Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Joo-o, nyt uuden päivityksen myötä kolme kertaa "invalid module info" erroriin kaatunut peli lataamisessa, ja kerran jäänyt latausruutuun muuten jumiin. Nämä ovatkin minulle ensimmäisiä kertoja, kun alan kärsimään ongelmista.
 
Joo, itselläkin kaatuu ladatessa peliä, menussa ja heti pelin jälkeen. Onneks ei sentään itse matsin aikana. Muuten ihan jees päivitys; äänimailma ja kiikarit paremmat sekä ihan kuin yleinen lagitus olisi vähentynyt.
 
Täällä oli samaa kaatuilua, kunnes otin kellotukset pois, nyt on pelannut normaalisti taasen. Pitää tutkia vielä tarkemmin, mikä tuon aiheutti. Ja tarkennuksena ongelmat alkoivat tässä uudessa päivityksessä, ennen sitä toimi hienosti.
 
Täällä oli puhetta tuon M16 tehokkuudesta lähikantamalla, ja voi pojat mikä hirviö se onkaan. Burstilla saa kunnon tuhoa aikaan. Sain sillä 5 tappoa ja pääsin taas toiseksi. Voitto on pirullisen lähellä.
 
En ole pc:llä pubg:a koskaan pelannut, mutta mainittakoon, että mainio mobiili konversio on olemassa.
Olen pelannut kiinalaisella iOS versiolla, mutta tänään tuli tarjolle englanninkielinen versio androidille: PUBG Mobile – Android-sovellukset Google Playssa
vpn kanadaan niin saa ladattua.
"Tätä nimikettä ei voi asentaa laitteesi rekisteröintimaassa".

VPN:llä luuri ja kone Torontossa eli mun käsittääkseni Kanadassa. :think:
 
Luulisi että pelin suosion takia toi tulee vielä ihan Eurooppaan myös. Ei välttämättä, mutta kai se ihan mahdollista on. Saakos ne tuosta pelistä rahaa jotenkin? Crates?
 
android-desktop-980x653.jpg


Näinkö se sitten menisi? :rofl:
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

On näköjään mobiilipeleissä menty vähän eteenpäin sitten viime näkemän :eek:
 
Heh, saapahan yövuoroihin vähän puuhailtavaa pubg mobilen myötä :D. Rikkoiko muilla uusin pubgin päivitys nvidia highlightsit? Mulla se tallentaa vain lumisadetta ja muuta häröilyä. Lisäksi pelin jäätymiset lisääntynyt huomattavasti.
 
Heh, saapahan yövuoroihin vähän puuhailtavaa pubg mobilen myötä :D. Rikkoiko muilla uusin pubgin päivitys nvidia highlightsit? Mulla se tallentaa vain lumisadetta ja muuta häröilyä. Lisäksi pelin jäätymiset lisääntynyt huomattavasti.
Minulla ei rikkonut mutta kun käväisin ShadowPlayn forumeilla siellä oli porukalla tuota ongelmaa. Minulla ongelmana on että ShadowPlay lopettaa nykyään tallentamisen sillä sekunnilla kun esim. kana-ateria on tullut, eli ruutuun ei kerkeä tulla edes tuloksia. Ennenhän se nauhoitti 5-10s ylimääräistä mutta tämä korjataan ymmärtääkseni seuraavaan pätsiin.
 
Joka kerta kun pistän PUBGin kiinni se haluaisi nyt lähettää crash reportia menemään... :facepalm: Lisäksi replayta ees taas veivasin kuvatakseni pikkuvideon, niin kaatui kahdesti sen aikana työpöydälle.
 
En omista kunnon videoeditoria joten liimasin vaan kaksi nvidian recordin avulla kuvattua pätkää peräkkäin VLC:llä. Oli nimittäin parista millistä kiinni eka squad kana. Eihän toi mun kranaatin alkuperäinen kohde ollut lähelläkään oikeaa, mutta tuurilla kimposi puusta ihan viereen.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämän jälkeen hävisin, kuinkas muutenkaan. Ja tuo eka kranaattikin meinasi yhden tappaa.
 
En omista kunnon videoeditoria joten liimasin vaan kaksi nvidian recordin avulla kuvattua pätkää peräkkäin VLC:llä. Oli nimittäin parista millistä kiinni eka squad kana. Eihän toi mun kranaatin alkuperäinen kohde ollut lähelläkään oikeaa, mutta tuurilla kimposi puusta ihan viereen.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämän jälkeen hävisin, kuinkas muutenkaan. Ja tuo eka kranaattikin meinasi yhden tappaa.


Oliko 1 mansquadi kyseessä? Aika lähellähän toi jo oli (:
 
Oliko 1 mansquadi kyseessä? Aika lähellähän toi jo oli :)

Ihan 4-man squadilla mentiin, mutta sooloilin viimeiset 10min itsekseni. Piti ylittää silta Military Baselle päin. Kaksi venettä löytyi alta, joten ne piti ottaa. Itse olin vähän etumatkaa, joten otin oman ja ajoin vastarannalle. Juuri kun ajoin vastarannalla oman veneeni ronskisti maihin, niin tiimikaverit kiroilivat kuulokkeista koska olivat onnistuneet oman veneensä ajaa karille heti liikkeelle lähdettyään. Autoa ei missään, ei kovin yllättäen kuolivat siltaa jalan ylittäessä kun en ehtinyt selustasta apuun.

Spottausapua siis oli, en tosin tiedä oliko siitä enempi apua vai stressaavaa kun 3 muuta silmäparia seuraa minun kehnoa pelityyliäni. Minun olisi kyllä pitänyt kuolla jo kahdesti ennen tuota loppua, mutta selviydyin täysin tuurilla. Lopussa istuin varmaan pari minuuttia videossakin näkyvässä puskassa seuraten ympärilläni 3vs2 taistelua, kunnes lähdin alueen pienentyessä tuon ampumani perään.

Lopun jätin tyynesti kuvaamatta, kun kuolin ~20s tuon kranaatin jälkeen koska oletin vihollisen olevan ihan eri paikassa kuin se oli, ja kävelin täysin näkyville helpoksi saaliiksi.
 
Viimeksi muokattu:
PUBG Region Lock In The Works; Testing To Be Conducted In Limited Environment First

Redditistä nopea yhteenveto:
  • Planning region-based lock
  • Players won't be able to play in the server located in the different region
  • But, if there're other players from another region in the same team, they will be able to play together
  • Region-based lock is for less network delay, overall game play experience and communication with the same language
  • Will test this in limited environment first, because it requires extensive testing and research
  • Ping lock working great, improving network delay by 30+%
 
Mistähän noita patch noteja kannattaa lueskella? Kattelin vaan että eilen (?) tuli joku yheksän gigan päivitys. Virallisella saitilla on jotain viimekuun muistiinpanoja.
 
Mistähän noita patch noteja kannattaa lueskella? Kattelin vaan että eilen (?) tuli joku yheksän gigan päivitys. Virallisella saitilla on jotain viimekuun muistiinpanoja.


Varmaan kyseessä tää joka tuli muutama päivä sitten.

Nyt tullut liveen patchi jossa lisättiin muun muuassa ne uudet scopet,emote systeemi ja saavutukset. Tässä vielä tarkempi lista mitä tuli päivityksessä.

Steam Community :: Group Announcements :: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS
 
Kiitos tästä, pitää lueskella toi läpi. Silti kiinnostaisi saada vielä vastaus tuohon alkuperäiseen kysymykseen. Onko Steam paras paikka lukea mitä päivityksissä muutetaan? Vai joku Twitter?
 
Joku näistä pitää varmaan vaan poimia. Päädyin tänne vaan kyselemään aiheesta, kun vähän turhauduin tohon tiedon hakemiseen. Miksei sielä omalla saitilla voi olla vaan niitä viimesiä merkintöjä, se on ihan eka paikka mistä ikinä lähden mitään tietoa hakemaan yhtään mistään. Overwatchin patch notet löytyy kivasti kun battle.net tarjoaa suoran linkin viralliselle saitille, tai jopa avaa ne jossain omassa selaimessaan yhdellä painalluksella.

Tietysti voi olla myös paikka katsoa peiliin, jos näppiksen hakkaaminen on liian raskasta...
 
Nyt rasti seinään, eilen kaatuili bad moduleen pari kertaa. Tosin latausruudussa..
 
Joku näistä pitää varmaan vaan poimia. Päädyin tänne vaan kyselemään aiheesta, kun vähän turhauduin tohon tiedon hakemiseen. Miksei sielä omalla saitilla voi olla vaan niitä viimesiä merkintöjä, se on ihan eka paikka mistä ikinä lähden mitään tietoa hakemaan yhtään mistään. Overwatchin patch notet löytyy kivasti kun battle.net tarjoaa suoran linkin viralliselle saitille, tai jopa avaa ne jossain omassa selaimessaan yhdellä painalluksella.

Tietysti voi olla myös paikka katsoa peiliin, jos näppiksen hakkaaminen on liian raskasta...

Virallisilta foorumeilta oon ite kattonu uusimmat patch notesit.

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS Forums

Otsakkeen "Patch Notes & Known Issues" alta löytyy nuo hakemasi tiedot, mutta on siellä muutakin seuraamisen arvoista.
 
Virallisilta foorumeilta oon ite kattonu uusimmat patch notesit.

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS Forums

Otsakkeen "Patch Notes & Known Issues" alta löytyy nuo hakemasi tiedot, mutta on siellä muutakin seuraamisen arvoista.
No tää vaikuttaa fiksulta. Empäs osannut ettiä oikeesta paikasta. Toisaalta vähän hämää sielä itse saitilla olevat uutiset o_O Ja samalla tajusin että foorumeiltahan mää niitä OW:nkin patcheja oon kattellut. Ei pystynyt yhdistään sitäkään.
 
Viimeisimmän patchin jälkeen kaatuillut usein. Kaverilla tehnyt myös sitä, että ei pysty hyppäämään koneesta ja äänet lagaa alussa.

Näppiksen toimimattomuuteen ja äänien lagaamiseen vaikuttaa todennäköisesti jokin videon toisto softa/Youtube. Jos sattuu chromella olemaan esimerkiksi youtubella aktiivinen ruutu auki vaikka pausella niin saattaa näppis ja äänet lopettaa pelissä toimintansa. Kannattaa siis tuossa tapauksessa sulkea muut ylimääräiset ohjelmat taustalta.
 
Näppiksen toimimattomuuteen ja äänien lagaamiseen vaikuttaa todennäköisesti jokin videon toisto softa/Youtube. Jos sattuu chromella olemaan esimerkiksi youtubella aktiivinen ruutu auki vaikka pausella niin saattaa näppis ja äänet lopettaa pelissä toimintansa. Kannattaa siis tuossa tapauksessa sulkea muut ylimääräiset ohjelmat taustalta.

Ok. Itse huomannut, että kontrollit menee välillä rikki kun käy winukassa. On korjaantunut kun alt tabaa uudestaan.
 
Ok. Itse huomannut, että kontrollit menee välillä rikki kun käy winukassa. On korjaantunut kun alt tabaa uudestaan.
Eilen lakkas näppäimet itsellä toimimasta, kerran klikkasi rmb ja taas toimi.
Hyvin on peli toiminut ilman mitään nykimisä sun muita, ainoa kun eilen ensimmäistä solo chicken dinner replayta kelaili niin siinä peli kaatui.
 
Vähän erikoisempi pelaaja :D

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Mikä noita nadeja vaivaa? Välillä nakkaa viereen niin ei kuole, mutta välillä hyvä että edes samaan karttaruutuun, niin silti lähtee täysistä hipareista... :confused:
 
Mikä noita nadeja vaivaa? Välillä nakkaa viereen niin ei kuole, mutta välillä hyvä että edes samaan karttaruutuun, niin silti lähtee täysistä hipareista... :confused:
Sillä kranaatilla pitää olla suora linja sun ukon torsoon, niin kuolee, jos siinä on jotakin välissä, niin ei kuole.
Esim, makaat auton takana kranaatti lentää maitoauton alle -> kuolet, jos nouset seisomaan siellä maitoauton takana, kun kranaatti räjähtää sen alla -> et kuole
 
Vissiin kolme peliä tälle illalle, ja voi taas todeta, että sniperit pilaa pelin. :D
Ammut 50m:stä jotain vaimennetulla rynkyllä naamaan, jonka jälkeen naamaan ammuttu lataa M24 takaisin ja kuolet. Onko se niin vaikeeta tehdä snipuista ylivertaisia JOS makaat liikkumattomana jossain, eikä niin, että juokset ja hypit kaupungissa M24 kanssa tappaen kaikki. :facepalm:

Jossakin vaiheessa EA:ta oli noin 7 peliä 10:stä missä loppurinki oli pelkkää killed with kar98k headshot.
 
Vissiin kolme peliä tälle illalle, ja voi taas todeta, että sniperit pilaa pelin. :D
Ammut 50m:stä jotain vaimennetulla rynkyllä naamaan, jonka jälkeen naamaan ammuttu lataa M24 takaisin ja kuolet. Onko se niin vaikeeta tehdä snipuista ylivertaisia JOS makaat liikkumattomana jossain, eikä niin, että juokset ja hypit kaupungissa M24 kanssa tappaen kaikki. :facepalm:

Jossakin vaiheessa EA:ta oli noin 7 peliä 10:stä missä loppurinki oli pelkkää killed with kar98k headshot.

:vihellys: aika harvassa ainakin itellä ollut matsit joissa joku "juoksee ja hyppii kaupungissa M24 kanssa tappaen kaikki"...Ei oo liian hyviä sniput tässä pelissä, enkä muutenkaan ymmärrä miks niin monessa FPS pelissä näistä valitetaan.
 
Mää varmaan pelaan jotenkin väärin, kun aika harvoin tulen oneshotatuksi snipuilla. Yleisemmin osuu kehoon ja tulee rynkyllä viimeistely :D

Toki jos seisoo ite paikoillaan ja ampuu ohi, niin helposti se toinen hakee sen pään snipulla.

Toki jos pääset 50m päästä ampumaan jotakuta "naamaan" rynkyllä ja et saa sitä tapettua ennenkuin se pyörähtää ja ampuu sua päähän, niin melkein sanoisin että vika ei ole asebalansissa.
 
Mää varmaan pelaan jotenkin väärin, kun aika harvoin tulen oneshotatuksi snipuilla. Yleisemmin osuu kehoon ja tulee rynkyllä viimeistely :D

Toki jos seisoo ite paikoillaan ja ampuu ohi, niin helposti se toinen hakee sen pään snipulla.

Toki jos pääset 50m päästä ampumaan jotakuta "naamaan" rynkyllä ja et saa sitä tapettua ennenkuin se pyörähtää ja ampuu sua päähän, niin melkein sanoisin että vika ei ole asebalansissa.
Kyllä naamaan ammuttaessa katsellaan jo toisia silmiin.
Kieltämättä utopistisia kuvitelmia, että saisi yhdellä vaimennetulla, tähdätyllä laukauksella pudotettua pyöräilykypärään pukeutuneen miehen.
 
Kyllä naamaan ammuttaessa katsellaan jo toisia silmiin.
Kieltämättä utopistisia kuvitelmia, että saisi yhdellä vaimennetulla, tähdätyllä laukauksella pudotettua pyöräilykypärään pukeutuneen miehen.

No, ammu toinen perään ja liiku vähän, niin kaveri ei ammu päähän.

Realismi ja pelattavuus on monasti eri asioita. On varmaan joku jossain tehnyt senkin pelin jossa henki lähtee heti kun pistoolilla kohti.
 
Jotenkin vaan harmittaa, kun aseita ei muka voi tasapainottaa keskenään mitenkään muuten kuin luotien käyttäytymisen perusteella (käytännössä lähtönopeus ja damage).
Jo pelkästään pidentämällä aikaa mikä menee kiikarin nostamiseen piippulinjalta silmälle, saisi vähän nakerrettua tota kiikari silmässä juoksemista, kun taas punapisteen kanssa aikaa voisi helposti lyhentää merkittävästi. Osaavissa käsissä noi tehokkaat sniput on kyllä vähän turhan murhaavia vehkeitä omaan makuun, suhteessa muihin pyssyihin.

Lähinnä siis pitäisin mielekkäämpänä, että painoarvo varsinaisesta damagesta siirtyisi ehkä enemmänkin siihen oikean aseen valintaan oikeaan tilanteeseen. Sehän on erittäin hieno asia, että esim. umpilla osuu suht hyvin lonkalta nostaen sen osakkeita rakennuksissa sotimisessa esim rynkkyä verrattuna, kun voit juosta ja silti osua muutenkin kuin tuurilla, lonkalta.

Ja siis tuohon damagen ja realismin suhteeseen voisin lisätä vielä sen verran, että jos rynkyillä tappaisi vaikka alle 100m kerrasta päähän 2 levelin pottaan ampuessa, snipuilla voisi ihan hyvin kuolla jo kerrasta rintaan, ei siinä mitään. Ja vaikka aavistuksen pudottaa tulinopeutta, esim lisäämällä rekyyliä. Pesäeroa rynkkyihin saisi vaikka sallimalla 8x ja ylöspäin vain dmr/sr osastolle. Joku CS alkaa vaikuttaa poliisi-simulaattorilta tähän verrattuna, mikä on melko huono asia.

Lähinnä ihmettelen sitä, miten paljon vaivaa on nähty realismiin ballistiikan ja muiden osalta, mutta vauriomallinnus on jotenkin vedetty kuin eri pelistä ja balanssi täysin mielikuvituksetonta. Ykkösen liivit ja pyöräilykypärän pudottaminen pois helpottaisi jo kummasti keskinäisten voimasuhteiden värkkäämistä. Nykyisestä kakkosesta tulisi ns. normitaso, kolmonen saisi olla ihan kunnon robocop-moodi kuin nytkin, helposti sen 150% ero kakkoseen, ja liivitön/kypärätön saisi olla tykinruokaa. Jo pelkästään tuo, että kakkosen kypärässä olisi heikko kohta kasvoissa, nostaisi lähitaistelussa jälleen sen konepislan osakkeita. Paitsi kun vastassa olisikin se kolmosen potta.

Arman BR:ssä ilmeisesti ei enää ole edes servuja, mutta tämän saavuttaneen suosion ansiosta väistämättä joku tuleva kilpailija kyllä onnistuu löytämään sen jalkaväkisimulaattorin ja tämän välimallin. Nyt on vaan vähän nihkeästi vaihtoehtoja battle royaleen. Ei tarvis välttämättä olla bäfää kummempaa.
Tässä lähivuosina ei ole kyllä tullut oikein pelailtua muuta kuin arma3 BR, insurgencya (erittäin jees), ja ennen sitä vähän bf2-3-4, ja tosiaan ihan sitä alkuperäistä kynäriä. Niin en nyt sitten tiedä edustaako tämä sitten time to killinsä perusteella jotain aikansa muotisuuntausta vai mikä homma. Toki kaikesta huolimatta tätä saanut vuodessa hakattua 300h, mikä on kyllä omalla mittapuulla ihan kiitettävästi. Ja hauskaahan tämä on, ei siinä mitään. Varsinkin porukalla.
Voisi vaan olla aika paljon parempikin vielä.
 
Mä en taas ymmärrä miksi aseiden pitäisi olla balanssissa?
Silloinhan ei olisi mitään järkeä koko battle royale pelimuodossa, kun loottaaminen menettäisi merkityksensä?
Nythän on just hienoa, kun tulee se "vau" efekti kun löytää karin tai m4 ja jonku scopen.

Eikä noi sniput todellakaan ole mitenkää op jos yhtään osaa pelata.
M4 kaikilla herkuilla ja 4x taas on aika op.
Onetabilla saa vihun ammuttua yhtä kauas mitä snipulla. Ainut vaan, että M4 pystyy myös ampumaan liikkuvaa kohdetta.
Tosin AR compensatori tuntuu olevan aika harvinainen nykyään, että pari vihua pitää tappaa ennenkö täysin varustellun M4 saa.
 
Ei kyllä missään nimessä mitään aseiden yhtenäistämistä. Normaali balansointi sitten erikseen. Rozor sen tuossa jo sanoi, loottaaminen menettäisi merkitystään paljon.
Enkä kyllä edelleen koe että sniput olisivat suuri ongelma.
Mielestäni pelissä on varsin kiva variaatio nyt aseissa. Onhan se myös hieno tunne kun voitat pelin surkeilla looteilla.

Ehkä modien (ehkä joskus tulossa), tai vapaasti vuokrattavien custom servujen myötä on sitten tuollaisia pelimuotoja missä loottaaminen vähemmällä merkityksellä.

Tosin AR compensatori tuntuu olevan aika harvinainen nykyään, että pari vihua pitää tappaa ennenkö täysin varustellun M4 saa.
Silu vai compensator?
 
Onko ideoita mistä voisi johtua, että pelin äänet ei kuulu bluetooth kuulokkeilla (AKG Y50BT) n. ensimmäisen minuutin aikana? Tai siis lobbyssa saattaa kuulua askeleiden äänet noin 2 sec, mutta sen jälkeen hiljaisuutta suunilleen siihen asti että hyppää koneesta ulos. Ja sama juttu jos peli crashaa -> Käynnistät uudelleen ja liityt vielä samaan peliin -> Kestää about minuutti että äänet alkavat toimia uudelleen... Kokeilin ilman kuulokkeita ja äänet toimii ihan normaalisti koko ajan.
 
Hmm, toki jos aseiden damaan ei koskettaisi (koska jos henki rupeaa lähtemään joka luodista, se tekee oikeasti sniput täysin turhiksi ja pelistä tulee käytännössä hippaa, se joka näkee ensin voittaa vielä useammin kuin nykyään) ja tehtäs yleisesti kaikkiin ja kaikissa aseissa 4x+ scopeihin pieni viive silmälle nostamiseen, niin se voisi toimia. Paino sanalla voisi.

Ehkä itse (jos jostain syystä pakko olisi, nykytilanne on mielestäni ihan ok) painottaisin noita snipuja ihan tolla pikku viivellä kaikkiin scopeihin ja laittasin 4x+ scopet harvinaisemmiksi. Tällöin myös ar + 4x/8x nerffautuisi mukana ja sniput säilyisi silti käyttökelpoisena vaihtoehtona koska kaikilla ei ole m4+8x käsissä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 709
Viestejä
5 048 966
Jäsenet
80 974
Uusin jäsen
petripeura

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom