Pixel-puhelimet

Pieni kysymys Googlen kalenteri appin toiminnasta: Aiemmissa Samsungin puhelimissani heidän oma kalenterisovelluksensa on tehnyt automaattisia ehdotuksia tapahtuman nimeksi, ajaksi, paikaksi jne, kun olen vain alkanut kirjoittamaan tapahtuman nimeksi samaa kuin kalenterissa on aiemmin ollut. Googlen omassa kalenteri appissa tämä ei toimi (vastaavasti), vaan joudun laittamaan kaikki yksityiskohdat erikseen kaikille uusille (mutta samanlaisille) tapahtumille. Googlettaminen antaisi ymmärtää, että vastaava toiminto löytyisi myös Googlen omasta sovelluksesta, mutta en ole saanut sitä toimimaan. Osaisikohan joku täällä auttaa?

Mulla siis Payoneeriltä 4 eri sähköpostia tullut, kun sen Googlen sähköpostilinkin mukaan toimin ja laitoin sinne mun 6a puhelimen IMEI tiedot ja ilmeisesti piti olla hyvitykseen oikeutettu malli.
1. email verification kun tili piti tehdä sinne.
2. Your request to get payments from Google LLC is under review
3. Your request to get payments from Google LLC is approved!
4. Welcome to Payoneer! (seuraavana päivänä tullut mainos jossa toivottivat tervetulleeks asiakkaana.)
Ja jos loggaudun sinne luotuun Payoneer tiliin ihan tyhjää näyttää, ettei mitään aktiviteettia ole koskaan ollut.

Tämän jälkeen tai lisäksi ei mitään muuta viestejä asiaan liittyen ei ole minulle tullut. Oliko sinulla samat viestit vai vielä jotain muita?

Onpa erikoinen tuo Tapsankin juttu sitten. Tosin iFixitistä tuota prosessii vähän luin ja ohan se kohtuu vaikee käyttäjän ite tehdä ja ilmeisesti näyttö on tiukasti liimattu tossa mallissa ja just vaikein osuus mitä niissä ohjeissakin neuvotaan olemaan varovainen.
Mulla tuli noi samat mailit nro 1-3, joiden jälkeen mielestäni jo seuraavana arkipäivänä tuli vielä neljäs maili, jossa sanottiin selkeästi maksun olevan matkalla heiltä mun pankkitilille. Sitäkö ei ole vieläkään näkynyt?

Mulla siis Payoneeriltä 4 eri sähköpostia tullut, kun sen Googlen sähköpostilinkin mukaan toimin ja laitoin sinne mun 6a puhelimen IMEI tiedot ja ilmeisesti piti olla hyvitykseen oikeutettu malli.
1. email verification kun tili piti tehdä sinne.
2. Your request to get payments from Google LLC is under review
3. Your request to get payments from Google LLC is approved!
4. Welcome to Payoneer! (seuraavana päivänä tullut mainos jossa toivottivat tervetulleeks asiakkaana.)
Ja jos loggaudun sinne luotuun Payoneer tiliin ihan tyhjää näyttää, ettei mitään aktiviteettia ole koskaan ollut.

Tämän jälkeen tai lisäksi ei mitään muuta viestejä asiaan liittyen ei ole minulle tullut. Oliko sinulla samat viestit vai vielä jotain muita?
Eikö siinä Google "pyytänyt" että sinulla pitää olla Payoneer tili luotuna, ennen kuin jatkat pidemmälle (jos haluat rahana). Ainakin minä pysäytin koko homman tähän, ja rekisteröidyin ensin Payoneer palveluun. Mikä ei ollut ihan tuosta noin vain klikkailua, mutta nyt siellä kuitenkin näkyy $100 Googlelta.

