PEth- testi, alkoholi ja vapaat

Mielelläni näkisin, että itseaiheutettujen sairauksien takia ihminen itse joutuisi kustantamaan hoitonsa.
Mihin tässä vedetään raja vai vedetäänkö mihinkään? Punaista lihaa syövät saisivat kustantaa itse paksusuolensyöpänsä hoidot? Ohitusleikkaukset ja pallolaajennukset myös itse kustannettaviksi, koska sydän- ja verisuonitaudit ovat pitkälti itseaiheutettuja? Ylipainoiset saavat kustantaa itse lonkka- ja polvileikkaukset? Myös kaikki urheiluvammat omalla kustannuksella hoidettavaksi?

En ole ikinä ymmärtänyt tätä ajatusmallia, että jos jokin asia on eri toisella ihmisellä kuin toisella ihmisellä, niin sehän on fakta ettei molemmat voi käyttää (tässä tapauksessa) alkoholia saman verran!?

Jos sulla arvot pomppaa jo pienestä alkoholin käytöstä, niin sitä suuremmalla syyllä kannattaisi miettiä sitä alkoholin käyttöä, ihan jo oman terveyden takia! Tai jos ei kiinnosta, se varmasti tulee eteen jossain vaiheessa elämää.

Nämä ajatuksethan tulee tästä Suomalaisesta ajattelutavasta, että kaikilla on oikeus, mutta ei vastuuta omasta terveydestä ja ilmainen terveydenhuolto hoitaa loput! Mielelläni näkisin, että itseaiheutettujen sairauksien takia ihminen itse joutuisi kustantamaan hoitonsa.
en ymmärrä miksi ihmeessä minulla olisi jonkin "vastuu" omasta terveydestä kenelekkään muulle kuin itselleni? Ei se työnantaja minun syöpiä ja maksakirrooseja mun puolestani sairasta, niinkun ei sotealue tai eduskuntakaan saati sinä. Ja mikä lie sellanen ilmainen terveydenhuolto? Mulle ainakin on tullut kaikenlaista labramaksua sun muita "asiakasmaksuja".

Mikä ihme edes on "itse aiheutettu sairaus"? Joku työtapaturma/urheiluvamma minkä kausaliteetti on jokseenkin helposti havaittavissa? Mitäs menit murtamaan luusi jääkiekkokaukaloon, olisit vaan pysyny kotona telkkarin ääressä. Tai mitäs teet vaarallisia töitä rikkihappotehtaassa, tekisit konttorihommia.

Viimeksi muokattu:
Mihin tässä vedetään raja vai vedetäänkö mihinkään? Punaista lihaa syövät saisivat kustantaa itse paksusuolensyöpänsä hoidot? Ohitusleikkaukset ja pallolaajennukset myös itse kustannettaviksi, koska sydän- ja verisuonitaudit ovat pitkälti itseaiheutettuja? Ylipainoiset saavat kustantaa itse lonkka- ja polvileikkaukset? Myös kaikki urheiluvammat omalla kustannuksella hoidettavaksi?
todellisuudessa yhdenkään kausaliteetti on yksilötasolla mahdotonta todentaa pl. joku suora urheiluvamma. eli aika tuuleen huutelua nämä "itseaiheutettujen" sairauksien makselut.

todellisuudessa yhdenkään kausaliteetti on yksilötasolla mahdotonta todentaa pl. joku suora urheiluvamma. eli aika tuuleen huutelua nämä "itseaiheutettujen" sairauksien makselut.
Se on helposti toteutettu, ilmainen terveydenhuolto pois, toki ei toimi Suomessa, täällä pottunokka ei ymmärrä, että pitää itse huolehtia vakuutuksista ja vastuista.

Se on helposti toteutettu, ilmainen terveydenhuolto pois, toki ei toimi Suomessa, täällä pottunokka ei ymmärrä, että pitää itse huolehtia vakuutuksista ja vastuista.
Miten tämä nyt erottelee itseaiheutetut ja jostain muusta syystä tulleet sairaudet? Esim. itse aiheutettu syöpä vs. muista syistä tullut syöpä

Suomessa ei ole ilmaista terveydenhuoltoa tälläkään hetkellä. Tai minulle ei ole ollut, mutta ilmeisesti muille esim. sinulle on?

Statistiikka

Viestiketjuista
291 265
Jäsenet
79 992
Uusin jäsen
kömble

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom