Tuskin noissa isoja eroja on.Paras pizzakivi max 30e?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuskin noissa isoja eroja on.Paras pizzakivi max 30e?
Korkeintaan halkaisija, haet sopivan kokoisen ja täts itTuskin noissa isoja eroja on.
Kyllähän monetkin pakaste pizzat on hyviä, ne on vaan täysin eri kategoriassa. Kyllähän joku pikkuauto on omassa luokassaan hyvä, sadan tonnin mersu parempi.siis toihan on ihan puppua, että pakastepitsat ei voisi olla hyviä. Kannattaa koittaa sulattaa pitsa kokonaan ennen kivelle laittoa. Ja se kivi niin kuumaksi kuin uunista irtoaa. Valitettavasti tuonne 350 asteeseen ei meidän kotiuuneilla tahdo päästä. Kiveä kannattaa lämmittää kauan, että on varmasti kuuma.
No tuo menee ehkä jo hieman pilkunnussimiseksi? Kirjoitin kuitenkin että tosi hyväähän se oli kuten aina, en vain mitään eroa huomannut.Niin että pizzantekotopikissa kun kyselet miksi pakastepizza ei täyttänyt odotuksia odotat saavasi jonkunlaista muuta kommentointia?
siis toihan on ihan puppua, että pakastepitsat ei voisi olla hyviä. Kannattaa koittaa sulattaa pitsa kokonaan ennen kivelle laittoa. Ja se kivi niin kuumaksi kuin uunista irtoaa. Valitettavasti tuonne 350 asteeseen ei meidän kotiuuneilla tahdo päästä. Kiveä kannattaa lämmittää kauan, että on varmasti kuuma.
Opettele tekemään itse taikina ja kun onnistut kerran tuolla kivellä, niin et ostakaan enää pizzaa alakerrasta vaan teet itse.alakerrassa on pitseria niin sieltä ostan pitsan kerran viikossa normaalisti.
Hah itseasiassa on tullut Redditin Suomi-osiolla vastaan useita kertoja tosi hienon näköisiä itsetehtyjä pitsoja ja se oli varmasti osasyy tuon ostolle (kun näin moisen kaupassa sitten viimein). Mietin kyllä jo kuukausi pari sitten että olisin itsekin koittanut tehdä taikinan jonain viikonloppuna mutta ei motivaatio riittänyt - mutta joo oikeassa olet että ehkäpä nyt on sitten hyvä syy että ei mene tuo "investointi" hukkaanOpettele tekemään itse taikina ja kun onnistut kerran tuolla kivellä, niin et ostakaan enää pizzaa alakerrasta vaan teet itse.![]()
siis toihan on ihan puppua, että pakastepitsat ei voisi olla hyviä. Kannattaa koittaa sulattaa pitsa kokonaan ennen kivelle laittoa. Ja se kivi niin kuumaksi kuin uunista irtoaa. Valitettavasti tuonne 350 asteeseen ei meidän kotiuuneilla tahdo päästä. Kiveä kannattaa lämmittää kauan, että on varmasti kuuma.
Ja kastike pahaa yms. Sanoisin kyllä, että kysyjä oikeilla jäljillä. Pakastepizzat ihan niinku paketissa sanotaan ja suuta kohden.Ei se sulatus siinä paljoa auta kun nuo pakastepizzat on aina tiettyyn pisteeseen esipaistettuja. Menee vaan korpulle koko pohja.
Ehdottomasti, lähinnä tuo hiivan ja suolan määrä mietityttää, kun alle grammalla saattaa olla yli kymmenyksen vaikutus kokonaismäärään, mutta fiilispohjalta noita on tähänkin asti tehnyt. Tosin esim. tuossa taikinassa selkeästi jäi veden osuus liian matalaksi, kun tilavuuden perusteella jauhoja mittaili. Joku vaaka siis on hommattava joka tapauksessa.Ei kai tämä sentään rakettitiedettä ole. Kunhan jauhot ja vedet saa mitattua suunnilleen niin sehän riittää. Hiiva ja suola sinne päin. Pitäähän kokatessa olla pieni tekemisen meininki.
Muttin pizza sauce on ainakin omaan makuun ihan jeppis.Mikäs on paras valmistomaattikastike mitä olette käyttänyt?
Makumestarin pizzapyre on hyvä, semmonen "jännittävän" makuinen.Mikäs on paras valmistomaattikastike mitä olette käyttänyt?
Kuorittuja San Marzano tomaatteja tölkistä murskaksi ja mausteita sekaan. Ei nyt ihan suoraan purkista valmis, mutta lähes kuitenkin.Mikäs on paras valmistomaattikastike mitä olette käyttänyt?
Muttin pizza sauce on ainakin omaan makuun ihan jeppis.
Tämä on paras. Mutta jos haluaa halvan ja hyvän, niin yrttimaustettua paseerattua tomaattia purkki Prismasta ja päälle oliiviöljyä. Se kyllä pitäisi olla semmoinen öljysuihkepullo, mutta ainakin AirFrierin omistajilla taitaa olla..
Onnistuu se jotenkin, kaasugrilleillä ei vaan pääse ihan kaikkein kovimpiin lämpöihin ja lämmöt karkaa helposti kun kannen avaa. Ei siis varsinaisesti eroa pahemmin uunista, ellei grillillä pääse kovempiin lämpöihin kuin uunilla.Todella herkullisen näköisiä pizzoja ketju täynnä. Nopealla lukaisulla tosi moni on tehnyt hiiligrillissä pizzaa, mutta mites kaasugrilli? Kyllähän silläkin kai tarpeeksi korkean lämmön saa. Kyselen kun on ostohousut jalassa ja grilli pitäisi ostaa. Nykyisellään on jo aivan susi hiiligrilli, joka ei pidä lämpöä ollenkaan. Muutenkin meidän perheen käyttöön kaasu olisi näppärämpi, kunhan pizzan teko onnistuu.![]()
Tarkoitatko tätä Oonin pizzalapio classicia, mikä on se parikymppiä kpl? Haavona en pelkää, mutta kuinka kuumaksi tuo menee kun ei ole kahvaa?@namke
Itse suosin metallista. Puiset tuppaavat olla paksumpia ja siten hieman vaikeampi käyttää ohutta pizzaa tehdessä.
Oonin pizzalapio toimii ainakin eikä logokaan tee haavoja.![]()
Molempia.Minkälaisia pizzalapioita täällä käytetään?
Puisia vai metallisia, ja onko jotain suosituksia tietyille mitä saisi suoraan kaupasta ostettua pk-seudulla.
Lisään sen verran, että tulisi olla noin 30cm leveä. Ei hirveästi pienempi mutta maksimissaan 32cm, muuten ei mahdu.
Näin olin lukevinani että molemmat olisi hyvä olla. Mutta ehkä nyt alkuun ainakin saa pärjätä yhdellä metallisella.Molempia.
Pizzaa kivelle laittaessa puista ja metallista pois ottaessa, mutta kyllä metallisellakin pärjää kunhan jauhottaa taikinan ja liikuttelee pizzaa hiukan lapiolla ettei se tartu kiinni
Taitaa olla juurikin se. Ei kerkeä lämmetä mitenkään, eihän se uunin sisällä käy kuin muutaman sekunnin. Mutta varmasti mikä vain metallinen lapio käy. Oman mielen mukaan haluaako kahvan vai ei. Itse en ole nähnyt tarpeelliseksi.Tarkoitatko tätä Oonin pizzalapio classicia, mikä on se parikymppiä kpl? Haavona en pelkää, mutta kuinka kuumaksi tuo menee kun ei ole kahvaa?
Itse harkitsin sitä, ja sitte tuota Muurikan pizzalapiota. Erona taitaa olla että muurikassa on pitkä kahva mikä ei Oonin lapiossa ole.
Totta tuo. Mietin vain noissa itse Ooneissa kun se käsi sujahtaa kuitenkin melko lähelle tulta niin onkohan siinä mitään ongelmaa. Mielummin ostaisin siinä tapauksessa sen kahvallisen kun joutuisi käyttämään kinnasta.Taitaa olla juurikin se. Ei kerkeä lämmetä mitenkään, eihän se uunin sisällä käy kuin muutaman sekunnin. Mutta varmasti mikä vain metallinen lapio käy. Oman mielen mukaan haluaako kahvan vai ei. Itse en ole nähnyt tarpeelliseksi.
Molemmissa. Tulipesähän on oonissa aivan perimmäisenä niin ei siihen kosketuksiin joudu. Kahvallista lapiota kun katselee niin kannattaa varmistaa että on myös tukeva ettei pääse nitkumaan. Kahvaton siitä kätevä ettei anna yhtään periksi.Totta tuo. Mietin vain noissa itse Ooneissa kun se käsi sujahtaa kuitenkin melko lähelle tulta niin onkohan siinä mitään ongelmaa. Mielummin ostaisin siinä tapauksessa sen kahvallisen kun joutuisi käyttämään kinnasta.
Eli onko tuo oma käytössä ihan normaalissa uunissa vai jonkinlaisessa pizzauunissa?
Kiitos tiedosta! Pitää kokeilla molempia kaupassa, kumman vaan ostaa niin varmasti jää miettimään sitä "entä jos".Molemmissa. Tulipesähän on oonissa aivan perimmäisenä niin ei siihen kosketuksiin joudu. Kahvallista lapiota kun katselee niin kannattaa varmistaa että on myös tukeva ettei pääse nitkumaan. Kahvaton siitä kätevä ettei anna yhtään periksi.
Taitaa loppua kaasupullo aika nopeasti, jos jostain tiilistä teet grillin sisälle uunin.Kysynpäs täälläkin, että saako kaasugrilleissä kuinka hyvin pizzaa tehtyä? Saako esim. kolmella polttimella varustetussa Weberissä ~350 astetta, jotta saa pizzan näppärästi valmistettua. Toisessa ketjussa vinkattiin kahden kiven käytöstä, josta tuli mieleen sellainen, että kasaa vaikka jostain tiilistä grillin sisälle oman pikku-uunin.![]()
Kyl niil Gran Mugnaioilla tulee ihan pizzalautasen kokoista pizzaa ongelmitta. En vaan selkeästi osaa tehdä denniksellä kuin peltipizzaa.Symppiksen näköinen pizza.
Koita huvikses erikoisvehnäjauhoja.. Toimii ainakin minun mittarilla erinomaisesti.
Vaatis ilmeisesti pitemmän nostatus ajan. Pizza, la pizza ja pitsa. - TUBA tuolta kannattaa käydä lukasemassa vähän pizzapohjan teoriaa. Ite käyttänyt nyt tota ohjetta pari kertaa, tosin eri jauhoilla ja on tullu hyvä pohja.Kyl niil Gran Mugnaioilla tulee ihan pizzalautasen kokoista pizzaa ongelmitta. En vaan selkeästi osaa tehdä denniksellä kuin peltipizzaa.
48h oli nyt dennis ja 48-72h olen käyttänyt tähän astikin ja 5h huoneenlämmössä.Vaatis ilmeisesti pitemmän nostatus ajan. Pizza, la pizza ja pitsa. - TUBA tuolta kannattaa käydä lukasemassa vähän pizzapohjan teoriaa. Ite käyttänyt nyt tota ohjetta pari kertaa, tosin eri jauhoilla ja on tullu hyvä pohja.
Saa tehtyä. Itse hehkutan grilliä täysillä jonku vartin verran, pitsa kivi keskellä. Keskimmäistä poltinta säädän vähän pienemmälle kun laitan pitsan kivelle. Pitsojen välissä hehkutan hetken taas täysillä kiveä että pysyy kuumana.Kysynpäs täälläkin, että saako kaasugrilleissä kuinka hyvin pizzaa tehtyä? Saako esim. kolmella polttimella varustetussa Weberissä ~350 astetta, jotta saa pizzan näppärästi valmistettua. Toisessa ketjussa vinkattiin kahden kiven käytöstä, josta tuli mieleen sellainen, että kasaa vaikka jostain tiilistä grillin sisälle oman pikku-uunin.![]()
Saa tehtyä. Itse hehkutan grilliä täysillä jonku vartin verran, pitsa kivi keskellä. Keskimmäistä poltinta säädän vähän pienemmälle kun laitan pitsan kivelle. Pitsojen välissä hehkutan hetken taas täysillä kiveä että pysyy kuumana.
Denniksellä on kyllä erikoiset jauhot kun ne ei oikeen edes vaivaannu samalla tavalla kuin muut jauhot varsinkin jos koneella tekee. Siinä vaiheessa kun lisää jauhoja ja näyttää että ei tartu enään kulhon reunoihin niin kohta taas muuttuu koostumus ja tarttuu taas. En lähtisi noilla denniksen jauhoilla edes soveltamaan muita ohjeita vaan tekisin suoraan sillä denniksen omalla ohjeella kun selvästi ne eivät toimi samalla tavalla kuin muut jauhot.48h oli nyt dennis ja 48-72h olen käyttänyt tähän astikin ja 5h huoneenlämmössä.
Ja oonin sovelluksen mukaan tehtynä 65% hydraatiolla.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.