Eikö siinä Google "pyytänyt" että sinulla pitää olla Payoneer tili luotuna, ennen kuin jatkat pidemmälle (jos haluat rahana). Ainakin minä pysäytin koko homman tähän, ja rekisteröidyin ensin Payoneer palveluun. Mikä ei ollut ihan tuosta noin vain klikkailua, mutta nyt siellä kuitenkin näkyy $100 Googlelta.
Joo tää taisi lukea siinä Googlen prosessissa mullakin. Kehoitettiin jatkamaan vasta kun Payoneer tili on luotu ja toimin niin. Mutta oisko maajussi kuitenkaan saanut noita muita kuittauksia Payoneerilta jos olisi toiminut jotenkin toisin?

Tein tuon Googlen ohjelman viimme viikon alussa ja olen oikeutettu saamaan korvauksen 7a puhelimesta. Payneer tiliä en ole tehnyt. Perjantai illalla oli tullut soitto Alankomaista, mutta en ollut puhelimen ääressä tuolloin. Mitään sähköpostia ei ole asiasta tullut.
Mietin olikohan tuo soitto tullut Googlelta. Onko muille soiteltu perään?

Tein tuon Googlen ohjelman viimme viikon alussa ja olen oikeutettu saamaan korvauksen 7a puhelimesta. Payneer tiliä en ole tehnyt. Perjantai illalla oli tullut soitto Alankomaista, mutta en ollut puhelimen ääressä tuolloin. Mitään sähköpostia ei ole asiasta tullut.
Mietin olikohan tuo soitto tullut Googlelta. Onko muille soiteltu perään?
Ei, sähköpostia kyllä tuli pari viikkoa sitten, että ottavat sähköpostilla yhteyttä tarkemmin, mutta toki tapauksia on varmaan paljon.

Onko Pixel 9:ssä mahdollista estää sovellusten aukeaminen koko näytön tilaan (kadottaa navigointinäppäimet ja tilarivin)? Haluaisin että näen kellonajan ja akun tilanteen aina kun mikä tahansa sovellus on auki ja että olisi pääsy navigointinäppäimiin ilman että tarvitsee ensin hipaista näytön ylä- tai alareunaa jotta nappulat ilmestyvät. Tunnin googlettelulla ei ainakaan löytynyt toimivaa ohjetta.

Onko Pixel 9:ssä mahdollista estää sovellusten aukeaminen koko näytön tilaan (kadottaa navigointinäppäimet ja tilarivin)? Haluaisin että näen kellonajan ja akun tilanteen aina kun mikä tahansa sovellus on auki ja että olisi pääsy navigointinäppäimiin ilman että tarvitsee ensin hipaista näytön ylä- tai alareunaa jotta nappulat ilmestyvät. Tunnin googlettelulla ei ainakaan löytynyt toimivaa ohjetta.
Kehittäjäasetukset, näyttölovi, renderöi loven alapuolelle? Tuolla ehkä saa kellon/akun näkymään.

Google Pixel 10 -sarja tulossa elokuussa! Jätä yhteystietosi lomakkeen kautta 20.8.2025 klo 18:00 mennessä ja kuulet uutuuksista ensimmäisenä. Kaikkien yhteystietonsa jättäneiden kesken arvotaan Google Pixel Buds 2 Pro kuulokkeet (arvo 199 €).

Eikus joo, onhan se tuo 16 itelläkin asennettuna. Mutta tosiaan ei näy tuota kyseistä loviasetusta.

Itellä on alkanut ilmestymään Pixel 9 Prohon vihreää viivaa samaan kohtaan kuin Pixel 8:ien "tyyppiviassa". Ilmestyy aina välillä ja lähtee pois kun antaa näytön sammua ja käynnistää uudestaan. Tulee ehkä kerran tai pari päivässä. Tosiasiassa ei mikään ongelma, mutta ei nyt vuoden vanhassa puhelimessa tällaista tarvitsisi olla.

Juttelin Googlen chatin kanssa ja sanoi, että lähetä tänne niin korjaavat (ostettu Googlelta suoraan). Lähinnä mietityttää, että mitäköhän keksivät kun en keksi miten tuota vikaa saisi toistettua. Tulee vaan lasku perään ja "vikaa ei havaittu"- viesti? Laitoin yhden toisella luurilla otetun kuvan ongelmasta, mutta tuohon RMA käsittelyyn ei mihinkään liitetä mitään liitetietoja tai lisätietoja ongelmasta...

Onkos millainen hype päällä uudesta pixelistä? Ajattelin jos nothing phone ykkösestä päivittäisi Pixel 10 Pro :hmm:

Kyllähän tuo 10 Pro Fold kiinnostaa, olettaen että myös siinä on QI2 magneetit sisäänrakennettuna.

Lähinnä mua mietityttää onkohan tuo pro:n uwb kuinka tarpeellinen tulevaisuudessa vai tyytyisikö sitä perus malliin. io-techin toimitushan ainakin tuntuu arvostavan sitä, muuten oisin varmaan ostamassa nothing phone kolmosta. Langaton lataus on must have uudessa luurissa.

Pxl10 Prossa pitäisi olla telekamerassa makro. Kun ny kuvaan pääosin Pikselillä joka päivä, se riittää mulle 9 > 10 upgradeen mikäli tehty hyvin. Ysin tele on varsin onnistunut tekele noin muuten.

Aika olemattomat erot Pixel 10 -> Pro -> XL. Olematon ero näytöissä, kameroiden määrä, olematon akkuero ja ihan järjetön määrä RAM:a...128GB mallin hintakin on aika törkeä. Ehkä on aika siirtyä takas OnePlussan käyttäjäksi.

Jummi jammi horistaan jostain tuhnusta 100x telestä eikä missään virallista mainintaa tarkentaako se lähelle kuten huhuttiin kovasti tekevän. Googlen sivulla virallisesti mainitaan makrofokus UWA-kameralle.

Jos tuota fiitsöriä ei ole, niin tunkki.

Aika olemattomat erot Pixel 10 -> Pro -> XL. Olematon ero näytöissä, kameroiden määrä, olematon akkuero ja ihan järjetön määrä RAM:a...128GB mallin hintakin on aika törkeä. Ehkä on aika siirtyä takas OnePlussan käyttäjäksi.
Perusmallissa eri kamerat ja akunkesro varmaan heikompi ilman ltpo näyttöä.

• Tykkää
Reactions: JES
Kyllä, mutta jengi valitti kun aiemmissa perusmallin Pixeleissä oli vain kaksi kameraa kun esim. Samsungin perus S-puhelin on jo vuosikaudet tarjonnut telekameran myöskin. En näe kuluttajan kannalta huonona että nyt on sitten tarjolla samaan hintaan perus-kymppi, mutta telekamera kaupan päälle.

Toinen asia on sitten noiden kameroiden laatu koska ilmeisesti kymppi on downgradattu käyttämään 9a:n pääkameraa jotta nuo kolme saataisiin mahtumaan samaan ja nuo muutkaan kaksi eivät ole yhtä hyviä sensoreita mitä pro-malleissa.

Joo tää taisi lukea siinä Googlen prosessissa mullakin. Kehoitettiin jatkamaan vasta kun Payoneer tili on luotu ja toimin niin. Mutta oisko maajussi kuitenkaan saanut noita muita kuittauksia Payoneerilta jos olisi toiminut jotenkin toisin?

Kiitokset vastauksista ja tiedoista. Olenkin tainnut olla vaan helvetin hajamielinen tai vaan puusilmä tuolloin alunperin. Olin kait itsekin ohjeiden mukaan menny luomaan Payoneer tiliä ja luullut sen jälkeen, että homma sillä selvä.
Nyt sitten äsken tätä kirjoittaessani tein uudelleen sen Googlen mailissä tulleen support tms. hakemuksen, mut IMEI antamisen jälkeen tulikin teksti siinä sivulla että "We found your Payoneer account" tili joten saat rahat muutaman päivän kuluessa sinne plus emailin meiltä, että rahat maksettu.

Ok nice... en ehtinyt edes tätä viestiä kirjoittaa loppuun, kun nyt tuli Googlelta (tai oliko Payoneeriltä) toi emaili, että Google LLC on tehnyt maksun Payoneer tilillesi.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 572
Jäsenet
78 844
Uusin jäsen
Mg80

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom