omegalta kun on itselle tuttu.
Prime lite kuluineen kotiovelle kannettuna ilman jakkaraa 429.94€ ja tuon XL-jakkaran kera 688,97€. On kyllä melkoisen halpaa. Noissa on vielä extrakiinnikkeitä sun muita kilkkeitä reilusti mukana, eli jos haluaa rakennella ja väkerrellä siihen lisää yhtä sun toista niin ei tarvitse niitäkään olla heti ostamassa. Mä melkein edelleen tekisin niin että itse ostaisin vaikka tuolta valmiin profiilirigin ja sitä sitten laajentais diy:lla sitä tahtia kun nälkä kasvaa syödessä. On vaan niin pirun hyvin suunniteltu tuo, ja on esimerkiksi jykevämmät kiinnikepalat just siellä missä tarvii ja rattitasolle esim. työkaluton säätö.